Stránka 1 z 1

Rada s intercoolerem

Napsal: 05 srp 2011 12:00
od Tomáš Porsche
Ahoj chtěl bych poprosit o radu mám atmosféru obsah 2.5L čtyřválec
a chtěl bych tam dát cooler ale chci se zeptat přívod k sání od filtru i za MAFkem je 75mm a když tam dám cooler kterej má příruby 52mm a pak se to bude rozšiřovat znovu na tych 75mm jestli tomu spíš neublížim než pomužu . Nebo jestli je to jedno ..
Nebo jestli cooler musí mít stejnej průměr přírub tedy těch 75mm
Tak dík za radu Tomas

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 05 srp 2011 12:03
od tholis
Možná teď ze sebe udělám vola, ale k čemu bude mít atmosféra intercooler? Když nemá co chladit? Na chlazení vody tam je chladič=ten se dá zvolit větší. A na sání jde vzduch atmosférický=není pod tlakem protože se nevrací jako u turbomotoru od výfuku..nemá se tedy o co ohřát :?

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 05 srp 2011 12:11
od Tomáš Porsche
No studenej vzduch je dycky lepší tak sem myslel že by to bylo co k čemu a proto se ptám :) že by šel takhle ještě ochladit tak se ptám na to zda to muže k něčemu být a pokud ano tak na to jak je to s těma přírubama..

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 05 srp 2011 12:30
od tholis
Tomáš: Jak si to dáš na sání tak jen zvýšíš aerodynamický odpor a dostaneš tam mnohem méně vzduchu.. Motor sice má vlastnost si vzduch přisávat, ale nemá takovou sílu aby ho protlačil přes IC (jen co znám z teorie). Takže dle mého jak ho tam dáš, tak ti to chcípne. nedostaneš tam dostatečné množství vzduchu. U turbomotoru to funguje tlakově.. turbo poháněné spalinami tlačí ten vzduch do sání pot tlakem 0,8b např.. Pak to lze.

Na atmosféru je nejlepší náporové sání.. vyvést sání před nárazník a udělat tam jakýsi trychtýř..po trase dát filtr vzduchovej..

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 05 srp 2011 17:59
od JRD McLAREN
ja viem potvrdit ze pri rozdelnej teplote 60 a 30stC bol cas na sprinte s mojim motorom rozdielny cca o 0.1sec..
pri teplote nad 60 samozrejme horsi, pri teplote okolo 30 lepsi..

a si myslim ze pri NA motore je pouzitie IC zbytocnost..

tiez "casta" zmena priemeru, ohybanie, lamanie nasavaneho vzduchu je na skodu veci..
(a tusim som tu niekde aj cital clanok o kontraproduktivite naporoveho sania)

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 05 srp 2011 18:11
od Tomáš Porsche
Dobrá dobrá. Děkuju za radu kluci.

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 05 srp 2011 20:30
od kozorozecek
u atmosferickeho motoru rozhodne IC nepouživat je to překažka v sani bude to mit opačny efekt

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 05 srp 2011 20:33
od blázen
mě by zajímalo co tím IC chceš chladit.. když do něj půjde teplota okolí a chladila by ho taky stejná teplota :lol:

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 00:06
od JRD McLAREN
onoho casu mal Ivan taky hypoteticky plan ..ci napad..
pouzit na ochladenie nasavaneho vzduchu klimatizaciu..

..co je mozno z dlhodobeho pouzivania naprosta blbost..

ale kedze chlad chviku vydrzi...
tak by bolo mozno zaujimave "pred sprintom" ..
vychladit vymennik v AIR-CONDITION SYSTEMe ..za pomoci toho serioveho kompresoru
co vlastne odobera vykon motoru...
po vychladeni kompresor/klimu vypnut...
a cez vychladeny vymennik, namontovany povodne v telese kurenia, nasavat vzduch do motora..

teda takymto sposobom ochladit vzduch z atmosfery..

otazne je, ci by bol zisk vykonu po ochladeni nasavaneho vzduchu vyssi..
nez by bola strata sposobena restrikciou prudenia nasavaneho vzduchu cez dalsie "teleso"

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 07:46
od honza 2.0 16v
no než klima, tak je lepší sání řádně odizolovat (kámoš měl izolace ze vzduchotechniky) a nějakou dobu před jízdou obložit odkrytá místa suchým ledem


mimochodem - teplota nasávanýho vzduchu u astmatika má spíš vliv na vznik detonací.. čím nižšší, tím větší prevence před zničením HC motoru...

proto je 0,1s nějakej vedlejší efekt mající vliv spíš v mezikusu mezi volantem a sedačkou...

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 08:23
od blázen
Detonace vlivem teploty u seriového NA? To by pak mohl jezdit jen v zimě..

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 10:43
od Ritchma
Mě by zajímalo jak si přišel na to, že rozdílná teplota v sání ti udělala 0,1s na sprintu.
Samozřejmě chápu že větší přísun chladnějšího vzduchu se určitě ve výsledku projeví, ale chápal bych spíš rozdíl výkonu z brzdy. Neumim si představit že dokážeš zajet dvakrát naprosto stejně aby ten rozdíl výsledků měl opravdu nějakou vypovídací hodnotu. Jak se to měřilo?

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 10:45
od Beaver
Dávat IC na NA je blbost, o tom netřeba debatovat.
tholis píše:Motor sice má vlastnost si vzduch přisávat, ale nemá takovou sílu aby ho protlačil přes IC (jen co znám z teorie). Takže dle mého jak ho tam dáš, tak ti to chcípne.
No zas to nedramatizuj, podle této teorie by mi Supra vůbec nemohla nastartovat, protože boost mám až kolem 3k rpm :lol:
JRD McLAREN píše: co vlastne odobera vykon motoru...
po vychladeni kompresor/klimu vypnut...
Výkonový zisk by byl stejný nebo (spíš) menší než kdybys celou tu klimatizaci vymontoval a vyhodil, protože když si dáš na hromadu všechny komponenty (kompresor, výměníky, chladiče, trubky, atd.) tak to u některých aut má pěkných pár kilo.

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 10:58
od honza 2.0 16v
blázen píše:Detonace vlivem teploty u seriového NA? To by pak mohl jezdit jen v zimě..
ano mam tu dost fotek NA motorů ( a momentálně dva fyzicky na dílně kteýr použiju jako dárce orgánů) zničenejch detonacema díky špatně navrženýmu sáním, který bralo teplej vzduch..., nebo mělo provozní teplotu trochu vyšší...

samozřejmě u naprostý serie je nesmysl toto řešit... protože v 90% má už z fabriky předehřev sacího poturbí, ale u nějakýho ostřejšího, nebo závodního motoru kde je KP nad 10.5 (to má ale dnes kdejaká serie..) je teplota sacího potrubí, nebo hlavy dost kritickej činitel pro vzik detonací... to pak můžeš stále řešit fouklý těsnění pod palicí, zaklepaný kroužky, nebo zerodovanej spalovák a přitom máš blbě vyřešenej přívod vzduch k sacímu potrubí.... :pifko:

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 11:02
od JRD McLAREN
no meralo sa to asi tak ze
mam cidlo teploty umiestnene na vzduchovom filtry..
som sa potreboval dostat na 4.miesto..kvoli finalovym jazdam..
pokial bola teplota nasavaneho vzduchu nad 60stC tak som nevedel spravit cas lepsi nez 15.2
teda aby som bol presny 15.258.. (ked 4ty predomnou mal cas 15.252)

to potom zacnesh skusat vselico mozne...
a dostat chladny vzduch bola jadna z veci co ma napadla...
takze som teply motor nastartoval az na stage..
a prednu kapotu som zavrel tiez az tam...
vdaka tomu teplota nasavaneho vzduchu cca 36stC (teda teplota okolia)
a cas bol 15.165...

takto to vyzera ze to bola brnkacka..
ale v skutocnosti som sa staaaale tocil dokola, kym som sa dopracoval k takemu casu..
ANO JE TO SICE MERANIE O HOVNE, MOZE TO BYT SPOSOBENE "PORUCHOU/ODCHYLKOU MEDZIKUSU"
ALE OD TEJTO SKUSENOSTI SOM SA VDZY SNAZIL ABY MAL NASAVANY VZDUCH CO MOZNO NAJMENSIU TEPLOTU
(TEDA CO MOZNO NAVACSIU HUSTOTU)

tiez bol citelny rozdiel po omotani vyfukovych zvodov termotecom..
predtym byvala teplota vela krat cez 80st...

takze aj pri NA motoroch plati, ze cim nizsia teplota nasavaneho vzduchu, tym lepsie..
(hoci rozdiel nemude taky markantny ako pri forced)

EDITED:
BTW: kolky z vas maju tiez podobny pocit..
ked prsi, ci je chladno, vlhko, mrholi ..
tak ten motor ide lepsie...

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 11:11
od blázen
honza 2.0 16v píše:
blázen píše:Detonace vlivem teploty u seriového NA? To by pak mohl jezdit jen v zimě..
ano mam tu dost fotek NA motorů ( a momentálně dva fyzicky na dílně kteýr použiju jako dárce orgánů) zničenejch detonacema díky špatně navrženýmu sáním, který bralo teplej vzduch..., nebo mělo provozní teplotu trochu vyšší...

samozřejmě u naprostý serie je nesmysl toto řešit... protože v 90% má už z fabriky předehřev sacího poturbí, ale u nějakýho ostřejšího, nebo závodního motoru kde je KP nad 10.5 (to má ale dnes kdejaká serie..) je teplota sacího potrubí, nebo hlavy dost kritickej činitel pro vzik detonací... to pak můžeš stále řešit fouklý těsnění pod palicí, zaklepaný kroužky, nebo zerodovanej spalovák a přitom máš blbě vyřešenej přívod vzduch k sacímu potrubí.... :pifko:
Já se ptal na naprostou funkční serii

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 11:13
od Ritchma
Já s tim souhlasim že větší přísun chladnýho vzduchu bude mít kladnej vliv na čas na sprintu. Když jsem měl náporový sání a sundal jsem na sprint masku, taky jsem měl lepší časy, ale nějak bych se neodvážil říct o co, protože občas se prostě povede zajet lepší čas a někdy ne. I když se mi kolikrát povedlo zajet na sprintech několik jízd na setinu stejnej čas...

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 11:24
od Beaver
JRD McLAREN píše: BTW: kolky z vas maju tiez podobny pocit..
ked prsi, ci je chladno, vlhko, mrholi ..
tak ten motor ide lepsie...
To není pocit, vlhko zvyšuje kompresi a chladný vzduch houstne a tím obsahuje v daném objemu víc kyslíku. Takže motor samozřejmě líp skutečně jde. Ale instalací IC na NA tohodle prostě nedosáhne :D

Re: Rada s intercoolerem

Napsal: 06 srp 2011 15:32
od Libor12
no a opět jsme u toho. Ochlazení vstupního vzduchu pomocí vstřiku vody do sani. ;)