Stránka 1 z 1
přime ozubeni v převodovce
Napsal: 02 říj 2011 07:39
od kozorozecek
asi blba otazka ale nejak otom nic nevim jaka je vyhoda přimych zubu v převodovce??
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 02 říj 2011 08:04
od Aladin
řazení bez spojky, rychlejší řazení
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 02 říj 2011 08:10
od tom406
kozorozecek píše:asi blba otazka ale nejak otom nic nevim jaka je vyhoda přimych zubu v převodovce??
no tak jedna z výhod je že ty zuby v přímém směru mají daleko masivnější základ toho zubu i celkově hutnější profil tedy jsou extrémně pevné
http://www.mitcalc.com/doc/gear5/help/cz/gear5txt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 02 říj 2011 08:47
od kozorozecek
na řazeni to určite nema vliv to je uplne jinej sistem tzv bezsinchroni razeni zubovou spojkou.
pevnost šikmych zubu si teda myslim že bude stejna jelikož při přimem zubu je v zaberu vždy jeden zub kdežto u šikmeho zubu jsou v zaberu tři
zuby teda pokud si to dobře pamatuji a vybavuji.
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 03 říj 2011 11:36
od honza 2.0 16v
pouze se líp (levněji) vyráběj, i když to je jen o nastavení odvalovací frézky..takže cena je zavádějicí
jinak pěkně kňučí, o pevnosti to není... na mý auto se např. vyráběj naprosto stejný převodový poměry jako na serii, ale zuby maj už podle oka větší modul....jen je rozdíl , že tyto převody vydržej 500Nm+....
preferoval bych šikmej zub...ve fáčku(teď feldě) sme měli 3 převodovky (sixta), poslední je s šikmým zubem a je klid:)
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 03 říj 2011 21:11
od kozorozecek
to jsem chtel vedet takže zustanu u šikmeho zubu jen teda odstranit sinchrony a nahradit zubovou spojkou
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 07 říj 2011 21:04
od Boháček
šikmý zub má při stejné šířce kola vetší styčnou plochu a tedy i vyšší únosnost nebo naopak může být kolo pro stejný přenášený výkon menší - užší a tedy převodovka kratší
hluk už tu byl zmíněn a záběr více zubů najednou taky
přímé zuby jsou dnes rozhodně překonané
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 08 říj 2011 14:40
od kozorozecek
supr me domenky jsou podložene dekuji:-)
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 09 říj 2011 12:59
od bóďa
takže je to jen o ceně a je tam tak velký rozdíl?
to třeba tato rs4 od mtm má převoodvku s přímym zubem aby ušetřili jo?
http://www.youtube.com/watch?v=FBkX8GS5FoY" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 09 říj 2011 13:10
od kozorozecek
o cene to asi až tak nebude spiše o jednodužši vyrobe a snadne nahraditelnosti poničenych ozubenych kol
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 09 říj 2011 21:00
od vvčelař
A co si myslíte o axiálních silách?
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 10 říj 2011 05:48
od honza 2.0 16v
axiální síly jsou príma věc
měli sme převodovku kde bylo rovný ozubení 1-5 a stálej převod seriovej šikmej (asi kvůli snadný zaměnitelnosti seriovýho SP od 3.8 po 4.5 ) a obal vydržel celkem dost pokud se jezdilo na šotolině, blátě sněhu.. jakmile se nasadily 15" slicky a jel se asfalt tak se obal po čase trhal-axiální síla od SP vytláčela ložisko z obalu ven což neměla segerovka a 2mm hliníku šanci udržet...
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 10 říj 2011 19:27
od BlackR1
primy ozubeni -> mensi stycna plocha zubu -> mensi ztraty
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 13 říj 2011 19:48
od kozorozecek
axialni sili rozumim li tomu dobře to znamena že šikmi zub ma tendenci převodovku jakoby otvirat ve smeru os hridelu??(doufam že jsem to napsal srozumitelne)
Re: přime ozubeni v převodovce
Napsal: 04 lis 2011 19:25
od Boháček
v podstatě správně, přenos síly není v ose zubu rovnoběžný, ale předává i část síly do axiálního směru
většinou se to vyrovnává tím, že proti jsou kola s opačným sklonem zubů