Stránka 1 z 1

EBC

Napsal: 23 čer 2015 15:10
od Invictus
Čau chlapi, chci se poradit se skušenějšíma, co se týká elektronické regulace tlaku turba. Všude se píše o předčasném zásahu v případě manuálního regulátoru (mechanického), což má za následek ztrátu výkonu v nižších otáčkách, tedy v nástupu turba. Dále existují elektronické regulátory s regulací nástupu turba, tedy jak rychle má selenoit zasáhnout při nástupu turba. Poslední variantou jsou elektronické regulátory bez zmiňované funkce, jen prostě skrz selenoid udržují nastavený tlak. A tak se ptám, kdy zasahují do actuatoru jednoduché elektronické regulátory, resp. proč by měly zasahovat předčasně, pokud ano, jak moc předčasně zasahují, jesli má smysl si za tuto funkci připlácet (ještě k tomu u nás nejsou). Díky za vaše tipy a pokud už jste to probírali, tak se omlouvám.

Re: EBC

Napsal: 23 čer 2015 19:57
od Beaver
Invictus píše:Všude se píše o předčasném zásahu v případě manuálního regulátoru (mechanického), což má za následek ztrátu výkonu v nižších otáčkách, tedy v nástupu turba
Kravina.
Invictus píše:Dále existují elektronické regulátory s regulací nástupu turba, tedy jak rychle má selenoit zasáhnout při nástupu turba.
Kravina.
Invictus píše: Poslední variantou jsou elektronické regulátory bez zmiňované funkce, jen prostě skrz selenoid udržují nastavený tlak.
To dělají všechny regulátory.

Jediné, co případně může mít EBC za funkci, je postupné otevírání WG když se blížíš k limitu. Žádný boost controller ti nijak neovlivní spool up.

Re: EBC

Napsal: 23 čer 2015 21:17
od Invictus
S tím mechanickým to až taková kravina nebude, stoupající tlak pomalu otevířá klapu, elektronický zasahuje najednou při dosaženém tlaku, nebo ne?

Re: EBC

Napsal: 23 čer 2015 22:21
od Beaver
A jak to teda má omezit nástup turba když se to začne otevírat až mnohem později, když turbo tlačí :lol:

Re: EBC

Napsal: 23 čer 2015 22:49
od LiberaleMiguel2
Invictus: Asi by sis měl nejdřív ujasnit jak BC a WG fungují 8)

Re: EBC

Napsal: 24 čer 2015 00:36
od Taboo
Invictus píše:S tím mechanickým to až taková kravina nebude, stoupající tlak pomalu otevířá klapu, elektronický zasahuje najednou při dosaženém tlaku, nebo ne?
Nejspis myslis jednoduchy jehlovy ventil (bleeder valve), ktery odpousti cast signalu do atmosfery, ne typicky kulickovy MBC s pruzinou. V nekterych pripadech se pouziva kombinace obou a take 2-stage anebo i 3-stage systemy ovladane solenoidy. Elektronicke regulatory pouzivaji budto stepper motory anebo solenoidy s PWM ovladanim, jejichz pomoci se da dosahnout nejen rozdilnych maximalnich tlaku, ale take v zavislosti treba na RPM a/anebo zatezi pozadovane boost krivky napriklad za ucelem plynulejsiho narustu vykonu motoru a zachovani trakce pneumatik v rozdilnych podminkach. Jejich nevyhodou je samozrejme mnohem vyssi cena a complexita.

Re: EBC

Napsal: 24 čer 2015 18:57
od Invictus
LiberaleMiguel2 píše:Invictus: Asi by sis měl nejdřív ujasnit jak BC a WG fungují 8)
Wg je jasný každému snad, na BC jsem založil téma.
Taboo píše:
Invictus píše:S tím mechanickým to až taková kravina nebude, stoupající tlak pomalu otevířá klapu, elektronický zasahuje najednou při dosaženém tlaku, nebo ne?
Nejspis myslis jednoduchy jehlovy ventil (bleeder valve), ktery odpousti cast signalu do atmosfery, ne typicky kulickovy MBC s pruzinou. V nekterych pripadech se pouziva kombinace obou a take 2-stage anebo i 3-stage systemy ovladane solenoidy. Elektronicke regulatory pouzivaji budto stepper motory anebo solenoidy s PWM ovladanim, jejichz pomoci se da dosahnout nejen rozdilnych maximalnich tlaku, ale take v zavislosti treba na RPM a/anebo zatezi pozadovane boost krivky napriklad za ucelem plynulejsiho narustu vykonu motoru a zachovani trakce pneumatik v rozdilnych podminkach. Jejich nevyhodou je samozrejme mnohem vyssi cena a complexita.
Děkuji za vyčerpávající odpověď.

EBC si musím pořídit, protože tohle turbo nelze naladit MBC, nejen že tlak roste s otáčkama o 0,2b nebo více, na každý rychlostní stupeň jiný tlak (paradoxně 1., 2. přes 1,5b, 4., 5. - 1,2b), také samotná regulace je téměř nemožná. Při pootočení ani né o 1/4 otáčky stoupne tlak více než o půl baru. Takže po pár testovacích jízdách je auto v garáži a čeká na EBC.

Re: EBC

Napsal: 24 čer 2015 19:30
od Libor12
Nemáš náhodou ten manuální takovýto nebo podobný made in china? http://www.highperformanceparts.cz/manu ... spring.611" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: EBC

Napsal: 24 čer 2015 21:42
od Invictus
Libor12 píše:Nemáš náhodou ten manuální takovýto nebo podobný made in china? http://www.highperformanceparts.cz/manu ... spring.611" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám tento http://www.highperformanceparts.cz/manu ... ring.24017" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: EBC

Napsal: 25 čer 2015 09:52
od Yellow01
Co by jsi chtěl od výrobku, který HPP nakupuje za 7 USD a prodává za 1700 Kč?
Takových výrobků prodává tahle firma mraky, přitom přímo z fabriky z Číny, kde to předpokládám nakupují, to stojí zlomek ceny a pošlou ti do to 3 dnů až k tobě domu.
Každopádně ta kvalita je jasná. :lol:

http://www.tanskyshop.com/turbosmart-bo ... p-144.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: EBC

Napsal: 25 čer 2015 12:05
od Mr. Grimes
Jeste nam rekni odkud beres vacuum signal, pred klapkou nebo uz pred mezichladicem?

Electronic boost controller je vic nastavitelny, pokud chces pouze udrzet boost na jedne hodnote tak ho nepotrebujes. Pokud chces postupnejsi narust boostu, jiny tlak pri jine zarazene rychlosti, fail-safe funkce tak ho muzes pouzit. Pokud mas programovatelnou jednotku s podporou kontroly plniciho tlaku, tak je elektronicke rizeni tlaku nekdy levnejsi nez mechanicke, dokonce jsem videl k rizeni puziti solenoidu puvodne z rizeni EGRka, takze cely setup byl zadarmo...

Re: EBC

Napsal: 25 čer 2015 14:56
od Invictus
Signal beru už ze sacích svodů, tedy za klapkou. Jednotka je seriová se švábem stage III. Prakticky potřebuju jen nastavit tlak, ten aby tam byl za všech situací a nekolísal.

Re: EBC

Napsal: 25 čer 2015 16:25
od Taboo
Invictus píše:Signal beru už ze sacích svodů, tedy za klapkou. Jednotka je seriová se švábem stage III. Prakticky potřebuju jen nastavit tlak, ten aby tam byl za všech situací a nekolísal.
K tomu (a soucasne k co nejrychlejsimu nastupu tlaku) je nejvhodnejsi ball/spring MBC, ktery si muzes postavit sam za velice nizkou investici. Ten Turbosmart MBC (anebo jeho Made in China kopie) je pouze typicky ARO-style (flow control) bleeder ventil. Dalsim problemem muze byt samotna WG anebo nespravne nastaveni jejiho actuatoru. O jake turbo se jedna?

Re: EBC

Napsal: 25 čer 2015 16:49
od Libor12
V té čínské kopii turbosmartu je malá díra,a ten vzduch nemá kudy odcházet,taky tam byla velmi tvrdá pružina u těch co jsem viděl. Další věc pokud máš čína turbo od maxspeedingrods t3/04 tak tomu se velmi ráda zasekává wastegate. Takže mbc by možná i fungoval,ale wg zůstane zavřená nebo otevřená. Vídím že máš externí v podpisu. Taktéž čína?

Re: EBC

Napsal: 25 čer 2015 17:04
od Taboo
OK, ja jsem si toho podpisu nevsiml :( . Ta kulicka a pruzina v tom Turbosmart regulatoru slouzi pouze jako 1-way ventil, samotna regulace je samozrejme provadena odpoustenim casti signalu do atmosfery, regulovana jehlou - vpodstate to nejhorsi a nejmene spolehlive, co clovek k regulaci tlaku turba muze pouzit. Spolehlivy ball/spring MBC se da postavit za nejakych $10 a doslova behem 5 minut (anebo mene) :wink: .

Re: EBC

Napsal: 25 čer 2015 17:41
od Invictus
Libor12 píše:V té čínské kopii turbosmartu je malá díra,a ten vzduch nemá kudy odcházet,taky tam byla velmi tvrdá pružina u těch co jsem viděl. Další věc pokud máš čína turbo od maxspeedingrods t3/04 tak tomu se velmi ráda zasekává wastegate. Takže mbc by možná i fungoval,ale wg zůstane zavřená nebo otevřená. Vídím že máš externí v podpisu. Taktéž čína?
Turbo je čína, podle odborníka jsou ty turba funkční a vydrží, mám známého co má najeto 50tkm, vyhrál loňskou sms ve své kategorii. Problém je v nepřesných hodnotách - číňan zkopíruje turbo, zkopíruje parametry a prodá, ale ve skutečnosti dává hodnoty +-. Wastegate je FMIC.pl, o jeho kvalitách nic nevím :)

EDIT: co se týče kopie MBC co mám, potvrzuju že jeho funkce není ideální, ale na seriovém turbu bylo nastavení bezproblémové. Možná bych měl dodat, že na low boost 0,8b se tlak držel stabilně, ale na vyšším už to lítá, jak jsem zmínil výše.