Stránka 1 z 4

Rám v autě vs. předpisy

Napsal: 21 kvě 2006 19:53
od Ritchma
Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?

Re: Rám v autě vs. předpisy

Napsal: 21 kvě 2006 20:46
od mr.modena
Ritchma píše:Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?
co má co wrc společný s normální silnicí, navíc všechny úpravy na wrc mají svojí homologaci, takže kde je problém?

Re: Rám v autě vs. předpisy

Napsal: 21 kvě 2006 20:50
od Ryba
mr.modena píše:
Ritchma píše:Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?
co má co wrc společný s normální silnicí, navíc všechny úpravy na wrc mají svojí homologaci, takže kde je problém?
zas až tak wrc nesleduju, ale už sem viděl jak jel typos s rozsekanym přednim kolem pohodička po silnici, kde byl naprosto normální provoz. Celkem funny pokoukanicko..

Re: Rám v autě vs. předpisy

Napsal: 21 kvě 2006 20:55
od Ritchma
mr.modena píše:
Ritchma píše:Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?
co má co wrc společný s normální silnicí, navíc všechny úpravy na wrc mají svojí homologaci, takže kde je problém?
Společnýho má třeba to že má spzku jako normální auto, bohužel nemam u sebe ten časopis že bych to sem přepsal :roll:
Ale jde prostě o ten rám jestli je něco co ho zakazuje

Re: Rám v autě vs. předpisy

Napsal: 21 kvě 2006 20:55
od mr.modena
Ryba píše:
mr.modena píše:
Ritchma píše:Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?
co má co wrc společný s normální silnicí, navíc všechny úpravy na wrc mají svojí homologaci, takže kde je problém?
zas až tak wrc nesleduju, ale už sem viděl jak jel typos s rozsekanym přednim kolem pohodička po silnici, kde byl naprosto normální provoz. Celkem funny pokoukanicko..
v Anglii by to znamenalo konec závodu

Re: Rám v autě vs. předpisy

Napsal: 21 kvě 2006 20:59
od Shr3k
WRC má sice SPZ jako normální auto, ale jeho způsobilost k provozu na silnici schvaluje komise podle předpisů IAF, stejně jako u každého jiného závodního auta (okruh, rallye).

Napsal: 21 kvě 2006 21:02
od Ritchma
Tak jinak, nejde mi o ty wrcčka ale o to kde najdu napsáno že nesmí bejt rám v normálním autě a proč :)

Napsal: 21 kvě 2006 21:22
od Ivan
Rám je pouze pro závodní účely, Ritchmo.

Napsal: 21 kvě 2006 21:27
od Ritchma
Ivan píše:Rám je pouze pro závodní účely, Ritchmo.
Ale já chci vědět jak je to kde napsaný že to nesmí bejt. Hlavně že v DE to schválí :roll: Netušim kde hledat nějakou vyhlášku nebo co kde je napsaný proč to tam nesmí být nebo kde je napsaný že tam nesmí být bezpečnostní rám

Napsal: 21 kvě 2006 21:28
od Ritchma
Kdyby to šlo bez OT byl bych radši, rám vs. helma apod už se tu řešilo

Napsal: 21 kvě 2006 21:28
od Ritchma
Kdyby to šlo bez OT byl bych radši, rám vs. helma apod už se tu řešilo

Re: Rám v autě vs. předpisy

Napsal: 21 kvě 2006 21:44
od Shr3k
Na vyhlášce o schvalování technické způsobilosti 341/2002 je odkaz asi na 19 příloh tam to určitě najdeš.

Re: Rám v autě vs. předpisy

Napsal: 21 kvě 2006 21:49
od Ritchma
Shr3k píše:Na vyhlášce o schvalování technické způsobilosti 341/2002 je odkaz asi na 19 příloh tam to určitě najdeš.
Díky zkusim to. Já jenom myslel jestli už to někdo nehledal

Re: Rám v autě vs. předpisy

Napsal: 21 kvě 2006 21:54
od Ivan
Prozkoumej toto:

Zák. 56/2001 Sb. - §76.
Vyhláška 341/2002 Sb., příl. 15.

Napsal: 21 kvě 2006 22:00
od Ritchma
Vyhláška a všechno je pro mě koukám dosti nesrozumitelný a tak dlouhý že sem z toho mimo :roll: To bude doba než tam něco takovýho najdu a jak se znám tak si to přečtu a ani nebudu vědět že už sem to přečet

Napsal: 21 kvě 2006 22:58
od Gusto
Páni v Caraute v tom majú trochu bordel a bohužiaľ nie len v tom...
WRC a všetky rally autá MUSIA mať ŠPZ, resp. EČV, pretože prejazdy medzi RZ sa idú v bežnej premávke a tam autá bez značiek jazdiť NESMÚ - jasné jak facka.
Takisto musia mať z toho istého dôvodu uzavreté povinné ručenie :?:

Napsal: 21 kvě 2006 23:25
od Ritchma
Gusto píše:Páni v Caraute v tom majú trochu bordel a bohužiaľ nie len v tom...
WRC a všetky rally autá MUSIA mať ŠPZ, resp. EČV, pretože prejazdy medzi RZ sa idú v bežnej premávke a tam autá bez značiek jazdiť NESMÚ - jasné jak facka.
Takisto musia mať z toho istého dôvodu uzavreté povinné ručenie :?:
A když víš tak pěkně tohle tak asi nevíš proč nesmí být rám v autě?
Jediný co mi řek policajt že je to zásah do konstrukce vozidla ale nic víc mi k tomu říct neuměl :cry:

Napsal: 22 kvě 2006 02:10
od KFJ
Gusto píše:Páni v Caraute v tom majú trochu bordel a bohužiaľ nie len v tom...
WRC a všetky rally autá MUSIA mať ŠPZ, resp. EČV, pretože prejazdy medzi RZ sa idú v bežnej premávke a tam autá bez značiek jazdiť NESMÚ - jasné jak facka.
Takisto musia mať z toho istého dôvodu uzavreté povinné ručenie :?:
aby si to nekdo spatne neprelozil tak jeste doplnim to ze zavodni auto ktere ma pridelenou SPZ smi jezdit po komunikaci urcenou pro bezny provoz ale POUZE v miste a case kdyz se jede zavod, do ktereho je konkretni zavodni auto prihlaseno...
Bezp. ram v beznem aute byt nesmi, v beznem provozu ho muzou pouzivat (vlastne musi :wink: ) pouze auta s technickym prukazem FIA, ale ta zase nesmi jezdit v "beznem provozu"... pouze pri prejezdech mezi RZ... :D Takze pokud si nekdo s ramem v aute necha udelat kopii sportovniho technickeho prukazu schvaleny FIA tak mu to stejne nepomuze, protoze jediny zavod ktery se v te lokalite kona je "tvoje auto & policie" pac se klec od 1. cervence hodnoti bodikama... :lol: A ja jsem taky v cudu, cecil ma ram... kdyz me nahodou nekde zastavej tak prvni moje veta bude... "dobry den, jedu dneska Barumku a nejak se v tech notach neorientuju... ted jsem kde?" "Pane ridici... ted se nachazite na Proseku, Praha 9"...":lol:

Napsal: 22 kvě 2006 02:20
od Ritchma
KFJ píše:
Gusto píše:Páni v Caraute v tom majú trochu bordel a bohužiaľ nie len v tom...
WRC a všetky rally autá MUSIA mať ŠPZ, resp. EČV, pretože prejazdy medzi RZ sa idú v bežnej premávke a tam autá bez značiek jazdiť NESMÚ - jasné jak facka.
Takisto musia mať z toho istého dôvodu uzavreté povinné ručenie :?:
aby si to nekdo spatne neprelozil tak jeste doplnim to ze zavodni auto ktere ma pridelenou SPZ smi jezdit po komunikaci urcenou pro bezny provoz ale POUZE v miste a case kdyz se jede zavod, do ktereho je konkretni zavodni auto prihlaseno...
Bezp. ram v beznem aute byt nesmi, v beznem provozu ho muzou pouzivat (vlastne musi :wink: ) pouze auta s technickym prukazem FIA, ale ta zase nesmi jezdit v "beznem provozu"... pouze pri prejezdech mezi RZ... :D Takze pokud si nekdo s ramem v aute necha udelat kopii sportovniho technickeho prukazu schvaleny FIA tak mu to stejne nepomuze, protoze jediny zavod ktery se v te lokalite kona je "tvoje auto & policie" pac se klec od 1. cervence hodnoti bodikama... :lol: A ja jsem taky v cudu, cecil ma ram... kdyz me nahodou nekde zastavej tak prvni moje veta bude... "dobry den, jedu dneska Barumku a nejak se v tech notach neorientuju... ted jsem kde?" "Pane ridici... ted se nachazite na Proseku, Praha 9"...":lol:
No já to vidim tak že budu prostě říkat že to mam na hobby vrchy a když pro to nebudou mít pochopení tak vyndat jde vždycky no. Mě tak napadá jak tu furt všichni píšou jak rám pomůže jenom když máš helmu a jinak seš v háji že si dáš hlavou o trubku. Cecil už asi pár ťukanců schytal. Přiblížila se někdy tvoje hlava trubce? Mě se to pořád nezdá

Ale otázka zní stále. Jak je to v zákoně, či vyhlášce nebo v čem přesně o rámu zachycený? Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?

Napsal: 22 kvě 2006 11:23
od JonnY
KFJ píše:... kdyz me nahodou nekde zastavej tak prvni moje veta bude... "dobry den, jedu dneska Barumku a nejak se v tech notach neorientuju... ted jsem kde?" "Pane ridici... ted se nachazite na Proseku, Praha 9"...":lol:
hehe :lol:

Napsal: 22 kvě 2006 11:28
od Pepezx
Ritchma píše:
KFJ píše:
Gusto píše:Páni v Caraute v tom majú trochu bordel a bohužiaľ nie len v tom...
WRC a všetky rally autá MUSIA mať ŠPZ, resp. EČV, pretože prejazdy medzi RZ sa idú v bežnej premávke a tam autá bez značiek jazdiť NESMÚ - jasné jak facka.
Takisto musia mať z toho istého dôvodu uzavreté povinné ručenie :?:
aby si to nekdo spatne neprelozil tak jeste doplnim to ze zavodni auto ktere ma pridelenou SPZ smi jezdit po komunikaci urcenou pro bezny provoz ale POUZE v miste a case kdyz se jede zavod, do ktereho je konkretni zavodni auto prihlaseno...
Bezp. ram v beznem aute byt nesmi, v beznem provozu ho muzou pouzivat (vlastne musi :wink: ) pouze auta s technickym prukazem FIA, ale ta zase nesmi jezdit v "beznem provozu"... pouze pri prejezdech mezi RZ... :D Takze pokud si nekdo s ramem v aute necha udelat kopii sportovniho technickeho prukazu schvaleny FIA tak mu to stejne nepomuze, protoze jediny zavod ktery se v te lokalite kona je "tvoje auto & policie" pac se klec od 1. cervence hodnoti bodikama... :lol: A ja jsem taky v cudu, cecil ma ram... kdyz me nahodou nekde zastavej tak prvni moje veta bude... "dobry den, jedu dneska Barumku a nejak se v tech notach neorientuju... ted jsem kde?" "Pane ridici... ted se nachazite na Proseku, Praha 9"...":lol:
No já to vidim tak že budu prostě říkat že to mam na hobby vrchy a když pro to nebudou mít pochopení tak vyndat jde vždycky no. Mě tak napadá jak tu furt všichni píšou jak rám pomůže jenom když máš helmu a jinak seš v háji že si dáš hlavou o trubku. Cecil už asi pár ťukanců schytal. Přiblížila se někdy tvoje hlava trubce? Mě se to pořád nezdá

Ale otázka zní stále. Jak je to v zákoně, či vyhlášce nebo v čem přesně o rámu zachycený? Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?
V jednom tuning magazinu myslim asi 3 mesice zpet je o tom vsem clanek asi na tri stranky .. ramy apod ...

Napsal: 22 kvě 2006 11:34
od NeviM
Ritchma píše: Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?

a do kteryho saxa se seriove dava ram? ja si myslim ze je to stejny jako treba s velkejma kolama, ze by ti to musel povolit vyrobce :wink: ale kde je napsano ze ram v aute bejt nesmi nevim, takze tvoje otazka stale plati :lol:

Napsal: 22 kvě 2006 12:42
od Ritchma
No bohužel ten tuning magazine o rámech nemůžu najít i když sem ho kupoval :cry:

Napsal: 22 kvě 2006 12:45
od Ritchma
NeviM píše:
Ritchma píše: Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?

a do kteryho saxa se seriove dava ram? ja si myslim ze je to stejny jako treba s velkejma kolama, ze by ti to musel povolit vyrobce :wink: ale kde je napsano ze ram v aute bejt nesmi nevim, takze tvoje otazka stale plati :lol:
Saxo samozřejmě rám nikdy nemělo, ale rám nejsou větší kola to je trošku něco jinýho

Napsal: 22 kvě 2006 12:45
od Pepezx
Ale z toho článku myslim vyplynulo že tam ten rám bejt prostě nesmí .... už sou za to i body :(

Napsal: 22 kvě 2006 14:48
od NeviM
Ritchma píše:
NeviM píše:
Ritchma píše: Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?

a do kteryho saxa se seriove dava ram? ja si myslim ze je to stejny jako treba s velkejma kolama, ze by ti to musel povolit vyrobce :wink: ale kde je napsano ze ram v aute bejt nesmi nevim, takze tvoje otazka stale plati :lol:
Saxo samozřejmě rám nikdy nemělo, ale rám nejsou větší kola to je trošku něco jinýho
no to je mi jasny ze zadny seriovy saxo ram asi mi nebude, myslel sem to tak, ze je to zasah do konstrukce vozidla jako kdyz tam das treba 17" kola, taky kdyz je chces mit napsany v tehcnicaku tak musis mit souhlas vyrobce k tomu ze tam muzou bejt a neohrozujou provoz atd..

Napsal: 22 kvě 2006 17:53
od Ritchma
No nevim prostě ho tam dám a uvidim.

Napsal: 22 kvě 2006 17:56
od Pepezx
Ritchma píše:No nevim prostě ho tam dám a uvidim.
Tak držim palce 8) :lol:

Napsal: 22 kvě 2006 18:30
od Anděl
Nevím co tu řešíte. Pokuď na auto něco pevně přimontuješ a není to schálené výrobcem auta,musí to mýt homologaci. A je jedno jestli je to rám a nebo zahrádka na střechu. Vše musí mít homologaci. A pokuď nemá je to ZAKÁZANÉ.

Napsal: 22 kvě 2006 18:35
od Ritchma
Anděl píše:Nevím co tu řešíte. Pokuď na auto něco pevně přimontuješ a není to schálené výrobcem auta,musí to mýt homologaci. A je jedno jestli je to rám a nebo zahrádka na střechu. Vše musí mít homologaci. A pokuď nemá je to ZAKÁZANÉ.
Netušíte co musí rám splňovat aby ho zapsali v německu? Jenom mě to zajímá