Stránka 1 z 1

Vypocet kompresneho pomeru

Napsal: 04 pro 2011 19:28
od JRD McLAREN
Ludia som sa trochu zasekol pri vypocte KP..

Piest pretrca cca 0.85-0.90mm z bloku..
tesnenie by teda malo mat hrubku cca 1.8mm..

ale objem piestu pred HU je 17ccm 4mm pred HU
..a tu mam trochen zmatek...

kedze trochu z objemu tesnenia mi ubere ten presah piestu..
tak teraz neviem, co kde scim odratat/priratat podelit..
aby som to vypocital spravne...

Re: Vypocet kompresneho pomeru

Napsal: 04 pro 2011 21:40
od ladis.biker
Bodem 4. a 5. zahrnuješ do výpočtu tvar dna pístu a vzdálenost dna od hrany válce. V případě obrázku je na pístu deflektor, který ti objem nad pístem zmenšuje. Pro výpočet KP potřebuješ sjet pístem např. 4 mm pod horní úvrať (TDC) a změřit - nalít objem vzniklého prostoru po hranu válce.

V tvém případě sjedeš pístem o 4 mm níže a za předpokladu rovného dna pístu naleješ po hranu válce objem pomyslného válce nad pístem vysokého 3,1 mm.

Re: Vypocet kompresneho pomeru

Napsal: 04 pro 2011 21:59
od JRD McLAREN
no piest musi byt dole o 4mm.. aby som dokazal naliat objem.. tych 17ccm
ale presah piestu o 0.9mm mi vlastne ubere objem z tesnenia hlavy.. nie.. (1.8mm)

cize nemala by byt spravna vyska tesnenia pri vypocte 0.9mm ..???
(sice tam zase vybratia pre ventily)

teraz kalkulovat s hrubkou tesnenia 1.8mm a vyskou piestu 3.1mm
aaaaalebo tesnenie 0.9mm a vyska 4mm ..

(hoci rozdiel tam je "po vypocte" minimalny)

Re: Vypocet kompresneho pomeru

Napsal: 05 pro 2011 10:02
od fokr_jr
ty pri vypoctu nijak nezohlednujes, ze ti pist "presuhuje" pres TDC. takze bych pocital s tesnenim 1,8mm a ta posledni cast vypoctu ti zohledni, ze ti pist trci nahoru, o tech -6,7 cc. i z toho obrazku je to videt - kota 4 nezohlednuje deflektor na pistu, takze i ty ignoruj tech 0.9mm co ti presahuje.