Stránka 1 z 1
"jemné" úpravy motoru
Napsal: 09 čer 2011 13:19
od bóďa
zakládám další ze stupidních témat s otázkou jak nejlevněji zvýšit výkon.
motor PSA 3,0 24v 190 PS (renault safrane, espace, laguna, peugeot 406, citroen xm, nasledna generace 207 PS laguna II, peugeot 406, peugeot 607, peugeot 407, citroen c5 a clio v6 230/255 PS a nesmysly jako venturi biturbo)
takže až odbrzdím motor, zjistím kolik je toho pochcípaného a až se dostanu zpět na sériový výkon, má vůbec cenu řešit takový blbosti, o kterých jsou tak rozporuplný názory o jejich účinnosti jako vybroušení (ne leštění) kanálů, slícování se sáním, řešení nějakého sání (velký airbox?), výroba odlehčených řemenic na rozvody i příslušenství? jediná taková zásadnější věc, co mě napadla je vstřikování vody. jak je to s jeho účinností, vlivu na životnost motoru atd? když předpokládám, že nějakou instalaci by mi do detailu vyvětlil prodejce (myslím, že to někdo odsud prodává).
chtěl bych se dostat na výkon tak 210 koní (zbožné přání

), tedy sériový výkon novější generace. vím, že by bylo jednodužší tam ten novější motor dát, ale zas ten můj má najeto 80 tkm a už se s timhle autem nechci pouštět do žádnejch větších akcí. vejfuk mám sériovej, žádnej bastl u kterýho výkon třeba ztratím nechci a 30 tkč za výfuk na tohle auto nedám.
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 09 čer 2011 13:30
od Krosmen
vyrábím zakázkové výfuky z nerezi s cenou od 8000.- dle tlumičů a koncovek.Bez svodů....
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 09 čer 2011 13:31
od Stanley
.
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 09 čer 2011 14:33
od Libor12
místo vstřikovaní vody,vody metanolu tankuj E85. Vstřikovaní vody se na se používá na vysokokompresních atmo motorech k oddálení detonaci a zagresivněni předstihu. Ty nemáš možnost bez prog ecu toto udělat takže vyhozené peníze. Přínos ochlazení vzduchu se nevyrovná investici.
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 12 čer 2011 15:19
od ladis.biker
měřil jsem jednu P406 coupe s tímhle motorem a měl 212 koní a 269 Nm, bohužel si nepamatuji co tam měl za úpravy, kontakt na něj taky nemám, jen vím, že byl z Jičína
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 12 čer 2011 15:32
od Tiger.s
Když se dělali výkonější verze toho motory nebylo by od věci zjistit co je na nich jinak a třebas poschánět něco z nich

Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 12 čer 2011 18:24
od Beaver
Krosmen píše:vyrábím zakázkové výfuky z nerezi s cenou od 8000.- dle tlumičů a koncovek.Bez svodů....
Myslím, že pro něj by mělo větší smysl spíš udělat právě nové a pořádné svody, výfukem až tak moc nezíská.
Ten zbytek (leštění kanálů, slícování sacího potrubí s hlavou, apod.) ti moc nepomůže, ale pro dobrej pocit to udělat samozřejmě můžeš. Jelikož máš ale velký a těžký auto, doporučil bych případně i pouvažovat nad kapotou z karbonu a nějakém rozumném odlehčení. Vyřezat nějaké "zbytečnosti" pod tapecem je navíc zadarmo

Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 12 čer 2011 22:13
od bóďa
Krosmen píše:vyrábím zakázkové výfuky z nerezi s cenou od 8000.- dle tlumičů a koncovek.Bez svodů....
a je tam nějakej zaručenej výsledek?
Beaver píše:Ten zbytek (leštění kanálů, slícování sacího potrubí s hlavou, apod.) ti moc nepomůže, ale pro dobrej pocit to udělat samozřejmě můžeš. Jelikož máš ale velký a těžký auto, doporučil bych případně i pouvažovat nad kapotou z karbonu a nějakém rozumném odlehčení. Vyřezat nějaké "zbytečnosti" pod tapecem je navíc zadarmo

no právě, taky si myslim, že by mi to nepomohlo. odlehčovat ale v plánu nemám, zatím spíš trochu přitěžovat, protože budu dávat ještě trochu těžší interiér než tam je. věci z karbonu už mi přijdou jako takový dolazování odlehčení, protože si nemyslim, že poznám, když budu mít o 7 kg lehčí kapotu
Stanley píše:Tak z origo filtr boxu se snaž přitáhnout rouru k dobře ovzdušněnému místu a do boxu třeba sportovní filtr vložku, Simota je levná a má dobré filtry třeba. Do výfuku místo katu si dej hi-flow katalyzátor, nějaké lepší svíčky. Místo vstřikování vody spíš alky injection (alkohol, methanol). Jestli to u tebe jde, že máš velké rezervy v motoru tak zvýšit kompresní poměr třeba nižším těsněním pod hlavu a zároveň nechat hlavu zarovnat. Pak určitě hurá na chiptuning, nejlépe asi Bitpower u nás.. aby to všechno fungovalo ok.
téměř o všem, co jsi napsal, jsem zatím četl jen samé rozporuplné názory o jejich účinnosti / neúčinnosti / přítěži
Libor12 píše:místo vstřikovaní vody,vody metanolu tankuj E85. Vstřikovaní vody se na se používá na vysokokompresních atmo motorech k oddálení detonaci a zagresivněni předstihu. Ty nemáš možnost bez prog ecu toto udělat takže vyhozené peníze. Přínos ochlazení vzduchu se nevyrovná investici.
teďka s tim byl jeden kluk na sraze a teda vubec se mi to nelibilo. chod motoru dost zvlastni, udajne to jede lepe (subjektivni pocit) a víc to žere...
ladis.biker píše:měřil jsem jednu P406 coupe s tímhle motorem a měl 212 koní a 269 Nm, bohužel si nepamatuji co tam měl za úpravy, kontakt na něj taky nemám, jen vím, že byl z Jičína
a nevíš, jestli tam neměl náhodou už ten novější motor?
Tiger.s píše:Když se dělali výkonější verze toho motory nebylo by od věci zjistit co je na nich jinak a třebas poschánět něco z nich

jj, na tom pracuju
mám rok na to vyladit auto tak, abych byl ve sprintu alespoň nastejno jako biturbo. to je můj cíl a myslim si, že celkem reálnej. vím, že by se toho dalo hodně dohnat snížením váhy, ale to jsem si mohl koupit jednohubku... myslím si, že 210 koní by na něj mělo stačit.
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 12 čer 2011 23:18
od ladis.biker
ladis.biker píše:
měřil jsem jednu P406 coupe s tímhle motorem a měl 212 koní a 269 Nm, bohužel si nepamatuji co tam měl za úpravy, kontakt na něj taky nemám, jen vím, že byl z Jičína
a nevíš, jestli tam neměl náhodou už ten novější motor?
nevím jaký typ tam měl, ale papírový výkon říkal tuším 190 koní.
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 14 čer 2011 21:16
od bóďa
tak jinak, otázka na ty zkušenější... co byste udělali, abyste z motoru dostali těch 210 koní?
ještě jsem neměl čas zjistit co je jiný na tom novějším motoru...
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 14 čer 2011 22:39
od JRD McLAREN
no pravdepodobne ine sanie a / alebo aj vyfukove zvody
mozno aj vackove hriadele, prip. iba rozvodove kola mozu byt troska ine...
katalog ND nenapovie ..??
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 15 čer 2011 00:22
od kentoya
bych ho nafoukl na dvakrát 200hp
většinou atmo úpravy jsou dražší jak turbo či kompresor
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 15 čer 2011 00:51
od bóďa
já vim já vim, ale tohle chci fakt jako pohodlnyho sviznyho mazla a na foukání už mam vyhlídnutýho něco jinýho (fouknutýho, což ale přijde ještě jednim šnekem

)... ono to stejne nema smysl hnat na vyssi vykon, kdyz je to predokola atd... takze proste chci nekde nasbírat 15-20 koní, tak řešim, jestli má vůbec cenu zabejvat se takovejma drobnostma jako sání který přidaj 0,001prd PS
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 15 čer 2011 01:57
od kentoya
podle mě jsou to vyhozený mony za celkem nic moc
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 15 čer 2011 02:44
od Ritchma
7kg rozdíl na kapotě asi moc nepoznáš, ale těch 15-20ps se taky nějak šíleně neprojeví. Podle mě to budou vyhozený peníze tak jako tak....
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 15 čer 2011 17:30
od bóďa
šíleně se to neprojeví, ale nějak ano. tak jako třeba rozdíl mezi starým 3,0 170 PS a tímto 190 PS. ten rozdíl chci tedy ještě zvětšit a vyrovnat se trochu pochcípanému biturbu. jak jsem psal, nechci žádnej extreme, ale trochu to auto "zesvižnět".
hledal jsem na netu nějaké ty válcové zkušebny a našel jsem tuto na Zbraslavi, která dělá i chiptuning za celkem nízkou cenu s měřením před a po a slibujou nárust na cca 200 PS. svěřili byste tam auto nebo ne?
http://www.mereni-vykonu.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
chci tam co nejdřív zajet nechat si to odbrzdit. pokud by to bylo chcíplý, tak bych jel dopryč a nechal bych si vyčistit a seřídit vstřiky u jetservis.cz a pokud by byl výkon na +- sériový hodnotě, tak bych si to možná nechal rovnou chipnout, ale nejsem zvyklej nechat někoho chmatat na svoje auto, tak bych si ho nerad nechal zkurvit...
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 20 čer 2011 12:36
od Krosmen
co máš termínem zaručený výsledek namysli....
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 20 čer 2011 20:08
od bóďa
něco jako že mi řekneš "odhaduju že ti to přidá x koní", tak abych těch x koní navíc třeba naměřil na brzdě a nenaměřil 0,5 koně a nemuselo mě štvát, že jsem vyhodil prachy za nerez vejfuk, když mám teď sériovej, ale naprosto v cajku

Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 22 čer 2011 15:50
od Krosmen
nejvíc vše ovlivňuje průchodnost výfuku,největších nárůstů se dociluje u vyššího objemu válců a počtu válců s více větvemi a tím i více katalizátory.....
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 23 čer 2011 08:37
od MatesK
bóďa píše:mám rok na to vyladit auto tak, abych byl ve sprintu alespoň nastejno jako biturbo.
Kdyby to bylo biturbo, kde uvidis na budíku, ze plni aspon tech 0,5 , tak to podle me neni realny ne?!
Nebo aspon si myslim, ze tech dalších 70 koní, tě vždycky dát musí. Ale zase je to 4x4 tak do toho uz nevidim, jestli se to ještě teda nějak dělí ten výkon prakticky.
dokud proste neuvidim BI s budikem na Bary, tak je pro mě mrtvý...videl jsem jich samozrejme min jak ty, ale vsechny co sem videl, byli chciply....Max, Ivan, to černý z praglu....vždycky ty lidi řikaj, jak to jede a pak zjistis, ze například maj IC v hajzlu, asi tak vsichni ....
Já jako naprostej amatér, si myslim, ze jestli ti jde fakt o 20koní, tak první zajet na brzdu. Pak to nejlevnejší je zprůchodnit vejfuck - Kat, koncovej tlumic pryč a krátký sání - filtr u klapky a nic přednim. Pak na brzdu, to si myslim ze par koni z tohodle vyleze.
No a potom má cenu se zabývat ostatním(vyloženě úprava motoru), jelikož nic z těch náročnějších úprav neuděláš bez úpravy ECU, která levnějš, jak za 10tkč asi nebude ne(plus samotná úprava motoru)?!
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 23 čer 2011 09:27
od kentoya
v podstatě jsi schopen koně na atmošce nahnat nejlevněji tak, že za prvé zvedneš komprese a za druhé přesně naladíš předstih a k němu směs, tyhle dva body ti zvednou nejvíce kobyl a teprve potom k tomu vačky, výfuk apod
už z výroby bude výfuk trošku naddimenzovaný co se týká průtoku, ovšem zadní díl tok plynu zpomalí, pokud nechceš investovat do plnoprůtokových co nejméně ohýbaných trubek, tak vyhod katy a koncáky nahrad čímkoliv co trochu dýchá, aby jsi mohl jít s tím výkonem někam, nějakej ten hříbek na sání, aby se tomu lépe dýchalo a potom ty kompres a naladit, ale bez naladění předstihu to stejně nemá smysl, nějakej chip kde nějaká firma zkusmo něco natentí je o ničem, čili tlaková čidla na max progresi upravit předstih a potom AFR, a na tom třílitru to může být podstatně víc než bys čekal, a když tam dáš hned trošku déle otevřené vačky, pro lepší výplach, hlavně s vyšším zdvihem, aby jsi zvýšil volumetriku palice, uděláš jen dobře, a pokud na kterejkoliv bod nemáš peníze či lidi, tak se na to vybodni, protože jen tak orientačně a z paty vytaženo, podle toho co jsem napsal tak ti třeba naskočí za 50 000 padesát kobylek - litr kobylka, a když něco obejdeš tak dáš třeba 30 000 a kobylek bude jen deset
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 23 čer 2011 11:54
od bóďa
mates:
dobre, mysleno stejně jako ivanovo biturbo

. který aspon neni uplna mrtvola. pokud bych bral ze bych se dostal na tech 210 koni a starsi biturbo ma 262 koni, tj. rozdil 52 koni by mohla dohnat nizsi vaha myho auta a pouze predokola (tedy zadny dalsi prevod do boku). zrovna včera jsem koukal do prospektů toho tátovýhoi vysněnýho lexuse a je tam celkem hezky vidět, jak o několik desítek kilowatt výkonější, ale taky o pár set kilo těžší model ve 4x4 má horší zrychlení.
bohužel váha se mi zvýší (těžší interiér, nárazníky, brzdy, tlumiče....), ale pořád nebudu tahat 4x4
s tema biturba, ty turba jim tech 0,55 tlacej, jenze do atmosfery, pac do sani uz nedojdou, kdyz si to porad kupujou lidi aby "meli biturbo" a nikdo z nich neni schopnej udělat asi tak nejzákladnější věc a vyměnit ty rozsračkovaný "gumotextilní" hadice za nový silikontextilní, zavařit intercooler prošoupanej od sahar a celý to potrubí natlakovat...
kentoya:
"zvedneš komprese" znamená co? snížit hlavy (ojnice nebo písty na tomhle autě dělat fakt nechci)? výfuk neni duplex, je spojený před katem, za katem středový tlumič a koncák. myslíš tedy použít sport kat, střed nechat a místo koncáku sport tlumič nebo vyhodit uplně? na sání mam vyhlídlou tu "houbu" od HKS. fakt bohužel nemám a neznám nikoho, kdo by mi to byl schopnej naladit. mě tak napadlo, nebylo by lepší koupit megasquirt a naladit to celé znova?
Re: "jemné" úpravy motoru
Napsal: 29 čer 2011 22:40
od 0martin0
a nebylo by nejlepsi poridit si "rozumne" natryskovane vstrikovani n2o ?