Stránka 1 z 1
tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 18:26
od Libor12
takže dvě otázky.

do nového motoru přijdou kované pisty wiseco od výroby dovážené na rozdíl 1g. Kdybych se rozhodl ještě více váhu doladit na desetiny gramu jak nejlépe odebrat materiál? Určitě po straně čepu ale jak? V nějaké rozumné délce hranu pistu na výšku nebo ztenčit stěnu? Na netu jsem našel několik poškozených stěn válců od pružných pojistek (segrovek)které zajišťují pistní čep. Pravděpodobně vlivem odstředivé síly při vysokých rpm se uvolní a poškodí pist i stěnu. Napadlo mne aby se nic takového nestalo udělat pojistku z teflonu jako zaslepku ve tvaru čočky o průměru toho pružného kroužku,teflon je i pružný takže by tam šel zamačknout. Kdyby náhodou určitě nic nepoškodí. Co vy na to?
Re: tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 18:38
od Krosmen
jak je to u age pístní čep se točí v pístu nebo v ojnici?Aby si tím zaslepením neucpal "mazání" čepu......
Re: tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 19:03
od honza 2.0 16v
záslepku v podobě čočky mívaly starý motory- např. bentley do 50 let...
vyskočení segerovky - mapuji pouze případy kdy byla segerova nesprávně zamontována (jazýček nezapadl do vybrání apod.) , nebo poškozena při montáži (ohnutí jazýčku..) jinak OK..
Re: tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 19:10
od JRD McLAREN
nemash odfotenu spodnu stranu piestu ..??
tam by mohli byt niektore miesta, kde je mozne spravit uber materialu..
skoda ze ja nemam fotnute tie moje..
zo spodu, ako je kvazi ulozisko piestneho capu, tam bol material na jednej strane obly..
a na druhej strane to malo tvar "kocky", kde sa teda dali spravit zavrty vrtakom,
za ucelom znizenia / zrovnania hmotnosti...
Re: tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 19:25
od X-Ray
tomu výběžku na jedné straně říkáme v práci nos. Slouží k polohování pístu ve stroji a k orientaci při kontrole. Některé písty mají vyosenou hlavu a podle toho nosu se dá z výkreu určit na kterou stranu to má být. Taky většina pístů má vyosený čepní otvor a zase se to určuje jestli k nosu, nebo proti nosu. Takže tenhle nos by se dal frézkou odebrat, protože jinou funkci v pístu nemá. Jinak většina pístů má váhovou toleranci do 10g. Některé lepší do 4g. Takže osobně ti povím, že jestli máš písty vyvážené v rozmezí 1 gramu, je to hodně slušný. Záslepku bych žádnou neřešil. osobně si myslím, že to motoru nemůže pomoct. U nás (např. písty VW-Audi) mají seeger kroužek zapuštěný více jak z poloviny a je téměř nemožné aby vypadnul. Ale jak je to u těch tvojich pístů to netuším. A pokud je na pístu seeger, nejspíš je čep volně jak v pístu, tak v ojnici, aby se mohl otáčet a zvýšila se jeho životnost. Čep se totiž ohýbá (v řádu tisícin) a pokud by nebyl volně, rychleji se z jedné strany "unaví".
Re: tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 19:43
od JRD McLAREN
jjj ..to je presne ono....
aj ked vo vacsine pripadov byva aj z vrchu piestu oznacena jeho orientacia..
(ci ku remenici, alebo k zotrvaku)
no a na tomto "nose" pri presnych vyvazovaniach vidam stopy po vrtaku...
Re: tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 20:16
od Libor12
ok. Segrovku tedy neřeším. Ano pistní čep se volně otáčí jak v pistu tak ojnici. Fotku bohužel nemám,momentálně jsou pisty s blokem v brusirne. Rád bych se s tím motorem podíval za hranici 10k rpm. Koupil jsem i váhu na 0.1g kalibrovanou a chtěl bych to co nejpřesněji. Setrvačná síla roste s druhou mocninou rychlosti takže to co v klidu je 1gram při 10000rpm znamená několik desítek kilogramů.
Re: tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 20:57
od kentoya
nevím co děláte v práci za auta, ale už jsem rozebral cca 100 nissan motorů a 70 složil a pokud byl ten motor origo, tak
pístní čepy byly vždy do půl gramu max
písty do 1,5g max většinou do 0,8g
ojnice do 2g max většinou do 1,3g
o evropských motorech se nebavím, tam mám pocit že to serou dovnitř, jak jim to sjede z linky (samo že jsou výjimky)
jinak váženo na dealerské váze s přesností 0,1g a ty hodnoty nejsou +-, ale min max
Re: tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 21:15
od X-Ray
čepy, seggerky a kroužky nám dodávají externí dodavatelé. Tam nevím jak je to s váhou. Děláme hlavně písty pro VW-AUDI (tedy většina koncernových motorů) no většina. Děláme pro koncern jen písty pro benzínové motory. 1.4, 1.8 a 2.0. Potom pro Ford. To je nějaký myslím 2.7 Taky hodně pro Jaguar, Mercedes, Fiat a pro Nissan nějaký větší diesel. Teď nevím přesně objem. Možná 2.5. Potom malý písty pro Stihl a Gilardoni. Jo a písty do kompresorů pro Wabco.
Re: tuning pistů
Napsal: 02 bře 2011 21:45
od Libor12
no dnes jse zrovna vážil původní sestavy pistu dvou motorů a rozdíl byl od nejtěžšího po nejlehčí necelé 4gramy.
Re: tuning pistů
Napsal: 03 bře 2011 09:10
od JRD McLAREN
no pozicame si fotku od Ivana
no a material zvyknu vlastne uberat na tych hranach materialu, co su pod piestnym capom...
idealne je asi na vsetkych 4och naraz rovnake mnozstvo..
Re: tuning pistů
Napsal: 03 bře 2011 10:07
od Ivan
JRD McLAREN píše:no pozicame si fotku od Ivana
no a material zvyknu vlastne uberat na tych hranach materialu, co su pod piestnym capom...
idealne je asi na vsetkych 4och naraz rovnake mnozstvo..
To je ale krásná fotka, ale je otázkou, jaké písty má Libor...
Re: tuning pistů
Napsal: 03 bře 2011 10:39
od Libor12
mám taky wiseco,psal jsem to nahoře.

zítra budu mít vlastní fotky,jedu si pro hotový blok.
Re: tuning pistů
Napsal: 03 bře 2011 12:40
od Taboo
Smazano
Re: tuning pistů
Napsal: 05 bře 2011 00:53
od Libor12
no a jelikož nechci aby bolely ruce i mne svěřil jsem dovážení pistu odborníkům.

váha pistu 3x 291.1gram 1x 291.2
