Stránka 1 z 1
zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 08 zář 2012 18:16
od Lordík
Zdravím vás moudré hlavy... mám takovej možná hloupej dotaz.. byl jsem za lakýrníkem a optal se ho na zahlazení (zavaření) prolisů po lištách úplně do hladka... pán lakýrník říkal že to za nějakej čas začne hnít

fotky jsou vybrané tak aby byl vidět problém a výsledek... nejde mi o to jak to přibodovat či vykytovat jde mi o to že po navaření plechu zůstane kousek místa mezi přibodovaným plechem a dveřma..jak ošetřit a zabránit právě zmíněnému hnití plechu právě v té mezeře

Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 08 zář 2012 18:18
od Lordík
ve výsledku by to mělo vypadat takto

prosím vás o radu nerad bych to spáchal a nechal nalakovat auto a ono to za rok nějak vylezlo či to opravdu začlo reznout
Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 08 zář 2012 18:23
od maRkus
zavarit, zacinovat a nebude to hnit kdyz se to udela poradne... ale vypada to divne
Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 08 zář 2012 18:31
od Lordík
jde o to s těma lištama se mi to nelíbí bez nich to celkem ujde.. jenže nastává problém číslo jedna přední nárazník ze sporta nemá prolis! aby mi seděl přední zender se zadním faceliftem tak na zadním nárazníku se nechá zavařit ten prolis do ztracena... když už to doženu do tohoto stádia dveře a hlatníky jsou takovej rušivej element

vycínovat to ze vnitř (přístup tam bude vážně na kok*t) nebo z venku?

Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 08 zář 2012 18:43
od maRkus
zavarit a zacinovat... zevnitr vyvrtat diry a vosk ???? me to este napadlo jako moznost
Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 08 zář 2012 19:07
od Venca Brody
jak píše maRkus. Nic jiného mě nenapadá..
Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 08 zář 2012 19:54
od Jirka.Kolouch
Bez lišt se mi to nelíbí ale...
Pokud už by to tak bylo, tak já dělávám tak, že zavařím, kit, lak a zevnitř to předem vyvrtanýma dírkama vystříkám základem a na to vosk

Zatím si nikdo nestěžoval
EDIT: Teď vidím, že něco podobného psal i Markus

Takže ověřená metoda

Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 08 zář 2012 20:26
od Lordík
OK díky moc

Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 09 zář 2012 00:47
od maRkus
markus nema nic overeny, svarecce se vyhejba 8mi kilometrovym obloukem, jen me to napadlo jako moznost
Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 09 zář 2012 20:12
od Angličák
Každá dutina je zdrojem koroze....optimální řešení by bylo ten prolis vyřezat ven a nahradit rovným plechem...ale do toho se asi málokdo pohrne...
Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 09 zář 2012 20:19
od Juraj
vsak nic nebrani v tom udelat do te dutiny zevnitžr dirku a vystriknout to necim na dutiny

jinak urcite misto kitu cinovat

kup tyc slytiny cinu a olova na klempirinu

Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 09 zář 2012 20:55
od kony5
vypadá to bez prolisu hnusně...ale jak už bylo řečeno narvat do toho zevnitř základ... ale dvousložkový zaklad s AL a ZN prachem ... ně nějaký šmejd z OBI...a nedávat tam vosk ale normálně vazelínu s olejem

garanci že ti to nezrezne beru na sebe

Re: zahlazení a ochrana proti rzi
Napsal: 20 zář 2012 22:52
od mm-airbrush
Vytvořením dutiny budeš mít opravdu problém, jak psali kluci výše.
Když už to tak chceš dělat: Kvalitně provařit a OKAMŽITĚ zvenku stříknou dvousložkovým epoxidovým primerem. Zevnitř ho nedostaneš, takže tam asi jiná možnost než navrtat a vystříkat voskem není. Ale až potom !
Nastříkaný epox raději bruš až třetí den- lehce přebrousit a můžeš začít kitovat-vyrovnávat. Samozřejmě to projedeš na hodně místech na plech, takže zase aplikovat 2K epox. Ten může sloužit zároveň jako vrchní plnič, ale pro klid duše a v případě nějaké efektní barvy to vše dej ještě do klasického kvalitního 2K plniče po vybroušení špricu.
Pokud máš možnosti, kvalitní cínování ihned po zavaření je samozřejmě plus

, ale pak pokračuj stejně s tím epox. základem jak jsem psal výše. Doladit softem či mutisoftem a dát do špricu, brousit, plnič, brousit,..lakovat... jak snadné
