Stavba aktivního subwooferu na plato
Napsal: 11 lis 2013 20:17
Než se na mě všichni vrhnete s tím, že je to nesmysl, nehraje to, je to hnus apod., vysvětlil bych důvody:
1. Před dvěma týdny jsem klukovi do auta montoval něco podobného, jen to byl kupovaný noname (+ k tomu slušnější zesik). S výsledkem jsme byli dost spokojeni, úroveň hudby šla hooodně nahoru. Sub přitom nezabírá celý kufr, který je u toho auta směšně malý. Navíc jde během pár vteřin i s platem demontovat a do kufru můžou naše psice, které tam mají domovské právo.
2. Já mám sice větší auto, ale vozím v něm počítače, kopírky a podobné haraburdí, tudíž si ho taky nechci za.rat subwooferem.
3. Zvažoval jsem i tubu, ale to je taky půl kufru v háji.
4. Plato je hodně stabilní, neklepe se, dvě třetiny jsou napevno a zdvihá se jen zadní třetina. Spodní okraj oblasti, kam koukám dozadu přes zrcátko, je cca 10 cm nad platem.
5. Podobné řešení má třeba Pioneer: http://www.autoradiahifi.cz/aktivni-sub ... -1000.html, přičemž si myslím, že by to při troše snahy šlo postavit nejen o malinko větší, ale o dost funkčnější.
Záměr:
Vytáhnout z výstupu k předním repro přes Hi-Lo převodník (http://www.ebay.de/itm/PROFI-MARKEN-HIG ... OC:DE:3160) a regulaci hlasitosti a frekvence (http://www.sonicelectronix.com/item_398 ... -BC-1.html) signál k nějakému šlušnějšímu, ale malinko kompaktnějšímu 2-kanálovému zesiku, který bych dal na dno subu mezi repro. Dno by v tom místě bylo malinko vyvýšené, aby vznikl prostor pro zesik, který by takto byl mimo box, tudíž by byl větraný.
Postavit dvoj-box o rozměrech 1140x350x110 s dvěma ozvučnicemi, každá o cca 13,4 l (vnitřní r. 450x330x90), a 20 cm mezerou na zesik mezi nimi.
Kažkou ozvučnici vybavit dvojicí (tj. celkem 4) zaoblených basreflexů 70 mm, délka se dopočítá a doladí na 35 Hz. Výpočtem délka BR = 106 mm. Orientace BR ve směru rozměru 350 mm, po stranách od repro. Tím se do jisté míry eliminuje to, že ozvučnice je proklatě malá.
Do každé ozvučnice 12" repro: http://www.bossaudio.com/auto/flat-car- ... -ohm-d12f/, je i varianta 10". Trochu naddimenzované, ale ostatně "proč ne"? Repro rozhodně nejsou noname a mají slušné parametry, hl. citlivost:
Výkon RMS Subwoofer Boss Audio D12F 500W
Výkon Max. Subwoofer Boss Audio D12F 1000W
Impedance Subwoofer Boss Audio D12F 4 Ohmy
Citlivost Subwoofer Boss Audio D12F 95 dB
Kmitočtový rozsah Subwoofer Boss Audio D12F 28Hz - 2kHz
Kmitací cívka Subwoofer Boss Audio D12F 50mm
Fs 35Hz
Qts 0,69
Vas 58 l
Montážní hloubka Subwoofer Boss Audio D12F 98 mm (jinde ale uvádějí: Einbautiefe ca. 76 mm)
Uzavřená ozvučnice Subwoofer Boss Audio D12F: objem 28 l
k boxu:
Ideální stavební materiál? Uvítám tip a zkušenosti. Chtěl bych, aby konstrukce byla lehká, ale pevná. Stěny boxu nesmí vibrovat..
Za prdelkou repro bych zeslabil (profrézoval) tloušťku horního víka boxu o pár milimetrů.
Do ozvučnic bych vlepil vzpěry proti vibracím.
Pomůže vlepení výstélky do ozvučnic s BR, nebo to patří jen do uzavřených?
Potah šedým n. antracit. potahovým kobercem.
Kus zadního čela za zesikem udělat odklápěcí (na pianový pant a magnety) - kvůli ladění.
Do boku boxu vsadit vícenožový konektor na rychlé připojení/odpojení (uvítám tip). A vypínač a pojistkové pouzro.
k zesiku:
I za cenu ztráty několika kubických cm objemu ozvučnic uvažuju o klasice: http://www.autoradiahifi.cz/zesilovac-m ... p-388.html. Je tam příjemných 2x 160W v můstku při 4 Ohmech. Jen je to klasicky velká kráva a mám obavy, jestli rozměry 319 x 59 x 226 nejsou náhodou bez konektorů (zjišťuju). Pak by totiž akorát překynul..
Náklady kolem 5 tis. se zesikem z druhé ruky, kolem 6 tis. z krámu. Nechci s tím vytloukat mozek z hlavy ani sklo z oken, ale slušně dobarvit hudbu.
Názory??
1. Před dvěma týdny jsem klukovi do auta montoval něco podobného, jen to byl kupovaný noname (+ k tomu slušnější zesik). S výsledkem jsme byli dost spokojeni, úroveň hudby šla hooodně nahoru. Sub přitom nezabírá celý kufr, který je u toho auta směšně malý. Navíc jde během pár vteřin i s platem demontovat a do kufru můžou naše psice, které tam mají domovské právo.
2. Já mám sice větší auto, ale vozím v něm počítače, kopírky a podobné haraburdí, tudíž si ho taky nechci za.rat subwooferem.
3. Zvažoval jsem i tubu, ale to je taky půl kufru v háji.
4. Plato je hodně stabilní, neklepe se, dvě třetiny jsou napevno a zdvihá se jen zadní třetina. Spodní okraj oblasti, kam koukám dozadu přes zrcátko, je cca 10 cm nad platem.
5. Podobné řešení má třeba Pioneer: http://www.autoradiahifi.cz/aktivni-sub ... -1000.html, přičemž si myslím, že by to při troše snahy šlo postavit nejen o malinko větší, ale o dost funkčnější.
Záměr:
Vytáhnout z výstupu k předním repro přes Hi-Lo převodník (http://www.ebay.de/itm/PROFI-MARKEN-HIG ... OC:DE:3160) a regulaci hlasitosti a frekvence (http://www.sonicelectronix.com/item_398 ... -BC-1.html) signál k nějakému šlušnějšímu, ale malinko kompaktnějšímu 2-kanálovému zesiku, který bych dal na dno subu mezi repro. Dno by v tom místě bylo malinko vyvýšené, aby vznikl prostor pro zesik, který by takto byl mimo box, tudíž by byl větraný.
Postavit dvoj-box o rozměrech 1140x350x110 s dvěma ozvučnicemi, každá o cca 13,4 l (vnitřní r. 450x330x90), a 20 cm mezerou na zesik mezi nimi.
Kažkou ozvučnici vybavit dvojicí (tj. celkem 4) zaoblených basreflexů 70 mm, délka se dopočítá a doladí na 35 Hz. Výpočtem délka BR = 106 mm. Orientace BR ve směru rozměru 350 mm, po stranách od repro. Tím se do jisté míry eliminuje to, že ozvučnice je proklatě malá.
Do každé ozvučnice 12" repro: http://www.bossaudio.com/auto/flat-car- ... -ohm-d12f/, je i varianta 10". Trochu naddimenzované, ale ostatně "proč ne"? Repro rozhodně nejsou noname a mají slušné parametry, hl. citlivost:
Výkon RMS Subwoofer Boss Audio D12F 500W
Výkon Max. Subwoofer Boss Audio D12F 1000W
Impedance Subwoofer Boss Audio D12F 4 Ohmy
Citlivost Subwoofer Boss Audio D12F 95 dB
Kmitočtový rozsah Subwoofer Boss Audio D12F 28Hz - 2kHz
Kmitací cívka Subwoofer Boss Audio D12F 50mm
Fs 35Hz
Qts 0,69
Vas 58 l
Montážní hloubka Subwoofer Boss Audio D12F 98 mm (jinde ale uvádějí: Einbautiefe ca. 76 mm)
Uzavřená ozvučnice Subwoofer Boss Audio D12F: objem 28 l
k boxu:
Ideální stavební materiál? Uvítám tip a zkušenosti. Chtěl bych, aby konstrukce byla lehká, ale pevná. Stěny boxu nesmí vibrovat..
Za prdelkou repro bych zeslabil (profrézoval) tloušťku horního víka boxu o pár milimetrů.
Do ozvučnic bych vlepil vzpěry proti vibracím.
Pomůže vlepení výstélky do ozvučnic s BR, nebo to patří jen do uzavřených?
Potah šedým n. antracit. potahovým kobercem.
Kus zadního čela za zesikem udělat odklápěcí (na pianový pant a magnety) - kvůli ladění.
Do boku boxu vsadit vícenožový konektor na rychlé připojení/odpojení (uvítám tip). A vypínač a pojistkové pouzro.
k zesiku:
I za cenu ztráty několika kubických cm objemu ozvučnic uvažuju o klasice: http://www.autoradiahifi.cz/zesilovac-m ... p-388.html. Je tam příjemných 2x 160W v můstku při 4 Ohmech. Jen je to klasicky velká kráva a mám obavy, jestli rozměry 319 x 59 x 226 nejsou náhodou bez konektorů (zjišťuju). Pak by totiž akorát překynul..
Náklady kolem 5 tis. se zesikem z druhé ruky, kolem 6 tis. z krámu. Nechci s tím vytloukat mozek z hlavy ani sklo z oken, ale slušně dobarvit hudbu.
Názory??