Stránka 1 z 1

Olejova pumpa a vysoke otacky

Napsal: 02 zář 2011 21:17
od JRD McLAREN
ludia by ma zaujimali vase skusenosti, ci pstrehy, nazory..
a pouzitie "seriovej olejovej pumpy" na vysokych otackach povedzme 8000-8500rpm
(pre hondy bezny redline)

ake su rizika (hoci to tusim) , mozne potiaze, spravanie sa motora, tlaku oleja a pod. blbosti..
nemusite mi pisat ze to mozem zadret, alebo ze to nepojde, a pod.

>>

Re: Olejova pumpa a vysoke otacky

Napsal: 03 zář 2011 08:19
od honza 2.0 16v
problém s funkčností neni ani takovej jako s kvalitou oleje při takovejch rychlostech...

kvalita myslím množtsví bublinek,který se do oleje dostane daný rychlým oběhem při těchto otáčkách, rozstřikem od klikovy, pístů atd.... bublinky pak způsobujou kavitaci na ložiskách a erozi materiálu...

jedinej problém může bej u samostatnýho náhonu olejovýho čepadla - pokud je řešen jako např. u škody favorit a spol ozubeným převodem- zde se může nakrucovat hřídílka (pomůže opracování - zbavení ostrých hran, zkvaitnění povrchu, zušlecgtění), nebo opotřebovávat ozubení (dodatečná tryska mazání pomůže)

u čerpadel nasazenejch přímo na KH (např 2l fiat) neni problém

problém bublinek řeší mazání se suchou skříní - seriový (nebo jiný, trochu výkonější) čerpadlo je použitý pro odčerpávání oleje z vany do nádrže, kde se olej zbavuje vzduchu a odtud pomocný čerpadlo nasává a tlačí relativně "čistej" olej do motoru

Re: Olejova pumpa a vysoke otacky

Napsal: 03 zář 2011 11:21
od Libor12
nevím přesně co máš na mysli. Já ho mám na kh točím 9k a pohoda. Na novém motoru jsem použil čerpadlo od TOGA. Měl jsem problémy s tlakem kdy při redline bylo třeba 8bar a do 2k byl kolem 1.5bar. To jsem vyřešil dvoustupňovým regulátorem tlaku oleje a teď už od nastartování po redline drží konstantně tlak 5bar s čímž jsem spokojen. Bublinky jsou problém. Dobrým a levným řešením je použití pletiva cca 1mm oka a oddělení kh od vany a zbytek bublinek se odstraní filtrem. Amsoil mi v tomto ohledu prokazuje dobrou službu.

Re: Olejova pumpa a vysoke otacky

Napsal: 03 zář 2011 18:52
od JRD McLAREN
tak aby sme sa teda bavili o konkretnej veci..
mam na motore taketo cerpadlo, ktore pri hi-rpm nedopadne dobre..
Obrázek
Obrázek

pracujem na zaobstarani si takehoto ZLET/ZLEH
Obrázek
treba sice upravit trubku, ale to je ten najmensi problem..
Obrázek

Kavitacia je rozhodne jednou z veci, ktorej sa dost obavam, kedze pri hustejsom oleji je dost velke riziko,
ze by nestihal pritekat tam kam maaa, a tak rychlo ako maaa.... (samozrejme nahanacky za studena neprichadzaju v uvahu)
Tiez ma zaujimali aj hodnoty tlaku oleja, Libore diky, nemam zatial ponatia, ako by som u mna vyriesil dvojity regulator.
na odstranenie bubliniek ma napadlo pouzit dratenku, ale to sitko je lepsi napad.. 8)

Este uvazujem o zvyseni objemu olejovej vane, pripadne vyrobenie nejakeho dalsieho sacieho kosa okolo trubky
na odchytavanie bubliniek, cim by teda malo byt zaistene, aby v okoli trubky bol "cisty olej"

Re: Olejova pumpa a vysoke otacky

Napsal: 03 zář 2011 19:13
od Libor12
na tvůj motor se nevyrábí performance pumpa? Dvoustupňový regulátor jsem vyrobil velice jednoduše. Do toho těla regulátoru oleje kde je pružina a pist přes který teče olej zpět do vany jsem původní díru zaslepil a udělal dvě nové menší. Větší olej náplň pomůže určitě ale pokud bude v motoru neustále podtlak,nemusíš se obávat tvoření bublin.

Re: Olejova pumpa a vysoke otacky

Napsal: 03 zář 2011 19:28
od JRD McLAREN
bohuzial jedine co som nasiel, su kolecka do pumpy..
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau ... /Page-2-20