Stránka 1 z 1

umistění egt a wideband sondy

Napsal: 24 led 2012 21:59
od tom28
ahoj
mám malý dotaz ohledně umístění výše uvedených čidel na výfuk..... zajímá mě jakou vzdálenost přibližně od turba to umístit...... turbo je umístěno v úrovni ventilového víka..... motor je uložený podél. Za turbem je koleno a výfuková trubka směřuje k podlaze spolujezdce...... mám nějaké místo v motorovém prostoru, že bych mohl tyto senzory umístit hned za turbo... otázkou je jak daleko mají být čidla od turba..... respective, kde je dobré čidla umístit....
děkuji

konstrukčně takhle nějak http://www.google.cz/imgres?q=e30+turbo ... ,r:1,s:236" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: umistění egt a wideband sondy

Napsal: 24 led 2012 23:23
od Libor12
čidlo egt běžně vrtam do výfukového housingu turba hned pod přirubu co je spojeno se svody a wb lambda sondu dávám zhruba 100cm od hlavy,pokud nebyla od série normální. Takze někde do downpipe v té vzdálenosti. Pokud byla sériová použiji její vstup,0-1V Výstup použili pro stock ecu nebo 0-5V Výstup pro standalone ecu nebo piggy back.

Re: umistění egt a wideband sondy

Napsal: 24 led 2012 23:53
od /jon
Nemělo by se čidlo EGT umístit na výfukový svod válce, který je nejvíce náchylný na chudou směs? U M20 by to měl být první válec.

Re: umistění egt a wideband sondy

Napsal: 25 led 2012 00:16
od Libor12
tak jedno čidlo beru spíše jako ochranu turba před zničením. Optimálně by bylo pro každý válec jedno. Ale pokud motor má nějaké specifikum,které je třeba ohlídat tak proč ne. Je nějaká příčina proč bývá na M20 u prvního válce chudá směs?

Re: umistění egt a wideband sondy

Napsal: 25 led 2012 09:35
od tom28
tak tato problematika mi není známá...... že by první válec měl nějaký handicap...co se týče chudé směsi....
Jediné na co tento motor muže trpět je chlazení, kde zpravidla na 1 první válec je přiváděna studená voda od chladiče...... zatím co 6 válec je ochlazován vodou která už ochladila všech 5 válců před ním.... z toho by se dalo usoudit, že 1 válec bude podléhat větším teplotním výkyvům a tudíš by se mohl více opotřebovávat.....zatím co poslední válec "6 tý" bude naopak více přehřívaný........ z důvodu horšího chlazení....to ale s chudou směší nemá nic společného.
U 6-tého bych naopak viděl vetší riziko co se týče teploty..........


takže jestli jsem tomu rozuměl dát senzor egt pod přírubu turba, v místě kde se sbíhají jednotlivé výfukové svody do jednoho? prostě mezi motor a turbo....?