Stránka 1 z 2
bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 30 srp 2011 20:57
od tom28
zdravím všechny

a zroveň se obracím na zkušenější....... reším jeden problém..... potýkám se u svého motoru s velmi nestabilní směsí na volnoběh a na nižší otáčky. Motor je dá se říci seriový atmosferický. Seriová jednotka.
Na motoru je instalovaná wideband sonda. Hned po nastartovaní tam na chvilku skočí směs řekněme kolem 13-14 ...to se odehrává asi jen 10 vteřin......pak mi směs začne padat přes 15 16 17:1 až za rozsah budíku..... čili velmi chudé.....motor začně běžet nevyrovnaně a přicházejí i větší vibrace od motoru. Dnes jsem zpozoroval, že motor má tendenci jednou za čas "během třeba 5ti minut" ulpně náhodně vzpamatovat a naběhne tam směr kolem 12:1 .... to mu vydrží asi jenom 5-10 vteřin a postupně začně padat do velmi chudé směsi......
Vím že kdysi to drželo směs poměrně přesně....když už ne při jízdě tak alespoň při volnoběhu.
Za jízdy je v režimu velmi chudé směsi asi do 3 tis otáček. Pak začně směs stoupat ke 12:1 a je to pekelný zátah.....
Nemam dostatek náhradních dílů pro opravu metodou pokus omyl...... proto se vás chci zeptat co udržuje směs volnoběhu a co by toto mohlo způsobovat, když to dělá to co to dělá
...... Má to maf a 2 lambdy pro každou trojci válců "pouze před katem"
děkuji
tlak paliva stabilní.... a žádné závady v registru závad
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 30 srp 2011 21:17
od JRD McLAREN
neprisava si to niekde falosny vzduch ..??
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 30 srp 2011 21:20
od Libor12
netěsnost,nebo špatný maf.
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 30 srp 2011 21:29
od tom28
přiznám se že netěsnost už mě taky napadla jen jsem to ještě nezkusil....... zkusím to trochu osprejovat nějakým čištičem brzd....to by se snad mohlo projevit.... tu váhu zkusím posehnat když nepořídím s tou netěsností.........
lambdy by jste vyloučili?
děkuji moc
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 30 srp 2011 22:22
od xciba
jeste mozna co je to za auto aby se vedelo co tam casto odchazelo

Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 30 srp 2011 22:24
od Yurii
Zrovna řeším podobnej problém, bohatá směs, nepravidelnej volnoběh a už sem vyměnil snad polovinu motoru. Netěsnosti nikde... už mi zbejvá snad jenom prasklá hlava i když u benzínu... nevim nevim.
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 31 srp 2011 13:26
od blázen
Yurii píše:Zrovna řeším podobnej problém, bohatá směs, nepravidelnej volnoběh a už sem vyměnil snad polovinu motoru. Netěsnosti nikde... už mi zbejvá snad jenom prasklá hlava i když u benzínu... nevim nevim.
zkus předstih
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 01 zář 2011 16:10
od tom28
tak váha vyměněna, sací trakt postříkán čističem brzd a nic.
Na volnoběh bohatost mimo rozsah čili 18:1 a více při otáčkách kolem 2 tisíc se směs obohatí na 12,5 - 14 až 15 :1 nad 2 tisíce jde mimo rozsah do chudého a na 3 tisících se opět dostává na hodnoty kolem 12 .... to už je hranice, kdy se natáčí vanos.
Jinak když odpojím solenoid který ovládá vanos motor v pásmu kde byl hodně chudý tj. 2-3 tisíce je naopak při zapojeném solenoidu docela ok "14-15:1"
Volnoběh je neustále mimo rozsah......... někdy bez vysvětlení skočí na hranici 12-13:1 a v té chvíli i reaguje budík A/F na korekci tlaku paliva......
mě z toho asi
Motor je i v pásmu kdy je opravdu chudý tj 2-3 tisíce i dost takový cukavý...... jak kdyby byl špatný předstih nebo co ale to je přeci dané programem...... a ten je serie. Navíc tam byla i jiná jednotka a to samé. I kdybych přeci zasadně upravil sedla ventilů a ventily nemůže to mít tak zásadní vliv na bohatost volnoběhu ne?
Navíc by se nestalo, že směs občas skočí do normálu "podle budíku"
kdyby někoho něco napadlo....... díky
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 01 zář 2011 17:28
od semysak
no me tyhle veci delalo zmatene odvetravani kliky ale bylo to na turbomotoru s asi 5ti zpetnyma ventilkama,nektere se zasekavali a navic po letech ty hadice byly uplne vytahane a nedrzely v koncovkach - natrubcich, stacilo sahnout na hadicky odvetravani a motor chcipnul
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 02 zář 2011 02:31
od Libor12
jak je řízený volnoběh? Elmg ventil nebo krokovy motor? LS jsi kontroloval? Jaký dávají signál? Když jsi upravoval saní,nedal jsi moc blízko nebo přímo do váhy vzduchu čidlo teploty vzduchu? Je taky možné že úpravou kanálu jsi změnil tok proudu vzduchu a palivo se teď špatně misí se vzduchem.
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 05 zář 2011 22:52
od tom28
takže problém je v korekci paliva...... lambda sondy chodí uplně chaoticky.......nepochopitelně tam lítají hodnoty 0,5 V a v zápětí 4,8 V..... přijde mi že ani nereaguji na odpojení..... zkoušel jsem je i zaměnit na konektorech, protože obě mají stejný konektor, takže abych předešel omylu, že je nahlášena pro 123 válec zatímco vyhodnocuje 456 válec.....
V porovnání s wideband asi chodí dobře.....když wide ukazuje dobrou směs lambda vykazuje asi 0,8 V jinak po většinu času jsou na hodnotách 4,8V chvilku jejich hodnoty chodí jakoby stejně a chvilku je mají obrovsky rozdílné.....
Jinak kamarád co to připojil na diagnostiku mi říkal, že "dodatečná korekce paliva" , která se mu tam má zobrazovat je prý pořád na nule... čili neaktivní....
zítra zkusím ještě extra přikostřit celý motor včetně kabeláže od jednotky......
Jinak sání ma sice trochu větší průtokový profil, ale jedná se o úpravu co s uspěchem odzkouželo nespočet lidí.......a na rozvody jsem si nechal vyrobit aretační přípravky, tak ty jsou snad taky správně, vanos chodí asi dobře, protože ho zkoušel přenastavovat přez diag.....
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 06 zář 2011 00:19
od Libor12
no normální elektrický signál ls je sinusoida v rozmezí 0.2-1.2V pokud to ukazuje co píšeš tak výměn ls.
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 05 říj 2011 15:48
od TomGTI
Nechtěl jsem zakládat nové téma,tak využiju tohle.Dokázal by mě někdo poradit ať už teorií či praxí jak velké je třeba obohacení při studeném startu?Mám standalone ECU a nejsem pořád schopný nastavit něják korekci na studený start,co jsem se díval na nějáké base map na různé auta,pohybuje se obohacení od nějákých 30-100%.I když jsem nastavil 100% tak motor porád není schopný držet se v běhu,chytne ale za chvilku zhasne.jedná se o čtyřválec 1.6 16V,jsou tam nějáké ostřejší vačky.D0ky za každý poznatek.Ještě mě napadlo jestli už to není moc,jelikož sto procent dávky navíc je hodně ne?
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 05 říj 2011 17:55
od JRD McLAREN
a otacky na volnobeh mash nastavene jake ..??
okolo 1500-1600 sa to dava na take "normalnejsie vacky"
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 05 říj 2011 18:46
od honza 2.0 16v
volnoběh 1600 je blbost..
u coupe mam při vůlích 0.3 a 0.35 časování ventilu 294/285 a 10.3mm zdvih a motor se naprosto pohodlně převaluje na 850-900 otáčkách z minutu...

, felda, kde je vačka 317/317 a 7.5mm zdvih se převaluje na 1000 a zní jak seriový auto
obohacení studenýho startu závisí na teplotěm uplynulejch otáčkách... pro mnoho aut vypadá např takto: (jednotka weber-marelli používaná od levnejch 2l fiatů po různá ferrari a lamba), snad to pomůže. toto je konkrétně pro seriovej ford siera cosworth
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 05 říj 2011 19:30
od TomGTI
Volnoběh(otáčky)nenastavuju,mám tam jenom kolonky obohacení v procentech a další je při určité teplotě nastavení doby vstřiku v ms při otáčkách při startu.Co jsem prohlížel nějáké zahr.fora tak stud. start je prej velký problém,anglicky dobře neumím takže opravdu v zahraničí jenom prohlížím
Honza:v jakých jednotkách je ta poslední tabulka prosím tě,pokud to dokážeš zjistit,tam jsou opravdu velká čísla,takže možná je opravdu třeba o hodně více paliva.
Ještě mě napadlo nešlo by to řešit úpravou předstihu?
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 05 říj 2011 19:39
od honza 2.0 16v
jednotky jsou %.... je to tam uvedený přímo nad tou "mapou", otázka je jestli tvoje řj má podobnou mapu...
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 05 říj 2011 20:03
od TomGTI
A to v levém sloupečku jsou otáčky klik.hřídele?
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 05 říj 2011 20:41
od JRD McLAREN
honzo , ja som myslel otacky na volnobeh za studena..
moj motor za tepla bezal v pohode aj na 750 ..
ale to uz bol dost hlucny rozvod (ostrost vacky+hydro)
takze nastavene mam na min. 850rpm
napr. pri teplote 40st som mal nastavene 1250 rpm
pri teplote 70+st. 850rpm
vykalkulovane obohatenie, co si napocitala jednotka pri studenom starte..
ked zobrala udaje z "prvej kolonky" v palivovej tabulke
bolo pri Cranking aj 730% ..
ovsem ci to bolo spravne alebo nie, to uz som jaksik nestihol zistit..
moja ECU ma napr. aj moznost "Prime Pulse (ms)"
a tiez ci maju ist vstrekovace BATCH alebo SEQ mode..
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 06 říj 2011 13:39
od Taboo
Smazano
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 06 říj 2011 17:03
od TomGTI
Jednotku jedeme KMS
předstih na volnoběh je 12stupňů AFR držím kolem 13,8
vstřiky nevím přesně ale je to něco kolem 230cc s 3.6ms na volnoběh
otáčky na volnoběh jsou 1100
volnoběh je stabilní při zahřátém motoru
MAP senzor nepoužívám vůbec,jedu všechno na TPS,když se tak dívám tak mám všechno nastavené zhruba tak jak jsi poradil ty,motor běží při zahřátí s tím problém není,jediné co mě trápí je ten studený start,teďka ještě není taková zima není takže to něják rozpohybuju horko těžko ale co až bude mrznout,to už ta baterka nevydrží.Právě s tím zvýšením předstihu na těch 500otáček bych řekl že ten motor se bude hodně těžko roztáčet.Dám sem obrázky těch korekcí které můžu na naší jednotce ovlivnit ať máte představu
Korekce vstřiků to samé je i na zapalování
Tady je tabulka pro samotný start
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 09 říj 2011 19:03
od Tonda-B
No a o nic jiného taky nejde.
1) nastav na jakou dobu se mají otevřít vstřiky po zapnutí zapalování - tenhle nástřik benzínu máš nahoře
podle obsahu motoru 1 až 5 ms
2) jakmile začneš točit motorem, máš 4 sloupce, kde nastavíš, od které teploty vody se mají které sloupce použít a jaké mají tedy být startovací doby vstřiku
3) níž je zase, jak to má být podle toho, kolik otáček už motor absolvoval, pokud dá startér motoru během startování třeba 200 otáček za minutu, tak třeba v řádku Crank turns 20 říkáš, co se má dít prvních 6 sekund poté, co uvedeš v činnost startér.
Jak přesně se tahle řídící jednotka KMS jmenuje?
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 09 říj 2011 23:01
od TomGTI
Jde o typ KMS MP25
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 10 říj 2011 00:12
od Tonda-B
Fajn.
To je dobrá řídící jednotka.
Nastavit v ní jde skoro cokoliv a je poměrně uživatelsky přívětivá.
Jen moc nechápu, proč v ní dloubeš.
Obvykle někdo postaví motor, doporučí příslušná čidla, trigger, kabelový svazek a elektroniku a někdy i pořídí potřebná data na brzdě.
Po montáži do vozu se ještě něco doladí (obvykle řazení s plným plynem podle toho, jak rychle řadí převodovka) a hotovo.
Tys to pořizoval nějak odděleně - někdo dodal motor, jiný elektroniku a ty to zkoušíš dát dohromady, nebo co?
Jakou máš regulaci volnoběhu?
Máš obtokový ventil, který reguluje obtok vzduchu kolem klapky, nebo máš klapku (klapky) s dorazem bez obtoku?
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 10 říj 2011 15:20
od TomGTI
Jednotka se primárně pořídila na první auto na kterém bylo vyměněné originál sání za čtyřklapkový Jenvey.Takže logickým krokem byl i nákup programovatelné ECU.Tady problém není na té čtyřklapce to nastartuje i studené,to už máme odzkoušené navíc se auto na závody vozí na podvalu.Problém je z druhým autem které má sériovou jednoklapku a jelikož jsem to už koupil z nějákýma jinýma vačkama tak byl problém studený volnoběh a celkově sériová jednotka se na ty vačky moc netvářila,tak jsem si říkal že když už máme doma tu jednotka tak jí šoupnu i do druhého auta.Takže jednotka je ve více méně sériovém autě,které je provozováno celoročně,takže potřebuju v zimě přijít k autu otočit klíčkem a odjet.Je sice pěkné nechat si všechno postavit a odladit jak píšeš a do ničeho nešpárat ale jelikož nekradu a peníze netisknu,takže bych to těžko všechno zaplatil,tak se snažím si všechno udělat sám,něco nového se přiučím a vím co v tom mám.Navíc by mě to asi ani nebavilo jenom sednout a jet i když...Takže tak no.Obtokovou regulaci nepoužívám.
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 10 říj 2011 19:06
od Tonda-B
Zkusme jestli tomu dobře rozumím.
Myslím celou situaci a zadání pro mne.
Pořídil jsi auto s motorem, o jehož mechanickém stavu moc nevíš.
Kromě toho, že má jiné vačky - ovšem jaké a jak načasované a zda je k vačkám vhodná komprese taky ne.
KMS MP25 máš jednu - při nějaké výkonnostní disciplíně je v jiném autě a během zbytku roku ji máš ve svém autě.
Co jsi předělal ty ve svém autě je kabelový svazek, jinak používáš sériové věci - trigger Bosch 60-2, jeho snímač atd.
Máš do té ŘJ jiný soubor dat, pokud ji používáš ve svém autě.
Jak byl pořízený?
S 5V - lineární - lambda sondou ve výfuku benzínová data a s osciloskopem na čidlu klepání předstihová data?
Takže teď už zbývá jen nastavit režim startování a to, co následuje po nastartování motoru, když motor chytne.
Vlastně startování jsme už probrali, takže když motor chytá, jde jen o ohřívání motoru.
Říkám to dobře?
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 10 říj 2011 19:39
od TomGTI
Auto z motorem normálně fungovalo a funguje už rok,kdy beželo na sériové jednotce ale určitě né optimálně.Jeho stav,vačky a komprese myslím zde není významné něják řešit.V autě je udělaný nový kab. svazek,použita jsou orig.čidla,jelikož již v sérii má Citroe Saxo pot.klapky,teplot.nas.vzduchu,map senzor,takže by neměl být problém s použitím na tuto jednotku.Mapy jsou udělané.Korekční mapy při zahřívaní jsou udělané,motor běží jakmile stoupne teplota vody.Jediný můj problém je studený start,kdy je teptota vody řekněme 5-10stupňů,obohacoval jsem to při startu až o 100procent což už mi přislo dost jelikož na jiném motoru na čtyřklapce motor naskočí a běží při 30procentním obohacení a z jednou klapkou se tomu vůbec nechce.Tak jsem doufal že mi někdo zde poradí jestli se to musí obohatit třeba ještě více nebo upravit i předstih.
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 10 říj 2011 19:51
od Tonda-B
Takže je to Saxo a ne Golf?
No, to je ostatně jedno.
Vezmi v úvahu, že většina korekcí se vztahuje k hlavní mapě.
Takže pokud je to chudé ve volnoběhu v hlavní mapě, můžeš potřebovat jiné obohacení podle teploty vody, než vedle v autě, kde je bohatost správná.
Ale ještě pro jistotu:
pokud máš na vodě 5 až 10 st.C, tak zastartuješ a motor hned chytne?
Takže tu mnou komentovanou tabulku nahoře máš správně, jo?
A teprve po nějaké době chodu to začne zhasínat?
Nebo je problém už samo nastartování?
Ale souhlasím, že 30% obohacení při 5 až 10 st.C obvykle stačí.
Ovšem jestli to rok fungovalo a přestalo, nemáš něco jinak - zejména potenciometr škrtící klapky?
Kdy jsi naposledy kalibroval jeho minimum a maximum?
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 10 říj 2011 20:12
od JRD McLAREN
mozno trochu OT..
je u KMSky plne funkcny knock detection ..?? a nasledny ing-retard ..??
(lebo na mojej vemske mi to jaksi moc spolahlivo fungovat nexe)
Re: bohatost směsi vs volnoběh
Napsal: 10 říj 2011 20:29
od Tonda-B
To snad nikdo v oblasti sportu ani nezkouší.
Jít do tak velkého rizika.
Ale ono to možná vyplývá i z toho, že většina motorů by takhle nejela nejlíp.
I když některé ano.
Přidáš v nějakém režimu předstih a motor má vyšší výkon, přidáš ještě a motor už jede hůř a přidáš ještě trochu a teprve klepe.
Takže seřídit motor na hranici klepání nemusí být vždycky výhra.