Stránka 1 z 1
Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 03 lis 2011 22:32
od MattyX
Zdravím , mám dotaz pro zkušenější , jedná se mi o blok bmw M20B20 (320i 12V) který má vrtání 80mm a chci ho převrtat na necelých 84mm a v serii ma ten blok 5mm tlousťku stěny válce (měřeno suplerou přes otvor vodni pumpy) a tím bych se dostal na tloušťku stěny cca 3a nějaký drobny milimetru ... má někdo zkušenosti s tím jestli tadle tloušťka je dostačující pro to aby to neprasklo ?! díky
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 04 lis 2011 19:16
od JRD McLAREN
myslis stenu medzi valcami ..??
alebo uz samotna stena jedneho valca je 5mm ..??
3mm hrubka steny bude malo...
pokial samozrejme nechcesh mat motor na chvilkove /jedno-sezonne/ pouzitie.. ci drag
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 04 lis 2011 19:25
od blázen
Aby ti pak nefoukalo těsnění
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 04 lis 2011 19:54
od honza 2.0 16v
3mm je málo... i když ve stříkačkách, kde je motor TAZ 1500 vrtání 72mm se používá vrtání až 82mm se zvětšeným odstupem os jednotlivejch válců.. chladit to je ale sranda, protže stačí 1 minuta na plnej plyn a voda leze nahoru, přes 60° C..
do těch cca 5mm stěna je pak pro NA aplikace OK (záleží taky na tom jak moc je kvalitní odlitek nejen mezi válci ale i směrem do vody...)..potom jsou problémy s těsněním, tvarem válců atd..
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 05 lis 2011 11:42
od MattyX
tloušťka mezi válci bude 6mm což je dostatečný pro těsnění pod hlavou ... tloustka steny do vody bude cca 3.1mm což řeším co je oproti origo 1.9mm ...
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 08 lis 2011 10:52
od tom28
MattyX píše:Zdravím , mám dotaz pro zkušenější , jedná se mi o blok bmw M20B20 (320i 12V) který má vrtání 80mm a chci ho převrtat na necelých 84mm a v serii ma ten blok 5mm tlousťku stěny válce (měřeno suplerou přes otvor vodni pumpy) a tím bych se dostal na tloušťku stěny cca 3a nějaký drobny milimetru ... má někdo zkušenosti s tím jestli tadle tloušťka je dostačující pro to aby to neprasklo ?! díky
Mohu znát důvod proč to děláš? Proč prostě neseženeš blok M20B25? Je jich mraky a ty mají vrtání 84......
tvoji upravou vlastně uděláš to co vlastně můžeš koupit za cenu litiny ve šrotu.......
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 08 lis 2011 20:46
od MattyX
tom28 píše:MattyX píše:Zdravím , mám dotaz pro zkušenější , jedná se mi o blok bmw M20B20 (320i 12V) který má vrtání 80mm a chci ho převrtat na necelých 84mm a v serii ma ten blok 5mm tlousťku stěny válce (měřeno suplerou přes otvor vodni pumpy) a tím bych se dostal na tloušťku stěny cca 3a nějaký drobny milimetru ... má někdo zkušenosti s tím jestli tadle tloušťka je dostačující pro to aby to neprasklo ?! díky
Mohu znát důvod proč to děláš? Proč prostě neseženeš blok M20B25? Je jich mraky a ty mají vrtání 84......
tvoji upravou vlastně uděláš to co vlastně můžeš koupit za cenu litiny ve šrotu.......
to s tebou souhlasím , ale trochu ti to vysvětlím proč...
řekněme že mám písty který jsou krásně kulaty , nešišatý díky srovnání na cca řekněme 83.700mm...což do bloku kterej je šišatej , projetej , vyleštěnej jak ludra o vrtání 83.980 je moc volný

tudíž já na ty písty potřebuju těsnější blok na kterej se hodí ten dvoulitrovej kterej má menší vrtání jinak ty bloky jsou uplně identický ... princip je takovej že budu mít "nový" písty do nově vyhonovanýho bloku... takto to dělal můj kamoš s 3.6tkou m5 , kdy se dá zase použít 3.5 blok (tam jsou nutný ještě jiný úpravy) kdy se níží objem o 20ccm ale prostě máš novej motor kterej má tlaky ... po překruhování svýho bloku se prostě nedostanu na lepší tlak 10.5 - 11 (zabroušený ventily i na hlave) tak proto to řeším ... na anglickým foru sem našel člověka , kterej udělal naproto to stejný , a už mu to hrčí 20 000mil bezproblému (2.8 m20 stroker 210hp), a zlé hlavy tvrdí že dokonce 2.5lka o vrtání 84mm má takto tenkou stěnu válce ... zitra me kamos řízne E36 m3 blok , kterej má stejnou rozteč válce (9cm) jako můj motor a má vrtání 86mm tak se nechám překvapit co inženýři vymysleli tam ...
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 08 lis 2011 21:02
od boboradik
u hliníkovýho bloku stačí 3mm, mín jak 2mm je pak problém s praskáním
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 08 lis 2011 21:21
od MattyX
takže u litiny , ktera by mela 3mm tak ok ?
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 09 lis 2011 09:16
od tom28
o zlých jazycích bych si nechal vyprávět...... že má 2.5 má slabou stěnu a bývá s tím problém?
Ty motory mají za sebou obvykle 200- 400tis km ale o tomto problému s tenkou stěnou jsem nic neslyšel a ty určitě ne....... navíc nespočet uspěšných přestaveb na turbo jsou jasným důvodem že blok je prostě ok.....co do trvanlivosti.....
jinak teď mi tvá uprava dává smysl..... Já stavím z m20B25 M20B28 a nakonec jsem zkočil na honování a sadou nových pístu..... pak ještě přidělám k výfuku "ten železnej nesmysl s těma lopatkama uvnitř"

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 09 lis 2011 11:16
od JRD McLAREN
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 09 lis 2011 16:17
od MattyX
no právě to je to čemu bych se já chtěl vyhnout že bych musel kupovat sadu nových pístů

jako dvacku za sadu to je jako uaaaaa

no nejlepsi by bylo kdyby nekdo rizl 84mm blok a zmeril kolik je to tam

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 09 lis 2011 21:01
od tom28
no pokud jsi měl nové písty, tak to smysl má..... já neměl, takže to bylo jasné....
Myslím si že ty bloky budou z jedné formy.....přijde mi zbytečne složité aby konstruktéři takhle plytvaly svým časem a dělali blok extra pro 2-2,3 litr a pro 2,5 litr......
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 09 lis 2011 21:06
od tom28
tady je zřejmě odpoveď......
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
zabývají se upravou motorů M20 na top urovni....... pokud to chápu dobře, mění zdvih klikou a vrtání pro písty na 89.6mm a dosahují 3,2 litru na téhle "malé" šestce....

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 10 lis 2011 08:15
od MattyX
no u stránek metricmechanics se dá onanovat celej den , ale do doby než se podíváš do ceníku

oni převrtávaj na 86mm , stím že vychází z84... kdyby ty bloky byli uplně identický tak už jim vyjde tloušťka stěny 2mm a to je už kurva malo

takže asi se ty bloky budou lišit ... btw: za kolik se ti podařilo sehnat tu novou sadu pístů ??
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 10 lis 2011 12:55
od blázen
obyčejné písty na R6 nestojí určitě 20.. bude to někde 10-12 odhad
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Napsal: 10 lis 2011 17:11
od tom28
stálo to kolem 14 tis
zhruba...... měl jsem tam honování, nové písty, pístní čepy kroužky, rovnání hlavy, bloku, uhlování ojnic a honování bloku...... celkem asi 17,5 tisíce