Stránka 1 z 2
keramická spojka-životnost
Napsal: 19 dub 2011 17:49
od fakie vw
Ahoj chci se zeptat jakou životnost má keramická spojka. Mám na mysli celý set. Dostal jsem info,že je životnost tak cca 10 000km. CO je na tom pravdy. Dík za odpověd
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 19 dub 2011 18:10
od Michelin
Rekl bych ze zalezi jak na kterym aute. Me na Evu cca 15tis.
Hlavne promysli jestli to opravdu uzijes. Na popojizdeni v kolonach to moc neni

Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 19 dub 2011 18:44
od fakie vw
Mám to na sprinty. Ale autem jezdím na srazy po vlastní ose to je pravda. Jenže ta seriová podle mě asi moc nevydrží když místo 150 koní budu mít něco kolem 250koní. Je to dost velký nárust výkonu a ta spojka asi dlouho nepojezdí když je dělana na 150koní. Nevím,proto se ptám na tu keramiku
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 20 dub 2011 08:24
od Mirek-200sx
na takovy maly narust ti staci organicka + pritlacak s vetsim pritlakem
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 20 dub 2011 10:41
od Ivan
Mirek-200sx píše:na takovy maly narust ti staci organicka + pritlacak s vetsim pritlakem
Zcela určitě, těch pár koní navíc by měla přežít i sériová, navíc - kolik těch sprintů za rok pojedeš? 40 když moc, to máme cca 20 kilometrů

Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 21 dub 2011 19:39
od jifo
mě těch pár koní navíc nepřežila sériová spojka v podstatě první pořádnou jízdu.Druhý pokus s novým přítlačákem(serie) a novou lamelou s HDS obložením se také neshledal s úspěchem,prokluzovala(od 3tis.ot.)a stále se to zhoršovalo.Možná by to vyřešil silnější přítlačák.Nakonec jsem šel do "levné" keramiky a drží,zatím testuji.
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 21 dub 2011 19:50
od Mirek-200sx
Jamam v serii cca 300hp...spojku mam ze slabsiho modelu co ma 250koni v serii. Pritlak na spojku je v serii 650kg. NEchal jsem si udelat u znameho v australii upravu nove spojky, nova lamela exedy, organicke oblozeni, vymenene lamelky v pritlacaku. Soucasny pritlak asi 1200-1300kg, ted nevim presne. a ta spojka by mela bez problemu zvladat vykony kolem 500rwhp. Ono taky dost zalezi na stylu jezdeni, kazdej pouziva tu spojku jinak a kazdymu muze vydrzet dele neco jineho.
Na puvonim SX jsem mel kompletni keramickej kit Exedy extreme, odpruzena lamela (taky dost podstatny, je rozdil mezi odpruzenou a neodpruzenou keramikou), a dalo se s tim jezdit i po meste, jen rozjezdy byly takovy sviznejsi
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 21 dub 2011 20:40
od blázen
ten výkon by měla udržet v pohodě serie..250hp na 1,8 je prt
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 21 dub 2011 20:50
od jifo
zjednodušeně, na moje auto můžu koupit levnou keramiku do cca 300koní(a silnější,cena jde nahoru) a taky organiku do cca 500koní,záleží na značce/kvalitě/ceně.
S mojí levnou odpruženou keramikou jde jezdit i v zácpě,ale chce to silnější a citlivější levou nohu a dá se
Pokud tam je turbo v základu,tak by to mohla asi vydržet,já jsem šel z N/A do T(takže jiný případ)
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 20 kvě 2011 01:11
od Stanley
Jen dotaz - jak to je s jízdou po městě s jakousi neodpruženou (pevnou) měděno-keramickou spojkou + přítlačák se sílou o 38% více než origo? Jde to nebo budu jezdit spocený v křečích? Auto je pro denní účely, nejen sprinty apod.
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 20 kvě 2011 10:34
od Mirek-200sx
otazka zni co te vede k pouziti neodpruzene lamely pro auto na denni jezdeni a obcasny sprint. Jak se s tim jezdi nevim, mel jsem jen odpruzenou. Kazdopadne ty razy ktery normalne vypruzi lamela pujdou jinam, coz dle meho neni dobry. Podle toho co pises je pro tebe neodpruzena lamela zbytecnost si myslim. Bud odpruzenou nebo lepsi organickou.
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 20 kvě 2011 15:03
od Stanley
Ta značka Gripforce F1 nedělá odpruženou lamelu na můj model a ty organické které má v nabídce nejsou dost silné

Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 20 kvě 2011 15:09
od Mirek-200sx
Hyundai Tiburon 2.7 V6 mas tusim ne? Na to dela exedy hodne veci...se spojkama Exedy na SX naprosta spokojenost
http://clutchfinder.exedy.com.au/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 20 kvě 2011 15:14
od Stanley
Exedy je dobrá ale poměr cena/výkon nic moc

Viděl jsem tu stejnou spojku od F1 na 2.0l s odpruženou lamelou, možná sedne kus za kus, podívám se na rozměr.
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 23 kvě 2011 09:02
od Mirek-200sx
Pokud je to stejna F1 spojka co se prodava na ebay, tak hodne stesti. Co ji kluci zkouseli na SX klubu, tak je vhodna tak akorat pro nacvik jeji vymeny

Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 19 led 2013 10:49
od bóďa
zdravím, potřebuji menší prokluz na spojce, ale nevím, jak to řešit. auto je AWD a při ostřejším rozjezdu se dost prokluzuje spojka i v sérii a to je v plánu navýšení krouťáku. výměna obložení za HDS moc nepomohla. přemýšlel jsem o výrobě silnějšího přítlačáku, ale už tak je pedál spojky hodně tvrdý, ale hlavně jsem ani nenašel žádnou firmu, která by se tímto (nebo úpravou sériového) zabývala. sílu sériového přítlačáku bohužel nejsem schopný dohledat. poradí někdo?
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 19 led 2013 12:27
od JRD McLAREN
a povrch zotrvaku a mekana vyzera jak ..??
nejsu tam hot-spoty ..??
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 19 led 2013 18:56
od bóďa
to jsou a byly snad na každém, co jsem viděl. setrvák je také vždy popraskaný. setrvák budu nechávat stáhnout, přítlačák, pokud to jde, tak taky. myslíš, že to vyřeší problém? setrvák chci nechat zmrazit kvůli praskání.
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 19 led 2013 20:00
od JRD McLAREN
no moj zotrvak mal hotspoty, a teda pri vacsom zabere si to smykalo..
teda pri rozbehu si citil, ze sklbe..
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 19 led 2013 21:31
od bóďa
s tím, že by to škubalo, nebyl problém, ale prokluz je tam fakt velký.
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 26 led 2013 20:52
od Taboo
Smazano
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 29 dub 2013 19:20
od bóďa
koupil jsem zánovní spojku i se setrvákem, na lamele ještě ani není sjetý nabarvený nápis výrobce, ale přítlačák i setrvák už mají trochu hot-spoty. co s tím? mám se tím zabývat? stáhnout na soustruhu? slyšel jsem že plocha setrváku i přítlačáku není rovná, ale že má nějaký sklon..
není to náhodou stejně jako s brzdovými kotouči, že se na to "napekla" lamela?
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 29 dub 2013 19:24
od luke.bean
měl jsem spojku z jednoho sériového tdi , najeto 6 tkm a bylo to dalko horší , dal jsem jí tak jak byla do jiného auta a jezdí bez problému

Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 29 dub 2013 19:26
od bóďa
to jo, ale tohle není na denní auto, navíc je to 4kola a bude se navyšovat krouťák, takže potřebuju co nejmenší prokluz na spojce

Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 29 dub 2013 19:51
od luke.bean
v to případě tam dej pořádnou NOVOU spojku a neřeš do takovýho auta starou ojetou hujdu
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 29 dub 2013 19:53
od blázen
asi záleží co je to za spojku a jak bude dimenzovaná pro tvůj výkon a využití..
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 29 dub 2013 20:20
od bóďa
luke.bean píše:v to případě tam dej pořádnou NOVOU spojku a neřeš do takovýho auta starou ojetou hujdu
nová spojka už není k dispozici. tahle měla být nová, ale při koupi jsem zjistil že už byla na autě..
nejde mi o nic jinýho než o ty hot spoty, takže prosím bez OT
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 21 pro 2013 21:52
od bóďa
aktuální, jak je to s těmi plochami? můžu to nechat někoho stočit na soustruhu do roviny?
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 22 pro 2013 10:56
od leon4x4
Také mne napadlo něco proč ti spojka nejde pustit tak rychle jak bys chtěl. OEM výrobci do hydraulického vedení vkládají restriktor průtoku. To znamená, že i když nohu ze spojkového pedálu strhneš bleskurychle, stejně se spojka nesepne. Hydraulika má omezen průtok a to proto aby ti to usnadňovalo rozjezd a omezovalo chcípání motoru z důvodu rychlého puštění spojky. Pokud chceš spojku dostat do plného tlaku rychleji, je třeba tento restriktor vyndat.
Doufejme, že se tu nevypisuji zbytečně, že nemáš spojku ovládanou lankem.........
Re: keramická spojka-životnost
Napsal: 22 pro 2013 11:00
od leon4x4
bóďa píše:aktuální, jak je to s těmi plochami? můžu to nechat někoho stočit na soustruhu do roviny?
Nerovnosti nejsou problém, ty by se samotným provozem opět srovnali, ale horší je změna materiálových vlastností. Tím že materiál prošel teplotním stresem se mění jeho pevnost, tvrdost atd...... Tedy i když to stočíš, stejně se to znovu za chvilku začne opět zhoršovat. Takže zkusit můžeš, ale moc tomu nevěřím. Mluvit o tom, že ztenčením se opět ještě zhorší problém s prostupem tepla už je jaksi navíc.
Prostě pokud jde spojka snadno ven, děláš si to sám , čas tě netrápí a máš vlastní soustruh, tak to stoč a třeba to klapne. Pokud za vyndání někomu platíš, za soustružení také, tak se na to vykašli rovnou a kup nový setrvák, lamelu i přítlačák a to včetně ložiska.