Stránka 1 z 1
řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 02 dub 2011 14:41
od tom28
Mám dotaz na všechny co by mi s tím byli ochotni nějak poradit........ uvažuji o kompletní instalaci šestiklapkového sání. Zatím nemám nic poscháněného a tak jen sonduji co a jak. Situace je následující. Chtěl bych motor celkově "otevřít" z důvodu vyssího výkonu. Výfuk je jak se potvrdilo vyroben ve větším průměru než by vyhovoval nějakým středním otáčkám. Jelikož je auto pouze na race účely a spotřeba mě nezajímá. Zvažuji něco takového
http://www.youtube.com/watch?v=XZV6ir0fzP8" onclick="window.open(this.href);return false;
otázka zní, jak rídit směs když zde není váha vzduchu? Dá se to nějak obejít aniž bych třeba musel kupovat jinou jednotku? Jedná se o systém motronic. Šel by použit potenciometr z klasické klapky co by jako dostačující signal pro jednotku. Dokázala by třeba jednotka doupravit dobu vstřiku pro optimalizaci směsi. Je reálné že by jednotka dokázala doupravit bohatost za použití vhodnějších vstřiků? Jedná se mě o to jakou problematiku bych musel řešit abych to uspešně zprovoznil a bylo to především funkcní!!!!!! popřípadě co se dá čekat chledne přírustku koníků do mého stádíčka....... díky
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 02 dub 2011 14:47
od tom28
jinak tady jedno videjko té moji plechovčičky
http://www.youtube.com/watch?v=DH2_IaTvLf0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 02 dub 2011 15:56
od Libor12
asi by to nějak šlo,možná.

ale i ten msq by byl vhodnější než na původním cokoli dělat s tím že to může a nemusí fungovat. Většina itb používá to nejjednodušší alfa N řízení. Tedy zátěž x otáčky x teplota. Samozřejmě se dá k tomu přistoupit i sofistikovaněji ale to už stojí víc peněz.
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 02 dub 2011 16:12
od tom28
Aha to zní dost sympaticky

cím jednodušší tím lepší. Ale pro mě by byla uplně nejlepší varianta kdyby to chodilo na té jednotce co tam je....... Elektrika která je na vyžší urovni jak plus a kostra mě přímo děsí....
případně to řízení alfa N je tedy nějaká náhrada za seriovou jednotku? a ile to koštuje?
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 02 dub 2011 16:44
od Libor12
tak třeba ten msq vychází kolem 10k složený. Jinak to samozřejmě jde koupit i jako stavebnice. Pár clenu fóra na tom auta provozuje tak se určitě s chutí podělí o poznatky.
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 02 dub 2011 22:50
od tom28
může mi někdo vysvětlit toto?
http://www.youtube.com/watch?v=GeC9gnuQ ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
to je jako nějaké dvojté vstřikování pro vyšší otáčky? bo co?
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 02 dub 2011 23:37
od JRD McLAREN
no kedze mne sa ITB flaka doma uz nejaky ten patek, ..
ja som si zaobstaral VEMS, a uz mam aj draty nachystane, takze idem kompletovat..
povodny Motronic by to dokazal aj ako tak uriadit, ale stale pojde podla naprogramovanej zakladnej mapy..
tot moje zistenie ohladne "starej BOSCHky"
EDITED:
to video to su normalne vstrekovace umiestnene pred klapkami...
u formule bezna vec ...prip. u "kratkych ITB" ..
zmes proste zmiesas este pred klapkou..
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 16 dub 2011 11:32
od tom28
teď mi došlo že mám doma od AEM ten FIC "fuel /ignuition controler" Myslíte že bych to s tím rozchodil? Když bych tedy vyřadil váhu vzduchu? jde mi o to že takhle bych doladil vstřiky a popřípadě zapalování. Jen jestli bude to makat, když jednotka nebude mít signal od váhy..... thanks
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 17 dub 2011 19:10
od tom28
při vyřazení váhy vzduchu je problém motor na volnoběh sotva dostat z volnoběžných otáček, takže je to asi nereálné "vyřadit váhu"
mám připravenou šesti klapku z M3. Když vezmu serii jak je to u M3 tak trumpetky vyustují do společného airboru. Přemyšlel jsem že bych zachoval tento systém. Jen motronic co tento motor používá má mechanickou váhu........ řeším jen jak by to fungovalo, když na vstupu do airboxu byl takový "restriktor" Co si o tom myslíte. Jde mi o to když budu instalovat ITB, chtěl bych získat ty výhody co tento systém nabízí. Máte nekdo s tímto zkušenost. V takovém nastavení by mohlo řízení směsi bezproblémově fungovat......... děkuji
koukal jsem na stránky vems.hu a 871 euro je prostě dost.......
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 17 dub 2011 20:14
od JRD McLAREN
to si kde co pocital ...??
za 871Eur??
ja mam vlastne dosku za 250,- nejake tie tranzistory som pokupoval..
upravil povodne draty v aute..
a neviem ci uz ma to stalo 300,- aj ked ratam WBO2 sondu..
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 17 dub 2011 20:27
od tom28
koukal jsem po tom motronic55. Nevím na elektriku jsem stupid. Tak co jsi tedy konkrétně koupil?
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 17 dub 2011 20:40
od JRD McLAREN
aha uz som si to pozrel.. cize s Bosch konektorom Plug'n'Play verzia..
no ja som kupil Genboard, k tomu sondu, nejake tie dratiky a pod...
vypitval zo starej ECU konektor, nejaka ta redukcia k tomu sa spravila...
upravil kabelaz...va vysledok je takyto...
ale pokial si LAMA do elektriky...tak to bude asi pre teba problem..
Re: řízení směsi u šestiklapky
Napsal: 17 dub 2011 20:45
od tom28
jo tak na tohle jsem lama. Znamená to že jsi rozkuchal původní jednotku a spojil s něčím od Vems? To by se mi taky líbilo........ Našel bych snad i lidi co by si s tím asi poradili, ale stejně nevím co koupit....