Stránka 1 z 1
Olejové chlazení
Napsal: 19 črc 2011 00:48
od Stanley
Doufám, že opět né marná otázka.. Tak co tuningáři, dočkám se užitečné odpovědi?
Potřebuju vědět jak velký olejový chladič stačí nebo je minimum na moje auto/úpravy a když už jsme u toho tak jaký je nejlepší způsob ten okruh napojit.. Olejové chlazení v sérii nemám takže to asi udělám přes olejový filtr. Kdyby někdo měl přesně nějaké vysvětlení nebo plánek jak to mám přesně udělat byl bych rád.
Re: Olejové chlazení
Napsal: 19 črc 2011 09:26
od Mirek-200sx
velikost chladice se tezko urcuje, mensi na lepsim miste muze chladit lepe nez vetsi na horsim. Pokud seriove chladic nemas, tak jakykoliv bude lepsi nez nic. Zkusil bych mrknout na ebay jestli se neprodava kit primo na tvoje auto a motor, vetsinou to obsahuje vse potrebne pro montaz.
Co se instalace tyce, tak mezikus pod filtr, idealne uz s termostatem a z nej vyvody na chladic.
Re: Olejové chlazení
Napsal: 19 črc 2011 13:08
od Beaver
Hlavně mezikus s termostatem zabrání podchlazování oleje pokud by ten chladič byl až moc velkej, takže určitě bych radši hledal ten.
Re: Olejové chlazení
Napsal: 19 črc 2011 13:11
od Stanley
Ten okruh mám udělat jen přes filtr nebo to musím tahat z vany do filtru přes ten chladič?
Re: Olejové chlazení
Napsal: 19 črc 2011 13:19
od Beaver
Stačí ta podložka pod filtr.
Re: Olejové chlazení
Napsal: 19 črc 2011 13:32
od tholis
Co na to olejové čerpadlo? Já o tom furt přemýšlím u 1,9TDI, ale mám obavu že to čerpadlo bude víc zatížené (delší okruh=větší namáhání apod.)
Re: Olejové chlazení
Napsal: 19 črc 2011 13:40
od Chosse
Ty máš vývěvu, ne ?
Re: Olejové chlazení
Napsal: 19 črc 2011 22:17
od Boháček
když už se to tu řeší, tak dám dotaz
mám seriově chladič oleje, ovládaný termostatem
ten jsem z praktických důvodů úplně vyhodil a teď se ptám, nedělalo to tak, že ten termostat přepínal okruhy ?
takže mi dnes jde část oleje do chladiče, část zpět ?
nebo vyndání termostatu pošle všechen olej do chladiče ?
nebo naopak to do chladiče vůbec nejde ?
je to Opel Astra, motor 1,7DTL
Re: Olejové chlazení
Napsal: 20 črc 2011 07:29
od Beaver
Termostat otevira vstup do chladice, kdyz ho vyndas, jde minimalne cast oleje trvale do chladice bez jakekoliv regulace.
Re: Olejové chlazení
Napsal: 27 črc 2011 21:58
od Boháček
dík
takže ještě nějakou záslepku, páč by potřeboval, aby tím chladičem šlo všechno
Re: Olejové chlazení
Napsal: 28 črc 2011 09:58
od Beaver
V tomhle bodě opatrně. Chladič je restrikce a olej skrz něj neproudí zdaleka tak dobře jako jinak volným okruhem mazání. Navíc v případě Libora došlo k tomu, že po odstranění redukčního ventilu před sériovým chladičem se tento doslova nafouknul tlakem, který olej měl z čerpadla. Podle mně není dost dobře možné mazat tak, aby komplet náplň procházela chladičem, to by musel být o dost větší než jsou klasické olejové chladiče. Na druhou stranu tu konstrukci jsem nijak zvlášť nestudoval, takže netvrdím, že to je neřešitelný problém. Nicméně pokud bys bez termostatu honil všechen olej skrz velkej průchozí chladič oleje, dostaneš se nejspíš do podobné situace, jako je chlazení vody bez termostatu - dlouho se to bude ohřívat a v některých situacích se olej může ubytečně podchlazovat. Primárně se olej ochlazuje (resp. zabraňuje se jeho nadměrnému ohřevu) udržováním teploty motoru vodou, proto jsou taky chladiče oleje jen přídavná záležitost (vyjma věcí, kde je olej hlavní a jediná kapalina, například automatické převodovky).
Edit: koukám, že místo "odstranění ventilu" jsem napsal "instalace ventilu", takže jsem to opravil

Re: Olejové chlazení
Napsal: 28 črc 2011 11:05
od Libor12
Přesně tak. Je dobře si celý olejovy systém prohlédnout aby bylo vědět kudy co kam vede. Ten můj původní chladic byl beztlakovy s odtokem chladného oleje zpět do vany. Po zařazení do systému s ním 7bar tlaku udelalo své.

systém s termostatem bych viděl jako dobré řešení. Zvolit vhodný chladic,jeho plochu,průtok objem není lehká záležitost spočítat. Kdyz už auto olejovy chladic mělo i s termostatem je dobře úvodem nainstalovat budíky tlaku a teploty oleje. Ten totiz kdyz degraduje,tlak se ztrácí a teplota stoupá,kterou ale už nemusí chladic pobrat. Chladic mám dostatečně dimenzovaný přesto kdyz začne docházet k degradaci oleje,teplota vzrůstá. To je pro mne signál k výměně bez ohledu na najete km.
Re: Olejové chlazení
Napsal: 01 srp 2011 12:24
od Boháček
no já to řešil proto, že jsem si trochu hrál s plnícím tlakem turba, který je u tohohle motoru sériově příliš malý
no při požadavku na výkon se motor samozřejmě nedostatečně chladil
právě vyjmutí termostatu oleje tomu hodně pomohlo, ale občas by to mohlo být lepší
( jako příklad uvedu akceleraci při stoupání okolo "Naháče" )
Re: Olejové chlazení
Napsal: 01 srp 2011 21:12
od JRD McLAREN
ja momentalne tiez uvazujem o istalacii vymenniku..
teda "akoze chladicu", kedze seriove motory Z20LET to maju uz z fabriky...
a pre moj planovny vykon by toto riesenie malo stacit..
vravite teda ze by bolo dobre pouzit takyto chladic aj so "sendvicom" k tomu urcenym ..??
teda zobrat aj sendvic z z20let s povodnym termostatom ..??
(stary sendvic, len s regulatorom, racej zahodit

)