Stránka 1 z 1
Stáčení pružin na zakázku
Napsal: 02 zář 2007 13:50
od Swejky
Zdravim, chtěl jsem se zeptat jestli náhodou někdo neví kde taková firmá má sídlo popřípadě nějaký kontakt na ní. Bylch bych samotřejmně rád kdyby ste s nimi měli určité zkušenosti, nechci si dát na auto nějakej šmejd.....
Napsal: 02 zář 2007 15:09
od KaCzaba
nekde jsem cetl o pruzinarne,nebo perovne nebo jaxe tomu odborne rika v plzni
Re: Stáčení pružin na zakázku
Napsal: 02 zář 2007 15:12
od qwer
Perrovna je v Praze na bohdalci naproti SK...dělaj tam pera všechny možny.. ja ptřeboval na stojanek u scoota a tam mi to tam stočil a dal jsem na pivo
Napsal: 02 zář 2007 16:11
od Swejky
kde přesně na tom bohdalci?? Nemůžu si furt vzpomenout kde je ten bohdalec určitě na to přídu ale ted mi neni přáno

Napsal: 02 zář 2007 16:39
od biohazard
www.seznam.cz ---> mapy ---> Praha Bohdalec ---> a je to

Napsal: 02 zář 2007 16:43
od biker
to mas jak jedes od edenu do kopce jako smerem na p4......
v kopci prvni krizovatka tusim
Napsal: 02 zář 2007 17:10
od Swejky
bikere ty máš taky bawora, jestli si ho snižoval tak co si koupil za podvozek a jaký s tim máš na autě zkušenosti. Mam ted e30 kombika a potřebuju dolu je to tedka strašná koza
Napsal: 02 zář 2007 17:11
od Swejky
už vim bohdalec jsou tam garáže vltava bo co
Napsal: 03 zář 2007 08:39
od Fugo
nebo hp sporting , mají www
Napsal: 03 zář 2007 11:29
od Vasekk
Invel.....tam nechává stáčet HP sporting.
Napsal: 04 zář 2007 15:08
od stqeno
Napsal: 05 zář 2007 00:52
od Swejky
Děkan moc chalani....

Napsal: 06 zář 2007 16:50
od speedy_bmw
A co stabilizátory? Taky to tam uměj udělat? Díky
Napsal: 06 zář 2007 17:25
od Swejky
to se obávam že ne ..... každopádně bych potřeboval vyměnit tyčky stabilizátorů jelikož ty stará asi odcházejí do věčných lovišť
Napsal: 06 zář 2007 19:31
od Sova
Pro náročné Protlum P.Křístek, trhl se od HP, dle zasvěcených lepší i levnější než HP...Ale pokud si dáš takové pružiny na sériové, nebo nějaké jinésportovní tlumiče je to holý nesmysl...jedině pak v kompletu rovnou s tlumičema na to...Stejné jako u HP...já osobně bych si v životě na sériový tlumič a nebo na jiný sportovní tlumič nedal pružinu která tam nepatří...jedině v setu...
Jinak třeba firma Mubea v Prostějově dodává pružiny pro Porsche, Mercedes apod. jedna z nejšpičkovějších, ne-li nejšpičkovější továrna tohoto druhu v Evropě...
I tam ti udělají pružiny na zakázku...
Napsal: 07 zář 2007 01:36
od Swejky
To je sice na jednu stranu pěkný ale opravdu nemam továrnu na peníze, pravda že se mi o ní občas zdá ale zatim sem skončil jen u toho.....

nic ve zlym

Napsal: 07 zář 2007 23:59
od Ludwig
flexa, autogenem upravit, pomalu vychladnout a budeš to mít jak v rychle a zběsile

Napsal: 08 zář 2007 08:05
od Beaver
Jo, stejne spraseny.
Napsal: 08 zář 2007 09:05
od Swejky
Chci to sice níž ale zase tvrdší, takže když to říznu, tak budu sice dole, ale na měku a to je mi k prdu....
Napsal: 08 zář 2007 23:44
od Ludwig
já teda nevim o stáčení pružin jsem nic neslyšel, ale kdych měl báwo e30 tak ty pružiny uříznu a pokud bych měl to auto v pěknym stavu a nechtěl ho bastlit tak bych koupil sportovní pružiny který můžou stát tak 2-3t?
Napsal: 09 zář 2007 09:08
od Swejky
Mě právě hrozně štve to že každej hází e30 do jednoho pitle, já osobně mam touringa a rozhodně se nesnažim zařadit mezi bandu volů který je vlastněj jen kvůli tomu že je to bmw a že se za tim aspon jedna buchta ohlídne, já chci mít to auto v pěknym stavu skoro originál až na kola a snížení, 2-3 budou stát nový pružiny jen na předek a hlavně když si je necháš stočit na auto tak si můžeš říct, když přineseš jednu starou z auta, o kolik je chceš tvrdší(%) a oni tak učiní vyjde tě jedna pružina kolem 11 kil což je docela pěkná cena když si necháš udělat pružiny podle svýho gusta..... Btw to auto co máš v avataru je tvý???
Napsal: 09 zář 2007 10:04
od qpc
swejky: no,otec se výrobou pružin živil 40 let a když to ted tady vidim,tak to vidíte dost jednoduše.Podle starého pera dělat nové lze,měnit ale jen v páru.navíc při stejné výšce nebo i její změně je celekm i náročné spočítat tvrdost,když vlastně nese steno váhu(auto) .Navíc to je potřeba naprogramovat do mašiny,nandat materiál,udělat seda,dobrousit..pokud to někd e udělá za 11set,tak mu gratuluju

Napsal: 09 zář 2007 10:10
od Swejky
Hele známe to má na hondě aerodeklu a udělali mu všechny 4 za 4500 nebo tak něco. Přinesl starou pružinu a řekl že chce asi o 30 % tvrdší než tadle origo a kratší o 6 cm a jak si řekl tak se stalo.....
Napsal: 10 zář 2007 08:29
od Vasekk
Ludwig píše:já teda nevim o stáčení pružin jsem nic neslyšel, ale kdych měl báwo e30 tak ty pružiny uříznu a pokud bych měl to auto v pěknym stavu a nechtěl ho bastlit tak bych koupil sportovní pružiny který můžou stát tak 2-3t?
Stáčení znamená, že ti vyroběj pružinu přesně jak si řekneš. Takže to samé jako třeba -4cm sportovní pružina.
Napsal: 10 zář 2007 08:52
od elviiis
Pokud auto snížíš tak stvrdne... Je to způsobeno tím že ty pružiny budou mít kratší pružící plochu tudíž budou méně pružit a auto bude tvrdší... jakmile pružinu seřízneš je dost pravděpodobné že pak praskne jelikžo jak budeš flexou zabrušovat dosedací plochu tak to prohřeješ a pomalé chlazení a popouštění je něco jiného... Jinak říci si o 30% tvrdší je širokej pojem... Záleží jeslti chceš tvrdš tu pružinu nebo auto... Protože tím že ta pružina bude kratší bude sama o sobě tvrdší je to spůsobeno kratší akční částí pružiny a pokud je potřeba vyvinout určitou sílu aby se závit prohnul o jeden milimetr tak po skrácení se ti zmenší počet těch závitů ne něž bude síla působit tudíž se jich méně prohne , méně zrpuží , vůz je tvrdší... Takže pro vypočítání závitů a tvrdosti je zapotřebý znát hmotnost auta ze které vycházíme aktuální výšku pružiny a počet závitů , novou výšku pružiny a to o kolik má být tvrdší tzn takže rpcentuélně vůči originálu (auta) nejlepší a nejpřesnější by bylo znát páku (ramena) atd... Profi firmi dle mého budou mít přístup ke grafům origo pružin upravovat přímo grafi a ty zadávat do stroje...
Myslím si že u firmi která se zabývá stáčením pružin na automobily je cena 1100 za běžný materiál reálná (za opravdu špičkové pružiny určo ne) firma která pružiny stáčí ale nemá skušenosti s pružinami na auta ti to za ty peníze určitě neudělá jelikož by museli vymislet technologii pro své možnosti a to je to nejdrahší...
Napsal: 10 zář 2007 23:00
od Ludwig
Swejky píše:Mě právě hrozně štve to že každej hází e30 do jednoho pitle, já osobně mam touringa a rozhodně se nesnažim zařadit mezi bandu volů který je vlastněj jen kvůli tomu že je to bmw a že se za tim aspon jedna buchta ohlídne, já chci mít to auto v pěknym stavu skoro originál až na kola a snížení, 2-3 budou stát nový pružiny jen na předek a hlavně když si je necháš stočit na auto tak si můžeš říct, když přineseš jednu starou z auta, o kolik je chceš tvrdší(%) a oni tak učiní vyjde tě jedna pružina kolem 11 kil což je docela pěkná cena když si necháš udělat pružiny podle svýho gusta..... Btw to auto co máš v avataru je tvý???
JJ, to auto je moje. Je to Kadett C 79. Na fotce v avataru ještě neni sníženej.
Házet všechny majitele e30 do jednoho pytle není správné, ale hodně to láká, protože většina lidí co jezdí v těch tuňáckejch 316/318 tak jsou dost "zvláštní"
O tom že by někdo předělával staré pružiny na tvrdší/sportovní jsem ještě neslyšel. Ta cena mě dost překvapuje, třeba to bylo "ze známosti".