Stránka 1 z 1

Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 01:48
od MarekTD
Zdravim vsechny priznivce tuningu,

Tak...jak zacit... Chtel bych si z toho motoru (66kw,90ps) udelat o neco silnejsiho letce (predstavoval bych si tak 10-20 poníků, ale cim vic, tim lepsi), trochu se bojim do toho jit, protoze sem tak vsudemozne docetl, ze uprava tohoto motoru je naprosto zbytecna a jen vyhazujete penize. Co je na tom pravdy ? Jsem naprosty amater tuningu a spis sem si veci cetl, slysel nebo se pokousel vymyslet, nezli videl nebo zkousel. Cetl a slysel sem veci jako napr. :

- Kit primeho sani (jiny pry ani nema cenu, kvuli motorove teplote u filtru, ackoliv i to se da resit samozrejme) - ale pry k nicemu
- Sportovni svicky s vetsi tepelnou hodnotou -pry k nicemu
- Vetsi a propustnejsi parohy jak u svodu tak u sani, plus samotna uprava vyfuku nebo jen rozsireni stavajicich parohu - pry k nicemu na takhle slabem motoru
- "Ostre" vacky, ktery nechavaji vic casu smesi, aby se nasala do valce, pry je zbytecna bez :
1- Zarovnani bloku hlavy
2- Zabrouseni ventilu
3- Uprava RJ
Jednoduse na seriovce a i tak, pry k nicemu na takhle slabem motoru.
- Skrtici klapka v perfektnim stavu a cistote s aktualnima hodnotama RJ
- plus samozrejme zjisteni stavu motoru samotneho, jako zjisteni stavu cidel, jestli si sprave povidaji s RJ, komprese a celkove auto dat do conejlepsiho stavu.

atd atd.

O preplnovanim ani nemluvim, to je az moc jak financne narocny tak brutalne narocny na motor, aby to vydrzel v serii :D

Trochu sem se pak zamyslel nad tim, ze jak je tedy mozne, ze kazdy z tech tuneru si tuni svyho golfika nebo felicii a rikaji "no mam tam asi o 9kw navic, jsem to meril" kdyz se pak docitam veci jako "obsah nenahradis" a "z 66kw a 1.6 vic nedas, nema to cenu"......tak sakra kde je pravda ? :D a jak se tedy upravuje motor ? A jak je pak mozny, ze clovek vidi hondu v 1.3, ktera jede jak pila a to nema turbo !

Vy co mate nejaky zkusenosti s tuningem techto slabsich motoru prosim poradte, nebo pokud jste uz upravovali slabsi motor tak co vam nejvice pomohlo pri zvysovani vykonu. Samozrejme nemyslim upravu jako - vymen motor :D

Vim ze obsah opravdu nenahradim a bez turba vykon nijak zavratne nejspis nezvysim, nehodlam z auta delat 500kw bestii, ikdyz bych samozrejme rad, kdo ne...jde mi jen o to, aby to jelo lepe nez seriak a to o conejvic to pujde a taky o takove to vyhledani pravdy o tuningu.

Diky moc za kazdy prispevek, budu rad za kazdou kloubnou odpoved.

Mejte se

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 01:57
od awaj12
Předpokládám, že jsi to četl ale kdyby náhodou, je to víceméně obecně zato pěkně napsané...
http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=tuning

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 02:18
od Stanley
.

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 13:01
od MarekTD
awaj12 píše:Předpokládám, že jsi to četl ale kdyby náhodou, je to víceméně obecně zato pěkně napsané...
http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=tuning

Ano ano, cetl sem. Cetl sem toho spousty, diky.

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 13:07
od MarekTD
Stanley píše:Pěkně sepsané,

Co tak čtu, chceš vymačkat nějaký výkon z atmosferického motoru. Ty základní úpravy jako sání, výfuk, svody apod. stejně budeš muset udělat pokud chceš jít pak dále. Jednoduše řečeno nemůžeš jít hned na ostrou váčku a k tomu snížit hlavu. Vše si nech buď udělat profi nebo sháněj ty díly od profi značek. Když chceš vidět nějaký opravdový úspěch tak je třeba zainvestovat.. za pár korun totiž dnes nemáš nic. Obzvlášť u toho menšího obsahu je to složitější.. Každopádně vždycky se můžeš dostat výše protože už jen výrobní hodnoty nejsou nastavené na maximum ale s nějakou rezervou.. vždy je co vylepšovat. Já být tebou tak začnu těma základníma věcma abys tomu motoru udělal lepší "průchod" a v dalších krocích už to půjde lépe a nenastane průser.
Vyšší výkon u atmosféry: vyšší kompresní poměr, odlehčení setrváku, kladky odlehčené, upravit časování váčky (lift, duration), pružinky na ventilech, ventily, výbrus sacích svodů/hlavy, lepší spojku aby to lépe přenesla, piggy-back system typu Apexi AFC Neo popř. profi úprava řídící jednotky
Vyšší kompresní poměr hlavně nedělej snížením hlavy, to je spíš krok dozadu.. Jde to i jinak a lépe a záleží jen na tvých možnostech (tenčí těsnění pod hlavou, písty) .. jen příklad.
Potom třeba odlehčení auta :wink:
Dobra dobra, diky moc za prispevek a za radu. Uz i na jinych forech mi odepsali a rikali, ze pokud proste do tohodle potencialne slabsiho motoru nenarvu opravdu velky penize, tak nic nebude....obsah je obsah. To znamena ze mam zacit asi teda tim, ze koupim ten kit sani plus upravim parohy sani/vyfuk aby mely lepsi pruchod, nejaky svicaky a zamerit se na odlehceni auta. Jak si psal, ze to jde i jinak a lepe ta uprava, tim si asi myslel, ze je spousty dalsich veci jak tomu motoru pomoct jeste....ehm....jak ? :D Nebo pokud pripadne znas nejaky stranky, knihu, cokoliv, kde se opravdu zaobiraji motorem a upravami tak bych byl moc rad, kdybys me na ne navedl, diky.

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 13:14
od Stanley
.

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 13:24
od MSG
Pokud to teda myslíš vážně, začal bych tou výměnou motoru :-)
...
Hele, všichni jsme takhle nějak začínali a všichni tady víme, že je to kravina a vyhozený peníze. Ale každej si tím (asi) musí projít. Aspoń se něco naučíš... :wink:

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 13:45
od crocjirka
a co treba prodat auto a misto toho za usetreny penize koupit neco silnejsiho ;).... vim ze me asi za to pulka lidi ukamenuje.. ale jak psal MSG kazdej si tim projde... nekdo da do treba corsy 2.0 a lita to jak raketa... ale co zbytek kastle.. porad to nebude tak stabylni jako auto ktere ma 2.0 ze serie ;) taky sem mel plany o tom jak si svoje auto vykonove upravym... ale tak ted uvazuju spis tak, ze si koupim silnejsi auto ze serie.. ktere navrhlo par vysokoskolsky vzdelanych lidi, kteri udelaly hodne moc vypoctu aby to bylo bezpecne... a pustil bych se spis pak do stylingu :)

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 13:50
od djchrpa
nejlevnější varianta = výměna motoru 8)

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 15:57
od ladis.biker
djchrpa píše:nejlevnější varianta = výměna motoru 8)
přesně tak, kámoš to udělal u Escora 1,6 ... dal Zetec 1,8 a měl pár koní navíc za pár peněz. Dnes už auto nemá, prodal ho a koupil RS2000.

u tebe bych to udělal stejně nebo motor vyměnil za Zetec 2,0 či RS2000
další věc je podvozek a brzdy ... není nad to to koupit hotové.

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 19:10
od MarekTD
Dobra, tak vam dekuju za rady a nazory. Zkusim s tim neco bud vymyslet (jen neco levnejsiho v podobne toho sani a svodu) a nebo se rovnou pokusim sehnat slusnejsi 1.8 a swap. Diky diky

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 15 črc 2011 21:46
od JRD McLAREN
no este co som nejako odsledoval, tak tyto upravuju zetec http://www.mtechautomotive.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
takze dalo by sa inspirovat...

ak teda chces skusit financne nenarocne upravy..
tak vyhladit sacie, vylestit vyfukove kanaly v hlave,
upravit sedla ventilov min. na 3uhly, ideal na 5...
zlicovat sacie a vyfukove priruby aby neboli prechodove hrany...
zarovnat kdejake vystupky,hrby a ine nerovnosti v sacom potrubi...
to iste s klapkou, skusit nahodit/vyrobit vyfuokve zvody...

a potom podla pocitu, uvidis ci sa ten vykon zvysil, aspon pocitovo..
pripadne si zmeraj nejaky usek cesty, pred upravou a potom po uprave..

(100% funkcnost vsetkych elektrickych komponetov ECU treba brat ako samozrejmost)

nasledne sa rozhodnes, ci ma zmysel pokracovat, alebo racej urobit swap..

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 16 črc 2011 17:24
od Beaver
Prodat, koupit Cosworth (pokud chceš zůstat u Fordů). A nebo nechat na běžný ježdění a Cosworth přikoupit na hraní :) V tom motoru bys utopil zbytečně strašně moc peněz, co by se daly právě použít na perspektivnější vozidlo.

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 17 črc 2011 00:32
od MarekTD
http://www.youtube.com/watch?v=Aec6yEU8 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak co panove ? Vrhneme se na to jako kluci z Fordu ? Za vikend to mame zmaknuty. :rock: :) :D

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 17 črc 2011 11:20
od elviiis
MarekTD píše:http://www.youtube.com/watch?v=Aec6yEU8 ... re=related

Tak co panove ? Vrhneme se na to jako kluci z Fordu ? Za vikend to mame zmaknuty. :rock: :) :D
neskutecne video 8)

Pokud se rozhodnes se do toho motoru pustit hlavne si ujasni cile a vsechny upravy k nim smeruj pokud neco upravis tak a neco inac bude to k prdu... ale jak bylo zmineno doporucuji prodat a koupit RS2000 a ten pak pripadne poladit... ve finale to bude za stejne penize uplne nekde jinde...

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 20 črc 2011 13:16
od MSG
Na druhou stranu by mě to zajímalo vlastně taky... taky mám Zetec 1.6/16V, akorád ve Focusu combi, což je ještě horší poměr váha/výkon.

:lol:

(Je teda fakt, že jsem chtěl 1.6ku, páč znatelně míň žere než 1.8 a normální ježdění to stačí. A na dálnici to taky těch 150km/h jede a ani ne za moc)

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 20 črc 2011 18:46
od Starlet
Levnější je auto určitě odlehčit, než draze nahánět koně, šel bych touhle cestou...

Re: Escort 1.6 16v - ZETEC, má to smysl ?

Napsal: 20 črc 2011 20:02
od Breakthru
Beaver píše:Prodat, koupit Cosworth (pokud chceš zůstat u Fordů). A nebo nechat na běžný ježdění a Cosworth přikoupit na hraní :) V tom motoru bys utopil zbytečně strašně moc peněz, co by se daly právě použít na perspektivnější vozidlo.
CSW je vrchol.zajmavý jsou ještě XR3i, RS2000 a to se dělalo i jako awd....jen asi jediná 1.6 by měla smysl a to z RST.Už jsem viděl na fotkách z FordFair.....