Stránka 1 z 2

Vyroba stabilizatoru

Napsal: 25 říj 2007 19:41
od MedaRF
Uz nevim s kym jsem to tu tenkrat resil, ale slibil mi, ze zjisti u kovaru zda jsou schopni vyrobit stabilizatory.. A pro ostatni, nezna nekdo nekoho, nebo nevi kde by mi je vyrobili ;)? Diky

Re: Vyroba stabilizatoru

Napsal: 26 říj 2007 05:45
od honza 2.0 16v
MedaRF píše:Uz nevim s kym jsem to tu tenkrat resil, ale slibil mi, ze zjisti u kovaru zda jsou schopni vyrobit stabilizatory.. A pro ostatni, nezna nekdo nekoho, nebo nevi kde by mi je vyrobili ;)? Diky
materiálově to je jako pružina , takže pokud chceš tužšší, tak ti ho snad i v pérárně spočítaj (jednoduše- větší průměr..).. kontakt na pérárnu tu někdebyl...

Napsal: 26 říj 2007 11:30
od Taboo
smazano

Re: Vyroba stabilizatoru

Napsal: 26 říj 2007 15:28
od MedaRF
Taboo: rozved to prosimte, konecne nekdo kdo vypada, ze tomu rozumi :-)

Lama: Mercedes w124 coupe, bohuzel nedelal..

Napsal: 26 říj 2007 21:12
od posero
Taboo píše:Vyroba stabilizatoru neni nijak slozita a s trochou vynalezavosti se da zvladnout i ve velice limitovanych domacich podminkach (pokud o funkci a designu stabilizatoru clovek neco zna). Jako material se nejbezneji pouziva 4140 ocel (z duvodu zivotnosti). Se zvetsenim prumeru by se to ale nemelo nijak prehanet + samozrejme, moznost nekolikabodoveho uchyceni poskytne vice variaci nastaveni tuhosti v rozdilnych podminkach (pro provoz na ulici a soutezeni).
nechci rejpat ale nemyslim ze bude takova sranda vyrobi funkcni stabilizator :( a zajmalo by me co je to za material ocel 4140

Napsal: 26 říj 2007 21:19
od Beaver
posero píše:
Taboo píše:Vyroba stabilizatoru neni nijak slozita a s trochou vynalezavosti se da zvladnout i ve velice limitovanych domacich podminkach (pokud o funkci a designu stabilizatoru clovek neco zna). Jako material se nejbezneji pouziva 4140 ocel (z duvodu zivotnosti). Se zvetsenim prumeru by se to ale nemelo nijak prehanet + samozrejme, moznost nekolikabodoveho uchyceni poskytne vice variaci nastaveni tuhosti v rozdilnych podminkach (pro provoz na ulici a soutezeni).
nechci rejpat ale nemyslim ze bude takova sranda vyrobi funkcni stabilizator :( a zajmalo by me co je to za material ocel 4140
Když o tom hovno víš, proč myslíš, že bys měl mít právo zpochybňovat zkušenosti lidí, co už se v tom pohybujou delší dobu ? Jestliže ani nevíš, že se ocel nějak označuje do tříd, tak bys měl jen číst a nepřipojovat stupidní komentáře.

Napsal: 26 říj 2007 21:23
od JonnY
Taboo píše:Vyroba stabilizatoru neni nijak slozita a s trochou vynalezavosti se da zvladnout i ve velice limitovanych domacich podminkach (pokud o funkci a designu stabilizatoru clovek neco zna). Jako material se nejbezneji pouziva 4140 ocel (z duvodu zivotnosti). Se zvetsenim prumeru by se to ale nemelo nijak prehanet + samozrejme, moznost nekolikabodoveho uchyceni poskytne vice variaci nastaveni tuhosti v rozdilnych podminkach (pro provoz na ulici a soutezeni).
a nakolko dokaze clovek odhadnut vplyv na jazdne vlastnosti podobneho doma vyrobeneho stabilizatoru?

Re: Vyroba stabilizatoru

Napsal: 26 říj 2007 21:32
od Taboo
smazano

Napsal: 26 říj 2007 21:34
od posero
Beaver píše:Když o tom hovno víš, proč myslíš, že bys měl mít právo zpochybňovat zkušenosti lidí, co už se v tom pohybujou delší dobu ? Jestliže ani nevíš, že se ocel nějak označuje do tříd, tak bys měl jen číst a nepřipojovat stupidní komentáře.
nevim kde si vzal ze o tom vim hovno :lol: myslel nekdo z vas na to kde to naohybaj?to jso kolikrat nekolikanasobne ohyby po ruznymi uhly nic jednoduchyho,a co tepelny zpracovani?a to oznaceni oceli urco neni dle csn normy tak se ptam co je to zac abych si rozsiril vedomosti doufam ze to nevadi kdyz se chci priucit od nekoho kdo umi vic a vic zna 8)

Napsal: 26 říj 2007 21:46
od Taboo
smazano

Napsal: 26 říj 2007 21:50
od Taboo
smazano

Napsal: 26 říj 2007 23:32
od kentoya
z českých ocelí 14 260 je vhodný adept

Napsal: 27 říj 2007 10:40
od posero
Taboo:presne tohle sem chtel vedet 8) doufam zes to aspon ty nebral jako rypani ale jako otazku tykajici se tematu ktera snad pomohla pochopit i ostatnim,stejne mi porad vrta hlavou kde a kdo to naohyba dyztak kdyby nekdo vedel at napise ja sem z plzne a nikoho takovyho z okoli neznam

Napsal: 27 říj 2007 10:48
od honza 2.0 16v
posero píše:Taboo:presne tohle sem chtel vedet 8) doufam zes to aspon ty nebral jako rypani ale jako otazku tykajici se tematu ktera snad pomohla pochopit i ostatnim,stejne mi porad vrta hlavou kde a kdo to naohyba dyztak kdyby nekdo vedel at napise ja sem z plzne a nikoho takovyho z okoli neznam
myslím že stačí šikovnej člověk s ohejbačkou....

Napsal: 27 říj 2007 12:45
od Taboo
smazano

Napsal: 27 říj 2007 13:40
od posero
prave ze trubky uz sem ohybal a udelat treba jen rovnou tyc a na kazdy strane jeden ohyb neni sranda a to sem ohybal medeny trubky ke klimatizaci o prumeru 20mm pac staci mit stred toho ohybu o kousicek vedle a po ohnuti je to uplne jinak dlouhy,kdo to nekdy delal vi co myslim :lol:

proc je nejlepsi jen rovna trubka?koukal sem ze na civicu mam stabilizator a ten ma ohybu celkem dost,akorat este nevim nevim jestli tam vsechny patri

takze kdyz to shrnu nejlepsi stabilizator jednoduchej,co nejmin ohybani,z pruzinovy oceli tedy pro nas oceli tridy 14 xxx, a co ulozeni?

Napsal: 27 říj 2007 17:30
od Jose85
posero píše:prave ze trubky uz sem ohybal a udelat treba jen rovnou tyc a na kazdy strane jeden ohyb neni sranda a to sem ohybal medeny trubky ke klimatizaci o prumeru 20mm pac staci mit stred toho ohybu o kousicek vedle a po ohnuti je to uplne jinak dlouhy,kdo to nekdy delal vi co myslim :lol:

proc je nejlepsi jen rovna trubka?koukal sem ze na civicu mam stabilizator a ten ma ohybu celkem dost,akorat este nevim nevim jestli tam vsechny patri

takze kdyz to shrnu nejlepsi stabilizator jednoduchej,co nejmin ohybani,z pruzinovy oceli tedy pro nas oceli tridy 14 xxx, a co ulozeni?
A nejsou tam ty ohyby kvůli tomu aby se ten stabilizátor vešel mezi ostatní komponenty podvozku. :?

Napsal: 27 říj 2007 18:41
od posero
Jose85 píše: A nejsou tam ty ohyby kvůli tomu aby se ten stabilizátor vešel mezi ostatní komponenty podvozku. :?
to urcite jsou 8) kdybys to celt cely Taboo to psal,

Napsal: 27 říj 2007 19:50
od JonnY
Jose85 píše:A nejsou tam ty ohyby kvůli tomu aby se ten stabilizátor vešel mezi ostatní komponenty podvozku. :?
nie.
to je len vedlajsi efekt.

"uckovy" tvar je pre funciu stabilizatoru nutny. ak by to bola len tyc, tak sa neskruti a jaksi by to nebol skrutny stabilizator. bola by to len tyc, ktoru tam maju starsie auta vzadu aj tak (presne oznacenie si teraz nespomeniem. tuha naprava a vlecne ramena?)


edit: pozeram ze som asi trocha mimo a ty si sa pytal na nieco ine.
nj stane sa :D

Napsal: 27 říj 2007 19:52
od Taboo
smazano

Napsal: 27 říj 2007 20:36
od posero
Taboo píše:
posero píše:proc je nejlepsi jen rovna trubka?
Rovna tyc ma stejne........
8) dik

Napsal: 28 říj 2007 04:20
od Taboo
smazano

Re: Vyroba stabilizatoru

Napsal: 28 říj 2007 18:37
od MedaRF
No Taboo, dekuju :-). Mam zadni stabilizator o prumeru 14 mm, coz mi prijde na takhle velke a tezke auto jako nic. Vystrachal jsem ted stab. z novejsi verze w210, ten uz ma prumer tusim 17 mm. Zkusim ho vymenit, snad to bude stacit. Jinak jsem kdysi nasel stab. od HR nekde v zahranici a zaroven to bylo naposledy.. Nemuzu je nikde najit, ani na ebayi, proto jsem chtel jit touto cestou..

gti

Napsal: 10 lis 2007 23:50
od fakie vw
A co když chci dát stabilizátor na nápravu kde před tím nebyl? Konkrétně jsem chtěl na golfa II na zadek. Je tak kliková náprava jako u felicie třeba :wink: Jaký stabilizátor tam dát? S jakým průměrem jak to můžu spočítat a podle čeho?

Re: gti

Napsal: 11 lis 2007 09:14
od honza 2.0 16v
fakie vw píše:A co když chci dát stabilizátor na nápravu kde před tím nebyl? Konkrétně jsem chtěl na golfa II na zadek. Je tak kliková náprava jako u felicie třeba :wink: Jaký stabilizátor tam dát? S jakým průměrem jak to můžu spočítat a podle čeho?
když koukneš na nový feldy, tak ty tam stabilizátor maj , zkusil byhc použít ten- rozhodně lepší než uzavírat to U pásem plechu..to je úplně nahovno, nebo spíš na efektní jízdu po 3 v zatáčce....

gti

Napsal: 11 lis 2007 09:20
od fakie vw
Jenže ta felda má napravu z plechu a ten golf ji má trovhu jinou. Uvažoval jsem udělat taky nějakou tyč a přidělat ji do prostřed a na ty ramena nějakýma uchytama. Ale jak zjistím jakou tyč tam mám dát hlavně o jakém průměru

Napsal: 27 úno 2008 20:53
od stifmajstr
nikdy nezjistis a nevyrobiis tak aby to fungovalo tak jak ma....realnejc bych videl najit nejaky auto s podobnym motorem, hmotnostii a konstrukci podvozku ktery stabiik ma..kouknout kde a jak a na to auto si ho sehnat....a taboo je asi chytrej..ale tyhle reci by umel napsat kazdej kdo ma prvak na prumce dohromady si tu nic nerekl :roll:

Napsal: 29 úno 2008 14:56
od ashitake
http://www.invelplus.cz zkus to tady super jednání a za stabilizátor chtějí něco kolem 2tisíc korun :) a tuhost si můžeš říct sám jen chtějí předlohu (origo stabík). Chci se vas zeptat pánové o jak moc tužžší bych si měl nechat vyrobit stabilizátor aby fungoval jak ma a ne abych skákal jako koza ze strany na stranu :nono: Koukám že Taboo tomu dost rozumí něměl by jsi něco i pro mě za radu? 8)