Stránka 1 z 1
Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 10:48
od Jirka.Kolouch
Dávám do Pokecu, protože bych potřeboval rychlou radu... Až bude vyřešeno, dám vědět moderátorům o smazání...
Je tu nějaký audista? Pojedu se dívat na A4 Tdi, r.v. 1995. Nic víc info ( ani typ motoru nebo výkon) k tomu ( kromě jedné fotky) není.
Na co si u těchto aut dávat pozor, na co tam mrknout, co tam odchází, co by mohlo odejít a stojí pěknou sadu? Kde to krom klasických míst hnije? Díky

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 10:53
od matt
Nejspíše to bude 1.9 tdi 66kw nebo 81kw myslím si že bezproblémové motory s parádní spotřebou
Audi a4 B5 by měla mít ve předu složitou hlníkovou nápravu tak na tu bych si dal pozor

(nová stojí vcelku dost

)
Audi má kvalitní pozink, pokud nebyla bouraná tak by nikde neměl bejt ani kousek rzi

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 11:01
od blázen
no s 81kw mám zkušenosti mnoho let a naprostý luxus po stránce spotřeby a poruchovosti....ale za to mlácení dávám mínus

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 11:05
od SPEEDY
Určitě ta labyrintová přední náprava

Teplý starty apod..

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 11:11
od Jirka.Kolouch
Je to 66ka, co jsem mu volal. Takže krom přední nápravy by to mělo být všechno OK? A Speedy - teplé starty?

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 11:16
od Jirka.Kolouch
Jo, ještě mi říkal ten borec, že to na sebe má v odhlášce už 3 roky. Jak to je? Já bych koupil a s kupní smlouvou bych to jen šel na sebe dohlásit nebo jak to je? Nějaké penále atd. by šlo na základě kupní smlouvy od určitého data na něj, že?

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 11:17
od menyjak
no pokud je vyhoněný čerpadlo tak to bude blbě startovat jak teplý tak i studený

a ty "kosti" přední nápravy aby vydrželi tak stojí minimálně 12 tisíc.a práce je to úplně na prd

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 12:11
od SPEEDY
Přesně tak, vyjebaný čerpadlo pak dělá takový psí kusy, že to třeba teplý startuje, startuje, ale chytne to až naponěkolikáté. Jetý, ale dobrý čerpadlo, je tak 3,5 tisíce a vejš

Správně to musí chytnout ať studený, nebo teplý, na drc a to doslova.
Nemělo by to nějak extrémně kouřit po startu, ani při plným kotli, něco z toho vždycky vyletí

Turbo ideálně vyzkoušet do nějakýho hodně táhlýho kopce na čtverku, nebo na pětku a držet pod krkem... žádnej nouzák se nesmí projevit

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 12:18
od Rolljoin
presne jak bylo psane jen predni naprava a padani do nouzaku
jinak jen nejlepsi skusenosti. pohodlne auto, super spotreba, minimalni servisni naklady.
ja mel teda quattro takze na zadni napravu stalo vsechno palku ale to se te asi netyka. Kdyz jsem tomu ohulil fest na 3 nebo 4 do otaceky tak taky umelo padnout do nouzaku ale nez jsem s tim neco stihl udelat tak jsem to prodal.
Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 12:20
od Jirka.Kolouch
S tím padáním do nouzáku - vytočit až do červeného a nechat to chvilku tam? A když padne do nouzáku, co s tím pak, samo se zbrchá nebo to chce pak nějak vynulovat přes diagnostiku (vzal bych ji s sebou)? Abych to pak nemusel kupovat nutně

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 12:22
od SPEEDY
Já to teď řešil na své 81kW Octavce, za rozumný prachy, jsem koupil od Bembase tady z TF nový turbo a mám klid a šlape jak hodinky

Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 12:27
od SPEEDY
Držet to v úplně v červeným, není třeba, jen to chce na rozumnej kvalt pod zátěží (rozuměj sbírat to z nižších otáček) tahat do vyšších otáček - proto je dobrej ten dlouhej, táhlej kopec. Nouzák poznáš tak, že auto jede jak bez turba, prostě žádnej tah a máš z toho SDI... vypneš a znovu nastartuješ a zase to jede normálně
Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 12:39
od fredh
dělá se to na trojku, od cca 1200ot až skoro do umření- pořád cihlu- jestli bude pokles výkonu, tak to může bejt fůra věcí, ale projet diagnostikou určitě. Jinak jak už bylo řečeno, tak pření náprava, koroze, a k tomu bych se zaměřil i na spojku- zabírání až nahoře, horší řazení kvaltů a prokluz na 4ku nebo 5ku. Ještě bych sundal hadici od turba- zkontrolovat kolik oleje turbo pouští. Pak ještě možná zadní nápravu- každej to většinou přetěžuje a pak to tak vypadá.
Re: Rychlá rada - A4 TDi
Napsal: 15 dub 2012 13:17
od tanner540i
Ale kdyz si to tady poradne prectete, zjistite ze se jedna o 66kw verzi. Je to motor 1Z, uplne prvni tdi, ktery se davalo jeste do audi 80. Turbo je bez regulace, takze do nouzaku padat nebude. To je klasicky problem 81kw motoru, kde turbo ma regulaci a neustalim podtacenim motoru se zanasi a nakonec zatuhne.
Stav cerpadla nepoznas, jen pokud bude motor cukat. Startovat muze porad normalne. Me zacalo auto pri urcitych otackach vynechavat, pak sem najel jeste tak 20tis a umrelo uplne. Koupil jsem z vrakace druhy za 5k a to umrelo za tyden, tak sem si nechal poslat pres inzerat cerpadlo za litr a jezdi doted (zatim asi 60tis).
Klasika u techto motoru je vymackane rozvodove kolecko na klice - auto spatne startuje, nekdy jede, jindy nema vykon.., tece cerpadlo - nutno pretesnit, silentbloky pod motorem - kapalinove (original jsou dost drahe, vyresi to dva leve silenty ze superba za litr

). Taky se jim moc nelibi zvysovani vykonu, maji slabsi pisty. To je asi tak vsechno.
Ja mam tyhle auta doma dve, a ty problemy jsou vsechny jak pres kopirak. Vsechno stoji par korun, rozvody od contitechu koupis za 1600,- a prace tak na 3hodky.