Stránka 1 z 1
ETHANOL 85
Napsal: 12 črc 2012 16:11
od Masa
Ahoj lidi,
jestli sem zalozil tema ktery tady uz nekde je tak me nekdo prosim nasmerujte a nebo toto tema presunte pokud to patri do jine sekce. Mam docela na prd net a nedokazal sem tu nic moc najit.
Chci se zeptat jestli mate zkusenosti s prestabou auta na E85 pripadne kde s ito nechat udelat kolik vas to stalo co vykon opravdu se zvednul a vyplatilo se vam tu prestavbu udelat?
Ruzne jsem cetl ze se zvysi spotreba o 10% (ruzne u aut) a zvedne se vykon o 10-20%.
Mam BMW E36 328i a jezdim za cca 10L/100km a dost sem nad tim E85 premyslel. To snizeni provoznich nakladu je docela super a vsude to docela chvali jak to procisti palivovou soustavu snizi se emise dokonce pry natolik ze auto splnuje Euro4. Nerad na neco naletel.
Nasel sem firmu kde tu prestavbu udelaji za cca 11.000Kc + bych urcite koupil KN filtr a ty svicky pro LPG co doporucuji takze by to cele vyslo na neakych cca 15-16tis a to sem pocital ze by se mi vratilo uz za rok tak si myslim ze se to vyplati co myslite vy?
http://www.e85systems.com/partnersky-program" onclick="window.open(this.href);return false;
Diky moc za jakekoli nazory zkusenosti atd
Re: ETHANOL 85
Napsal: 12 črc 2012 16:26
od JOE_Cik
Re: ETHANOL 85
Napsal: 13 črc 2012 22:25
od Fannny86
Pokud bys chtěl ušetřit,tak tady je to zatim snad nejlevnější
http://www.autoethanol.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ETHANOL 85
Napsal: 14 črc 2012 10:42
od Masa
Ta kto ja to zase radsi dam do neaky firmy co stim ma zkusenosti at to udelaj nerad bych tam neco posral.
Re: ETHANOL 85
Napsal: 14 črc 2012 10:44
od Masa
Prosim te muzes se kamose zeptat jak je to stim ze Ethanol ma udajne rozezirat veskery gumycky a gumovy tesneni? Pripadne jaky sou opravdovy nevyhody a nejcastejsi zavady kdyz se to necha predelat aby to jezdilo jen na E85 ?
Diky moc

Re: ETHANOL 85
Napsal: 14 črc 2012 19:56
od JOE_Cik
mu napis email...

Re: ETHANOL 85
Napsal: 14 črc 2012 21:08
od SAM
http://www.flexcar.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; mam predelano a dobry nestezuju si
Re: ETHANOL 85
Napsal: 14 črc 2012 21:50
od Mr. Grimes
Tak koukam ze se ty "profesionalni" prestavby na E85 zacinaji docela rozmahat. Nechce se mi moc rozepisovat, ale alespon shrnu par duvodu proc by jste se meli vyhnout temto magickym krabickam ktere vam umozni jezdit na E85.
-Autori techto krabicek spolehaji pri vypoctu AFR pomeru na uzkopasmou lambda sondu. Fungovat na stechiometrickem pomeru je fajn pri volnobehu, mene fajn uz to je pri vyssim zatizeni motoru.
-Vyrobci vam budou tvrdit, jak si ten jejich velice chytry vytvor vypocita, kolik paliva tvori benzin a kolik e85 a podle toho upravi sve extremni vypocty. Pravdou je, ze podle lambda sondy zjisti kolik je treba pridat paliva, nicmene jsme zase u omezeni uzkopasmych O2 sensoru. To znamena spravny pomer na nizke zatizeni v idealnich podminkach a pro teplotni a jine kompenzace si pohrajeme sroubovackem v potenciometru, at nam motor hezky vrci. Plus zase ty vyhody chude smesi pri vyssim zatizeni.
-A hlavne, E85 ma stechiometricky pomer znatelne mensi nez benzin, to znamena zvysenou potrebu paliva pro stejne podminky jako u benzinu a to podle mych rychlych vypoctu zhruba o 33%. I kdyby pridana jednotka spravne odhadla tento pozadavek, nebude ho moci v drtive vetsine pripadu mozna splnit, takovyto posun totiz znamena vyteznost vstrikovacu u modernich vozu daleko za 100%. Nemluve o dalsich narocich na zvysenou teplotni a akceleracni kompenzaci.
A mohl bych pokracovat.
Takze shrnuto - tyto jednotky nejsou schopny zajistit tu naprosto nejdulezitejsi vec, dostatek paliva. Nedostatek znamena chudou smes, chuda smes znamena detonace, detonace znameji smrt motoru. Trochu jsem to zjednodusil ale myslim ze obrazek mate.
Jo a skuste si treba precist sekci otazky a odpovedi na
http://www.bioethanole85.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; je to velika legrace. A pokud se chcete zasmat vice tak jim skuste napsat, pan (ING !) Glogar vam vesele odpovi ze ochrana pretizeni vstriku je resena softwarove

.
Jestli mate zajem tak se jeste rozepisu.
Re: ETHANOL 85
Napsal: 14 črc 2012 22:05
od m.artty
Mr. Grimes: Klidně se ještě rozepiš, rád si přečtu nezkreslené info o "zlepšovákách"

Re: ETHANOL 85
Napsal: 14 črc 2012 23:01
od Chaindler
Rozhodně piš víc. Zkus ideálně přidat linky na něco co už dává smysl, když tyhle krabičky jsou nic moc. Docela mě to nalákalo, ale hádám, že to lepší a chytřejší řešení už tak levné nebude...
Re: ETHANOL 85
Napsal: 15 črc 2012 09:39
od Mr. Grimes
Bohuzel, bezpecne reseni vetsinou obsahuje vetsi vstrikovace + nekdy i podpurne modifikace. Takze uplne nejlepsi reseni je standalone, mene spravne ale porad funkcni je dobry piggyback s moznosti uprav palivovych map. Palivovy mapy by si clovek s WBL sondou jeste naladil sam, ale pokud tu je moznost tak dyno a upravit i predstih (pri provozu na E85 pri nezmenenem predstihu bude vykon dle meho skromneho nazoru mensi).
V dost pripadech by mohl i postacit vyssi tlak paliva pro pokryti vyssich naroku pri E85. Takze zamestnat regulator tlaku paliva zavisly na podtlaku + jednodussi okruh pro zvyseni doby vstriku pri studenem motoru, ale to spis premyslim nahlas

.
Takze kdo se v tom nechce vrtat tak doporucuji koupit piggyback jednotku, standalone, nebo klidne jen flash puvodni jednotky - ale jen tak aby byla umoznena zmena palivovych map + akceleracniho a teplotniho obohaceni a vse nastaveno pro spravny AFR pomer na dynamometru. Predtim samozrejme bud nastavit tlak paliva, tak aby zustala rozumna vyteznost vstriku, nebo rovnou vetsi vstriky.
Na forum chodi nekdo z
http://www.uni-tec.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, tam pouzivaji piggiback s moznosti vlastnich map. Chtelo by se zeptat kolik by stalo nalazeni palivove mapy.
Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 05:38
od Libor12
Mr. Grimes píše:.......
kdepak já tohle o E85 jenom četl...
že by tady?
http://www.pulstar.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 09:43
od Masa
Libor12 píše:Mr. Grimes píše:.......
kdepak já tohle o E85 jenom četl...
že by tady?
http://www.pulstar.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Díky moc za tenhle odkaz a jestli to dobre chapu tak pokud clovek najde dobrou firmu ktera upravuje ridici jednotky tak v podstate staci jen se domluvit snima (pokud uz stim maji zkusenosti) a je lepsi upravit jiz stavajici ridici jednotku a auto by mohlo fungovat jen na E85 i se seriovou jednotkou.
Zajímá mě to protože mám v plánu na svem bawu vymenit sací svody za ty z M50, chci dat jiný vačky a nejspíš M3 výfuk, takže by mě úprava ŘJ neminula a nerabych potom šel jak na upravu ŘJ tak na předělání tý druhý jednotky která by mi řídila vstřikováni E85.
Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 09:58
od Masa
A vůbec děkuju všem za jejich názory a postřehy osobně si asi ještě počkám jak dopadne kamarádovo táta, který bude nechávat předělat Dodge Charger 3,8 na E85 ale s nejvetší pravděpodobností do toho půjdu.
Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 10:30
od Mr. Grimes
Libor12 píše:
kdepak já tohle o E85 jenom četl...
že by tady?
http://www.pulstar.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Diky, stranku neznam, tak proctu. Myslim ze to co jsem tu popsal musi byt jasne kazdemu co alespon trochu zna EFI. Dokud si to lidi cpali jen do felicii apod., tak mi to bylo u zadku. Ale s postupnym rozmachem deziinformace v "odbornych" casopisech a int. serverech, jsem se rozhodl alespon neco sepsat. Viz napr. clanky na Auto.cz, nebo myslim Autotip a tak. K smichu

.
Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 10:58
od Masa
Diky tobe sem se do toho nevrhl po hlave a jeste porad zkoumam zkusenosti lidi.
Myslim ze si Mr. Grimesi zachranil dost lidem motor a nebo finance
Jeste jednou diky

Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 12:15
od Libor12
Mr. Grimes píše:Libor12 píše:
kdepak já tohle o E85 jenom četl...
že by tady?
http://www.pulstar.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Diky, stranku neznam, tak proctu. Myslim ze to co jsem tu popsal musi byt jasne kazdemu co alespon trochu zna EFI. Dokud si to lidi cpali jen do felicii apod., tak mi to bylo u zadku. Ale s postupnym rozmachem deziinformace v "odbornych" casopisech a int. serverech, jsem se rozhodl alespon neco sepsat. Viz napr. clanky na Auto.cz, nebo myslim Autotip a tak. K smichu

.
No já můžu jen skromně říci,že články jsem psal já.

já na ethanol,respektive methanol už jezdím skoro 10 let. To tady o něm v čr vedělo možna do stovky lidí

nicméně to co píšu můžu podložit "tunou" čísel a grafů,nic v teoretické rovině. Z 5 internetových diskuzí firem montujících krabičky a jejich výrobců jsem byl po zveřejnění těch čísel vymazan. Bohužel se nikomu nehodí do jeho marketingu

Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 12:34
od SubTera
Pred deseti lety mozna ani ne ta stovka

ja mam na E85 pokusnyho kralika Yarise 1.0. Uz je to taky nejak patek, co jsem zacal, zprvu jsem se bal, to bylo v dobe, kdy se E85 na totemech objevil a zacal boom, tak to bylo sem tam za 250Kc (i tak to bylo pres deset litru a u Yarise to znamena ctvrtka nadrze) a letos v lete uz davame cistyy v zime na (e)2:3(ba95).
Dojmy jsou pouze subjektivni a jedina opora je v ukazateli spotreby - cili, subjektivne je auto s vyssi koncentraci E85 o neco malo zivejsi, na BA95 je mdle asi uz od vyroby. Spotreba vzrostla, ne vsek o ctyri litry, ani ne o dva, ale v radu desetin - na cisty E85 se trasa Kladno - Vrchlabi a zpet da absolvovat kolem 5,5 litru dle PP, kombinovana v miste bydliste je pri kazdem mereni kolem 6,5 litru, coz ani u BA95 nebyvalo jine. S autem nema smysl jezdit rychle, takze nemam overene, zda se pri vyssich otackach spotreba E85 naturalu vyrovna nebo ne, ci snad dokonce snizi. Shrnuto - 40 litru E85 Enatankuju za 1040Kc, 40 litru BA95 za 1440Kc, jestlize na plnou BA95 ujedu cca 670km a na E85 cca 570, porad se da mluvito 200Kc uspore, coz pro duchodce, kteri auto provozuji, ma smysl a prinos.
Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 12:53
od Mr. Grimes
Aha Libore tak to jsem nevedel.. Jeste jsem se ke clankum nedostal, ale smekam

. Ja jsem se pohadal s panem Glogarem, ktery taky produkuje tyto krabicky a po jeho reakci jsem usoudil ze to nema cenu. Budou si tvrdit to svoje. Nejvice me stve ze casopisy nebo stranky venujici se autum nechavaji temto lidem volnou ruku pri vytvareni clanku a clanky vyjdou bez jakekoliv oponentury.
Jinak mohl by jsi prakticky podporit muj nazor ze bez upravy predstihu dojde pri tankovani E85 k poklesu vykonu i pri spravnem AFR?
Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 12:59
od BiGaSi
Po přečtení naprosto souhlasím z Mr.Grimesem... Tyhlecty ruzný krabičky mi prostě připomínaj eru POWER BOXů

Re: ETHANOL 85
Napsal: 17 črc 2012 14:01
od Libor12
Mr. Grimes píše:
Jinak mohl by jsi prakticky podporit muj nazor ze bez upravy predstihu dojde pri tankovani E85 k poklesu vykonu i pri spravnem AFR?
téma samotné by vydalo na několik desítek stran a měsíců psaní a na to já opravdu čas,navíc tak nějak je mi to ukradene. Správné afr je to co komunitu králíků - uživatelů e85 rozděluje na dva tábory. Někomu to jezdí a neudělal žadnou upravu,někdo koupil krabičku za 5000 a stejně mu to nejede.

Odvíjí se to čistě od toho co je to za značku a jaky motormanegement ji řídí a kolik je tam korekčních rezerv. Některý motor ma kvůli emisím dost retard předstih,takže takový uživatel po natankování "éčka" prohlásí : jede mi to super. Je to proto,že při spravném afr potřebuješ e85 potřebuješ v větší předstih(rychlost hoření,množství) a dojde k tomu,že maximalní tlak ve válci bude právě těch optimálních 12-15st po horní uvrati. Nicméně pouze spravné afr nepřinese ani výkon ani spotřebu. Ruku v ruce musí jít předstih. Je to o komplexním naladění. O neznalosti problematiky e85 je mnoho,mohl bych postnout emailovou korespondenci s šéfem největšího evropského dodavatele autodiagnostiky divize čr a jeho poskoka ze škoda auto. Kdybych to poslal jejich nadřízeným jsou oba bez práce. Toto mne přimělo k vývoji vlastni plněprogramovatelné jednotky jejíž prototyp budu mít do 3 dnu k testování. Prozatím umí pouze atmosfericke motory,samozřejmostí je implementovaný plazmový modul zapalování. Všechno ale chce čas k ověření a toho já bohužel moc nemam.
Re: ETHANOL 85
Napsal: 18 črc 2012 18:06
od Gooder
Dnes jsem psal do firmy Automedik ohledně přestavby na E85. Ptal jsem se na mají Corsu 1.4 a bylo mi sděleno, že u motorů s obsahem pod 2.0 to nemá smysl kvůli zvýšené spotřebě.
Re: ETHANOL 85
Napsal: 19 črc 2012 18:19
od Libor12
Alespon ma tolik slusnosti netahat z tebe prachy

Re: ETHANOL 85
Napsal: 19 črc 2012 18:24
od Gooder
Já tu zprávu samozřejmě nemyslel ve zlém

Jejich odpovědi si vážím. Je vidět, že si váží zákazníků, to se dnes už tolik bohužel nevidí

Re: ETHANOL 85
Napsal: 24 črc 2012 13:03
od rejty
takže do mojí 206 GTI 2,0 16V typ motoru ew10j4 asi nemá cenu míchat to v poměru 3/4 benzin+1/4 AE85????...... šlo mne třeba jen o malou usporu:D a proste to vyzkoušet no....
Re: ETHANOL 85
Napsal: 24 črc 2012 13:12
od wesly.TDI
já teď naměřil s lanosem 1.5 8v na 45l ethanolu E85 700km dojezd, litr po 26kč tak jsem happy

, poměr 1/0

, 1.67kč km

najel jsem s tím cca 8.000km, předchozí majitelto na E85 provozoval cca 2 roky, motor jde krásně, hadičky atd v pohodě..... a ty různé články že to dojebe motor atd, ty neřeším, když se motor rozpadne, na kdejakém vrakáči ten motor koupím za dvojku(starý opel motor), a je mi to fuk, protože měsíčně ušetřím cca 2000 jen na tom že jezdím na E85

Re: ETHANOL 85
Napsal: 24 črc 2012 17:17
od ereso
Vím že to jenom míchám,ale když dám poměr 1:1 tak semi zvedne o litr spotřeba takže o nějaké ůspoře nemůže být řeč.Jinak to jede krásně a pocitově i líp.Octavia 1.6 74kw.