Stránka 1 z 1
Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 22 srp 2011 21:30
od JRD McLAREN
Vite mi niekto poradit, ci povedat,...
ci existuje nejaka standalone ecu, alebo nejaka pomocna/pridavna riadiaca jednotka..
ktora by dokazala sledovat detonacie pomocou Ion-sense ... ??
VWAG Cop moduly su na to usposobene uz priamo z fabriky...
takze "zbierat" nejake to ION (zbytkove) napatie by nemuselo byt problem ...
(ja sa akosi v tomto nejako moc nevyznam, ovladam len zakladny princip)
(takze k tomu treba tak pristupovat

)
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 23 srp 2011 08:19
od semysak
SAAB pouziva toto myslim pres 20 let, hledej SDI saab direct ignition, v podstate jde o to, ze se na svicku da trvale napeti cca 80V a meri se vodivost svicky resp. ty mezery, zjistujou podle toho prubeh horeni ve valci a treba i pri startu poradi zapalovani valcu jako pridavna krabicka nevim, ale asi to principielne neni neproveditelne
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 23 srp 2011 16:25
od Libor12
a proč ke snímání tlaku ve válci nepoužijes čidla která dává do svých motorů koncern vw? Neříkej že by jsi je měl problém sehnat.
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 23 srp 2011 20:37
od JRD McLAREN
Dat tam COPy z VW je ten najmensi problem..
v pripade ze ten 4pin je ION..
ale co stym potom dalej... o to mi ide..
neako som zatial nikde nic nenasiel..
kupovat optrand sa mi akosi nechce, a knock senzor je v mojom pripade skor nepouzitelny..
(leda ze by som sa stym stavil u teba na dilne..)
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 23 srp 2011 20:56
od semysak
podle tohodle ten 4ty pin neni ion sensing
http://forum.aempower.com/forum/index.php?topic=25649.0" onclick="window.open(this.href);return false;
asi jenom rozdeleni power ground a signal ground
delphi dela neco takovyho
http://delphi.com/manufacturers/auto/po ... s/ionized/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 23 srp 2011 21:08
od JRD McLAREN
hentie Delphi COPs som nasiel na webe aj ja..
u VW COP mam o tom deleni signal ground a power ground tak trochu pochybnosti..
pretoze nove audiny ci vw uz jaksik na motorch nemavaju knock senzory..
dokazu zistit misfire na konkretnom valci a v pripade castej zavady odpojit palivo valcu/valcom..
a tiez jaksik vies v nejakom meracom bloku pozriet, ci mash 95 alebo 98okt benzin..
odkial to ta ecu v tej audine kua vie ..?? (ked nie cez ion, rad si necham poradit ak to niekto vie)
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 23 srp 2011 21:40
od Libor12
http://www.hoerbiger.com/ISA-Ion-Sense- ... P=116-9739" onclick="window.open(this.href);return false; a tahle krabička by Ti nestačila?
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 23 srp 2011 21:51
od JRD McLAREN
mozno aj hej..
som nasiel aj FFT z knocku na mojom motore..
si mozete pre zaujimavost pozriet
http://195.28.90.62/dohc/ostatne/c20xe_ ... ectrum.jpg
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 23 srp 2011 22:30
od Libor12
nevím jak na SK,ale tady autorizované servisy,nebo aspoň ty co znám,VWAG používají motortestery bosch a ty to už v sobě od řady 600 mají.
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 24 srp 2011 11:26
od Libor12
JRD McLAREN píše:hentie Delphi COPs som nasiel na webe aj ja..
u VW COP mam o tom deleni signal ground a power ground tak trochu pochybnosti..
pretoze nove audiny ci vw uz jaksik na motorch nemavaju knock senzory..
dokazu zistit misfire na konkretnom valci a v pripade castej zavady odpojit palivo valcu/valcom..
a tiez jaksik vies v nejakom meracom bloku pozriet, ci mash 95 alebo 98okt benzin..
odkial to ta ecu v tej audine kua vie ..?? (ked nie cez ion, rad si necham poradit ak to niekto vie)
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 24 srp 2011 18:22
od JRD McLAREN
..??? co tym chcel basnik povedat ..???
my v servise pouzivame origo diagnostiku VAS51xx
a to ti nepovie dohromady nic o principe fungovania..
v kazdom pripade motory AUDI u hodnu chvilu nemaju konock senzor..
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 24 srp 2011 20:15
od Libor12
nějak mi tam skočila citace místo odpovědi.

psal jsem Ti,že motory audi a nové oct už delší dobu používají čidla snímání tlaku ve válci.
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 24 srp 2011 21:24
od JRD McLAREN
no nieje to priamo cidlo tlaku, je to za pomoci ion....
je to ale iba pri tych "drahsich motoroch"
bohuzial je ale fakt, ze u vwag momentalne bezi zvolavacia akcia na vymenu COP modulov
pretoze horeliiiiiii....
a v oficialnych datalistoch sa nikde nedocitas, ze ten COP modul je zaroven Ion-Sense modul
(ale musi to byt ten cerveny, nie cierny)
pri vacsine motoroch co to pouzivaju su v serii iridiove sviecky...
mi to ale zatial vychadza tak, ze by bolo najjednoduksie kupit Tronic7 ecu,
spolu s celou kabelazou, zapalovacim modulom a cidlami zo SAABa 95 ...

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 25 srp 2011 12:58
od Libor12
Audi už delší dobu používa u dieselu tyhle sensory,
http://rb-kwin.bosch.com/cz/cs/powercon ... ensor.html" onclick="window.open(this.href);return false; tak proč ne u benzínu
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 26 srp 2011 08:16
od semysak
JRD McLAREN píše:
mi to ale zatial vychadza tak, ze by bolo najjednoduksie kupit Tronic7 ecu,
spolu s celou kabelazou, zapalovacim modulom a cidlami zo SAABa 95 ...

vidim tam zasadni problem s EVAP - u saabu je totak slozite ze je v podstate nemozne to rozchodit v jine nez tovarni konfiguraci nadrze a tech trubicek okolo
nevim sice jak si kamarad s t7suite ale asi by bylo i jednodussi pouzit jenom tu zapalovaci kazetu, na konektoru sou normalne ty ion sensing signaly na cervene 4 pro kazdy valec zvlast, na cerne je ten ion sensing spolecny pro dva a dva valce, pak existujou i kazety pro V6. mozna by byla levnejsi varianta pouzit kazetu z opel vectra C, ktera pouziva stejnou (asi)
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 26 srp 2011 09:12
od JRD McLAREN
ved musim akosi preskumat vsetky mne zname veci...
u tej ecu zo saaba je ta vec, ze ignition ide v closed-loop
pokial je teda funkcne, a dotycny servisak pouzil spravne sviecky..
mne nastava cely problem ani nie tak zo zaobstaranim si modulov s ion,
ako skor stym, ze co potom zo signalom dalej ... teda nejaky post-processing
a nasledne triger signaly, co by som daval do ecu, ktora by uz sama o sebe
zaobstaravala potrebnu zmenu predzapalu
Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka
Napsal: 27 srp 2011 08:11
od semysak
hm.. tak leda zjistovat jestli ten narust ionizacniho proudu je pred nebo po jiskre a z toho to bud povazovat za knock nebo ne