Stránka 1 z 1
pruziny
Napsal: 06 srp 2006 00:02
od Yaris WRC
snad som vybral dobru sekciu ak nie neukamenujte ma...
mam corollu e12 poradte ake pruziny na nu dat chcel by som 2-4 cm dole dat tlmice menit nechcem a kolko to asi vyjde? dik
Napsal: 06 srp 2006 08:15
od Mosťa
Dávat jen samotné pružiny znamená brzy po tom měnit i tlumiče, protože sériové tlumiče na ně nejsou stavěné. Díky nižšímu zdvihu probíhá tlumení na menší ploše a to tlumiče dlouho neunesou. Navíc se tím zhorší jízdní vlastnosti, nejen pohodlí, ale hlavně chování na limitu. Člověk tak sice nejezdí běžně, ale až to jednou bude potřeba (rychlý úhybný manévr, špatně odhadnutá zatáčka,...), pak přilnavost docela chybí.
Je to samozřejmě řešní finančně víc náročné, ale časem by tě to stejně čekalo.
Napsal: 06 srp 2006 09:04
od Ondras
Mosťa píše:...Navíc se tím zhorší jízdní vlastnosti, nejen pohodlí, ale hlavně chování na limitu. Člověk tak sice nejezdí běžně, ale až to jednou bude potřeba (rychlý úhybný manévr, špatně odhadnutá zatáčka,...), pak přilnavost docela chybí...
Rozhodně nelze problematiku takto zjednodušit.
Napsal: 06 srp 2006 13:42
od Yaris WRC
to ste ma nepotesili

lebo 30 bomby na novy podvozok nemam
Napsal: 06 srp 2006 13:51
od jim.vw
do 40mm snížení by mohli zůstat origo tlumiče, Píše to i H&R u svejch pružin (viz. Please Note: If you are lowering your car by more than 40mm short shocks are required )
ale když chceš komplet tak JOM dělá hooodně levný podvozky, budou to sice asi strašný hovna, nicméně teď jeden od nich budu kupovat...
Napsal: 06 srp 2006 13:54
od Krosmen
cca 4000.- pružiny z vlastní produkce,cca desítku stavitelný tlumiče koni,nevidim problém.....
chce to jen se koukat okolo a ptát se na těch správnejch místech.......
Napsal: 07 srp 2006 06:32
od Mosťa
Ondras píše:Mosťa píše:...Navíc se tím zhorší jízdní vlastnosti, nejen pohodlí, ale hlavně chování na limitu. Člověk tak sice nejezdí běžně, ale až to jednou bude potřeba (rychlý úhybný manévr, špatně odhadnutá zatáčka,...), pak přilnavost docela chybí...
Rozhodně nelze problematiku takto zjednodušit.
Nechci tu dělat sáhodlouhé vysvětlování, co všecko to způsobuje a co hrozí, ale není to zrovna nejvhodnější řešení. Chápu, že ne každý musí mít hned na nový podvzek v řádu x-desítek tisíc, ale dneska je výrobců docela dost a ceny mnohokrát taky zajímavé.
Taky je rozdíl, jestli to chce člověk proto "aby to líp sedělo a tím pádem víc drželo" - tzn. mnohdy rozhozené charakteristiky tlumení a horší jízdní vlastnosti a nebo "aby to líp drželo" a pak by bylo vhodné informovat nešťastníka hned na začátku, než pružiny pořídí, že se to taky moc zlepšit nemusí a možná i naopak.
Pořád se bavím o problému seriový tlumič vs. "sportovní" pružina.