Stránka 1 z 2

Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 21:27
od kenvil
Zdravím, chci se jen pouze zeptat, da se použít Blow Off ventil na auto bez turba ? Vím k čemu to slouží a ale napadlo mě jestli by to nešlo udělat na samotné sání k motoru a nejak upravit na lanko spojky tak aby to vypustilo vzduch, bylo by to sice bez efektu ale jde mi jen ciste o zvuk při přeřazení. Byla by nějaká možnost toho dosáhnout ?
Rozjíždím nový projekt na Felicii rv. 98 1.6 55kw

Za každou radu nebo napad budu velmi rád. :wink:

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 21:32
od Beaver
Ne.

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 21:33
od venca
:smich: :smich: :smich: Jakej vzduch chceš vypouštět když ho nemáš pod tlakem?Jestli rozjíždíš projekt tak to feldy hoď 1,8T a můžeš namontovat BOV

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 21:33
od kenvil
Beaver píše:Ne.
takže čistě bez šance

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 21:34
od Beaver
kenvil píše:
Beaver píše:Ne.
takže čistě bez šance
Ano.

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 21:35
od kenvil
A který motor pasuje do felcky tak aby byl v turbu. Ale aby to prošlo i technickou

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 21:36
od Beaver
Žádný.

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 21:38
od kenvil
venca píše::smich: :smich: :smich: Jakej vzduch chceš vypouštět když ho nemáš pod tlakem?Jestli rozjíždíš projekt tak to feldy hoď 1,8T a můžeš namontovat BOV
pokud vím existujou minikopresory který dokážou stlačič dostatečně vzduch za velmi prátkou chvilku, jen mi čiste vrtá hlavou jak by se to dělo udělat na lanko spojky aby to vypustilo.


Kdo chce hledá způsob kdo nechce hledá důvod .)

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 23:21
od 0martin0
než stlačovat vzduch mikroprocesrorem na velmi chvilku pratkou pomoz si radsi opratkou....

aneb kill yourself... jak vtipne zareagoval jeden z clenu tohoto fora na podobne stupidni dotaz

ja proste nepochopim jak nekdo muze mit tu kuraz takhle se ztrapnit....

jinak tvuj problem s absenci zvuku BOW na felicii 1,6 vyresi jednoducha pomucka slozena z reproduktoru 10.000KW P.M.P.O. vymontovaneho z radia s prehravacem kazet (k dostani na cinske trznici) pripojenemu k autoradiu zn. first austria s vykonem alespon 50.OOOKW (k dostani tamtez) a vhodne schovanem v nejakem uni konickem ajrfiltru no a to autoradio bude obsahovat nahravku toho zvuku treba z jůtůb a jenom ten reprak budes pripojovat pres ten spinac na ty spojce a je to nééé.... :kladivo:

...aby nekdo nerek ze neodpovidam konstruktivne

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 23:32
od awaj12

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 23:45
od Alfoun
http://www.ebay.co.uk/itm/Saber-EDV-V3- ... 2311f08d6a" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Blow Off ventil

Napsal: 03 črc 2011 23:54
od 0martin0
...jdu spat todle je moc i na me 8)

Re: Blow Off ventil

Napsal: 04 črc 2011 00:08
od Aladin
brou noc :hlazeni :lol:

Re: Blow Off ventil

Napsal: 04 črc 2011 00:12
od AR166
jsou prazdniny, vzdyt do skoly uz vstavat nemusi. :D

Re: Blow Off ventil

Napsal: 04 črc 2011 01:18
od Dacan
to nechápeš ne? on nechce turbo ale zvuk blow offu :D :lol:

Re: Blow Off ventil

Napsal: 04 črc 2011 01:48
od Stanley
I kdybys měl nějaký tlak v sání tak to auto pořád nebude schopné ten zvuk dělat, jedině před filtr udělat třeba druhou klapu, která se bude otevírat zároveň s tou na sac. svodech??? tím vlastně bude průchod vzduchu zpět přes filtr složitější a tím pádem bys přes blow off ten tlak vypustil pryč (kdybys nějaký měl)... já fakt nevím jen tak hádám co by se dalo dělat kdybys to opravdu chtěl ale v takovém případě spíš pístkový bov jak to má Synapse aby stíhal odfoukávat. Ten "zvuk" funguje jen u turba a odstředivého kompressoru ale US má třeba jiný a zajímavější kompressor (dvoušroubé kompressory - Eaton), tam to taky nejde udělat.

Takové otázky jsou katastrofa ale tak snad jsem alespoň trochu pomohl. Tak jak jsem říkal kamarádovi, tak i tobě - neutrácej za píčoviny a rovnou našetři buď na lepší motor nebo rovnou jiné auto (si to propočítej a uvidíš, že stovky se nasbírají).

Re: Blow Off ventil

Napsal: 04 črc 2011 01:51
od awaj12
To sem to ale blbec :lol: . Odfukovat si už hold bude muset třeba pusou :D

Re: Blow Off ventil

Napsal: 10 črc 2011 21:11
od lukik
:D :D chcipam smichy
Ale tak dobre, tady mas navod kenvile, tvoje cast zacina po 6tej minute http://www.youtube.com/watch?v=Z_fG_b65WiU" onclick="window.open(this.href);return false; . Spis ti ale doporucuju to dat jen na kolo, budes vetsi frajer.

Re: Blow Off ventil

Napsal: 10 črc 2011 21:16
od qpc
kenvil píše:Zdravím, chci se jen pouze zeptat, da se použít Blow Off ventil na auto bez turba ? Vím k čemu to slouží a ale napadlo mě jestli by to nešlo udělat na samotné sání k motoru a nejak upravit na lanko spojky tak aby to vypustilo vzduch, bylo by to sice bez efektu ale jde mi jen ciste o zvuk při přeřazení. Byla by nějaká možnost toho dosáhnout ?
Rozjíždím nový projekt na Felicii rv. 98 1.6 55kw

Za každou radu nebo napad budu velmi rád. :wink:

no,napadlo mě,že jak to tak čtu,že ale vůbec nevíš k čemu to slouží :-) jinak bys věděl,že to odpouští přetlak,kterej ti tamvznikne,kdežto u atmosféricky plněného motoru prostě žádnej přetlak neni...

Re: Blow Off ventil

Napsal: 11 črc 2011 14:20
od blázen
qpc píše:
kenvil píše:Zdravím, chci se jen pouze zeptat, da se použít Blow Off ventil na auto bez turba ? Vím k čemu to slouží a ale napadlo mě jestli by to nešlo udělat na samotné sání k motoru a nejak upravit na lanko spojky tak aby to vypustilo vzduch, bylo by to sice bez efektu ale jde mi jen ciste o zvuk při přeřazení. Byla by nějaká možnost toho dosáhnout ?
Rozjíždím nový projekt na Felicii rv. 98 1.6 55kw

Za každou radu nebo napad budu velmi rád. :wink:

no,napadlo mě,že jak to tak čtu,že ale vůbec nevíš k čemu to slouží :-) jinak bys věděl,že to odpouští přetlak,kterej ti tamvznikne,kdežto u atmosféricky plněného motoru prostě žádnej přetlak neni...
před klapkou ne,ovšem před ventilama v kanálech ho vytvořit patrně jde :D

jinak je to zajímavý,vědět jak funguje BOV a napsat to co bylo napsáno .. :D

Re: Blow Off ventil

Napsal: 11 črc 2011 14:49
od qpc
čemu Blow off ventil slouží?

BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zvukový efekt.


Co je clossed loop (uzavřený) a open (otevřený) Blow off ventil ?

Open BOV odpouští stlačený vzduch do atmosféry, při kterém vydává syčiví zvuk – otevřený okruch. Clossed loop BOV odpouští stlačený vzduch zpět do sacího traktu a při svém provozu nevydává žádný zvukový efekt.


Co získám montáží Blow off ventil ? Výkon? Zrychlení?

Výkon se po montáži BOV nezmění, ale funkce BOV po správném seřízení vám zlepší čas na zrychlení, právě proto, že je možné využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti a nemusí se čekat, až se turbo dostane zpět do provozních otáček.

Dá se BOV seřídit podle tlaku?

většinou ne,protže obyčejně bývá již nastaven z výroby a není ho nutné seřizovat.

Jaký je rozdíl mezi Pop Off ventilem a Blow Off ventilem?

Některé firmy v ČR se postaraly o zmatek v názvosloví tím, že prodávají Blow Off ventily pod názvem Pop Off ventil.

Pop off ventil existuje ve světě přeplňování také, ale funguje jako pojistný ventil, který vypustí sice ze sacího traktu stlačený vzduch, ale ne na základě impulsu z podtlakové hadičky (při sundání nohy z plynu), ale proto že tlak už přerostl přes maximální možnou nastavenou hranici a mohl by poškodit motor. Jedná se o pojistný ventil, který se používá u vysokotlakých aplikací přeplňování turbodmychadlem nad 20 PSI. Jakmile tlak klesne pod nastavenou hranici, tak se ventil opět zavře

Re: Blow Off ventil

Napsal: 11 črc 2011 14:59
od blázen
qpc píše:čemu Blow off ventil slouží?

BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zvukový efekt.


Co je clossed loop (uzavřený) a open (otevřený) Blow off ventil ?

Open BOV odpouští stlačený vzduch do atmosféry, při kterém vydává syčiví zvuk – otevřený okruch. Clossed loop BOV odpouští stlačený vzduch zpět do sacího traktu a při svém provozu nevydává žádný zvukový efekt.


Co získám montáží Blow off ventil ? Výkon? Zrychlení?

Výkon se po montáži BOV nezmění, ale funkce BOV po správném seřízení vám zlepší čas na zrychlení, právě proto, že je možné využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti a nemusí se čekat, až se turbo dostane zpět do provozních otáček.

Dá se BOV seřídit podle tlaku?

většinou ne,protže obyčejně bývá již nastaven z výroby a není ho nutné seřizovat.

Jaký je rozdíl mezi Pop Off ventilem a Blow Off ventilem?

Některé firmy v ČR se postaraly o zmatek v názvosloví tím, že prodávají Blow Off ventily pod názvem Pop Off ventil.

Pop off ventil existuje ve světě přeplňování také, ale funguje jako pojistný ventil, který vypustí sice ze sacího traktu stlačený vzduch, ale ne na základě impulsu z podtlakové hadičky (při sundání nohy z plynu), ale proto že tlak už přerostl přes maximální možnou nastavenou hranici a mohl by poškodit motor. Jedná se o pojistný ventil, který se používá u vysokotlakých aplikací přeplňování turbodmychadlem nad 20 PSI. Jakmile tlak klesne pod nastavenou hranici, tak se ventil opět zavře
hlavně u motoru s AFM kde vypuštěním do ovzduší opláchneš stěny válců bohatou AFR :lol:
problém přehřívání turba bez bov je blbost ,bez bov ty zpětné rázy namáhají ložiska,přehřátý turbo jsem ještě neměl,ale zničený ložiska moc krát :lol:

Re: Blow Off ventil

Napsal: 11 črc 2011 16:23
od qpc
takže otázkou je,má to opravdu takovej smysl namontovat?

Re: Blow Off ventil

Napsal: 11 črc 2011 16:27
od blázen
určitě v některých případech ano..

Re: Blow Off ventil

Napsal: 11 črc 2011 16:28
od qpc
konkrétně?

Re: Blow Off ventil

Napsal: 11 črc 2011 19:20
od WRCteam
:? :lol:

Re: Blow Off ventil

Napsal: 12 črc 2011 22:19
od Beaver
qpc píše:konkrétně?
Napriklad u motoru co ma MAP snimac funguje BOV s odfukem naprosto spickove a bez problemu se vznikem bohate smesi. Plameny z vyfuku pak ale samozrejme cekat nemuzes :)

Re: Blow Off ventil

Napsal: 16 črc 2011 23:03
od elviiis
mno jsem rad ze po tolika tematech zde , stale vetsina lidi netusi k cemu ten BOV vlastne je a jakej je zakladni pcincip funkce preplnovaneho motoru jez nas strasi jiz mnoho desitek let :lol:

Re: Blow Off ventil

Napsal: 19 črc 2011 11:28
od qpc
elviiis píše:mno jsem rad ze po tolika tematech zde , stale vetsina lidi netusi k cemu ten BOV vlastne je a jakej je zakladni pcincip funkce preplnovaneho motoru jez nas strasi jiz mnoho desitek let :lol:

asi to bude tim,že ne každej řidič je technickej fanda a nadšenec.Takže by jsi sem mohl případně napsat,jak to s tim ventilem je,ne? dik předem :wink:

Re: Blow Off ventil

Napsal: 19 črc 2011 13:10
od Beaver
To už je tu napsáno asi tak 5x v různých tématech, navíc se to dá najít na webu v milionu článků a pár z nich rozhodně bude i česky. Ale když je někdo línej...