Stránka 1 z 1
Start mapa pre ECU
Napsal: 16 dub 2011 19:42
od JRD McLAREN
No su ti iste sikovnesi nez ja..
takze by mi nekto mohol povedat ci stymito mapami motor nastartuje,
a teoreticky by vydrzal bezpecne bezat na volnobehu ...
Bezime v Alpha-N, teda RPM+TPS na ITB, mozno casom pridam MAP pre nizzsie otacky..
(poznam aj ine skratky

)
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 16 dub 2011 20:01
od Libor12
podle mého je předstih ok,palivo bude asi dost bohaté,tam bych trochu ubral,ale někde tam bude ještě nastavení pro start-obohacení za studena a volnoběh jako takový. Hlavně si před prvním spuštěním zkontroluj mechanické nastavení všech čidel a předstihu. Používás rozdělovac nebo cam/cas? Sekvenční vstřik?
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 16 dub 2011 20:17
od JRD McLAREN
jo obohatenie tam je.. podla CTS..
tiez IAC sa da celkom dobre ladit..
cidla budem calibrovat zajtra, rovnako aj montaz WBO2..
prim.triger by som mal mat vdaka petrovi007 spravne..
camsync zatial neni, teda je HAL v rozdelovaci, a cely rozdelovac pojde het...
vstreky pojdu sekvencne, IGN je wasted spark, takze by to malo bezat,..
akurat ecu nebude vediet, kedy je na rane 1 ci 3 valec..
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 17 dub 2011 03:25
od Taboo
Smazano
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 17 dub 2011 10:13
od JRD McLAREN
to je nejaka zakladna mapa, co som kdesi nasiel..
CR je asi 11.5-12:1..
predstih dam potom urcite iny a inac ...
a tiez som si vedomi toho, ze pri nizssih otackach/zatazi je vhodne afr 14:1
a pri vysokej ist k 13-12.5:1 ...
ja s tym asi aj tak k niekomu zabehnem..
lem v prvom rade by som chcel aspon nastartovat...
cidlo na EGT nemam, takze by som tu stym len zbytocne laboroval..
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 24 dub 2011 20:30
od JRD McLAREN
a kua ..
nemame Cranking 
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 27 dub 2011 18:57
od JRD McLAREN
taaaak sa mi dneska uspesne podarilo nenastartovat....
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 27 dub 2011 19:13
od Alfoun
Na sekvencni vstrikovani potrebujes cam sensor,rekl bych. Nejdriv bych udelal wasted a pak resit sekvencni. V tech mapach pro fuel a AFR mas vse obracene(vzhuru nohama
Ignition mapa se ti moc nepovedla,ale motor s ni nastarujes.
Kolik degree mas nastaveny pro crank sensor?
Posli software a mapu,zkusim se ti na to podivat.
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 27 dub 2011 19:53
od JRD McLAREN
idem na wasted spark...
este raz to kontrolujem...
mapu Lamdy som uz prerobil ..
a predzapal je tiez konzervativnejsi..
poslem mapy..
zatim dik..
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 27 dub 2011 20:00
od Alfoun
Mel jsem na mysli batch vstrikovani a pak resit sekvencni pro ktery potrebujes cam sensor.
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 27 dub 2011 20:09
od JRD McLAREN
no cisto teoreticky ...
s wasted-spark modulom by to malo fungovat sekvence aj bez cam trigger (home) signalu..
vstrekovac teda vstrekne palivo .. ale ecu nevie ci je na rane 1. alebo 4. valec..
v kazdom pripade by zmes (palivo+vzduch) valec mal tak ci tak nasat..
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 27 dub 2011 21:33
od pet007
Samozrejme ze wasted spark funguje i bez CAM trigru.
Jinak, jednoduchou pouckou je, ze na valci, kde je jiskra (saci ventily vzdy zavreny: at uz je to kompresni cyklus nebo vejfukovej) se muze vstrikovat benzin. Ted je jedno, co je lepsi, funguje oboje.
Konkretne pro Vems doporucuju poradi vstriku a jiskry nasledujici (odkzouseno s wasted spark modulem Bosch 100 200 a dual civkou) (C20XE/LET samozrejme)
porad vstriku: 2-1-3-4 (u vemsu v tabulce vstriku od spoda)
poradi jiskry: 2&3-1&4-2&3-1&4 (I259-5 jsou fyzicky valce 1&4, I259-4 ten zbytek tj.2&3 )
ref tooth: 0-30-0-30
UP: uz sem ti to posilal pres icq, ale dam to i sem

nastavovat Vems chces aspon 6 vyskojech skol :-d
UP1: Injector PWM DC musi byt 100% a 25.5ms peak time pro HI z vstriky
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 27 dub 2011 21:39
od Alfoun
A v injector settings mas u injector PWM DC nastaveno kolik procent?
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 27 dub 2011 22:23
od JRD McLAREN
No mne to stale pinda ze mam chybne VE Ign a Lamda tabulky ..."v zavislosti na kpa" ..
a to pri tom vobec nepouzivam MAP ...
tabulky mam vykreslene TPS/RPM ...
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 28 dub 2011 13:04
od JRD McLAREN
..no uz to vrciiii...
jak wartburg...
EDITED:
Alfoune DIky... uz som na to prisiel...
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 28 dub 2011 19:29
od JRD McLAREN
takze znova nahrany firmware, novy deafult config...
nanovo natukany cely "Base setup"..
a tabulky hned vyzeraju trocha inac..niez boli tie "pozostatky zo stareho firmware"..
a cele to dopadlo takto:
http://195.28.90.62/dohc/c20xe/DSCN1601.AVI" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 28 dub 2011 20:18
od Alfoun
Takhle to ma nakou logiku

Jedna otazka proc mas tabule ukonceny 81? Spis by to melo byt 0-100 ne? Nemas moznost pripojit podtlakovy senzor? Lepe se to pak ladi. Dej vedet az budes mit konecnou verzi.
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 28 dub 2011 20:59
od JRD McLAREN
no..nechapem presne jak to funguje..
ale takto to ber ecu ze od81 do nasledujucen vyssej hodnoty pouzije prisluznu VE z tabulky..
a v podstate 100 je maximum .. a mat tabulku z cislami od 100 "do kolko ..?? " to by nemalo vyznam..
tie osi aj tak prerobim.. este musim nakalibrovat WBO2 ..lebo to ukazuje len volake vykivy... a nic rozumne
MAP a ITB nejdu moc dohromady ..
aspon som nevidel nikoho, kto by mal ITB a pouzival MAP
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 28 dub 2011 21:14
od Alfoun
Pokud bych pouzil jenom TPS tak jedine od tech dejme tomu 3 az do 95-100. U MAP sensoru mam pocatek 28kpa a konec 97kpa.
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 28 dub 2011 21:21
od JRD McLAREN
ono hentia os TPS je naprd..
nekdoze clovek utrafit pedalom ani 3 ani 5 ..
mam naslapnute 3 a trocha pridam mam 7 az 9..
tiez je tam 2x hodnota 16....
musim najprv nejako rozumne spojazdnit volnobeh..
a nejake to "popojizdeni" cca do 2500ot/min..
a potom sa mozem ist vozit..
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 02 kvě 2011 18:50
od pet007
Samozrejme ze osa y (at uz MAP ci TPS) musi pokryvat cely rozsah snimace (senzoru) !! Tzn. pro MAP 250kPa by mela mapa koncit na 250kPa i kdyz je max provozni tlak napr. 210kPa, to samy (a predevsim) u TPS musi zacinat na 0% a koncit na 100%. Kroky udelat podle toho, kde chceme jemneji ladit mapu. Ale u TPS nahulit treba nejak takle 0-5-10-15-20-30-40-50-60-75-85-100% Kazdopadne mezi hodnotama osy Y, ktery sme zadali, ECU interpoluje; takze to neznamena kdyz mame plyn 6% a v mape je 5 a az pak 10% ze si s tim ECU nevi rady

Pro nektery ECU je spis prave problem, ze "pracovni bod" motoru vyjede mimo mapu, tzn. napr MAP osa Y konci na 210kPa a aktual tlak je 215kPa. A tim padem nema z ceho interpolovat. V lepsim pripade vezme hodnoty z posledniho radku, tj. z tech 210kPa, v horsim to zacne delat brikule.
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 02 kvě 2011 19:49
od JRD McLAREN
no TPS som momentalne nahulakal 3.5.10.15.20.25.32.49.58.65.72.79.86.95
otacky su 600.800.1000.1500.2000.....7500
a hovoris teda ze TPS dat o 0 do 100, hoci pri TPS 98 ci 100 uz bude velmy maly zanedbatelny rozdiel..
kedze tam uz je mrtvy chod klapky, z hladisla jej konstkucie.. (kedze oska je sirsia nez motylik v klapke)
ja som zatial mal dojem..ze vemska tu x0 a z0 jakosi bere od zakladu...
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 02 kvě 2011 20:51
od pet007
Kazdopadne jak se pise napr. tady
http://www.randomexploits.com/projects/ecu/alpha-n.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, tak u AlphaN je dulezity udelat jemnejsi mapu kolem cruising area, tzn. cca 1-15% plynu, pak vejs uz to nemusi bejt tak jemny. Kdyz je dobre nakalibrovanej TPS senzor, musis dosahnout v provozu 0-100%. 0% je pak radek, ze kteryho ecu jede pri idlovani.
Re: Start mapa pre ECU
Napsal: 17 kvě 2011 22:27
od JRD McLAREN
Ludia viete mi nejako poradit ..
jako si relativne bezpecne nasimulovat detonacie ...??
teda jake asi otacky, tps ..??
potrebujem si jaksik nakalibrovat knock chip, lebo "overene internetove navody" su naprd..
BOSCHacky mikrofon je zameneny za SIEMENSa ..a teda zvuk je odost lepsiiii...jasnejsi..
takze bandpas filter a freq.analyzer by uz mohli nieco ukazat... (freq je cca 6.94khz)