Stránka 1 z 1
Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 21:32
od Progresss
Ahoj, předem chci poprosit moderatory o promazávání OT, posměchu o prdítku atak
Chtěl jsem se zeptat zdejších tunerů na rozdíly v motorech atmosferických a s kompresorem.
Jde o to že už docela dlouho uvažuju o tom že bych zkusil pumě trochu pomoct právě kompresorem a když jsem se o to dneska začal zajímat trošku víc, první co jsem našel je že motory s kompresorem mají jíné písty..
Abych byl trochu konkrétnější chtěl bych použít komponenty z C230 kompresor. Motor z pumy bez problému vydrží 120kw(racing puma) - serijová má 92

Já bych se spokojil s hodnotou kolem 150hp, předpokládal jsem že s nízkým plnícím tlakem by to mohlo šlapat bez úprav ŘJ.
Myslíte že je toto reálné ? případně nějáký úskalí toho? Zdá se mi to poměrně "jednoduché" na množství HW úprav (proti turbu).
Díky za odpověd

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 21:41
od Takeshi
poladíš motor 100tis
špéra 20tis
nevydrží to spojka převodovka 50tis
pak brzdy podvozek 50 tis
a stejně se to bude furt srát
nakonec to bude neprodejný
našetři a Kup si za rok focuse ST nebo něco rovnou s turbem

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 21:46
od Progresss
Jestli se toto ukáže jako naprostej nesmysl na podzim koupím FOCUSE ST mk1
Jinak nechtěl jsem z ní dělat závoďák, jen jí trochu zrychlit v přímce
Takže jsem s těmato věcma vůbec nepočítal a jediný co zatím má jsou brzdy z mondea ST. Jinak za 50 bych měl do pumy asi 10 převodovek

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 21:51
od kony5
Písti jsou nižší nebo s vyhloubením uprostřed...prostě aby jsi dosahl nižšího kompresního poměru kvuli dodání vzduchu pod tlakem - přeplnění... Žadné nizkorozpočtové přeplňování neexistuje

..začneš stavět motor a když už davaš tohle nové tak dáš i tamto a když už to dávaš nové tak tam dáš něco pořádného a tak to pokračuje až v motoru zahučí 100tisic a furt to nejede...začarovaný kruh..
Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 21:54
od xciba
nevejde se treba do pumy 2.0 duratec z mondea mk3?ten by tam byl skoro ideal vykon to ma 108kw a je jich docela dost

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 21:58
od blázen
Zrovna na ty písty sahat nemusíš,osobně bych na tvým místě ale koupil focus ST, to je cesta se zaručeným výsledkem a ne katastrofou.
Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 22:02
od Progresss
Motor z mondea by tam šel

Co jsem koukal v anglii tak dávaj duratec + turbo

Jenže do tohoto jsem se právě pouštět nechtěl tím bych to auto právě "znehodnotil" měl jsem asi "trochu" špatnou představu že by to bylo prakticky plug and play - koupit sání z pumy, kompresor z medáka. Vyhodit kompresor klimatizace a pak "trochu" vaření litiny atd..
V případě že by to nefungovalo, prodávalo se atd tak bych tyto komponenty prostě vyměnil za sérijové..
Se začarovaným kruhem to vidím když někdo dělá velké úpravy.. Já si právě předem chtěl napřed všechno promyslet, proptat se, nakoupit komponenty a pak si "hrát" ale nesnažit se to honit do nekonečna, ale udělat právě jen to nutné..
Pravda je že STčko focus má 170 koní v serii s váhou jen o pár kilo větší než puma + má navíc dveře a je novější

Zde bych s logikou byl asi u konce, ale chtěl jsem prostě něco vyzkoušet

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 22:09
od JRD McLAREN
no co sa tyka povodnej ECU..
tak ide o to ci meria talk v sacom potrubi MAP ...alebo mnozstvo pretekajuceho vzduchu MAF
s MAP by mohol byt problem, ze by ECU nevedela pracovat s pretlakom vzduchu v sani.
pokial si to chces len tak skusmo zmontovat..
tak smelo do toho... nikto ti asi predom nepovie ako sa to bude spravat..
piesty zatial urcite riesit nemusis...
"oturbene Hondy" funguju s plniacim tlakom do 0.5baru aj na seriovych vnutornostiach
Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 22:50
od Sova
jen tak pro zajímavost...předesílám, že sem ten topik nikdy celý nečetl, takže nevím jestli mu to jezdí a jestl to tam má...ale zběžně podle fotek asi jo
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=15&t=28857
Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 26 úno 2012 23:37
od Takeshi
problem je že by ses třeba dostal na 150k,pak bys ale potřeboval 180 atd
viděl jsem projekt borce,měl káčko , nejdřív 150k pak 170,to nestačilo dal tam motor z RSmk1 a lehce doladěný na 230
a snad před pul roku jsem koukal že tam měl big turbo na 270k
ne fakt neupravovat a jen měnit auto

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 01 bře 2012 20:37
od Progresss
Problém by pak byl, že než dodělám školu můžu chtít koní třeba milion

Toto mi přišlo docela "rozumný" v rámci toho něco si zkusit a autu trochu pomoct, jen právě to jestli mu pomůžu jsem chtěl znát názor i ostatních
Ono se nato asi vybodnu a opravdu si raděj koupím to STčko
ALE eventuálně kdybych dotoho chtěl jít.. Auto má MAF, dal bych kompresor z MBčka kde origo tlačí 0.5bar a s ničím nehýbal .. Je tedy reálný že by to takto fungovalo a auto rozumně jelo ?
Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.
Napsal: 01 bře 2012 21:57
od JRD McLAREN
no ked to ma MAF.. teoreticky hej..
otazka je kde ma ECU "ten vrchny mantinel" ...
a "do kedy" bude stihat palivova sustava ...
ci by to potom nepotrebovalo nejaky ten "chip" ..
a dvihnut tlak paliva...