Stránka 1 z 2

Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 21 dub 2012 22:32
od Clie
Nas posledni projekt - Subaru Tribeca 3.6
Udelali jsme economicky Multifuel mode (Benzin 95 + E85)
Na E85 dostali skvely zvyseni vykonu! :rock:
Vysledky dal.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uni-tec.cz Team

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 30 dub 2012 16:39
od TomGTI
Sleduji už vaší několikátou zde představenou úpravu,evidentně vaše jednotka i teorie ladění funguje když výkon jde nahoru.Tak nechápu když jsem četl nedávnou diskuzi zde kde jste byl za špatného.Můžete představit úpravu i nějáké atmosférického motoru s obsahem do 2000ccm?

Otázka na všechny:
Nebo je to tím že u turbo motoru se projeví změna výkonu v desítkách koní nárustu i když jak jsem se dočetl v již zmiňované diskuzi je teorie ladění Clie špatná,díky za osvětu problému každému kdo přispěje.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 01 kvě 2012 23:53
od Clie
TomGTI píše:..........Můžete představit úpravu i nějáké atmosférického motoru s obsahem do 2000ccm?
Ladime všechny motory, které mají ECU. Staci zavolat :)
TomGTI píše: ..... teorie ladění Clie špatná
Teorie jedna. To proste nepochopení toho, co jsem chtěl říct. To je výsledek mé neznalosti českého jazyka :)

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 04 kvě 2012 23:31
od JRD McLAREN
Tome islo tu hlavne o to... ze v ceskom jazku komunikovali dvaja ludia, ktorych materinsky jazyk bol uuuplne odlisny...
Clie je z vychodu .. a Taboo je na vychod este viac... :D

Clieho UNICHIP je v podstate piggyback jednotka...
tu vznikol prvotny problem (v komunikacii), a potom to islo...

co sa tyka toho "ladenia" NA motoru, tak tu sa bez uprav da zvysit vykon pomocou "precipovania" maximalne tak o 5-10%
napr. Felda 1.3MPI 50kW sa dala "naliat softwareom ECU" na cca 55kW... ale u fabricky silnejsich motorov to bude navysenie tak do tych 5%..
proste vyuzijesh rezervu, ktoru si nechal vyrobca, ziadne dva motory niesu rovnake, a tiez ani kvalita paliva nieje vsade rovnaka..
vyrobca musi mat mapu pouzitelnu pre 100tis kusov motorov.. pri "chipovani" sa proste povodna mapa upravi pre jeden konkretny (tvoj) motor.
(..proste pokial nebudes schopny dostat do toho valca viac cerstveho vzduchu, tak sa ti vykon (niako moc) nedvihne)
pri chipovani NA motoru sa vacsinou upravuje mapa predzapalu, pripadne sa zvysuje davka paliva=zvysenie spotreby - co ale potencionalny zakaznik neche/neocakava

v pripade preplnovaneho motoru je to ine, pretoze viesh zvysit plniaci tlak.
Turbo je proste vec, co ti dokaze dotlacit vacsie mnoztvo cerstveho vzduchu do valca, preto je narast vykonu markantnejsi (v zavislosti na zvyseni plniaceho tlaku)
takze uz ked vies "dotlacit viac vzduchu do valca", tak tomu musis pridat aj palivo, no a narast o 30-40 koni je raz-dva

v sucasnosti ale pozorujem, ze sa fabriky uz pri vyrobe brania pripadnemu chiptuningu..
vstrekovace idu pri plnej zatazi na 95% duty cycle..
turbo co tlaci 0.7BARu vie maximalne tlacit 0.75BARu ..na 1.0 ci 1.1 sa nemas sancu dostat...
(teda uz je nutny zasah do komponentov motoru, co nieje taka lacna zalezitost ako by bol chiptuning)

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 04 kvě 2012 23:36
od JRD McLAREN
To Clie:

som si v popise "Comments" vsimol "ON FLYWHEEL" ... ???
ale pokial viem, tak v pripade merania na valcovej brzde by malo byt uvedene " ON WHEELS" ..
..alebo sa mylim ..??

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 04 kvě 2012 23:56
od Clie
To spravne "on flywheel"
Našel jsem ztrátový činitel na Tribecu a prepočítal :)

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 05 kvě 2012 09:24
od JRD McLAREN
..tak potom OK .. :D

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 11:34
od TomGTI
JRD McLAREN:Díky tak něják jsem to pochopil,spíš mě jde o to že clie tady napsal nějáké informace ohledně ''teorie funkce motoru'' tak jestli to je tedy napsané správně když ještě neumí dobře česky,jestli s toho něco pochopím a něco se dozvím pro mě jako začátečníka který má auto z program. jednotkou a chtěl by eventuálně zkusit něco vytvořit na E85.Ještě jsem si všimnul že ve více tématech jsou příspěvky Taboo smazany,komunikoval jsem s ním ohledně mé mapy motoru a říkal že se na to podívá a pošle mě jeho úpravu na zkoušku,byl velice ochotný,teďka už nereaguje na SZ tak jestli někdo neví co se stalo,díky.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 12:36
od JRD McLAREN
s Taboo sa stalo to, ze odisiel ..a uz sem nepride...
podobne je to s viacerimi ludmi... ja sem chodim tiez len zoz zotrvacnosti,
pretoze sa tu uz asi moc vela novych veci nedozviem... (pre mna novych)

kde a co Clie pisal neviem.. necital som .. asi som to prehliadol...
(aj ked viem ze tu bol nejaky FLAME medzi Taboo a Clie)

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 16:35
od Clie
Chování je velmi neslušné a nesprávné.
Zadne příspěvky v tématu, jenom kritika.
Přestože jsem přesvědčen, že ten chlap se dobře vyzna v motorech.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 16:48
od crazyape
Je fakt ze vznikal úplně zbytečný flame mezi tabem a clie. Oba dělalí trošku odlišné věci a taboo je tak trošku samorost, co si budem povídat že. Nejednou taky na spoustu lidí machroval...
Spousta lidí piggyback jednotky odsuzuje. Já si myslím že to není špatná volba do auta které nemá nějak nesmyslně upravený motor a nežene za nesmysl číslama.

Nevim jestli je CLie Láďa tady od nás kterej má Focuse RS a jezdí k nám pro díly ale kluci z unitecu už pár aut odladili a evidentně to funguje. Láďa navíc pracoval pár let u VW motorsports v Německu takže asi ví co dělá.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 17:59
od honza 2.0 16v
je mnoho ladičů, kteří mají svou pravdu.... asi tak za mě... přijdeš za jedním řekne ti , nebo rovnou ukáže nějakej postup jdeš za druhým a ten postup toho první označí za pomatenost, přitom výsledek obou dvou naprosto srovnatelnej... nakonec to jak moc se ten či onen mýlí je spolehlivost agregátu při danejch podmínkách použití...

mimochodem koukám na tu alfu 156 2.5V6 .. to byla verze ještě s řj u nohou spolujezdce (euro 2)?

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 18:45
od Clie
honza 2.0 16v píše: koukám na tu alfu 156 2.5V6 .. to byla verze ještě s řj u nohou spolujezdce (euro 2)?
Ano, ale tam uz jine vacky.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 19:31
od TomGTI
Tak to je smůla že odešel Taboo zrovna teďka,potřeboval jsem poradit od něj s tou mapou :D

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 19:40
od Clie
TomGTI píše:poradit s tou mapou :D
Naladit motor přes internet, jsem neumim :nono:
Nechápu, jak to lze udělat.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 23:18
od Libor12
JRD McLAREN píše:
v sucasnosti ale pozorujem, ze sa fabriky uz pri vyrobe brania pripadnemu chiptuningu..
vstrekovace idu pri plnej zatazi na 95% duty cycle..
turbo co tlaci 0.7BARu vie maximalne tlacit 0.75BARu ..na 1.0 ci 1.1 sa nemas sancu dostat...
(teda uz je nutny zasah do komponentov motoru, co nieje taka lacna zalezitost ako by bol chiptuning)
a nejen to. Toyota už začala od letošního roku do svých ECU implementovat 64bit matematicky model reálného otáčení motoru s osciloskopickou kontrolou akčních členů a na základě kontroly odezvy pak provádí korekce. V samém základu je tím plně znemožněn jakýkoli neoprávněný zásah do ecu-sw nebo přidání piggyback. Představeno to bylo loni a jak to tak vypadá,ma to takový úspěch že od příštího roku do toho půjde i koncern vw a stane se to součástí OBD2,EOBD. Stručně a jasně řečeno"konec čiptuningu v čechách" :D

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 23:29
od Clie
Nové motory od VW, Forda etc 150-170 koní s 1 litru. Myslím, že tam není nic tuningovat fyzickými překážkami.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 23:39
od Libor12
Clie píše:Nové motory od VW, Forda etc 150-170 koní s 1 litru. Myslím, že tam není nic tuningovat fyzickými překážkami.
to je ok. Ale budu chtít auto provozovat na e85 nebo n/a přestavět na turbo a mam smůlu. Nepůjde to ani změnou sw ani žádnou přídavnou elektronikou. Prostě pak už budou jen dvě možnosti. 1. Nechat auto tak jak je - cíl výrobce automobilu. 2. Celé řízení motoru vyhodit a použít standalone ecu.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 06 kvě 2012 23:44
od Clie
Doufam, že tunery v průběhu jednoho roku bude nalézt řešení 8)

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 00:30
od Libor12
asi to nebude ani za rok ani za dva. I "dvorní" úpravce toyoty - TRD nabízející různé racing díly a kompresorove kity včetně továrního reflash ecu pomocí toyota tech stream system bylo možné změnit jakoukoli mapu v ecu s OBD2. Pro modelové ročníky 2011 a dál už tato úprava neexistuje tak jako i jiní výrobci piggy back ecu toyotu vyškrtli ze seznamu.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 00:35
od Clie
bylo zajímavé vyzkoušet, pokusit se dát Unichip na takovou systému :rock:

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 00:39
od Libor12
Clie píše:Nové motory od VW, Forda etc 150-170 koní s 1 litru. Myslím, že tam není nic tuningovat fyzickými překážkami.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 00:41
od Clie
Libor12 píše:
Clie píše:Nové motory od VW, Forda etc 150-170 koní s 1 litru. Myslím, že tam není nic tuningovat fyzickými překážkami.
Mas (mam) pravdu :D

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 00:55
od Libor12
Clie píše:bylo zajímavé vyzkoušet, pokusit se dát Unichip na takovou systému :rock:
:) já zkusil fic od AEM. Nulový výsledek,ani jsem nenastartoval. :)

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 01:00
od Clie
Libor12 píše: :) já zkusil fic od AEM. Nulový výsledek,ani jsem nenastartoval. :)
Proc ne zkusit s Unichipem? Čiste pro experimentu.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 09:39
od JRD McLAREN
no ono kedysi som sa ucil ze ECU je Engine Control Unit

posledne som na skoneni pocuval o Emission Control Unit
pripadne "novinka" ECM - Emission Control Management

proste to je cele o tom, aby motory produkovali co mozno najmenej emisii, teda fabrika musi vyrobit/montovat taketo systemy
a su nuteny vyrobit to tak, aby zasah do systemu (= zvysenie produkcie emisii) nebol mozny...

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 09:57
od Clie
Při instalaci Unichip žádný vliv na emise a ekologických norem.
V normálním režimu, nemáme zasahovat do činnosti sondy lambda. Neměňte palivové mapy v "closeloop", jen predstih.
Tim padem na vsech autach po nasei prace muzete jit na STK klidne.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 11:08
od Libor12
a teď clie nemluvís pravdu! Předstih na emise samozřejmě vliv má,a je jedno jestli v close nebo open loop. Čím blíž k optimálnímu bodu zapálení směsi,tím vyšší je výkon,ale samozřejmě také emise. Tovární naladění je kompromisem obou věci a samozrejme spousty dalších. Proto je tu snaha o uvedení E85 do technickeho prukazu,aby taky jako E85 použili emisní normu k měření. To už by pak žadna uprava stk - emisemi neprošla.

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 07 kvě 2012 16:26
od TomGTI
Clie píše:
TomGTI píše:poradit s tou mapou :D
Naladit motor přes internet, jsem neumim :nono:
Nechápu, jak to lze udělat.
Tady nešlo o žádné ladění po internetu ale o nějákou radu na již vytvořenou a odbržděnou mapu.
Jinak Clie ladění po internetu normálně funguje,ještě máte hodně jak zdokonalit váš Unchip :D

Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel

Napsal: 09 kvě 2012 09:58
od Clie
Libor12 píše:a teď clie nemluvís pravdu! Předstih na emise samozřejmě vliv má,a je jedno jestli v close nebo open loop. Čím blíž k optimálnímu bodu zapálení směsi,tím vyšší je výkon,ale samozřejmě také emise. Tovární naladění je kompromisem obou věci a samozrejme spousty dalších. Proto je tu snaha o uvedení E85 do technickeho prukazu,aby taky jako E85 použili emisní normu k měření. To už by pak žadna uprava stk - emisemi neprošla.
Souhlasím.
Emise NOX se výrazně zvýší, se vedsim predsihem.
Vliv zapalování na emisí CO v bohaté směsi je mnohem více než v chudých.
S cílem neutralizovat toxicitu výfukových plynů se katalyzátorem je nutné směsi (lambda = 1), takže může vést predstih brát jako kritérium optimalizace.

S Unichipem všechny hodnoty (90% pripadu) stále v přijatelných mezích pro průchod STK.