Stránka 1 z 6

progrese tlaku ve válcích

Napsal: 14 bře 2011 21:55
od kentoya
pls taboo

jelikož se chci posunout dál, vím že jsi to tu kdysi nějak načal, nějak to nemůžu dohledat
byl by jsi ochoten mi znova napsat či sdělit jaký hardware a software používáš ke změření maximální progrese tlaku ve válcích, a popřípadě jsi ještě kdysi psal o těch monitorovacích svíčkách (s kamerou, kde je splašit a čím z nich dostat a vyhodnotit co uvidím), jestli by jsi mi mohl hodit odkazy, a popř něco málo napsat, chci to použít na VG30dett, ještě s jedním magorem, kterej je ještě o krok dál než já, já půjdu jen na nějakých 500 kobyl (z finančních důvodů), mu už 800 nestačí

dík ( a pokud je to tajné tak nic a přesto dík)

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 14 bře 2011 22:24
od Libor12
http://www.optrand.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.tfxengine.com/hardware3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 10:39
od Taboo
Smazano

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 12:17
od kentoya
dík moc, uvažuji o tom na zimu, a tak se chystám kolik si mám nachystat :D

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 14:25
od kentoya
pls taboo

ještě jedna maličkost by mě zajímala, protože to vím jen teoreticky, tak jestli by jsi mne nenavedl na nějaké vzorce či pomocné výpočty
řekněme, že máme stejný zdvih, ale použijeme vyšší blok, tím pádem delší ojnice (asi víš kam mířím), a jde mi o to, jak jak vypočítat nějaký číslo, který mi udá, nebo pomůže přibližně nastavit hranici, přes kterou určitě nesmím jít s maximální progresí, prostě jak mám vypočítat na základě zdvihu versus délka ojnic, přibližný úhel, při kterém je maximální progrese tlaku nejvíc účinná a jestli ještě existuje nějaký pomocný výpočet, na základě kterého si přednastavím předstih tak, aby byl ještě dostatečně konzervativní, ale né moc, abych se k té hranici prostě rozumně přiblížil s dostatečnou tolerancí

a jako další, jelikož našim benzinkám se až tak nedá věřit, tak dejme tomu, jak moc při celkovém nalazení tímto systémem se zhorší progrese, když naladím motor na 98 oktan a budu tankovat pro jistotu 100 oktan, jak moc ty dva oktany ovlivní předstih, jde mi o to jak jsem to celkem napsal, že bych opravdu naladill na 98 oktanový benzín a používal 100oktanový, abych měl dostatečnou rezervu, jak se změní v úhlech ta maximální progrese při dvou oktanech do plusu

díky

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 16:15
od Libor12
začít standartně na 10st zakladního předstihu,na pasmo 500rpm přidam vždy 2st takže na 8000rpm jsi na 42st před HU potom doladit podle max tlaku 12-14st za HU. potom nejake ty korekce na zaklade teplot a je hotovo :)

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 20:51
od kentoya
Libor12 píše:začít standartně na 10st zakladního předstihu,na pasmo 500rpm přidam vždy 2st takže na 8000rpm jsi na 42st před HU potom doladit podle max tlaku 12-14st za HU. potom nejake ty korekce na zaklade teplot a je hotovo :)
pro atmo, to tak asi funguje, ale turbo by shořel motor

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 21:31
od Libor12
u 4a mám při 9000 34st před HU. U 3sgte a 1bar mám při 8500 45st a to je tam ještě rezerva. To je samozřejmě základní nastavení,záleží na plnícím tlaku atd. Ale pro začátek to stačí,vše ostatní je věci doladění,nikdo Ti přesná čísla neřekne, Taky záleží na jednotce a jejich možnostech,po jakých krocích budeš mít možnost nastavení.

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 22:01
od kentoya
Libor12 píše:u 4a mám při 9000 34st před HU. U 3sgte a 1bar mám při 8500 45st a to je tam ještě rezerva. To je samozřejmě základní nastavení,záleží na plnícím tlaku atd. Ale pro začátek to stačí,vše ostatní je věci doladění,nikdo Ti přesná čísla neřekne, Taky záleží na jednotce a jejich možnostech,po jakých krocích budeš mít možnost nastavení.

o přesná čísla mi ani nejde, mě šlo spíše o poznatky typu
v serii při 1bar tam byl předstih +-13 a maximální progrese byla při 20 stupních
na dynu jsme nastavili při 1bar předstih +-17 a max progrese byla při 15 stupních
a pomocí kamery jsme dosáhli při 1bar předstih +- 19 a max progrese byla při 13 stupních
a strop toho motoru byl např při 13 stupních, ty dva jsme si nechali rezervu

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 22:19
od Libor12
teď jsem asi mimo. Jakou kamerou?

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 22:44
od kentoya
Libor12 píše:teď jsem asi mimo. Jakou kamerou?
Pro mne je vzdy naprosto fascinujici videt treba tu progresi plneni a body, kde se stretavaji zpetne vlny smese (odrazene od pistu) s vlnami vstupni smese (vychazejici z ventilu) a jakou roli tam hraje jeji rychlost versus vysledny tlak, proste doslovny sumo souboj dvou protipusobicich sil.

tohle napsal taboo, tak předpokládám že to i nějak sleduje nějakou kamerou

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 23:01
od Libor12
kentoya píše:
Libor12 píše:u 4a mám při 9000 34st před HU. U 3sgte a 1bar mám při 8500 45st a to je tam ještě rezerva. To je samozřejmě základní nastavení,záleží na plnícím tlaku atd. Ale pro začátek to stačí,vše ostatní je věci doladění,nikdo Ti přesná čísla neřekne, Taky záleží na jednotce a jejich možnostech,po jakých krocích budeš mít možnost nastavení.

o přesná čísla mi ani nejde, mě šlo spíše o poznatky typu
v serii při 1bar tam byl předstih +-13 a maximální progrese byla při 20 stupních
na dynu jsme nastavili při 1bar předstih +-17 a max progrese byla při 15 stupních
a pomocí kamery jsme dosáhli při 1bar předstih +- 19 a max progrese byla při 13 stupních
a strop toho motoru byl např při 13 stupních, ty dva jsme si nechali rezervu
já se ptal na tohle? Myslel jsem že jste to takhle ladili vy,proto jsem se ptal na kameru. Taboo tam taky nekouká kamerou. To čidlo ve svicce měří tlak ve válci a ten sw od tfx ho zobrazuje do grafu. To je to co on vidí.

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 15 bře 2011 23:47
od kentoya
Libor12 píše:
kentoya píše:
Libor12 píše:u 4a mám při 9000 34st před HU. U 3sgte a 1bar mám při 8500 45st a to je tam ještě rezerva. To je samozřejmě základní nastavení,záleží na plnícím tlaku atd. Ale pro začátek to stačí,vše ostatní je věci doladění,nikdo Ti přesná čísla neřekne, Taky záleží na jednotce a jejich možnostech,po jakých krocích budeš mít možnost nastavení.

o přesná čísla mi ani nejde, mě šlo spíše o poznatky typu
v serii při 1bar tam byl předstih +-13 a maximální progrese byla při 20 stupních
na dynu jsme nastavili při 1bar předstih +-17 a max progrese byla při 15 stupních
a pomocí kamery jsme dosáhli při 1bar předstih +- 19 a max progrese byla při 13 stupních
a strop toho motoru byl např při 13 stupních, ty dva jsme si nechali rezervu
já se ptal na tohle? Myslel jsem že jste to takhle ladili vy,proto jsem se ptal na kameru. Taboo tam taky nekouká kamerou. To čidlo ve svicce měří tlak ve válci a ten sw od tfx ho zobrazuje do grafu. To je to co on vidí.
ne to jsem jen dal jako příklad abych věděl jak moc se toho dá dosáhnout a s jakou přesností, byl to jen příklad, jak bych si představoval odpověd ohledně předstihu a progrese, ale potom nechápu jak na grafu uvidí ten sumo souboj protichůdných tlaků, odrážených od pístů

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 08:07
od ladis.biker
ale potom nechápu jak na grafu uvidí ten sumo souboj protichůdných tlaků, odrážených od pístů
asi měří tlaky v sacím i výfukovém potrubí (můj názor) ten TFX na to senzory nabízí.

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 10:24
od kentoya
ladis.biker píše:
ale potom nechápu jak na grafu uvidí ten sumo souboj protichůdných tlaků, odrážených od pístů
asi měří tlaky v sacím i výfukovém potrubí (můj názor) ten TFX na to senzory nabízí.
je to pravděpodobné, a že to podle toho nějak cítí či vidí na grafech, ale tak nějak si říkám, když toho tolik ví o proudění vzduchu za ventilama a vidí i ty tlaky jak bojují, jestli náhodou nemá nějakou specialitku, pomocí které to vidí skutečně přes nějakou kameru ve svíčce, nebo něco, zní to jako scifi, ale i jeho psaní je jako scifi z jiného světa :D tak třeba něco takového existuje a třeba to používá, a když ne, tak o nic nejde, předběhl jsem dobu jako jules verne :D, a jednou to možné bude

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 10:32
od semysak
i klikata cara bez 3D grafu toho rekne leckdy vic nez 100 strankova PPT prezentace :-), zalezi co chces videt

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 11:15
od kentoya
semysak píše:i klikata cara bez 3D grafu toho rekne leckdy vic nez 100 strankova PPT prezentace :-), zalezi co chces videt
nebo takhle, klikatá čára ti ukáže přesná data, a v té prezentace, jsi schopen najít i to co není pravda, nebo to tam schovat

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 11:29
od RedX
ten Optrand se specializuje hlavně na senzory, kdežto TFX nabízí kompletní řešení, chápu to správně?
btw nikde jsem nenašel cenu, může někdo aspoň nastínit?
Libore ty používáš přímo tohle?

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 11:50
od Libor12
já mám jen jednu svíčku s senzorem. Ta pokud nezlevnili stala cca 500usd a napětí snímám dvoukanál osciloskopem jeden ze senzoru druhý z snímace polohy klikove hřídele. Ten set od tfx basic přijde na 2000usd.

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 15:18
od RedX
co používáš za osciloskop? já znam jen takovej co jsme používali ve škole - analogovej se zelenou obrazovkou, sesynchronizovat a seřídit to pro nás studentíky byla občas pěkná pakárna :)

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 16:00
od Libor12
DSO-2090 a ted jsem pořídil nedávno tuhle hračku OWON HDS3102M-N byl v nabídce o 30% levnější. Časem si koupím i to tfx na takoveto domaci ladění,ale pro mne je ted prvořade 4ag.

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 20:45
od JRD McLAREN
jak vas tak sledujem, tak si asi dojdem k nekomu z vas dat naladit ten moj motor z VEMSkom..
pripadne aj doladit to casovanie vaciek, ...(kedze v tejto republike to asi nikdo nerobi)

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 16 bře 2011 23:05
od Libor12
tohle Ti udělá taky dobrou službu http://www.phormula.co.uk/KnockMonitoringSolutions.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 17 bře 2011 00:28
od Taboo
Smazano

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 17 bře 2011 02:57
od Libor12
Taboo :potlesk: jsem rád,že jsi to napsal, když jsem před časem na fóru nejmenované značky tvrdil že jejich motor bez problémů provozuji na statické kompresi 19:1 a svůj bývalý 22R na 18:1 byl jsem místním "motorovým guru" označen za lháře a vykázán do patřičných mezí. :) fotky 4ag jsi viděl,respektive spodku a vrch pistu,hlava jeho profil z 90% kopíruje,i ventily přesně sedí do pistu. Statický kompresní poměr vychází 22.9:1 ovšem ten ještě nevrčel. Ale ani tam nevidím problém. :) abych si nepřisvojil co mi nenáleží,ten setup pochází od jednoho ladíce z East coast z USA dealera Wolf,ale člověk z něho principielně pochopí jak to že to funguje. :)

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 17 bře 2011 09:32
od Taboo
Smazano

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 17 bře 2011 13:09
od Krosmen
Mě celkem zaujalo řešení tohoto motoru
http://avs.spot-mate.com/triflux.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_ECV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://homepage.virgin.net/shalco.com/lancia_gp_s.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

btw Taboo prosím jen mi napiš klidně sem odpověď na otázku v SZ abych věděl jakým směrem e dál ubýrat stačí pouze ano,ne .... :-) díky

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 17 bře 2011 13:46
od RedX
no hoši, vy tady nastíníte že existuje něco převratnýho, že to doslova čeká za rohem, experimentátory už odzkoušeno a pak se odmlčíte? to nejde...
Jak se teď mám dívat na tradiční motory, když vím že existuje něco o krok dál??

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 17 bře 2011 15:45
od Libor12
RedX píše:no hoši, vy tady nastíníte že existuje něco převratnýho, že to doslova čeká za rohem, experimentátory už odzkoušeno a pak se odmlčíte? to nejde...
Jak se teď mám dívat na tradiční motory, když vím že existuje něco o krok dál??
dívej se na to tak že si to za par let koupíš :) podívej jak dlouho je znám milleruv cyklus :) mimo mazdy ho nikdo do sériové výroby neaplikoval. Až v posledním roce najednou automobilky objevily zázrak v této podobě s přímým vstřikem paliva a přeplněnim. Účinnost těchto motoru předčí dieselove s nižší spotřebou,emisemi a vyšším výkonem.

Re: progrese tlaku ve válcích

Napsal: 17 bře 2011 18:39
od kentoya
tak pyczo a další scifi, zas nebudu spát, a čím víc vím, tím větší prd vím, kuwá už šetřím a pojedu se učit k taboovi, protože mi vždy motor shořel na detonaci při statiské kompresi 14/1, nejdéle mi vydržel jeden s kompresí cca 12,8/1 a celou dobu tvrdím že v kompresi je síla a že je potřeba jít cestou komprese k vyšším výkonům