Stránka 1 z 1
Reklamace - lhůta vs protokol
Napsal: 12 led 2015 19:17
od kubi
Ahojte, chci se zeptat jak to je s reklamačním protokolem při reklamaci resp. se lhůtou v něm uvedenou. Reklamuju pistoli, u které se vzhledem k tomu, že půjde do zahraničí nedá dodržet lhůta 30 dní. Já bych raději peníze zpět ale hádám, že výrobce bude spíš chtít zbraň vyměnit za jinou (já už si vybral jinde, nehodlám si zkoušet ka-boom podruhé

) a ted mne zajímá jestli mohu odstoupit do smlouvy a žádat peníze zpět i v případě, že do reklamačního protokolu mi bylo napsáno že reklamace potrvá cca 60 dní. Dá se to brát jako můj souhlas, když jsem protokol podepsal? Bohužel mne to trklo až pozdě. Nepíše se tam nic o souhlasu s delší lhůtou než je zákonných třicet dní, jen se tam prostě uvádí cca doba reklamace- 60 dní.
Dík

Re: Reklamace - lhůta vs protokol
Napsal: 12 led 2015 19:36
od cleman
Tebe nemusí zajímat vůbec nic. Do 30 dne musí byť reklamace vyřízena. Ovšem nemáš nárok na vrácení peněz dřív než po této lhůtě.
Re: Reklamace - lhůta vs protokol
Napsal: 12 led 2015 19:42
od MartyCZe
Přesně tak, i kdyby si den před koncem reklamace, dal produkt na reklamačku s problémem maj smulu a musej to vyřídit.
Re: Reklamace - lhůta vs protokol
Napsal: 12 led 2015 19:53
od kubi
Príma, dík. Celko se divím, že to nemají ošetřené nějak když se to u zbraní ve většině případů nestihne... ale tím líp pro mě...
Re: Reklamace - lhůta vs protokol
Napsal: 12 led 2015 20:24
od cleman
To je jejich problém. Poslat balík do Číny a zpět je otázka pár dní (příklad). Kdyby chtěli tak to určitě stihnou. Je to o přístupu. To že jsi podepsal něco co v právním řádu teto země neplatí je věc druhá. Ale řekl bych že by s tim nikde neuspěli. Sviňárna od tebe ale je že podepíšeš ( zajisté jsi to četl ) a pak děláš caviky. To nemám rád.
Oni jsou sice drzí že to zkusej ale ty zase blbej že podepíšeš bez přečtení.
Re: Reklamace - lhůta vs protokol
Napsal: 12 led 2015 20:51
od kubi
Já si to neuvědomil v tu chvíli, samo jsem to četl ale měl jsem za to, že to je jen informativní údaj, od začátku jsem počítal s tím, že to bude 30 dní a pak to právo odstoupit mám... až později doma mi to seplo, jestli to nebude problém protože se údajně dá lhůta prodloužit pokud na to přistoupí kupující. To jsem nevěděl a tím to jaksi celé vzniklo. To snad není sviňárna ne požadovat to, na co máš právo?

Tak jako tak, tohle je věc jejíž reklamaci urychlit nejde - jaké je kolem toho papírování to je asi škoda mluvit... ale to jaksi není můj problém

Re: Reklamace - lhůta vs protokol
Napsal: 13 led 2015 20:19
od Dacan
nám chodí věci taky do zahraničí a 30 denní lhůtu musíme dodržet
napiš prosím přesně jak je to tam uvedené a v jakém formátu (klidně mi to naskenuj/ofot do sz), v případě se tam taková věc vkládá automaticky do každého rekl. formuláře apod. tak se to dá považovat neplatné a protiprávní jednání a dokonce to můžeš použít i jako podmět pro ČOIku, která po tom IMHO pude.
Samozřejmě pokud by si u sepisování reklamace trval na tom že ji chceš vyřídit do 30 dní, musel by to z toho formuláře vyškrnout.
Já bych počkal 31 dní (bacha na víkend), a na prodejnu prostě dolezl hned ráno že chci vrátit keš, pokud by ti daval nový kus, můžeš trvat stále na penězích nebot obchodník ti musí dát do 30 dní oznámení (sms/tel,mail/dopis) o vyřízení reklamace, jinak se bere jako nevyřízená.
V případě že by skoušel že jste se domluvili na 60 denní, pohrozil bych čoikou viz výše.
Re: Reklamace - lhůta vs protokol
Napsal: 13 led 2015 20:47
od Beaver
Kdybys byl patriot a střílel z ČZ, tak to bylo vyřízený rychle

Re: Reklamace - lhůta vs protokol
Napsal: 13 led 2015 22:12
od kubi
ČZ přijde teď, chci zkusit 75TS. Btw. hlaveň co mi rupla byla původem z Brodu...
