Stránka 1 z 2

HP sporting VS Eibach

Napsal: 09 bře 2006 10:45
od frost
Rozhoduji se jaký pořídit podvozek na mého Focuse a v merku mám stavitelný set HP sporting nebo nestavitelný set PRO System tlumičů a per značky Eibach. Cenově vycházejí asi tak stejně a chtěl bych aby podvozek něco vydržel (myslím tí počet najetých km). Na obě značky slyšim jen chválu a navíc Eibach je ofiko dodavatel sport pružin pro Forda. Nevím nakolik dokáži využít stavitelný podvozek, protože jeho nastavení "zvednutí,snížení" nebu asi pro amatérá jednoduché, ale láká mě že HP udělá tlumiče přímo pro mě. Takže babo raď.... co je kvalitnější a pro mě užitečnější. Snížení Eibach je o 35mm

Re: HP sporting VS Eibach

Napsal: 09 bře 2006 11:35
od FD_Ondra
frost píše:Rozhoduji se jaký pořídit podvozek na mého Focuse a v merku mám stavitelný set HP sporting nebo nestavitelný set PRO System tlumičů a per značky Eibach. Cenově vycházejí asi tak stejně a chtěl bych aby podvozek něco vydržel (myslím tí počet najetých km). Na obě značky slyšim jen chválu a navíc Eibach je ofiko dodavatel sport pružin pro Forda. Nevím nakolik dokáži využít stavitelný podvozek, protože jeho nastavení "zvednutí,snížení" nebu asi pro amatérá jednoduché, ale láká mě že HP udělá tlumiče přímo pro mě. Takže babo raď.... co je kvalitnější a pro mě užitečnější. Snížení Eibach je o 35mm
Přikláněl bych se osobně k Eibachu... 8) Meli jsme a spokojenost maximální...

Re: HP sporting VS Eibach

Napsal: 09 bře 2006 11:39
od F.l.a.n.e.l.
Stavitelný je frajeřinka... obě značky jsou 8), zkusil bych se poptat na Ford klubu co ti kdo řekne...

PS: to že to udělají speciálně pro tebe , neznamená, že to bude to nej ;-)

Jinak hodně štěstí při výběru... podle mě neprohloupíš ať už si vybereš jedno nebo druhé8)

Napsal: 09 bře 2006 11:53
od frost
Co se týče Ford klubu tak tam se takovéhle věci neřeší a na Ford Fans maj jen samé Esšroty :wink: "Frajeřina" myslíš jak? Je to užitečné nebo vlastně jen k tomu abych mohl řikat že je stavitelnej a celou jeho životnost ho měl jen v jedné poloze?
Eibach vyrábí ještě podvozek "Sport system" ale ten je už o 50mm a to se mi zdá už moc....přecijen jezdím i po Praze a s 50mm snížení bych vodřel všechny plasty.

ps.: nezná někdo značku podvozků Vmaxx? Co to je zač? AUTO ŠPINDLER tuning nabízí tyhle podvozky a zdaj se mi nějak levné. cca 10k za komplet podvozek

Re: HP sporting VS Eibach

Napsal: 09 bře 2006 11:56
od PJ
No tak záleží co s autem všechno plánuješ pokud jenom obyč provoz tak stačí pevnej, ale pokud by sis chtěl někde zablbnout třeba na okruhu tak bych řek že by bod ten štelovací

Re: HP sporting VS Eibach

Napsal: 09 bře 2006 12:32
od mrazik
Chtěl jsem poradit, ale bohužel mám Esšrot, takže o moji radu stejně není zájem.

Re: HP sporting VS Eibach

Napsal: 09 bře 2006 12:36
od F.l.a.n.e.l.
mrazik píše:Chtěl jsem poradit, ale bohužel mám Esšrot, takže o moji radu stejně není zájem.
:smich: :smich2:

Napsal: 09 bře 2006 12:58
od frost
:oops: no tak sorry.... při návštěvě FordFans mě jen překvapilo kolik lidí se věnuje výhradně Escortu.....neni to špatný auto..ba naopak. V Evropských zemích je to jedno z nejhojněji jezdících aut starších 10ti let což svědčí o jeho kvalitě.

...

Napsal: 09 bře 2006 12:58
od Angličák
Esšrot? Ty jo a já myslel že mám Escorta....no jo, pán má focuse, tak je hrdina, ono totiž na Escorta strkat nějakej podovzek je jen pro tuzery že??My na fordfans jen řešíme kde kuuuwa sehnat ńákej pýčorychlejpruh přes haubnu, hliníkovu gilotinu....a henten Ajbach je jako co? To je nějaký blikající tunyngovej výfuk?

Napsal: 09 bře 2006 13:11
od sub13
Aaaaa, tady někdo píchnul do vosího hnízda :smich2:

Napsal: 09 bře 2006 13:17
od futura
Klíííd. Budeme radsi resit podvozek, stejne je to v principu stejny. Neco si z toho muzou vzit jak sroty, tak i hi tech.

Napsal: 09 bře 2006 13:48
od frost
Jen do mě.... kdo se přidá :lol:

A co dorazy? Mám je tam pak rvát? Je to k něčemu?
S autem na okruh nepujdu, ale po silnici se rád projedu trochu rychleji do zatáčky a od mého nového podvozku si slibuju, že bude lepší než to co mám teď. Origo tlumiče a snížené pružiny o 40mm, které se mi už zdají poněkud vyměklé.

Napsal: 09 bře 2006 14:16
od futura
No pokud to pouzivas vetsinou na normalni jezdeni a zajezdeni jen obcas, asi bych volil pevny komplet, odladeny na konkretni auto, zvlast, pokud je to cenove prijatelny. Neztrati to vetsinu praktickych vlastnosti , proti serii by se to melo znatelne lip chovat, zvlast pokud jsi byl zvyklej na nizsi pera a seriovy tlumice. Pocitam, ze u celyho setu , zvlast do -35 by dorazy vubec nemely bejt zapotrebi. Existovaly by mozna i jiny varianty, jako napr. pouziti per a tlumicu ze sportovnejsich modifikaci Ficusu, nebo seriovejch per a treba cervenych stelovacich Koni,ale pokud to ma bejt bez starosti a overeny, asi bych taky volil Eibach. Ono na nase cesty nejtvrdsi a nejnizsi podvozek nemusi vzdycky znamenat nejrychlejsi.

Napsal: 09 bře 2006 14:19
od mrazik
A co červené nebo ještě lépe žluté KONI ? Pokud už máš teď sníženo o 40 mm, tak výrazně lepší už to asi nebude. Podvozek Focusu je už v základu velice kvalitní, takže asi nezbyde nic jiného než sekundovým lepidlem to přilepit k silnici.

...

Napsal: 09 bře 2006 14:32
od Angličák
Žluté KONI jsou pro okruhové jezdce..na naše cesty je to boj o život a stopu...auto má v zatáčkách tendenci na hrbolech odskakovat ze stopy a to dost masivně.
Ideální je plně nastavitelný podvozek tuhost/výška, kde můžeš postupným laděním dojít k variantě, která plně vyhovuje "terénu" v kterém se pohybuješ. S každým "pevným" podvozkem se vystavuješ riziku, že koupíš něco, co ti nebude ideálně fungovat.

Re: ...

Napsal: 09 bře 2006 14:34
od Angličák
Angličák píše:Žluté KONI jsou pro okruhové jezdce..na naše cesty je to boj o život a stopu...auto má v zatáčkách tendenci na hrbolech odskakovat ze stopy a to dost masivně, díky tvrdosti v nejměkším nastavení a extrémnímu snížení.
Ideální je plně nastavitelný podvozek tuhost/výška (HR,HP), kde můžeš postupným laděním dojít k variantě, která plně vyhovuje "terénu" v kterém se pohybuješ. S každým "pevným" podvozkem se vystavuješ riziku, že koupíš něco, co ti nebude ideálně fungovat.

Napsal: 09 bře 2006 16:13
od Ghost82
Bilstein B14 nebo B16. Oba se Focus 1.6 dělají nebo bych použil podvozek z RS (pokud to jde). Ten z RS je dost krutej.

Re: HP sporting VS Eibach

Napsal: 09 bře 2006 16:42
od mrazik
Bilstein nevim zda bych na ucely lepsich jizdnich vlastnosti pouzil. Lepsi zkusenost je s KONI.

Napsal: 09 bře 2006 18:04
od frost
Jak se pohybuje cenovka u Bilsteinu? Na to sem také slyšel samou chválu.
Co se týče RS podvozku tak je samozřejmě dost krutej....tuhej jak prase, ale to je na moji kapsu už moc. Wolf dělá na RSo podvozek za 55 a to tam sou jen pružiny s tlumičema. Stabilizátory se dokupují zvlášť. Nevim jak je na tom podvozek na ST170, vim jen že je sníženej voproti normálu. Nic bych nedal za to, že tam strkaj Eibach pružiny, protože je nabízí Ford v případě zájmu zákazníka a montujou se bez ztráty záruky.

Napsal: 09 bře 2006 18:16
od GeRoX
ja bych byl za HP, a to ze dvou duvodu:

1) ti ho udelaj na miru...podle vahy auta..
2) je repasovatelnej...nevim jestli bilstein jo... :roll:

Napsal: 09 bře 2006 19:17
od T-O-M
Eibach nebo HP, oba dobrý, v našich podmínkách by ti mohl vyhovovat ten HP kvůli tomu nastavení na tvý auto atd.
Štelovací nebo tuhej, s tim ti nikdo neporadí, to musíš vědět sám, jestli to využiješ nebo ne. Myslim, že na silniční užívání stačí pevnej.
Bilstein je taky pojem v oboru, nechci kecat, ale bojim se, že bude dražší než Eibach.

Napsal: 09 bře 2006 19:41
od ICEman
Ahoj Froste,promiň,ale nějak nestíhám.To číslo Ti o víkendu pošlu.Jinak příští víkend jedu kamarádovi pro HP.Přímo do firmy.Tak když budeš chtít,tak Tě zvu na exkurzy.Jinak podvozek na RS je trochu jinej.Má jiný uchyty.A můžu Tě ubezpečit,že to je Eibach.Akorát opatřenej logem Wolf a taky tak drahej.

Napsal: 09 bře 2006 20:05
od frost
Díky za všechny vaše názory a rady. Jak je to tedy s tím štelováním? Zvednu si podvozek doma, nebo s tim musim někam na seřízení?

2ICEman: V poho, nepospíchám na to. Tu exkurzy bych rád využil :D Dohodnem se.

Napsal: 09 bře 2006 20:37
od leggatstreetcars
Z techto dvou variant jednoznacne HP. Jinak ja bych volil OHLINS 8) 8) Ale to je s cenou nekde jinde :(

Napsal: 09 bře 2006 23:47
od Angličák
frost píše:Díky za všechny vaše názory a rady. Jak je to tedy s tím štelováním? Zvednu si podvozek doma, nebo s tim musim někam na seřízení?

2ICEman: V poho, nepospíchám na to. Tu exkurzy bych rád využil :D Dohodnem se.
Seřízení podvozku si udělá ty sám-Tuhost se třeba u Koni seřizuje v motorovém prosotur ventilem na vrcholu pístnice tlumiče, to jsou ty blbiny které uvidíš když otevřeš kapotu. Je to pohodovka, zastavíš si na krajnici a jko největší profí kroutíš ventilem :o)))Jde to fakt poznat a je to super.
Výška se seřizuje "matkou" pod perem kterou zkracuješ a prodlužuješ dráhu propérování - viz foto HR set na esšrota
Obrázek

Na závěr...jezdím dooost rychle - mám RS2000 - a dlouhodobým laborováním jsem došel k tomu že tovární tlumiče a pera jsou nejvhodnější kompromis, maximálně tak zvažuju instalaci per Eibach. Přeci jen jízdní vlastnosti typu tvrdej jak žebřiňák nejdou využít jinde, než na dokonale hladkém povrchu na okruhu, na béžné cestě je to spíš krok h horší jízdě, auto poskakuje, v zatáčkách ztrácí přilnavost poskakováním po děrách a hlavně celý podvozek díky tvrdosti jde strašně rychle do hajzlu. Ale pokud máš na nekonečně se opakující repase ta O.K: :D

Napsal: 09 bře 2006 23:51
od Angličák
frost píše:Díky za všechny vaše názory a rady. Jak je to tedy s tím štelováním? Zvednu si podvozek doma, nebo s tim musim někam na seřízení?

2ICEman: V poho, nepospíchám na to. Tu exkurzy bych rád využil :D Dohodnem se.
Seřízení podvozku si udělá ty sám-Tuhost se třeba u Koni seřizuje v motorovém prosotur ventilem na vrcholu pístnice tlumiče, to jsou ty blbiny které uvidíš když otevřeš kapotu. Je to pohodovka, zastavíš si na krajnici a jko největší profí kroutíš ventilem :o)))Jde to fakt poznat a je to super.
Výška se seřizuje "matkou" pod perem kterou zkracuješ a prodlužuješ dráhu propérování - viz foto HR set na esšrota
Obrázek

Na závěr...jezdím dooost rychle - mám RS2000 - a dlouhodobým laborováním jsem došel k tomu že tovární tlumiče a pera jsou nejvhodnější kompromis, maximálně tak zvažuju instalaci per Eibach. Přeci jen jízdní vlastnosti typu tvrdej jak žebřiňák nejdou využít jinde, než na dokonale hladkém povrchu na okruhu, na béžné cestě je to spíš krok h horší jízdě, auto poskakuje, v zatáčkách ztrácí přilnavost poskakováním po děrách a hlavně celý podvozek díky tvrdosti jde strašně rychle do hajzlu. Ale pokud máš na nekonečně se opakující repase ta O.K: :D

Napsal: 10 bře 2006 09:50
od frost
A jak zajistim to aby jsem měl oba tlumiče na nápravě stejně vysoko nastavené? Je tam nějaké "měřítko? Co se týče nastavení tuhosti tak to znám dobře. Jezdim MTB a na vidlici si to nastavuju jak potřebuji, ještě se nastavuje odskok a různé jiné blbiny. Jedna vidlice mě stojí to co celej podvozek na Focuse :lol: Nastavení tuhosti zadních tlumičů je stejnym způsobem nebo se nenastavují? Koukám že na tom HR máš progress pružiny. Teď nevim zda HP je tam má taky nebo ne. Eibach nemá.

Re: HP sporting VS Eibach

Napsal: 10 bře 2006 09:51
od PJ
frost: no asi tak že na každy straně s tim otočíš stejně 8)

Napsal: 12 bře 2006 09:49
od luke.bean
Zalezi hodne,jak moc chces jezdit svizne,nebo jestli ti jde o to aby si mel auto niz. Focus ma uz v serii vytecnej podvozek a da se s nim nechat v zatackach hodne aut ktery maji i nejakej podvozek. HP ti je udela sice na miru,ale priprav se ze ti pak vypadnou nekde v Praze na dlazde zuby a bude ti skakat cedo v radiu. Je pravde ze ti je za "par korun zrepasnou" (vymeneji olej,planzety,nejaky gufera a pak podle stavu opravjeji i zvenci,takze treba otryskani pruzin a znovunastrikani) a jsou zase jak novy. A to nevim jestli ti to u nas nekdo udela na Eibach.. A s tou vyskou,to nevim jestli to vyuzijes,ale ja mam HP plynule nastavitelny a na zimu si to davam nahoru.

Napsal: 12 bře 2006 13:52
od frost
luke.bean píše:Zalezi hodne,jak moc chces jezdit svizne,nebo jestli ti jde o to aby si mel auto niz. Focus ma uz v serii vytecnej podvozek a da se s nim nechat v zatackach hodne aut ktery maji i nejakej podvozek. HP ti je udela sice na miru,ale priprav se ze ti pak vypadnou nekde v Praze na dlazde zuby a bude ti skakat cedo v radiu. Je pravde ze ti je za "par korun zrepasnou" (vymeneji olej,planzety,nejaky gufera a pak podle stavu opravjeji i zvenci,takze treba otryskani pruzin a znovunastrikani) a jsou zase jak novy. A to nevim jestli ti to u nas nekdo udela na Eibach.. A s tou vyskou,to nevim jestli to vyuzijes,ale ja mam HP plynule nastavitelny a na zimu si to davam nahoru.

Přesně tohle bych využil u HP... to že bych si je na zimu zvednul...sqelá věc. A ta repase se mi taky moc líbí. Ty eibachy asi nikdo nezrepasuje, ale nevim kolik tak vydržej najetých km. Nedělám to kuli snížení... to už mám, ale na seriových tlumičíchm, kterým to moc nesvědčí takže proto komplet podvozek. Dost by swe mi líbila regulace tlaku v tlumiči, ale to asi HP dělá u dražších modelů. Pro majitele HP podvozku bych měl otázku-----Kdo vyrábí pro HP pružiny? Nikde jsem to nenašel.