Stránka 1 z 2
Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:13
od krejdy
Nazdar tuneri mel bych takovej mensi dotaz koupil jsem kapacitor kvuli tomu ze mi trosku problikavaj svetla kdyz hraju naplno. Zapojil jsem ho a problikavaj porad nevite nekdo cim to je. Zapojenej je spravne i remote. Diky za odpoved
Re: Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:16
od Celica2.0GTI
co je za napajeci kabel co je za baterku co je za kap co je za zes sepis sem sestavu pak se da o necem bavit
Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:29
od krejdy
No hele baterka 12V/44Ah/210A
Napajeci kabel tl.4mm
Kapacitor 1F
Zesik 300W RMS/ 750W MAX
Basak 250W RMS/ 800W MAX
Re: Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:30
od Celica2.0GTI
no tak to je jasny napajeci kabel je bsolutne nedostacujici 4mm ja davam mezi zes a sub ne jako napajeci
Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:34
od krejdy
A ta baterka bude stacit? A jakej bych mel dat? A jakej bych mel dat od zesiku k basaku?
Re: Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:37
od Celica2.0GTI
baterka zalezi v jakym je stavu ale pri nastartovanym motoru by to melo stacit mezi repro a zes bych dal minimalne 2X4 dvoulinku a jako napajeci bych pouzil min. 16mm
Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:40
od krejdy
Myslis jako v pruměru? A od baterky? To tam nikde neprotahnu?:)
Re: Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:47
od Celica2.0GTI
kabely se uvadi vzdy v prurezu ne prumeru
Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:49
od krejdy
A myslis ze to problem s tim blikanim vyresi? Jeste bych se chtel zeptat jestli ten nap.kabel musi bejt uz od baterky nebo jestli staci od kapacitoru? A jestli musi bejt tak silnej i ukostrovaci?
Napsal: 19 zář 2007 10:52
od Vasekk
Rozhodně už od baterky a kostřící kabel musí být stejně tlustý.
Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:53
od krejdy
A vyresi to to blikani A nebo v cem je to lepsi?
Napsal: 19 zář 2007 10:53
od Generics
http://www.autoradiahifi.cz/produkt/565 ... k-210.html
tuhle sadu jsem mel ke stejne silny aparature, jako mas ty a stacilo to
EDIT: odkaz jsem upravil
Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 10:58
od krejdy
hele tu tam mam ted a blikaji mi svetla.
Napsal: 19 zář 2007 11:15
od Generics
takze napajeci mas 16ku, ne 4 ku..
Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 11:20
od krejdy
necele 4 ma v prumeru takze prurez ma 10mm jako to co si mi posilal odkaz.
Napsal: 19 zář 2007 11:37
od Generics
Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 11:49
od krejdy
afakt myslite ze je to tema kabelama?
Re: Kapacitor
Napsal: 19 zář 2007 13:26
od Cenda
muzes tam mit i spatnej spoj, podivej se. Kostru radne ocisti. Kondik ti je stejne na prd, zaklad je kloudna baterie a odpovidajici kabely.
Re: Kapacitor
Napsal: 22 zář 2007 09:40
od lawer
krejdy píše:afakt myslite ze je to tema kabelama?
no může bejt ale moc bych tomu nevěřil zase to nemá takovej výkon já než sem vše natáhl 50sátkou tak sem to mněl tažený 8kou a v pohodě a to sem mněl skoro 2x tolik co tam máš ty.Mrkni se na kontakty jestli ti to dobře vodí a možná ta baterka ?skus si od někoho pujčit jinou buťto stjnou nebo aspon 55A. A ještě něco tady na foru se toho moc nedovíš většinou dáž dotaz a lidi se hádaj co ti prodat co je lepšíí..."moje skušenost"takže s takovejma dotazama se obracej spíš na
http://www.autohifi.cz/ na forum je tam rychlá reakce
Napsal: 22 zář 2007 21:48
od petrsk
ty posledni ampery na baterce jsou smerodatne.je to vykon ve skratu.ja mam baterku s 650A a taky je to nic moc.samozrejme napajeci kabely s co nejvetsim prurezem aby tam nebyly straty.a kapika dat co nejbliz k zesiku(max. 50 cm) jinak straci ucinnost.sice na tento vykon ani neni potreba.ja mam vykon aparatury 1200W a kapika 4F. jestli se pletu,tak me opravte.
Re: Kapacitor
Napsal: 24 zář 2007 11:14
od thomaswilliams
jestli se můžu připojit pokud máš baterku 44 tku tak bych řekl že i altík bude nějakej poslabší je potřeba aby měl minimálně 60A protože při volnoběhu dá maximálně polovinu...což tvoje muzika sežere jakoé nic dále 44 baterka je na to co tam máš...žalostně málo...samozřejmě přůřezy kabelů taky málo... a 1F kap...je taky tak na hraně....tím sem chtěl říct jako většína asi tady že mít silný zesáky...není všechno...je ale pravdou že když jsem začínal s podobnými výkony tak přůřez 16 mi stačila...ale měl sem pořádnou baterku a 105 A alternátor
Re: Kapacitor
Napsal: 25 zář 2007 18:16
od Cenda
Tomasi, muzes mi vysvetlit, proc je ten kondenzator v napajeci ceste na hrane? Podle me je tam uplne na hovno, takze se rad necham poucit. Alternator ti na tyto kratke vykyvy proudu ani nezareaguje, ten si jede porad svy.
Jinak tady zaznelo dost rad. Dat odpovidajici kabely, zajistit kvalitni spoje, baterie nesmi lezet na smrtelne posteli. Jakou ma kapacitu je jedno, tam pak jde jen o jeji vydrz bez nastartovaneho motoru. Koukat predevsim na vnitrni odpor, aby byl co nejnizsi.
Re: Kapacitor
Napsal: 26 zář 2007 07:49
od thomaswilliams
hele čendíku..zrovna teď u sebe nemám tabulky ale rád je naskenuju a pošlu ti je nebo je sem hodím veřejně....mám za to že 1F je do 500 RMS...pak je jeho funkce slabší..
a z mé osobní zkušenosti kondenzátor na hovno není....ale při těchhle výkonech je 1 F akorát maketingový a image styling.....mám v autě dva basáky RFT2 a k ne každému 1200W RMS zesák a před každým zesákem 25F konďák...a bez toho by to snad ani moc dlouho nehrálo i když jsou tam dvě gelovky a dva altíky
prostě moje zkušenost ....kapacitor ano ale adekvátní k výkonu
Re: Kapacitor
Napsal: 26 zář 2007 14:43
od Cenda
Tabulka mi nic nerekne, kdyz nevim, jak se k ni clovek dostal.
O obecne funkci kondenzatoru v napajeci vetvi se hadat nemusime, akorat ja mam trochu jiny nazor, kdy tam k necemu je a rada kondiku je spis ke skode. Par lidi ma rozum, tak da elektroniku do riti a aspon si tim snizi celkovy ESR. Ona je pak docela prdel, kdyz kondik ma vetsi, nebo srovnatelny, vnitrni odpor jako baterie.
Vymena starsich filtracnich kondiku v zesu za nove a treba i silnejsi je taky velkym plus.
Mimochodem, i bez kondiku by ti to hralo stejne dlouho

Ale tim dostavame se mimo tema.
Pri tomhle odberu staci kvalitni napajeni.
Re: Kapacitor
Napsal: 26 zář 2007 16:27
od thomaswilliams
Cenda píše:Tabulka mi nic nerekne, kdyz nevim, jak se k ni clovek dostal.
O obecne funkci kondenzatoru v napajeci vetvi se hadat nemusime, akorat ja mam trochu jiny nazor, kdy tam k necemu je a rada kondiku je spis ke skode. Par lidi ma rozum, tak da elektroniku do riti a aspon si tim snizi celkovy ESR. Ona je pak docela prdel, kdyz kondik ma vetsi, nebo srovnatelny, vnitrni odpor jako baterie.
Vymena starsich filtracnich kondiku v zesu za nove a treba i silnejsi je taky velkym plus.
Mimochodem, i bez kondiku by ti to hralo stejne dlouho

Ale tim dostavame se mimo tema.
Pri tomhle odberu staci kvalitni napajeni.
to máš naprostou pravdu ale aby měl dostek napájení tak potřebuje ted pořádnej altík a jena minimálně 25 táckách a dobrou baterku dejme tomu za 3ku a nebo gelovku za 8 mičku aby mu to neodešlo po pár komlet vybitejch baterkách no a ? jak dlouho vydrží ty diody valtíku při tkovejchskocím....můj názor prostě jetento že kap má svou funkci... a osobně jsem si to ozkoušel už na několika autech...ale tvůj názor neodsuzuju...
Re: Kapacitor
Napsal: 26 zář 2007 18:44
od Cenda
silnejsi altik bez problemu sezenes i z jineho auta, predelas remenici a uchyceni, nechas upravit regulator dobijeni. Dohromady se do cca 5t vejdes. Sam jsem si ted nechal udelat repasi sveho altiku, vymenit regulator pro vyssi odbery, celkem za 2t i s montáží. Druhou baterii sezenes za cca 4t s ESR 0,004-0,006Ohm, napr. Stinger, Genesis Hawker. Pro odber u zesiku s 300W/RMS ale zbytečná záležitost.
jinak dik, ze muj nazor neodsuzujes

Re: Kapacitor
Napsal: 26 zář 2007 21:41
od thomaswilliams
Cenda píše:silnejsi altik bez problemu sezenes i z jineho auta, predelas remenici a uchyceni, nechas upravit regulator dobijeni. Dohromady se do cca 5t vejdes. Sam jsem si ted nechal udelat repasi sveho altiku, vymenit regulator pro vyssi odbery, celkem za 2t i s montáží. Druhou baterii sezenes za cca 4t s ESR 0,004-0,006Ohm, napr. Stinger, Genesis Hawker. Pro odber u zesiku s 300W/RMS ale zbytečná záležitost.
jinak dik, ze muj nazor neodsuzujes

v praze jsem obešel několik auto elektrikářů i firmu co se zabívá repasí altíků...okud jsem chtěl tenkrát do kábra 120 A tak si za repasi mýho co jim donesu řekli 11
jelikož vkábru je klima i vyhřívaný sedačky tak tam byl105 A a ještě jsem přidal starou 75 A přidělal uchýty zmenšil řemenice...a stačí to a amozřejmě proti tvému gustu 2* 25 F kapacitor ke každému zesáku pro sub...2* 1200 RMS maximální výkon necelých 2* 3800W
Re: Kapacitor
Napsal: 26 zář 2007 23:08
od Cenda
11? Trochu nadstreleny, ne? Teda trochu vic. V Xedosu mam standardni 140A. Kdysi mi delali upravy i na Audine, tam byl 60-70A, stalo to podobny penize. Uz je to par let, tak si to uplne presne nepamatuju.
Re: Kapacitor
Napsal: 01 říj 2007 23:51
od Celica2.0GTI
thomasi o vykendu jsem videl to tvoje byvaly auto a muzu ict ze to je docela des ten zvukovej projev tos to nedodelal nebo co ze je to v takovym stavu
Re: Kapacitor
Napsal: 02 říj 2007 09:30
od All
Naprosto planá diskuse, která stejně nikam nepovede. Bez ohledu na převládající názor o neúčelnosti kapacitoru ho já ve své sestavě mám a vždycky mít budu. Snadno ho odpojím a tak i v praxi jsem schopen ukázat proč. Důvodů je ale víc. Naprosto nehodlám přemrdávat auto abych tam narval silnější altík a třicetikilovou plynovku nebo gelovku. Kabeláž mám přiměřeně kvalitní a lehce předimenzovanou. Mám posílenou kostru od baterky na hlavní kostřící bod auta a posílené vedení od altíku k baterce. Vždy o 35 qmm. Z pohledu toho všeho, všech těch komplikací s přestavbami i proto, že nemám ambice nahánět extrémy (moje 2 kW mi stačí víc než dost) do své budoucí instalace zase kapík narvu. Jediné co jsem ochoten v budoucí instalaci v novém autě podstoupit je případná výměna slabé baterky za silnější. Je ovšem na každém jak bude postupovat a jestli chce utrácet za altíky, galovky a batcapy nebo mu stačí utratit pár stovek za kondík případně se vyprdnout na všechno.