Chiptuning špatná zkušenost
Napsal: 07 bře 2011 11:24
Ahoj lidi,píšu sem toto téma především pro lidi co zvažují na svých miláčcích zvýšit výkon motoru prostřednictvím úpravy softweru ŘJ motoru nebo-li chiptuningem.Na začátku tohoto článku musím říct,že se celá věc motá kolem jednoho typu motoru/isuzu opel astra 1.7dti/.
Tudíž názory se mohou lišit,nějaké zkušenosti tam za ta léta holt musejí mít avšak nejspíš své KNOUHAU získávají pomocí lidí jako jsem já a je smutné že jim to tak dlouho prochází.
Opravdu si pečlivě zjištěte co možná nejvíce informací o dané firmě at už prostřednictvím diskuzí na různých forech,nebo si vyžádejte kontakty na lidi co už mají od daného zhotovitele stejný typ motoru vámi uvedený již upraven./myslím že by to pro jakoukoli firmu neměl být problém,nemá-li potřebu něco tajit/
Nenechte se zlákat at již cenou,referencemi v článcích na jejich webových stránkách,nebo nejrůznějšími mobilními službami či zárukami.Je určitě dost lidí co takové úpravy dělat umí a dělají to dobře ale také je hromada sebejistých lidí co vás zavalí hromadou svých skušeností a předem připravených odpovědí na každou vaší otázku s pouze jediným účelem a to vydělat si za pár minut pěkné peníze a poté jsou v podstatě z obliga.
Takováto úprava rozhodně není otázka pár minut a je k tomu zapotřebí v podstatě na každém autě individuálně vše odskoušet a popřípadě doladit,jelikož chiptuning může nadělat i velkou paseku,nemusí se to projevit hned a potom to není zrovna ta nejlevnější záležitost.
Záruky vám budou k ničemu,jelikož takové reklamace se velice špatně dokazují i když budete mít k doložení zprávy z diagnostik a 100%jistotu že za případnou závadou je právě provedená úprava.
Na takové případy mají různé pochybné firmy na ZAŘÍKÁVÁNÍ KONÍ udělané svoje zakázkové listy i z velice uklidnujícím a pěkně vypadajícím záručním listem,kde vám dají záruku pokud možno na vše,ale v konečném důsledku jim nevysvětlíte že na vašem autě není mechanická závada ale závada elektronického charakteru.
A když se vám už třeba povede jim vyrazit dech tak vám oznamí ačkoliv své úpravy dělají na autech,kamionech dokonce i lodích že vlastně tyto úpravy nejsou určeny na pozemní komunikace ale pouze na závodní okruhy.
Osobně kdybych o tom uvažoval znovu rozhodně bych nekoukal na peníze,obrátil bych se bud na nějakou profidílnu co mají skušenosti z vaším vozem na závodních drahách a také to dostatečně dlouho provozují a ty skušenosti prostě mají a nebo bych se obrátil přímo na výrobce mé konkrétní řídící jednotky-lze to, je to sice dražší,ale máte jistotu.
Napíši vám sem svou osobní a ne zrovna příjemnou zkušenost z jednou výše uvedenou firmou a doufám že alespon pár lidem udělám širší pohled na chiptuning.
Tato dílna už existuje řadu let tudíž nejspíš i něco umí i když to mi je záhadou.
V této firmě velí velice sebejistý a po telefonu neuvěřitelně pracovně zatížený p.Lumík,má kolem sebe pár lidí co nejspíš nemají ani na montérky a udělají co jim řekne.
V názvu tedy mají s.r.o. ale řekněme si na rovinu to ted má každej blb,to mám dokonce i já.Akorát s tím rozdílem že nedělám nic co neumím.
Tehdy bylo to v září 2009 jsem k nim přijel abych měl vše dělané na místě a se vším všudy,to jsem ještě o chiptuningu nevěděl v podstatě nic a chtěl jsem od nich provést úpravu ŘJ aby se mi jelikož jezdím ročně dost kilometrů,lépe předjíždělo.
Na svojem autě jsem vždy když bylo zapotřebí měnil vše za kvalitní věci,nikdy s ním nebyl žádný větší problém,upravuju si ho jen pro vlastní potěšení a hromada lidí mi ho závidí.
P.Lumík se usadil z notebookem ze slovy tak co vám do toho dáme...do mého auta a rozhodl se že mi tam nahraje soft.co dával svému kamarádovi do opel combo 1.7dti,že to má stejný motor a že jeho přítel je s tím na výsost spokojen.
Asi za dvacet minut mi přišel oznámit že to mám hotové,na mou otázku jestli to měl na brzdě a o kolik se na té brzdě něco zvýšilo mi odpověděl,že to jsou zbytečně pro mne vyhozené peníze navíc.Když jsem mu říkal že to mají v nabídce zdarma tak mi odpověděl že ted už je stejně pozdě,že už nezjistí hodnoty původního nastavení...
Z usměvem mi ještě řekl že z toho teda raketu mít nebudu ale že budu určitě spokojenej jsem odjel.
Po cestě z Brna do Přerova si pamatuji že to opravdu jelo jak diví a maximálka se mi taky zvedla o 40km/hod,pak vím že pár týdnů jsem byl nadšený,než se mi to zevšednilo a přestal na to myslet.
Ovšem to netrvalo dlouho...byli to myslím dva měsíce poté a když jsem jel do strmého kopce se mi zdálo že mi snad přední kola hrabou při akceleraci po asvaltu-ale nebylo tomu tak...
Auto jednoduše začalo v určitých otáčkách cukat jako by se dusit a dalo se s tím jezdit jen hodně opatrně-tudíž od té doby mi byl celej chip k ničemu.
Po té nastalo pár týdenní období /min./ v němž jsem navštívil několik nejmenovaných servisů a na popud p.Lumíka že podobný problém už zaznamenal a že mi klidně dá ŘJ do původního stavu,ale že to bude závada mechanická jsem se snažil vyřešit problematiku EGRu než jsem tedy zjistil co za egr mám ve svém motoru a že v tom problém nebude.
V tu dobu jsem vyřešil jediné a to že jsem si na to zvykl a naučil se jezdit bez CUKÁNÍ,však diagnostika byla v pohodě tak nebylo co řešit...
Tady bych chtěl taky napsat,že jakmile budete mít co do činění s podobnými situacemi jako já a to jsem sice amatér,ale milovník automobylismu určitě stratíte notnou část důvěry ve svůj vůz...
Nic méně po nějaké době se objevil další zneklidnující problém.Při prudší akceleraci se rozsvítila kontrolka motoru,po vypnutí motoru a nastartování už nesvítila.Stávalo se to sice sporadicky,nic víc to nedělalo ale na klidu to nepřidá-diagnostika---samozřejmě v pohodě.
Až jednoho dne,kdy jsem se těšil že se jen tak projedu se to stalo.
Po ujetí cca30ti km jsem se zastavil,zapálil a chtěl zas jet.Ujel jsem cca200m rozsvítila se ona pověstná kontrolka a auto samo chcíplo,pak už jen točilo a nic.
Popojížděním na laně po třech různých servisech-za které bych dal ruku do ohně se po měsíci nervů že to možná podle diagnostiky bude čerpadlo /a to tankuju pouze vervu nebo v-power/ ,možná imobilizér,nebo bůhví co,jsem přišel o imobilizér,auto stálo před servisem půl hodiny nastartovaný a pak to zase zdechlo nebyl o nic chytřejší.Naštěstí to stálo jen pár stovek za námahu a nakonec se mí auto přes veškerou snahu všech ostatních dostalo k moc fajn člověku z Lipníka nad Bečvou který na to za dva další týdny přišel a vše dal do pořádku ze slovi že to je chyby chipu a že mi v tom kldně nějak pomůže a že to je prasárna.
V mé ŘJ díky tomu chipu nebyl plynulí nárůst výkonu a v určitejch otáčkách to z ničeho nic vystřelilo jako bych tam měl prý dvě turba a vlivem toho se u toho motoru v ten moment mnohonásobně násobí nějaké elektrické hodnoty mezi nějakými magnety....prostě průser kterej mi zlikvidoval řídící jednotku čerpadla a částečně i řídící jednotku motoru a stálo mě to 9500kč
To co tu je psáno a u odborníka dosvědčeno výpisi z diagnostik a 100%jistoty na papíře mi ale stejně nestačilo při reklamaci.
Nutno dodat že můj kamarád tam před mou návštěvou z reklamací volal o nějaký kontakt na spokojeného zákazníka ze stejným motorem a dostal odpověd že takový kontakt nemají a mě potom p.Lumík tvrdil,že se schválně díval a že tam dělal 17 takových aut a bez problémů....samozřejmě kontakt mi nedal.
Akorát jsem přišel o peníze,čas,projetou naftu a o důvěru ve svůj vůz,i když mi zmíněný odborník z Lipníka dal s klidným svědomím dalších 100tis.km záruku
To je asi vše o co jsem se chtěl podělit a snad tím i někomu pomůžu při rozhodování
Ještě musím dodat že ted mám ŘJ s původním softwarem a to auto jezdí úplně stejně jako s chipem akorát to necuká a plynule jede,a jestli tam je nějaká změna v procentech tak to rozhodně není jak uvádí výše zmíněná firma 30% ale ten rozdíl se může pohybovat max.v 5%
....BUDTE RÁDI ŽE VÁM TO JEZDÍ A NEDĚLEJTE BLBOSTI JAKO JÁ...ahoj
Tudíž názory se mohou lišit,nějaké zkušenosti tam za ta léta holt musejí mít avšak nejspíš své KNOUHAU získávají pomocí lidí jako jsem já a je smutné že jim to tak dlouho prochází.
Opravdu si pečlivě zjištěte co možná nejvíce informací o dané firmě at už prostřednictvím diskuzí na různých forech,nebo si vyžádejte kontakty na lidi co už mají od daného zhotovitele stejný typ motoru vámi uvedený již upraven./myslím že by to pro jakoukoli firmu neměl být problém,nemá-li potřebu něco tajit/
Nenechte se zlákat at již cenou,referencemi v článcích na jejich webových stránkách,nebo nejrůznějšími mobilními službami či zárukami.Je určitě dost lidí co takové úpravy dělat umí a dělají to dobře ale také je hromada sebejistých lidí co vás zavalí hromadou svých skušeností a předem připravených odpovědí na každou vaší otázku s pouze jediným účelem a to vydělat si za pár minut pěkné peníze a poté jsou v podstatě z obliga.
Takováto úprava rozhodně není otázka pár minut a je k tomu zapotřebí v podstatě na každém autě individuálně vše odskoušet a popřípadě doladit,jelikož chiptuning může nadělat i velkou paseku,nemusí se to projevit hned a potom to není zrovna ta nejlevnější záležitost.
Záruky vám budou k ničemu,jelikož takové reklamace se velice špatně dokazují i když budete mít k doložení zprávy z diagnostik a 100%jistotu že za případnou závadou je právě provedená úprava.
Na takové případy mají různé pochybné firmy na ZAŘÍKÁVÁNÍ KONÍ udělané svoje zakázkové listy i z velice uklidnujícím a pěkně vypadajícím záručním listem,kde vám dají záruku pokud možno na vše,ale v konečném důsledku jim nevysvětlíte že na vašem autě není mechanická závada ale závada elektronického charakteru.
A když se vám už třeba povede jim vyrazit dech tak vám oznamí ačkoliv své úpravy dělají na autech,kamionech dokonce i lodích že vlastně tyto úpravy nejsou určeny na pozemní komunikace ale pouze na závodní okruhy.
Osobně kdybych o tom uvažoval znovu rozhodně bych nekoukal na peníze,obrátil bych se bud na nějakou profidílnu co mají skušenosti z vaším vozem na závodních drahách a také to dostatečně dlouho provozují a ty skušenosti prostě mají a nebo bych se obrátil přímo na výrobce mé konkrétní řídící jednotky-lze to, je to sice dražší,ale máte jistotu.
Napíši vám sem svou osobní a ne zrovna příjemnou zkušenost z jednou výše uvedenou firmou a doufám že alespon pár lidem udělám širší pohled na chiptuning.
Tato dílna už existuje řadu let tudíž nejspíš i něco umí i když to mi je záhadou.
V této firmě velí velice sebejistý a po telefonu neuvěřitelně pracovně zatížený p.Lumík,má kolem sebe pár lidí co nejspíš nemají ani na montérky a udělají co jim řekne.
V názvu tedy mají s.r.o. ale řekněme si na rovinu to ted má každej blb,to mám dokonce i já.Akorát s tím rozdílem že nedělám nic co neumím.
Tehdy bylo to v září 2009 jsem k nim přijel abych měl vše dělané na místě a se vším všudy,to jsem ještě o chiptuningu nevěděl v podstatě nic a chtěl jsem od nich provést úpravu ŘJ aby se mi jelikož jezdím ročně dost kilometrů,lépe předjíždělo.
Na svojem autě jsem vždy když bylo zapotřebí měnil vše za kvalitní věci,nikdy s ním nebyl žádný větší problém,upravuju si ho jen pro vlastní potěšení a hromada lidí mi ho závidí.
P.Lumík se usadil z notebookem ze slovy tak co vám do toho dáme...do mého auta a rozhodl se že mi tam nahraje soft.co dával svému kamarádovi do opel combo 1.7dti,že to má stejný motor a že jeho přítel je s tím na výsost spokojen.
Asi za dvacet minut mi přišel oznámit že to mám hotové,na mou otázku jestli to měl na brzdě a o kolik se na té brzdě něco zvýšilo mi odpověděl,že to jsou zbytečně pro mne vyhozené peníze navíc.Když jsem mu říkal že to mají v nabídce zdarma tak mi odpověděl že ted už je stejně pozdě,že už nezjistí hodnoty původního nastavení...
Z usměvem mi ještě řekl že z toho teda raketu mít nebudu ale že budu určitě spokojenej jsem odjel.
Po cestě z Brna do Přerova si pamatuji že to opravdu jelo jak diví a maximálka se mi taky zvedla o 40km/hod,pak vím že pár týdnů jsem byl nadšený,než se mi to zevšednilo a přestal na to myslet.
Ovšem to netrvalo dlouho...byli to myslím dva měsíce poté a když jsem jel do strmého kopce se mi zdálo že mi snad přední kola hrabou při akceleraci po asvaltu-ale nebylo tomu tak...
Auto jednoduše začalo v určitých otáčkách cukat jako by se dusit a dalo se s tím jezdit jen hodně opatrně-tudíž od té doby mi byl celej chip k ničemu.
Po té nastalo pár týdenní období /min./ v němž jsem navštívil několik nejmenovaných servisů a na popud p.Lumíka že podobný problém už zaznamenal a že mi klidně dá ŘJ do původního stavu,ale že to bude závada mechanická jsem se snažil vyřešit problematiku EGRu než jsem tedy zjistil co za egr mám ve svém motoru a že v tom problém nebude.
V tu dobu jsem vyřešil jediné a to že jsem si na to zvykl a naučil se jezdit bez CUKÁNÍ,však diagnostika byla v pohodě tak nebylo co řešit...
Tady bych chtěl taky napsat,že jakmile budete mít co do činění s podobnými situacemi jako já a to jsem sice amatér,ale milovník automobylismu určitě stratíte notnou část důvěry ve svůj vůz...
Nic méně po nějaké době se objevil další zneklidnující problém.Při prudší akceleraci se rozsvítila kontrolka motoru,po vypnutí motoru a nastartování už nesvítila.Stávalo se to sice sporadicky,nic víc to nedělalo ale na klidu to nepřidá-diagnostika---samozřejmě v pohodě.
Až jednoho dne,kdy jsem se těšil že se jen tak projedu se to stalo.
Po ujetí cca30ti km jsem se zastavil,zapálil a chtěl zas jet.Ujel jsem cca200m rozsvítila se ona pověstná kontrolka a auto samo chcíplo,pak už jen točilo a nic.
Popojížděním na laně po třech různých servisech-za které bych dal ruku do ohně se po měsíci nervů že to možná podle diagnostiky bude čerpadlo /a to tankuju pouze vervu nebo v-power/ ,možná imobilizér,nebo bůhví co,jsem přišel o imobilizér,auto stálo před servisem půl hodiny nastartovaný a pak to zase zdechlo nebyl o nic chytřejší.Naštěstí to stálo jen pár stovek za námahu a nakonec se mí auto přes veškerou snahu všech ostatních dostalo k moc fajn člověku z Lipníka nad Bečvou který na to za dva další týdny přišel a vše dal do pořádku ze slovi že to je chyby chipu a že mi v tom kldně nějak pomůže a že to je prasárna.
V mé ŘJ díky tomu chipu nebyl plynulí nárůst výkonu a v určitejch otáčkách to z ničeho nic vystřelilo jako bych tam měl prý dvě turba a vlivem toho se u toho motoru v ten moment mnohonásobně násobí nějaké elektrické hodnoty mezi nějakými magnety....prostě průser kterej mi zlikvidoval řídící jednotku čerpadla a částečně i řídící jednotku motoru a stálo mě to 9500kč
To co tu je psáno a u odborníka dosvědčeno výpisi z diagnostik a 100%jistoty na papíře mi ale stejně nestačilo při reklamaci.
Nutno dodat že můj kamarád tam před mou návštěvou z reklamací volal o nějaký kontakt na spokojeného zákazníka ze stejným motorem a dostal odpověd že takový kontakt nemají a mě potom p.Lumík tvrdil,že se schválně díval a že tam dělal 17 takových aut a bez problémů....samozřejmě kontakt mi nedal.
Akorát jsem přišel o peníze,čas,projetou naftu a o důvěru ve svůj vůz,i když mi zmíněný odborník z Lipníka dal s klidným svědomím dalších 100tis.km záruku
To je asi vše o co jsem se chtěl podělit a snad tím i někomu pomůžu při rozhodování
Ještě musím dodat že ted mám ŘJ s původním softwarem a to auto jezdí úplně stejně jako s chipem akorát to necuká a plynule jede,a jestli tam je nějaká změna v procentech tak to rozhodně není jak uvádí výše zmíněná firma 30% ale ten rozdíl se může pohybovat max.v 5%
....BUDTE RÁDI ŽE VÁM TO JEZDÍ A NEDĚLEJTE BLBOSTI JAKO JÁ...ahoj