Stránka 1 z 1
ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 13 dub 2011 16:02
od H.o.m.i.e.
Nazdar,
poslední dobou zkoumám všelijaké Custom sání a docela se mi zalíbilo sání s více škrtícími klapkami. Na některých "návodech" to vypadá jako velice jednoduchá záležitost (
http://forums.evolutionm.net/lancer-eng ... setup.html ), ale realita bude asi trochu jinde co? Nějak jsem podle informací co jsem našel vydedukoval že stačí "jen" sehnat klapky, navařit je na sací potrubí před vsřiky a seštelovat plyn. Rád bych se o tom dozvěděl víc informací:
1. Jaký je přínos toho že jsou ty trumpetky bez filtru?
2. Jak se s tím popere seriová ř. jednotka?
3. Je potřeba měnit nebo nějakým způsobem manipulovat se vstřiky?
4. Půjde motor lépe do otáček? - Edit
Budu rád za každou informaci k této problematice

(odpovědi typu na Swifta to nemá smysl dávat sem prosím ani nepište)
Re: ITB - Individual Throttle Bodies
Napsal: 13 dub 2011 22:33
od JRD McLAREN
..dockaj casu ...
1. Nulovy odpor prudiacemu vzduchu ...
ale aj prachu,spiny
2.
Blbě - proste bez chipu nenamixuje tu spravnu stavu...
3. Mozno ano, mozno nie...
asi ano..
4. skus si tuto otazku polozit inac...
Re: ITB - Individual Throttle Bodies
Napsal: 14 dub 2011 09:30
od JRD McLAREN
BTW:
na Swifta sa da kupit TURBO-KIT len 2000$...
a dokonca aj pasuje a funguje..
Re: ITB - Individual Throttle Bodies
Napsal: 14 dub 2011 11:47
od H.o.m.i.e.
Já chci úpravu kolem 10 000Kč a tahle mi připadne v této cenové kategorii nejvíce přínosná a realizovatelná. Klapky se daj sehnat za 2k, všechnu práci kromě té jednotky bych si dělal sám

. Turbo je samozřejmě hezká věc ale přináší sebou další nemalé investice - výfuk, jednotka atd. Já na to radši pěkně "pozvolna".
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 14 dub 2011 12:54
od JRD McLAREN
hlavne nekup klapky zbytocne velkeho priemeru...
na 1.3-1.4ku motor staci priemer cca. 38-40mm
na 1.6ku priblizne 42mm, 2.0 - 45mm
proste podobne stupnovanie ako pri karburatoroch...
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 14 dub 2011 16:24
od honza 2.0 16v
tady byhc si dovolil jednu poznámku k přirovnání s karbcema...
a to tu, že se zapomělo na velikost difuzoru... takže pokud máš 2l motor s 40mm difuzorem a třeba karburátory 45/48, tak stejnej výkon dosáhneš s klapkama 40mm...
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 11 kvě 2011 22:50
od JRD McLAREN
no ..mam dalsi poznatok..aj ked v podstate by som chcel odpoved, "ze ci je to tak dobre"..
na klapkach mam taky brblavy zvuk, v nizssich otackach, pri polohe tps od cca 3-8 stupnov..
a po montazi "super-ultra-tuningovych vzduchovych filtrov" (molitan pripaskovany na trumpetkach)
som si vsimol, ze pri tom "brblani" vibruje molitan smerom dnu a von..
z coho som nasledne usudil, ze vzduch/zmes sa odrazi od piestu a cast z neho vyleti smerom von..
co vlastne znamena nizzsie efektivne plnenie...
vo vyssich otackach a pri vacsom zoslapnuti plynu som tento jav zatial nepozoroval...
takze moja otazka znie...
mam posunut vacku o par stupnov nazad, teda aby skor zatvarala... ???
alebo ju mam nechat tak ako je.. stym ze vo vysich otackach, (pri vacsom air-flow)
by toto "dlksie" otvorenie sacieho ventilu nemalo vadit ... ??
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 11 kvě 2011 23:33
od Libor12
Řekl bych že je to normální u takhle krátkého sani. Dělalo mi to jak u dcoe45 na 22R tak při použití ITB na 4ag. Efektivní plnění probíhalo mezi 4500-9000rpm tedy přesně tak k čemu to bylo určené.
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 12 kvě 2011 01:55
od Taboo
Smazano
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 12 kvě 2011 08:56
od JRD McLAREN
Diik... za odpoved...
je mi jasne ze takto ako to je, stracam na vykone a krutaku v nizkych otackach..
ale v tych vyssich by to mohlo byt ok..
Vacky uz nejsu nastavene presne podla pripisu k vackam...
kedze som ich v priebehu roka doladoval, (podla seba = podla casomiery@402)
takze predpokladam, ze podobne "doladovanie" prebehne aj teraz, po montazi ITB
Taboo píše:Na to neexistuje jednoznacna odpoved

. Zalezi na tvych pozadavcich prubehu krouticiho momentu. Vzdy tam bude "neco za neco"...
..prave kvoli tomu sa asi vymyslelo to variabilne casovanie ..ze ...

Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 12 kvě 2011 09:58
od Taboo
Smazano
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 12 kvě 2011 23:28
od stqeno
No tak to si budes muset koupit fiat, myslim ze to ted davaji do jednoho motoru.
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 13 kvě 2011 05:40
od honza 2.0 16v
stqeno píše:No tak to si budes muset koupit fiat, myslim ze to ted davaji do jednoho motoru.
přesně
http://www.fptmultiair.com/flash_multiair_eng/home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 13 kvě 2011 12:43
od Taboo
Smazano
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 13 kvě 2011 12:53
od crazyape
Mam takovy otazky, treba uplne nesmyslny...
Kdyz tam neni filtr, nekurvi se motor? Precijen prach je svine, aby 4 klapka bez filtru nebyl jen urychlovac vybrusu
Dalsi vec je, jak se resi treba volnobezne otacky kdyz je krokovy motorek umisten na sacim potrubi. Hodi se nekam "mimo" ?
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 13 kvě 2011 13:05
od JRD McLAREN
no ..motor "sa kurviiii" vlastne zakazdym ked beziii, predca len oter a opotrebenie materialu je stale..
a ano, prach je "urychlovac". v pripade zavodnych motorov, ale prach nieje castokrat ta pricina,
ktora znici motor, aj preto sa na zavodnych motoroch filtre nepouzivaju.
Filter je tiez aj brzda prudeniu vzduchu...
na beznych vozoch sa vsak bez problemov da pouzit toto:
http://www.itgairfilters.com/downloads/JC20.pdf
Volnobezne otacky su riesene napr. "dorazom", teda sacie klapky su vzdy trochu pootvoreneeeeee...
alebo je teda pouzity "extrerny Idle Valve"... a vedenie vzduchu je od neho vedene zvlast ku kazdemu kanalu..(teda za klapku)
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 13 kvě 2011 13:36
od Taboo
Smazano
Re: ITB - Víceklapkové sání
Napsal: 13 kvě 2011 14:03
od JRD McLAREN
ano aj to je moznost..
ja este uvazujem, ze spravym BOX...
v ktorom bude nejaky uni hranaty KN ci Green..
a cez kapotu pojde nejaky ten naduch..
cize cerstvy/studeny vzduch bude "tahany z vrchu" ..