Stránka 1 z 1

Velikost chladiče/typ

Napsal: 02 čer 2011 15:49
od Skury
Řešim velikost vodního chladiče do feldy... Když už mám nový přední čelo, tak se mi do něho chce co nejméně zasahovat... Ten větší chladič se mi do něho nevejde. Takže jsou dvě možnosti...

Buď tam mít origo chladič, ale otázkou je, jestli uchladí 2x silnější motor...

Nebo tedy nějakým jednoduchým způsobem tam dostat větší chladič, abych co nejméně řezal to přední stěnu... Před něj pak dát IC a natahnout trubky. Větrák je jasnej, ten mám nově koupenej. Bych asi jen upravil spodní uchycení a sehnat vyšší chladič a bude to...

Tak jasný, že asi z toho vyleze možnost B, ale spíš jestli by nestačila možnost A. :D

Re: Velikost chladiče/typ

Napsal: 02 čer 2011 20:48
od JRD McLAREN
ktory vacsi chladic mas na mysli ..??

si teraz nejsom na 100% isty..
ale felda 1.3 vs. felda 1.6 nema nejako moc rozdielne chladice..
co sa tych plochy/ prietoku..

poznam 1.3ku motor cca 117hp, a chladic postacuje..

Re: Velikost chladiče/typ

Napsal: 03 čer 2011 00:17
od Skury
1.3 má asi nejmenší, 1.6 a 1.9D má stejný, jen 1.9ka má myslim 2 sahary.

Výkon zatím 150ps... Zkusím sehnat nějaký podobný, jen trošku vyšší a pořešim spodní uchycení.

Re: Velikost chladiče/typ

Napsal: 04 čer 2011 07:36
od honza 2.0 16v
tenhle chladič máme ve feldě a dřív jezdil ve fáčku.. na to že je ta felda ve předu rozřezaná nekoukej... fáčko mělo naprostose riovou kastli

myslím že tohle je chladič z nějakýho turbodieslovýho golfa, a má vývody na jedný straně, takže vývod od termostatu sme řešili trubkou na svíčkama až k v vývodu chladiče..

uchladí to v pohodě... a to ajk autoskijerink , autokros tak nějakej kopec....chladíme navíc pouze vodu...

motor fabia 1.4- klasika kompletně předělanej, cca 150koní

Re: Velikost chladiče/typ

Napsal: 06 čer 2011 10:57
od Skury
Super, díky. :) Ještě to sice pořešim trošku jinak, ale tohle docela pomohlo. :) Díky.

Re: Velikost chladiče/typ

Napsal: 06 čer 2011 14:44
od Ivan
Není třeba ze začátku cokoli řezat nebo zvětšovat, spíše vyzkoušej rozměrově větší (tlustší) chladič či větší ventilátory. Jakékoli řezání bude mít také vliv na aerodynamiku.

Re: Velikost chladiče/typ

Napsal: 06 čer 2011 15:04
od Skury
Nejdřív dám origo chladič, pak budu řezat, když to nebude stačit...

Re: Velikost chladiče/typ

Napsal: 06 čer 2011 15:09
od honza 2.0 16v
ventilátory nejsou dobrý řešení...

před lety, na prvním autokrosovým fáčku, jsme měli 2 ventilátory, z nihž jeden běžel okamžitě při statru motoru, druhej se spínal čidlem... efektivita nic moc.. pak se dal tento chladič (vč. shahry z golfa GTI) a větrák spíná málokdy... teplota se drží na akorátních 75°C...ať se děje co se děje..

Re: Velikost chladiče/typ

Napsal: 06 čer 2011 15:13
od Skury
Já mám motor hodně naraženej dopředu. Kvůli turbu mezi motorem a příčkou a pak kvůli poloosám. Pro mě umístnění ideální. Ale Hladič nemůže být moc tlustej a hlavně se tam nevejde standardní sahara. Ale zkusim dát saharu na volnější stranu a bude to ok. Kdyžtak zvětšim chladič, to ještě piořád můžu.