Stránka 1 z 1
jazýčkový ventil pro 4t
Napsal: 30 lis 2011 05:29
od Libor12
nedávno jsem dodělal GO 2T motoru Yamaha. Ten má v sani umístěný jazýčkový ventil,který otevírá a zavírá dle saní pistu. Protože mám 272 vačky s velkým překrýtim spousta směsi jde do výfuku a sací ventil zavírá ve chvíli kdy už pist jde z dolní uvrati nahoru a směs jde ven. Protože rozměr s.kanálu v hlavě je 55x34mm nebyl by problém tam podobnou věc umístit,z trochou úprav bych mohl osadit přímo ty ventily z repas 2T motoru. Má smysl se tím zabývat? Není to někdo kdo už to třeba zkusil? S jakým výsledkem?
Re: jazýčkový ventil pro 4t
Napsal: 30 lis 2011 15:53
od JRD McLAREN
este ma tak napadlo, jak tu teraz kolegovci "pitvali" jedno FSIcko..
ze tu je na prirube nieco akoby "zahasacia klapka", ktora je pri nizkych otackach (airflow) privreta...
a pri pri vacsom otvoreni klapky (TPS <40%) su kanaly "plne prichodne" (akoby)..
EDITED:
este aby bolo vedet o com Libor hovori...
http://www.youtube.com/watch?v=viWhxvo6DLk" onclick="window.open(this.href);return false;
(je to sice ukazany rozdiel medzi 2t 4t, ale v principe je tu "klapku" ci "ventily" vidiet)
Re: jazýčkový ventil pro 4t
Napsal: 03 pro 2011 19:44
od 0martin0
urcite se tim nezabyvej v 2t na ten ventil nepusobi teplota atlak ve valci pri pracovnim cyklu ale pouze teplota a tlak v klikove skrini ktera je o hodne pratelstejsi k laminatove konstrukci toho ventilu
ale kdyz ctu poradne ty asi nechces klasickej ventil vynechat vid....
ale i tak bych to nepouzival myslim ze proudici smes svoji kinetickou energii plni valec i kdyz uz jde pist nahoru
Re: jazýčkový ventil pro 4t
Napsal: 03 pro 2011 19:56
od JRD McLAREN
takto..
tento ventil by bol umiestneny "pred sacim ventilom hlavy"..
problem pri ostrych vackach je, ze sa ti v nizkych otackach cast zmesy vracia nas5 do sania
Re: jazýčkový ventil pro 4t
Napsal: 03 pro 2011 20:03
od 0martin0
myslim ze ten problem v nizkych otackach neni tak velky jako restrikce ktera bude ve vysokych, u turbo treba ne ale u n/a urcite kdyz si uvedomim jak velkej ten ventil je v 125ccm a zvlada nakejch 20kw tak nevim jak velkej by musel bejt aby zvladal 50 kw na valec u 200kw ctyrvalu urcite by se nevesel do hlavy

Re: jazýčkový ventil pro 4t
Napsal: 03 pro 2011 21:38
od kony5
měl sem závodní motorku s komplet uděláným motorem taky 2T KTM SXS... plus VHM hlava,hinson spojka.. prostě co šlo to tam bylo...taky jsem tam měl ten jazýčkový ventil VFORCE2.... jde o to že ty planžety moc nevydrží opálí se - neni to laminát ale hlinikový CNC vyfrézovaný domeček s karbonkevlarovými plátky... stačilo aby se rožky planžet opálily třeba jen o 3-4mm a už to mělo negativní vlív na spodek a výjezdy ze zatáček...zátah nebyl plynulí a byl tam výkonový skok....ty planžety výjdou na 900 kč....a ted už dělaj VFORCE 3 což jsou vlastně 2 domky - 4 planžety.... o tomhle sem taky uvažoval při použití na 4T ...ale pro mně při přeplnovaní to nemá význam.... určitě bych to skusil.... starší verze těhle ventilů se dělali i z měděné plechu možná vydrží víc...
http://www.freestyle-shop.cz/?page=deta ... klapky-ktm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: jazýčkový ventil pro 4t
Napsal: 03 pro 2011 21:51
od Libor12
ve vysokých otáčkách problém není,tam má proudící vzduch dostatečnou rychlost,ale pokud budu konkrétní tak u mé 1.6 itb je problém se zpětným vracením zhruba do 3500 pak už je to v pohodě.
Re: jazýčkový ventil pro 4t
Napsal: 04 pro 2011 21:43
od JRD McLAREN
Mal som sice v plane kupit "Direct-To-Head" ITB ...
ale teraz som na pochybach...
hoci ..tie ventily/klapky by isli zrejme namontovat aj tak..