Stránka 1 z 2

Mazání a chlazení turba

Napsal: 06 led 2012 16:56
od Stanley
Mám +- nějaké představy jak to zrealizovat ale chtěl bych vědět váš názor jestli je nějaká ověřená verze apod. Jedná se normálně o klasický atmosférický 2.0l který jde na turbo přestavbu. Jde mi o to, že samozřejmě tam nejsou vývody na mazání a chlazení toho turba (radiator nemá výstup a nechci vrtat do bloku kvůli toho mazání). Jak říkám, něco bych aji věděl ale nechci to zanedbat tak doufám, že se ozve někdo kdo o tom něco ví a nějak by se to doladilo :wink:

Jak to chci udělat já...

Mazání: přes sandwich plate udělám vývod na turbo a z turba to povedu dál do olejové vany.. bude ale napojený i olejový chladič a tím pádem řeším i jak ten okruh přesně zapojit aby nedocházelo ke ztrátám tlaku a aby to bylo co nejvíc efektivní..

Chlazení: ten vývod z toho radiátoru vůbec nevím, jedině sehnat jiný chladič z nějakého dieselu nebo to tam nějak "dodělat" a nebo udělat chlazení na turbo samostatné úplně zvlášť, že seženu čerpadlo se samostatným chladičem + nádobkou a udělám z toho nějaký "custom" okruh... s elektrikou by si pohrál kamarád tam by nebyl takový problém ale doufám, že teda existuje jednodušší varianta..

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 06 led 2012 23:04
od Beaver
Některá turba se chladí jen olejem, což by ti usnadnilo život. Redukci pod filtr použij určitě bez termostatu, není nic horšího, než když do turba přestane proudit olej.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 19:13
od elviiis
Chlzeni vodou neni problem nech si udelat normlane Tkus (jde i koupit jen je otazka jestli ve vhodnem rozmeru) na vodni hadici mnoho aut ma takhle vyvedene vyvody na chlazeni turba od serie... turbo mazej prirubou pod filtr vracecku do vany s tlakem oleje to nic neudela jen si zjisti jakej budes muset dat restriktor abys to turbo neuchcal olejem...

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 20:19
od enougher
Moment ty zijes v predstave ze klasicky motor "oturbis" a hura tuning???

Turbomotory maji jine ventily , pisty atd.... vec neni tak jednoducha
aby jsi pak neoplakal motor az ti treba pukne pist :?

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 20:31
od Beaver
Aha a můžeš mi říct, jakej rozdíl je mezi ventilama u Supry turbo a Supry nonturbo ? :lol: Žádnej jsem nějak nenašel :)

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 20:32
od Tom_
Ja myslim,ze v te predstave zijes nejspis ty,protoze jakmile se nekdo zabyva mazanim a chlazenim,tak uz ma davno tyhle veci vyresene.Ja te muzu ujistit,ze se da klidne na urcity (nizky) tlak jezdit se seriovymi pisty a ventily bez sebemensich problemu :wink:

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 20:44
od elviiis
tak tak neni v tom az zase takova veda... pokud nechces nejak razantne navysovat vykon neni oturbeni az zase takovej problem... vetsi problem nez mechanika je elektronika...

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 21:11
od Yurii
No naopak jsem slyšel o borcích co schválně dělají z Nissan CA18DE nebo jak se to jmenuje CA18DET jen tak že přidají turbínu dají vysoké na zakázku dělané těsnění pod palici aby tu kompresi trochu snížili a při správnym naladění ŘJ a nepřehnanym tlaku s tím není problém :)
Někde to tom byl i článek ale já hlava dubová si nepamatuju kde :(

Jináč asi doporučuju chlazení turbíny vodou bo u oleje bys musel hodně řešit jeho teplotu, třeba i ten muj malej benzíňák má vodní chlazení a to je to mrňavá T15ka bez IC :-) Dieselový turba se často dělaj jen chlazený olejem ale u benzínu sem to moc často neviděl.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 21:17
od Stanley
enougher: bez komentare

elviis: u toho mazani jsem se bal prave abych neodpalil nejaky sealing s tim sandwich plate, jeste mi bylo doporuceno fakt vrtat do bloku :D do budoucna pri nejhorsim zaslepit ale chtel bych se tomuto vyhnout.. u tech turbin me to sere ze s tim je hodne roboty a koumani proto jsem volil cestu kompressoru u sebe

ja se na to kouknu poradne jak budu v garazi a jeste se tady poptam do detailu na neco

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 21:22
od Stanley
beaver: sandwich plate uz je koupeny s termostatem a musim udelat jeste i nejake vyvody na budiky tlak a teplota oleje dalsi motanice.. jeste tam budu napojovat olejovy chladic tak to uz by byl problem tam cpat i to mazani na turbo, nejak mi to nesedi... zatim by to slo tou cestou fakt navrtat do bloku vyvod k turbu a vyvod z turba do olejove vany.. to by slo zatim cekam na dalsi navrhy pokud mozno :D vodni chlazeni jeste nejak premyslim tam je vice variant

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 22:04
od Yurii
Hele nevim jeslti Ti to pomůže ale u Scoupe je vývod na mazání turbíny hozenej nástavcem s holendrem přes oil pressure switch a pak ven rovnou do vany. Jinak ten sendvič pod oil filter s termostatem je tam snad od toho aby v případě potřeby pouštěl olej do chladiče oleje a ne do turba takže bych se při správnym zapojení nebál že do turba nepůjde olej protože není důvod :)
Mjoo málem bych zapomněl... bloky atmo a turbenýho Scoupe sou prakticky stejný a umístění toho OPS taky takže si mylsím že by neměl být problém to udělat stejně u jakýhokoli jinýho motoru.
Kdybys Stanley chtel, udělám obrázek ale nemůžu to teď v servisnim manuálu najít :)

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 22:07
od elviiis
nevrtej do bloku vytahni to s te priruby a jen do vstupu na turbo vsad restriktor a je to...

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 08 led 2012 22:55
od Tom_
presne tak jak rika elviis,nevim proc zbytecne vrtat do bloku,kdyz si muzes krasne vyvest mazani mezikusem u olejoveho filtru.S tim olejovym chladicem,bych az takovy problem nevidel.Jen si nejsem jisty, zda-li by to utahlo olejove cerpadlo a pokud ano,tak jak dlouho,ale mozna se mylim.Nevim jak u ostatnich aut,ale u s2 je resene chlazeni turba klasicky, olejem.Tudiz ja pri prestavbe sveho motoru pujdu taky touhle cestou,jelikoz uz par stejnych motoru tak jezdi bez problemu.Jen si dat pozor na dochlazovani turba po jizde.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 09 led 2012 16:40
od Beaver
Yurii píše:...Jinak ten sendvič pod oil filter s termostatem je tam snad od toho aby v případě potřeby pouštěl olej do chladiče oleje a ne do turba takže bych se při správnym zapojení nebál že do turba nepůjde olej protože není důvod...
Ten termostat se ale právě otevírá při dosažení nějaké teploty aby ten olej z okruhu pustil do chladiče. Pokud by na tento výstup napojil turbo, tak se nebude vůbec mazat dokud se motor neohřeje. Což je špatně.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 09 led 2012 19:30
od Karamusa
A co ten olej z turba odvést do víka ventylů?

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 09 led 2012 22:00
od kony5
ne olej z turba bude odvádět do vany..
možná by bylo dobré říct pro jaký je to konkrétně motor....

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 10 led 2012 11:32
od Yurii
Beaver píše:
Yurii píše:...Jinak ten sendvič pod oil filter s termostatem je tam snad od toho aby v případě potřeby pouštěl olej do chladiče oleje a ne do turba takže bych se při správnym zapojení nebál že do turba nepůjde olej protože není důvod...
Ten termostat se ale právě otevírá při dosažení nějaké teploty aby ten olej z okruhu pustil do chladiče. Pokud by na tento výstup napojil turbo, tak se nebude vůbec mazat dokud se motor neohřeje. Což je špatně.
Tak jsem to právě myslel, jenom že někdo o pár příspěvků ho před tím varoval tak jsem to chtěl zdůraznit ale moc se mi to asi nepovedlo :-D

Olej z turba do víka ventilů??? To je dobrá konina :lol: to by fungovalo tak akorát kdyby motor běžel vzhůru nohama... olej z turbíny má vždycky odtejkat samospádem.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 10 led 2012 11:35
od blázen
tlak vzít z bloku nebo toho sandwitch,obojí přes vhodný restrictor, odvod do vany do vhodné výšky aby nedocházelo k vytváření odporu pro ten odtok z toho turba.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 10 led 2012 13:17
od Stanley
Tak motor to je ten hyundaiacký dvoulitr totožný s 4g63 a turbo tam je TD05-20G a je tam chlazení vodou.. vodu vezmu z klasickych hadic z chladice, rozrezu 2 ze 3 na pul dam tam mezikus a z vrchni hadice to povedu do turba a do spodni z turba pak ten olej samozrejme do vany a ne do vika ventilu jeste teda jak ten olej dostat do te turbiny, posledni vec a muzu zacit :)

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 10 led 2012 13:43
od Tom_
4g63 blok nema oil filter housing?Takova rozbocka jakoby,myslim ze by mel urcite mit,takze sehnat ten housing prisroubovat do bloku,das filtr a pak normal hadici do turba spolu s restriktorem ,tady fotka nejaka na priblizeni veci co myslim .Ja to budu resit tim,ze pouziju oil filter housing z turbo verze.
Obrázek

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 10 led 2012 14:20
od Stanley
Tom_ dival jsem se ale vypada to ze to asi nema, nejde tam ted moc videt to bych pak omrknul jak bych to auto mel nahore rozhozene jinak jsem nasel spunt kousek pod vikem ventilu a tam by to slo vzit jen se podivam jestli neni nahodou uz na turbu ten restriktor

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 10 led 2012 22:37
od kozorozecek
asi to sem nepatři ale jak se určuje velikost toho restriktoru k turbu nebo to je dane vyrobcem?

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 10 led 2012 23:14
od Libor12
podle max tlaku oleje na výstupu do turba. Garett je nabízí jako příslušenství.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 10 led 2012 23:15
od Alfoun
Ja mam 0.9mm restriktor(Garrett gt30R)
Stanley.Pokud mas kulickove loziska,tak staci vyvest tlak oleje ze snimace tlaku oleje.Jenom si sezenes adapter a mas to. Z toho mezikusu pro chlazeni oleje ti do 80 stupnu nic nepotece. Jak uz psal beaver.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 11 led 2012 00:06
od Yurii
Ja mel teda za to, ze ballbearing turba sou nachylnejsi na vyssi tlak oleje nez klasicky kluzny loziska... muze mi nekdo vysvetlit jak presne to teda je? Vim ze prumer restriktoru zavisi na tlaku oleje a ze je to pro kazdou moderni turbinu jinaci ale tim to hasne.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 11 led 2012 00:12
od menyjak
Stanley píše:Tak motor to je ten hyundaiacký dvoulitr totožný s 4g63 a turbo tam je TD05-20G a je tam chlazení vodou.. vodu vezmu z klasickych hadic z chladice, rozrezu 2 ze 3 na pul dam tam mezikus a z vrchni hadice to povedu do turba a do spodni z turba pak ten olej samozrejme do vany a ne do vika ventilu jeste teda jak ten olej dostat do te turbiny, posledni vec a muzu zacit :)
4g63 bere olej pro turbo z hlavy.u N/A je ten otvor zaslepenej šroubem a ten se nachází kousek pod tím gumovým měsíčkem těsnění víka ventilů...

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 11 led 2012 00:25
od Stanley
menyjak: jo ten uz jsem nasel, psal jsem to tu :) nejjednodussi cesta, misto te zaslepky jen dat samec na samici a uz jen hadici..

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 11 led 2012 23:08
od kony5
kolik chceš plnit? u 4G63 mitsu je tvrzená kliková hřídel u hyundaie sem to nikde nezjistil asi není..ojnice a písty máš serii?... jak budeš řešit elektroniku? pigiback jednotkou?...jinak ten mezikus pod filtr kvuli chladiči je zbytečný 4G63 má v nálitku držáku filtru který je našroubovaný na bloku přímo vývody na olejový chladič... z nějakého starého galantu to určitě seženeš...

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 12 led 2012 01:16
od Stanley
.

Re: Mazání a chlazení turba

Napsal: 12 led 2012 10:02
od Taboo
Smazano