Stránka 1 z 1

Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 21 bře 2006 14:14
od Lander
Ahoj všichni
Potřeboval bych helpnout s podvozkem na Octávku. Scháním právě podvozek od Eibachu, a to tlumiče, pružiny a stabilizátory.
Zjistil jsem, že se to prodává i v kitu jako System-Pro-Plus.

Máte někdo zkušenosti s tímto podvozkem? Dokážete ho někdo nabídnout za super cenu?

Jedná se o Oktávku 1,9TDi, sedan, rok výroby 2000

Lander

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 24 bře 2006 02:05
od PJ
Notak nikdo neporadí Landrovi?

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 24 bře 2006 10:48
od Lander
PJ píše:Notak nikdo neporadí Landrovi?
:-(((

No jsem nečekal, že Octávka je tak málo rozšířené auto :-(((

No nic, koupil jsem Eibach pružiny a tlumiče včera v Renocaru v Brně.. cena 15.990,- Mají je v akci.

A včera jsem je také namontoval, i když to byl strašný porod, hlavně ty přední tlumiče a jejich uložení v náboji, to vymyslel opravdu debil.

Auto šlo pěkně k zemi (cca 3cm), přitvrdilo a přitom zůstalo konfortní.

V blízké budoucnosti plánuji udělat i stabilizátory od Eibachu až budou v akci.

Teďka budu řešit brzdy

Ale jinak diky, PJ, že jsi se zajímal o toto mé témátko.

Lander

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 24 bře 2006 10:52
od F.l.a.n.e.l.
kámoš má jen eibach pružiny tuším... ale nějaké brutální - snad 70mm... a neztěžuje si... drží to :-D

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 24 bře 2006 11:37
od Lander
Na octávku jsou ještě verze sport a to je -50/-30 , tady ty jsou verze Pro a jsou -30/-30

Lander

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 24 bře 2006 12:45
od PJ
Lander: no už si párkrát napsal užitečný informace tak mi přišlo blbý, že ti nikdo neporadí když tu oktávkářu je snad dost.
OT: už prošel motor další evolucí o který si naposled mluvil?

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 24 bře 2006 16:32
od Lander
PJ píše:Lander: no už si párkrát napsal užitečný informace tak mi přišlo blbý, že ti nikdo neporadí když tu oktávkářu je snad dost.
OT: už prošel motor další evolucí o který si naposled mluvil?

No již brzo budu startovat, ale dokud nebudou nějaké výsledky (rozuměj, motor běží tak jak má, tak to moc nechci rozmazávat, navíc konkurence v závodech nespí). No ale když už jsi se zeptal, stav věci je takový, že motor je v autě prozatím se sériovou převodovkou (šetřím hewlanda), je nainstalované čtyřklapkové sání, závodní výfukové svody, chybí jen vačky, které jsem nechal brutálně přebrousit, ale již jsem se základní kružnicí dostal na hranici nálitků na vačkách a tak je mám akorát ještě na soustruhu na odstranění těch nálitků... Ale dneska by měly být hotové a tak poskládám motor. Řídící jednotka Megasqurit MS-II je už v autě i včetně nové kabeláže přesně na míru motoru a nové řídící jednotky. Taktéž už je nainstalovaná elektronika k širokopásmové lambda sondě od Tech edge, propojena dohromady s řídící jednotkou, takže bude fungovat autotuning. Jakmile namontuji vyčky, zbývá jen povařit nový výfukový systém a to budu dělat v úterý, pak už by to mělo být vše připraveno k startování a k tomu abych se pustil do ladění motoru.

Lander

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 26 bře 2006 15:09
od PJ
Tak přeju hodne stesti a co nejnizsi casy :wink:

Napsal: 31 bře 2006 20:58
od krysarr
Zajimavy tema, resim ted neco podobnyho, i kdyz na podstatne seriovejsim aute
viewtopic.php?t=30033

Napsal: 01 dub 2006 01:30
od Lander
krysarr píše:Zajimavy tema, resim ted neco podobnyho, i kdyz na podstatne seriovejsim aute
viewtopic.php?t=30033
Na podstatně sériovějším autě?????? Ale ta Octavka je úplně v sérii, jen dostala konečně pořádný podvozek.

Lander

Napsal: 01 dub 2006 01:39
od krysarr
Lander píše:
krysarr píše:Zajimavy tema, resim ted neco podobnyho, i kdyz na podstatne seriovejsim aute
viewtopic.php?t=30033
Na podstatně sériovějším autě?????? Ale ta Octavka je úplně v sérii, jen dostala konečně pořádný podvozek.

Lander
Aha, no ja to podle toho prispevku o par vys bral tak, ze tak seriovyho uz moc neni :wink: Ja tam uplne seriovy veci uz nemam, ale podvozek ehm ano, takze to ted chci trosku poresit 8)

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 01 dub 2006 03:47
od PJ
Lander: tak co jak jezdí novej podvozek?

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 02 dub 2006 00:14
od Lander
Jo jo, ten podvozek je super, auto šlo o 3cm k zemi, přitvrdilo se, ale je pořád pohodlné,řízení se stalo jistější. Ale jinak montáž předních tlumičů je pěkný očisec :-((( Kdo vymyslel to uchycení tlumiče do náboje, toho bych byl....

Lander

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 02 dub 2006 12:14
od monty01
Lander píše:Jo jo, ten podvozek je super, auto šlo o 3cm k zemi, přitvrdilo se, ale je pořád pohodlné,řízení se stalo jistější. Ale jinak montáž předních tlumičů je pěkný očisec :-((( Kdo vymyslel to uchycení tlumiče do náboje, toho bych byl....

Lander
Jen takovej dotázek-eště se oktávka při ostřejší jízdě v zatáčce staví na zatížený kolo a zneklidní zadek??pár jsem jich zkoušel a tohle mi dost vadilo -byly to tdi ,nevím jestli to nedělal jen typ.
a druhej -ten megasquirt -kdes sehnal procesor? šváb by nebyl problém sehnat ,ale neměl jsem možnost ho naprogramovat.Tahle verze je už sekvenční nebo jen s jedním výstupem na vstřiky?

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 02 dub 2006 12:59
od Hensel
občas ny třeba nebylo na škodu hodit dotazík na forum.skodahome.cz tam má Octavia club svoje forum ;-) a jen málo lidi od doby přesunu sem chodí jen vittorio, krysarr, já a baurák

Napsal: 02 dub 2006 14:42
od YANEK
:D s cenou hod dotaz na máru v cartechu alias kolegáčka :D

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 02 dub 2006 20:34
od Lander
monty01 píše:
Lander píše:Jo jo, ten podvozek je super, auto šlo o 3cm k zemi, přitvrdilo se, ale je pořád pohodlné,řízení se stalo jistější. Ale jinak montáž předních tlumičů je pěkný očisec :-((( Kdo vymyslel to uchycení tlumiče do náboje, toho bych byl....

Lander
Jen takovej dotázek-eště se oktávka při ostřejší jízdě v zatáčce staví na zatížený kolo a zneklidní zadek??pár jsem jich zkoušel a tohle mi dost vadilo -byly to tdi ,nevím jestli to nedělal jen typ.
a druhej -ten megasquirt -kdes sehnal procesor? šváb by nebyl problém sehnat ,ale neměl jsem možnost ho naprogramovat.Tahle verze je už sekvenční nebo jen s jedním výstupem na vstřiky?
No zas tak drsně nikdo s tou otcávkou nejezdí, ani já ne, na to se jezdecky vyžiji se Swiftem, či MR2kou. Tak Octávka je na kultivované, ale trošku rychlejší ježdění.

Ad Megasqurit? Jak kde sehnal procesor? Koupil jsem si celou stavebnici a postavil. Ani MS1, ani MS2 nemá jediný výstup na vstřiky... Obě verze mají dva banky a já mám spárovaný 1. a 4. vstřik dohromady a 2. a 3. vstřik dohromady. Sekvenční vstřikování bude v budoucnu pomocí rozšiřujících modulů (moc se o to nezajímám, mě to takto vyhovuje). Navíc sekvenční vstřikování oproti bankům už je jen teoretická výhoda, protože při 80 procentním zatížení vstřiku už stejně více jak 50 procent času vstřik stříká palivo na zavřený ventil (tak nějak jsem to četl a zapamatoval). Jinak diskuze na téma Megasquirt by byla na dlouho, spousta technických věcí, ale více se dovíš na www.msefi.com

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 03 dub 2006 21:10
od monty01
no s tou oktávkou jsem taky nezávodil ,myslel jsem rychlejší průjezdy zatáčkou,bez nějakýho ustřelování a smyků.
MS -měl jsem za to že jedna s prvních byla s jedním výstupem -respektive se dvěma ,ale byl jen vytvořen jen druhou stopou na tišťáku .Sekvenční by měla mít výhodu v přesnější dávce,ne?Bohužel na odkazu si moc nepočtu ,nešprechuju engliš.na kolik vyšla stavebnice?z usa?

Re: Podvozek Eibach na Oktávku

Napsal: 04 dub 2006 00:22
od Lander
monty01 píše:no s tou oktávkou jsem taky nezávodil ,myslel jsem rychlejší průjezdy zatáčkou,bez nějakýho ustřelování a smyků.
MS -měl jsem za to že jedna s prvních byla s jedním výstupem -respektive se dvěma ,ale byl jen vytvořen jen druhou stopou na tišťáku .Sekvenční by měla mít výhodu v přesnější dávce,ne?Bohužel na odkazu si moc nepočtu ,nešprechuju engliš.na kolik vyšla stavebnice?z usa?
Jo, každý bank má zdvojenou kabeláž, ale jsou dva banky. Z toho plyne, že z řídící jednotky vedou čtyři dráty (na tištáku rozdvojeny dva na čtyři, v konektoru už čtyři), které vedou k palivové liště a těsně před ní jsou spojeny už do pouze dvou (dráty jsou mínus), do palivové lišty přivedeš plus a na jeden bank dáš 1. a 4. vstřik, na druhý 2. - 3. . Bez antličtiny je MS nějak nerealizovatelný, spousta toho je bastlení a to co platilo před měsícem už teďka může být jinak. samotná stavebnice MS-2 stála 250 USD, k tomu jsem si pořídil ještě kabeláž, megastim. Dále jsem si pořídil širokopásmovou lambda sondu od Tech Edge. Celá elektronika do swifta teda něco stála, ale počítat to kolik to bylo dohromady nějak nemá cenu. Pořád to výjde levněji než jiné ECU a hlavně jsem se naučil pájet :-)))

Lander

Napsal: 04 dub 2006 09:37
od PJ
Lander: no učit se pájet zrovna na ECU, to celkem riskujes :D , vim sám občas něco zapájet když je málo místa, ještě dotoho se třeba začnou třást ruce a je to porod :?:

Napsal: 04 dub 2006 11:34
od Lander
PJ píše:Lander: no učit se pájet zrovna na ECU, to celkem riskujes :D , vim sám občas něco zapájet když je málo místa, ještě dotoho se třeba začnou třást ruce a je to porod :?:
žádný problém... Zkušenosti s pájením elektriky už mám. Předělával jsem kabeláž u nového motoru do MR2ky. Stačilo to jen nastudovat a za tři hodiny byla komplet kabeláž předělaná a správně napojená na kabeláž co je v autě. Když to viděl šéf servisu, kde jsem nahazoval motor, tak říkal, že to už nikdo nedá dokupy, že to auto nepojede. No a pak motor nastartoval a jel jsem domů...

Co se týká pájení řídící jednotky, žádný problém. Začal jsem Megastimem a pak teprve Megasquirtem. Je napsaný návod jak to poskládat, kam kterou součástku dát a průběžně se ta jednotka testuje. Zvládne ji poskládat každý, kdo má tu patřičnou pájku a hlavně talent na pájení, zkušenosti nulové nevadí.
Další věcí bylo popájet tu širokopásmovou lambda sondu od TechEdge. Musím říct, že ta byla mnohem složitější než MS-2. Má více švábů, titěrněnšjí obvody, display a hlavně velmi složité testování, že je vše O.K, ale zkrátka když se člověk drží návodu, není problém.

Zkrátka stačí se toho nebát a jít do toho pohlavě.
To je to samé jak stavět motory, nikdy jsem to nedělal a přesto se to naučil. Vím co chci a jdu za tím...

Lander