Stránka 1 z 1
4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 21:30
od bóďa
tak mě napadlo, co asi tak říká převodovka (visco spojka) na to, když se u 4x4 s permanentním pohonem např. na STK při zkoušení brzd roztočí jedna náprava a druhá stojí?
možná je to blbost, ale i výrobce upozorňuje, že při odtahu se auto musí vést na platě, popřípadě musí být zvednutá jedna náprava ve vzduchu...
ještě pořádně visco spojku nechápu, ale přijde mi, že přesně tohle pro ni neni moc dobrý...
co na to místní odborníci?

Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 21:36
od Fifi
Pustí se to po jednotlivých kolech a porovnají se grafy... Ale u pseudo 4X4 nebývá problém, případně se to dá ve většině případů přepnout do 2WD...
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 21:41
od bóďa
asi jsi mě špatně pochopil.
na stk je vždy jen jeden válec (na jednu nápravu)
jdou se zkoušet přední brzdy. vjedu na něj předními koly, která válec roztočí, ale když se točí přední kola, měla by se točit i zadní, která ale stojí na podlaze.
a když se potom válcem roztočí zadní kola, měla by se opět točit i přední, která opět nehybně stojí na podlaze. předpokládám tedy, že v té chvíli je extrémní prokluz v té viscospojce a může se poškodit popřípadě přehřát nějaký ten silikonový olej

Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 21:50
od Fifi
bóďa píše:
na stk je vždy jen jeden válec (na jednu nápravu)
Není a dělá se to tak jak jsem psal...
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:01
od bóďa
už jsem párkrát na stk byl a vždy měli jen jeden válec...

Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:06
od Fifi

A jak by asi na jednom válci zjistili diferenci mezi brzdným účinkem l a p kola na jedné nápravě, případně kdyby jedno kolo nebrzdilo vůbec a to druhé by válec spolehlivě zablokovalo...
Edit: Na stk jsem taky párkrát byl, tedy myslím párkrát tento týden...

Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:07
od AlesiBoss
smazano
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:08
od Marab
..jezdil jsem snad s třemi auty na STK týdně a vždy jen na jeden válec..možná na profi Stk mají 2válce, ale nesetkal jsem se.....taky už se mi stalo, tuším že to byl tenkrát 4x4 od suzuki, že nám s těch válců vyskočilo..

..tím autem si ale nejsem jist, tak mě nepranýřujte...
EDIT_ samože jeden válec na levé kolo a jeden na pravé..boďa to myslel jakože na předek a zadek, myslím si

Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:10
od janos666
Vy si asi nerozumíte, bóďa myslí, jako že jednou nápravou najedeš, každým kolem na jeden pár válců, a jde mu o to co na to říká pohon 4x4 když např. zadní kola stojí, jako je tomu podobne u dynamometru pouze pro 2wd a pak pro 4wd
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:14
od Libor12
Nevím jak renault,ale toyoty s permanentní 4x4 mají k tomuto učelu na rozvodovce paku,kterou se odpojí zadní náprava. Nepotřebuješ tak třeba nutně brzdu pro dvě nápravypři měření výkonu nebo testu brzd na STK.
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:16
od AlesiBoss
smazano
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:20
od Fifi
Jimny přepnuté natvrdo vyskočí, vitara tuším taky, ale obojí se dá přepnout tak aby se to nestalo... U aut kde si technik není jistý, pustí nejdřív jedno kolo, zastaví ho a pak to samé s druhým kolem a druhou nápravou...
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:22
od bóďa
Fifi píše:
A jak by asi na jednom válci zjistili diferenci mezi brzdným účinkem l a p kola na jedné nápravě, případně kdyby jedno kolo nebrzdilo vůbec a to druhé by válec spolehlivě zablokovalo...
Edit: Na stk jsem taky párkrát byl, tedy myslím párkrát tento týden...

ok, asi jsem se špatně vyjádřil. jedním válcem myslím jednu nápravu, ve skutečnosti je vlastně na každé kolo zvlášť (takže 2 válce vedle sebe). nicméně to na tom, na co jsem se ptal, nic nemění.
bohužel (vlastně jinak mě to netrápí) to nemá odpojitelnou nápravu. má to stálý pohon 60:40 a visco spojka ten poměr trochu mění ve prospěch nárpavy s lepší trakcí, ale určitě ne do 100:0
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:29
od Fifi
bóďa píše:nicméně to na tom, na co jsem se ptal, nic nemění.
Mění, můžeš roztočit prvně jedno kolo a odbrzdit a pak ho zastavit a opakovat to s druhým a pak porovnat výsledky, jak už jsem psal hned prvně.
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:34
od LiberaleMiguel2
A co když máš samosvor ?
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 22:52
od Fifi
samosvor není svarosvor...
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 23:07
od Libor12
LiberaleMiguel2 píše:A co když máš samosvor ?
mužeš nechat na volném válci. Jakmile at torsen či lamelový lsd diff a je jedno s jakým poměrem svornosti ztratí adhezi posle všechno do kola ktere adhezi má,přesně obráceně co udělá otevřený diff. A u auta které ma na předku lsd a 350hp , vjedeš s ním do zatáčky pod kudlou a tam ti kolo do proti odskočí je potom "veliká legrace"

a pro někoho kdo tohle nezná to může být poslední informace i zatáčka.

Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 23:15
od maRkus
na stk kdyz vezu quattro tak se akorat vypne motor a zapalovani, takze elektronika to neresi a v tech malych rychlostech co to dosahuje to prezije cela technika, protoze se s tim pocita od zacatku
Re: 4x4 a brzdy na STK
Napsal: 24 dub 2014 23:49
od Alfoun
V praci(uk) to u nekterych land roveru,kde se neda vypinat kontrola trakce,merime decelerometrem,ktery se umisti na podlahu a meri se jen celkova ucinnost brzd a rucni brzdy. S autem se ,ale musi jet.