Stránka 1 z 1
Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 07:49
od Gooder
Že já ten olej vůbec měním, minule nepovolitelný filtr a teď závit ve vaně

Dvě výměny zpět mi kapal olej přes šroub, tak jsem ho dotáhl. Poslední výměnu jsem si na to dal pozor a dotáhl ho asi víc. No teď jsem šroub vyšrouboval, ale zpět už nejde dotáhnout. Takže řeším, co s tím. Napadlo mě to prozatím obmotat teflonkou, ale četl jsem, že olej ji rozežere, je to pravda?
Druhý dotaz je, máte zkušenosti se závitovými vložkami V-Coil, Helicoil apod? Zaujaly mě, protože ten závit pak bude pevnější oproti hliníkové vaně, ale údajně ty vložky vypadávají. Sada stojí kolem 1500Kč.
Na větší závit tam dle mě není místo. Takže v úvahu připadá pak jen nová vana. Originál stojí 3500Kč, jetou kupovat nechci a druhovýroba Topran stojí 800Kč, ale je údajně křehčí oproti originálu. Jaký způsob opravy byste doporučili, případně máte zkušenosti s vanami Topran?
Re: Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 08:49
od JEKL
Ahoj ty V-Coil
http://www.naradionline.cz/index.php?fu ... ndex-vypis" onclick="window.open(this.href);return false; běžně prodáváme (sada je drahá, vložky jsou potom v řádu 10 Kč), hodně si to berou lidi co dělají motorky, veterány, závodní auta atd ... dělájí se i sady na opravu svíček. Netuším co to bude dělat ve vaně u oleje. Někdo s praktickou zkušeností snad poradí. Když by ses pro ně rozhodl klidně napiš do zpráv, zkusím ti udělat lepší cenu.
Re: Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 09:50
od JRD McLAREN
zavitova vlozka nieje problem...
drzi to...
obcas sa sice stane, ze vysrobujes srub aj z vlozkou von,..
ale pri troche sikovnosti, to vies nasrubovat aj nas5.
..pripadne pouzit inu/novu vlozku..
ale skusil bych sa poobzerat po vacsom vypustnom srube
kedze aj pri osadzani vlozky musis ten povodny zavit zvacsit.
Re: Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 11:08
od Rotah
Já mám s V-Coil vložkama jenom dobrý zkušenosti, ale dávat 1.500,- za celou sadu je nesmysl.. Samotný vložky stojí cca do těch 10kč/ks, potřebnej závitník s vrtákem vždycky vyšel okolo 200Kč
a přípravek na vložení vložky si můžeš vyrobit sám doma ze starýho šroubováku během pár minut. Takhle už máme doma asi 3 různý rozměry "V-Coil závitníků s vrtákama" a investice nevyšly ani na polovinu ceny jedné sady.
Re: Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 11:28
od maRkus
kup vanu v aci... montuju je x let zakaznikum a nikdy zadny problem
Re: Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 19:22
od JOE_Cik
Re: Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 21:40
od Gooder
Teď jsem objevil toto:
http://www.atools.cz/?action=detail&id=ID425&catg=128" onclick="window.open(this.href);return false; Pravděpodobně nějaká kopie V-Coil, ne?
Markus: Bohužel mám 1.8T s čidlem stavu oleje a ta jediná je nedostupná v ACI

Ale smysl toho čidla nechápu, když mi vystřelila měrka oleje a olej sotva dosáhl na měrku, tak mi to stále nic nehlásilo. Nevíš, jak funguje u 1.8T? Jinak koukal jsem, že do 1500Kč se dají sehnat vany Maxgear, Vaico a Meyle. Bohužel info o nich moc není, jen ta Vaico a na tu jsem nečetl špatné recenze.
Jekl: Děkuju, ještě nad tím popřemýšlím, ale upřímně ta cena mi přijde pro mě zbytečná, když bych tu sadu využil jednou.
Re: Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 21:53
od JRD McLAREN
to je cidlo KVALITY OLEJA ...

Re: Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 22:00
od Gooder
Já si to celou dobu myslel, ale dost mě udivilo, když jsem dnes na většině zahraničních stránkách našel označení "oil level sensor". To mě zmátlo. Každopádně pokud jedu interval 10t km, tak je mi to čidlo k ničemu.
Re: Stržený závit
Napsal: 25 bře 2016 23:12
od luke.bean
v octavii 1 určitě není čidlo kvality oleje , je to čidlo hladiny a hladinu hlásí až když je měrka nedosáhne , je to nějak pod 3 litry . . .
jinak vložky dobrý , ale kde máš jistotu že vrtáním a pak řezáním závitu nebudeš mít ve vaně špony ? takže by stejně musela dolů
nová vana je řešení

Re: Stržený závit
Napsal: 26 bře 2016 00:04
od Gooder
Takže to čidlo je stejně k prdu

Výhoda vany bez čidla je, že se dělají i hybridní, vršek hliník, spodek ocel včetně závitu pro výpušťák, dávaly se na poslední GTI, co jsem vyčetl.
Tak to já bych vanu dával dolu tak jako tak. Jen se mi u té vložky líbí, že je pevnější. A zase tam nechci cpát něco, co nic nevydrží. Sice jsem teda vanou zatím nikde nechyt, ale... Uvidím, jestli to půjde zatím opravit provizorně tou teflonkou, pokud ne, tak to budu řešit nejspíš tak, co seženu dřív.
Re: Stržený závit
Napsal: 26 bře 2016 08:14
od Svobda
Dostupný jsou dvě topran a automega. Nemám problém dodat.
Jinak soustružník ti udělá větší u TDI to jde tak podle me snad i u 1.8t
Re: Stržený závit
Napsal: 26 bře 2016 10:05
od D´ice
Gooder píše:Teď jsem objevil toto:
http://www.atools.cz/?action=detail&id=ID425&catg=128" onclick="window.open(this.href);return false; Pravděpodobně nějaká kopie V-Coil, ne?
Markus: Bohužel mám 1.8T s čidlem stavu oleje a ta jediná je nedostupná v ACI

Ale smysl toho čidla nechápu, když mi vystřelila měrka oleje a olej sotva dosáhl na měrku, tak mi to stále nic nehlásilo. Nevíš, jak funguje u 1.8T? Jinak koukal jsem, že do 1500Kč se dají sehnat vany Maxgear, Vaico a Meyle. Bohužel info o nich moc není, jen ta Vaico a na tu jsem nečetl špatné recenze.
Jekl: Děkuju, ještě nad tím popřemýšlím, ale upřímně ta cena mi přijde pro mě zbytečná, když bych tu sadu využil jednou.
jestli chceš alespoň trochu rozumnou vanu tak na maxgear a vaico zapomeň. Z toho co jsi vypsal tak Meyle nebo bych koukal spíš po Febi

Re: Stržený závit
Napsal: 26 bře 2016 12:30
od luke.bean
Gooder píše:Takže to čidlo je stejně k prdu
no , úplně taky bych to neříkal , ono většina řidičů-uživatelů ani neví co měrka na olej je a už vůbec se nebudou obtěžovat otevíráním kapoty , takže když je fakt málo , tak se to rozsvítí oranžová olejnička
jinak dělá se že se protočí větší závit a dáváš pak větší šroub.
a dá se tomuhle předcházet tím , že si při každým oleji koupíš nový výpušťák za 20kč který nemá vymyčklý těsnění a nemusíš to rvát při každý další výměně víc a víc až to doadne jak u tebe

Re: Stržený závit
Napsal: 26 bře 2016 15:43
od Taboo
Gooder píše:.....
Problem s hlinikovymi vanami nastane v pripade, kdy clovek pouziva vypustny sroub s kovovym (hlinikovym anebo medenym) tesnenim, ktere po castem opakovanem utahovanim a povolovanim po case poskodi tesnici plochu vany natolik, ze prestane tesnit (anebo, presneji, to jsou vsemozne necistoty a ocelove supinky zachycene at uz na tesnici plose vany anebo tesneni vypustneho sroubu, ktere pote pri jeho utahovani a povolovani tu vanu poskodi. Ty same necistoty a supinky take mohou skoncit v zavitech at uz te vany anebo vypustneho sroubu a jen malo lidi se zabyva jejich patricnym vycistenim nez daji ten sroub nazpet. Nejlepsi je k tomu kulaty nylonovy kartac a ty zavity jim protocit a pote je profoukat ztlacenym vzduchem.). Namisto kovovych tesneni je lepsi pouzit tesneni z mekciho plastu jako Teflon anebo materialu jako Viton, ale pokud nekdo meni olej skutecne casto anebo chce predejit neustalemu opakovanemu povolovani a utahovani toho vypustneho sroubu, tak dobrym resenim je tohle:
http://www.fumotousa.com" onclick="window.open(this.href);return false; (Made in Japan) anebo
http://www.ezoildrain.ca" onclick="window.open(this.href);return false; . My ty vypustne ventily (vyhradne ty Fumoto, protoze nabizeji vetsi mnozstvi adapteru, pojistnych klipy, tesneni, etc. -
https://www.fumotooildrainvalve.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) bez jakychkoliv problemu pouzivame doslova na vsem nejen proto, ze nemusime neustale povolovat a utahovat ty vypustne srouby, ale hlavne proto, ze se na ne daji nasroubovat nastavce pro hadici, pres kterou ten olej vysavame pod podtlakem (takze rychleji a efektivneji nez pouhou gravitaci).

Re: Stržený závit
Napsal: 26 bře 2016 16:33
od Gooder
Tak oprava teflonkou se nekoná, protože vydrolený závit mám i ve vaně a to pokoušet nebudu.
Dice: Febi jsem chtěl, ale bohužel 1.8T je jediná motorizace, co nedělají. Takže asi vezmu Meyle.
luke: Tak myslel jsem uživatele, kteří měrku oleje znají

Šroub byl nový včetně těsnění, dával jsem totiž magnetický a tohle jsem podělal. Můj cit asi byl moc velký
Taboo: To jsem ani nevěděl, že existuje. To mi přijde ideální. Kouknu, jestli to je k dostání i v Evropě a případně to objednám od vás.
Re: Stržený závit
Napsal: 27 bře 2016 00:34
od maRkus
taboo: zajimavy udelatko... taky sem netusil ze neco takoveho existuje.... v CR se v servisech hojne pouzivaji odsavacky pres merku oleje

takze tento system tu moc lidi neresi
Re: Stržený závit
Napsal: 27 bře 2016 16:21
od Gooder
Koukal jsem, že quickvalve.co.uk je nejspíš distributor pro EU, akorát eshop rovnou odkazuje na Paypal, odkud to asi čerpá i adresu.
Jinak asi zkusím vzít ten Meyle (jen jsem četl o nějaké součástce k oleji, že byla od Meyle, ale v krabici bylo Vaico). ACI asi bude mít vany Klokkerholm, co jsem někde četl.
Re: Stržený závit
Napsal: 27 bře 2016 21:15
od luke.bean
maRkus píše:taboo: zajimavy udelatko... taky sem netusil ze neco takoveho existuje....
na různých strojích a bagrech naprosto běžná věco od výroby

Re: Stržený závit
Napsal: 27 bře 2016 21:25
od maRkus
nemel sem opravdu moznost tohle nikdy videt

Re: Stržený závit
Napsal: 28 bře 2016 11:31
od Tom_
Ten ventil vypada vskutku zajimave

Taboo, nemuze dojit k ucpani toho ventilu, nebo k prosakovani? Preci jen u nas, neni zadny shop, ktery by to nabizel, tak jestli nekoupit tesneni do zasob

Re: Stržený závit
Napsal: 28 bře 2016 14:16
od Taboo
Tom_ píše:Ten ventil vypada vskutku zajimave

Taboo, nemuze dojit k ucpani toho ventilu, nebo k prosakovani?
Ty ventily se bezne pouzivaji na tezkych strojich pracujicich v tech nejtezsich podminkach; kamionech, autobusech, taxi a policejnich vozech, ktere mesicne najedou spoustu mil, etc., takze bych se nejakeho ucpavani, prosakovani anebo jine nespolehlivosti opravdu nebal. Ani my jsme s nemi nikdy nemeli sebemensi problemy (ja bych nic, s cim nemam dobre zkusenosti, nikomu nedoporucoval

). Ono to nejspis nebude potrebne reseni pro nekoho, kdo najede jen par tisic mil a meni olej jen jednou za rok, ale pro nekoho, kdo poctive meni olej kazdych 3K mil - coz muze byt v mnoha pripadech (treba sluzebnich aut) i jednou za mesic to je skutecne vyhodne. Ty ventily se nemohou nijak samy od sebe otevrit (tu packu je potreba pred jejim otocenim ztlacit a zvednout nahoru) a jsou zaruceny vydrzet 250 PSI tlaku. Fumoto take nabizi zaslepovaci zatky, ktere zabrani znecisteni tech ventilu a take tesneni, ktere se v pripade potreby daji obdrzet samostatne:
https://www.fumotooildrainvalve.com/Fumoto-Accessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stržený závit
Napsal: 28 bře 2016 17:39
od Gooder
Zkoušel jsem něco podobného hledat i v ČR a našel jsem toto:
http://www.hadrynamoto.cz/detail/vypous ... etni-sada/" onclick="window.open(this.href);return false; To by mohlo taky stačit, ne?
Re: Stržený závit
Napsal: 28 bře 2016 18:29
od JRD McLAREN
a ja si tak matne spominam ... ze " DEŽO VÍÍÍ "
teda ze tento "napad" tu uz bol prezentovany,
a ja som to vtedy dotiahol k dokonalosti na ceskoslovenske pomery...
..teda doporucil kupu prislusneho guloveho ventilu v zeleziarsve...
Re: Stržený závit
Napsal: 28 bře 2016 19:01
od Taboo
Trochu jiny princip, ale pokud to pracuje dobre, proc ne? Stale lepsi reseni pro castou vymenu oleje, nez ten tradicni vypustny sroub.
Re: Stržený závit
Napsal: 28 bře 2016 23:25
od Gooder
Nenašel jsem na to špatnou recenzi, tak to asi zkusím.
Ještě k té vaně, tak Meyle již není k dostání. Takže se mi výběr dost zúžil a v podobné cenové relaci se pohybuje již jen ta Vaico. Je lepší vzít novou Vaico nebo jetou originální?
Re: Stržený závit
Napsal: 30 bře 2016 01:05
od Boháček
já bych do té staré prostě řízl závit, dal vložku, zvrchu nalil litr levného motoráku aby to vypláchlo špony a hotovo
Re: Stržený závit
Napsal: 19 dub 2017 22:55
od Gooder
Tak bohužel za sebe nemůžu doporučit ventil Stahlbus. Koupil jsem ten zmíněný výše
http://www.hadrynamoto.cz/detail/vypous ... etni-sada/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dnes jsem po několika měsících měnil olej a zjistil jsem, že kolem kuličky protéká olej. Nevydrželo to ani jednu výměnu. Uvidím jestli to ještě zkusím, když tak dám klasický šroub a vitonový o-kroužek a časem zkusím sehnat to Fumoto.
