Stránka 1 z 1

kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 23 dub 2012 20:31
od konyvka2
dobrý den panové mam dotaz uz jsem mel par aut a pokazde jsem použil jiny styl a nemel jsem moc dobre skusenosti s ani jedním bud se mi zvyšila spotreba což se mi stalo u kuzelu nebo kdyz jsem koupil do jineho auta vlozku tak to bylo pomalu horsi jak s origo filtrem tak tedka jsem koupil astru g coupe 2,2 a chtel bych se poradit jestly koupit spise cely kuželovy kit a ne jen kuzel a nebo jako tady panove jeke si filtry neznamich znacek a podobne a nebo vlozku co preferujete vice diky za rady koukal jsem bud od greenu celky kit za 2600 a nebo na vlozku od KN za 1700 diky za rady a poznatky budu rad za kazdy nazor :wink:

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 23 dub 2012 20:34
od TomasUL
Použij spíš vložku, a pak pravidla českýho pravopisu. :D

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 23 dub 2012 22:31
od Párek
vlozku, pokud neudelas poradne odstineni a privod vzduchu aspon podobne jako pro airbox tak kuzel nema vyznam

OT: proc resis "tuning" a spotrebu? pokud hodlas jit aspon nejakym smerem do performance tuningu tak se na spotrebu radsi nekoukej... to nech radsi motor v serii

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 23 dub 2012 23:00
od j3ykobim
záleží kolik do toho chceš dát, jestli do 2 tis, tak vložku...., pokud jsi ochoten dát kolem 10tis+, šel bych do něčeho lepšího, třeba dobrý zkušenosti mám s BMC CDA Carbon Dynamic Filter


http://eagleday.stores.yahoo.net/allmacdacady.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 23 dub 2012 23:23
od maRkus
se vtirnu, muzu ???? vlozka KN do orig boxu.... co mi to prinese na atmosferickym motoru bez zasahu do programu RJ ????
kdyz mi do motoru pujde vic vzduchu tim i vic paliva ne ? a kdyz s tim nepocital vyrobce komponentu do motoru tak by mu to mohlo i ublizit ne ??? a mimo jine treba v mestskem probovu by filtr mohl propustit i vic "bordelu" a prachu a tim zpusobit nejakej skody na motoru nebo se pletu ?

diky za info

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 23 dub 2012 23:29
od xciba
ja si teda prekopal komplet sani, ale kdyz jsem mel dobre odstineny kuzel KN tak mi spotreba sla o 0.5l dolu:) takze ja to vyuzivam spis jako setreni nez na racing :lol:
ale kdyz si s tim clovek nechce hrat tak je lepsi menit papiraky a mit klid..

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 00:19
od j3ykobim
maRkus píše:se vtirnu, muzu ???? vlozka KN do orig boxu.... co mi to prinese na atmosferickym motoru bez zasahu do programu RJ ????
kdyz mi do motoru pujde vic vzduchu tim i vic paliva ne ? a kdyz s tim nepocital vyrobce komponentu do motoru tak by mu to mohlo i ublizit ne ??? a mimo jine treba v mestskem probovu by filtr mohl propustit i vic "bordelu" a prachu a tim zpusobit nejakej skody na motoru nebo se pletu ?

diky za info
přinese ti to tak max. lepší zvuk či pocit, odpadne pravidelnej nákup papírových filtrů :), jinak právě aby ti tam nelítal bordel a prach, tak by jsi měl mít kvalitní filtr(né moc velký díry) a hlavně naolejovanej. Vložku stačí jen vyprat, vysušit a naolejovat zhruba po 5tis km tušim.

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 01:14
od fokr_jr
reaguji na markuse -

kdyz sem zjistil, ze K&N vlozka me stoji o 15% vic nez obyc FRAM, tak sem do ni sel a dal sem si ji do 1,8 TDDi Focuse I, 315tkm. to auto ozilo jako svine a na nic jineho sem nesahal. a spotreba sla taky lehce dolu. Focuse mam na daily jezdeni, takze cista serie bez uprav. a filtr peru + impregnuju origo K&N olejem po 20tis (jako vymena jednorazove vlozky).

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 11:14
od Sova
j3ykobim píše:pokud jsi ochoten dát kolem 10tis+, šel bych do něčeho lepšího, třeba dobrý zkušenosti mám s BMC CDA Carbon Dynamic Filter


http://eagleday.stores.yahoo.net/allmacdacady.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Můžu se zeptat v čem tkví rozdíl mezi tím co si postnul a mezi kity 57i od KN?

Co ospravedlnuje těměř 5x nárust ceny?

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 11:49
od j3ykobim
V KN se moc nevyznám..., ale tušim že jsou převážně bavlna/plast. BMC CDA jsou z uhlíkových vláken. Jsou hustší s lepší vodivostí vzduchu.

http://www.bmcairfilters.com/why-bmc%3f ... 212_1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 12:12
od Sova
Po přečtení jejich webu sem pochopil, že je to normální bavlněný filtr /o žádném uhlíku ani řeči/
Ve sloupku Why choose BMC? se vymezují že oproti filtrům ze synthetických tkanin jsou lepší v tom a v tom a protože atd. atd.
Pokud je mi známo tak K&N a Green jsou čistě bavlněné filtry, tak teda nevím vůči čemu se s cenovkou 10 tis vymezují? Vůči čínskému nonamu za 250 korun :?

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 12:25
od kentoya
já se s tím neseru a kupuji nonamy za 250kč, a keine problem

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 12:30
od xciba
jeste jedna zkusenost taky jsem mel no name a bratr ma do dneska a zadnej rozdil jsem proti KN nepoznal, ale mel sem vyhodnou koupi tak sem vymenil za KN:)

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 12:39
od Sova
beztak je i čínský noname z bavlny...popravdě sem nikdy předtím o sportovním filtru ze syntetických tkanin neslyšel...
Až ted od BMC...jóó oddělení PR a marketingu je mocné :lol:

Tím tu firmu nechci zhazovat, ale dělají na mne dojem Herbalifu...v podstatě prodávají obyčejný produkt, ke kterému přidají high-special-brainwash omáčku, trošku karbonu s formulí1 a hle...vzducháč za 10k je na světě
Myslím že i Steve Jobs by záviděl :lol:

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 12:49
od xciba
ono celkove je kolem sportovnich filtru hodne nesmyslu nejlepsi jsou ale ty kity co stojej 20 a pridaj 40koni :kladivo: :kladivo: :kladivo:
ale i KN stalo sve doby kolem 8-10 tis:D

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 13:04
od Sova
přijde mi to, jakoby dostali za ukol zakomponovat do těch jejich kitu co nejlevnější, nejméně nákladnou blbinu/zařízení, systém/ která zároveň vypadá hodně high-tech, draze a technologicky složitě → tzn. můžeme prodávat s 10x násobným ziskem a prodáme to :D

No kadopádně smekám nad těmi jejich hlavičkami.

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 13:22
od j3ykobim
Sova píše:Po přečtení jejich webu sem pochopil, že je to normální bavlněný filtr /o žádném uhlíku ani řeči/
Ve sloupku Why choose BMC? se vymezují že oproti filtrům ze synthetických tkanin jsou lepší v tom a v tom a protože atd. atd.
Pokud je mi známo tak K&N a Green jsou čistě bavlněné filtry, tak teda nevím vůči čemu se s cenovkou 10 tis vymezují? Vůči čínskému nonamu za 250 korun :?
The CDA filtering system is composed of a cylindrical carbon fibre airbox containing a washable filtering element. The choice of this composite material is due to the fact that carbon has low thermal conductivity allowing insulation from the engine heat to the aspirated air. Replacing the original airbox with the CDA means that fresh air is channelled directly to the filter, thermally insulated inside the carbon airbox and then conveyed to the engine through an air flow deflector with minimum loss of power (patented system).

Nejsem výrobce ani distributor filtrů, beru to jen podle pocitu + zvuku, když si kámoš koupil tento filtr před xlety na TTčko, oproti KNauto mělo perfektní zvuk, lepší odezvu na plyn, pocitově jelo lépe, ale hlavně zvuk byl úplně jinde. Pak ho před pár lety koupil kámoš co tu má tu skoro 300hp RSo a je snim moc spokojenej i po xletech. Jestli si někdo myslí že je to předraženej šmejd, tak mu to neberu ani ho nikomu nevnucuju. Pro mě je to zatim ten nejlepší.

http://www.youtube.com/watch?v=ocIcgYL- ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;


PS: Sám teď mám napodobeninu KN od Simota, o proti papíráku skoro žádný rozdíl. Kdyby to byla taková šmucka, tak by to od r.96 nepoužívali v F1 (Ferrari, Toyota, Williams BMW, Prost, Sauber a Minardi) a koukni kolik stají v F1 používá KN :wink:

PS2: http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=100&p=513956" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 13:26
od xciba
tak je jasny ze to bude lepsi nez KN protoze to ma uz vse potrebne k tomu aby to fungovalo- privod vzdhucu a zaroven odstineni od tepla takze efekt se dostavi to je jasne:) 8)
jinak tady mas zvuk no name filtru je to moje video a pust si to tak od 0:10 :) zni tam jen filtr vyfuk je serie:)
http://www.youtube.com/watch?v=6SKb0RCEyMk" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 13:48
od bóďa
spis by me zajimalo, pouziva tu nekdo "houbu" od HKS?

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 17:14
od konyvka2
chlapi nechtěl jsem tady rozpoutat todle co tady je jen jsem chtěl vědět zkušenosti a rozdily mezi vložkou a kuželem a ohledne toho pána co mi píše že když řeším spotřebu tak asi auto nepoužívá každý den do práce jako já 30km tam a zpět jestli spotřeba bude o 0,5 vyšší je mi jedno ale ne jako na 1,4 xsi 69kw od peugeotu kde se mi spotřeba zvýšila i viditelně ono živit v dnešní době auto které baští okolo 10l není moc lidské ale jinak díky za komentáře třeba jsme tady cetl pána a ten píše o filtru od simoty a měl jsme stejne pocity že se vykon nezměnil ani kroutici moment to jsem měl zase v 1,9tdi

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 18:35
od JRD McLAREN
kentoya píše:já se s tím neseru a kupuji nonamy za 250kč, a keine problem
a ja k tomu este montujem kus hajzlovej trubky .. spek

ono ten CDA ma ten karbonovy box, co docela dobre izoluje teplo, tym padom je nasavany vzduch chladnejsi...
kazdy fabricky "atmosfericky" ma nejaku tu "rezervu", da sa povedat ze je to cca do 10% z povodneho vykonu..
takze ked sa zlepsi sanie/vyfuk tak riadiacka motoru+vestrekovace si stym este dokazu hravo poradit, poskodenie motoru nehrozi...

ale samotna vymena filtru/ci vyfuku ten "preplach valca" zlepsit nemusi..
nieje teda asi ziadny univerzalny navod, "ze ktory filter na ktore auto namontovat" aby to islo zarucene lepsie

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 19:29
od konyvka2
no jasný dobra ale asi půjdu do vložky proto že když bych dělal kužel tak jsem pochopil ze je strasně moc starostí s odstíněním tepla od motoru aby to fungovalo dobře tak jak má a nebo dát tedy celé náporové sání jako od toho BM nebo jak to tady někdo psal s (karbon vlákny) nebo od Greenu když mi píšete že je to jakoby jedno a o nějaký ramus navíc když tady lidi pišou ze to auto potom ma hlubší ton mi ani nejde auto ma jezdit spotovně a ne udělat hafec hluku a vykon nikde.spis jsem chtěl vědět co by byla lepší volby

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 19:47
od Butcher
silonka

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 24 dub 2012 21:59
od JRD McLAREN
..najlepsie precucnuta cez valec co.. :lol:

Taboo tu onehda pisal. ze to je aj jedno, a ze aj obyc. papierovy filter, spravi rovnaku sluzbu ako bavlneny.
papierovy po 10tkm zahodish, a bavlneny vyperes.

ide o to, ci priepustnost filtra postacuje potrebe motoru...

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 26 dub 2012 05:40
od honza 2.0 16v
nečetl jsme to celý, ale po mnoha měřeních sem se vrátil k origo boxu (sic upravenýmu s co největším průtočným průřezem před filtrem pro minimalizaci tlakových ztrát) a k obyčejnýmu papíráku...

co sme porovnával tak rozdíl kužel vs filtrbox s vložkou vs. papírák v upraveným filtrboxu je v mým případě minimální, spíš se rovná chybě měření..víc pomohlo narovnání výstupu potrubí z filtru a cesty ke klapce.... a jelikož ten samej filtrbox vložku jezděj motory se základní úpravou s výkonem i 260-270PS bez ztráty kytičky tak to pro mýho nabroušenýho astamtika ( kompletně upraven 2l 16v ve fiatu coupe..) musí stačit...

pokud neřešíš výkon 300PS + z nějaký foukačky je cokoliv řešit zbytečný... potom tu máme obří KNko s molitanovým převlekem:) a to snese cokoliv

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 01 čer 2012 16:08
od metju
Jakýkoliv bavlněný filtr je dobrý, pouze do prvního vyprání... Houbu HKS už vůbec ne, ne pro normální využití.

malý test filtrů ZDE http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/" onclick="window.open(this.href);return false;

mluví za vše, minimálně obrázky pro anglicky-nehovořící jedince...

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 01 čer 2012 16:40
od Ritchma
Prej tuning fórum :lol:
Neviděli jste MCM jak testovali sání na brzdě? Nechce se mi to hledat, protože mam hrozně pomalej net, ale je to na youtube...
Osobně jsem měnil na 100ps cliu papírák za K&Nko a úplně se tomu změnil zvuk, takže počítám že víc vzduchu tam šlo. Kupodivu spotřeba šla dolu. Důvod výměny byla jenom zvědavost co to udělá, byl levnej a já to neplatil, tak se to vyměnilo. Osobně bych šel touhle cestou u normálních aut, přece jenom když už nic jinýho, ten filtr je věčnej, vyčistit ho trvá chviličku a nestojí to moc peněz. Co jsem koukal na testy naopak to propustí míň nečistot a víc vzduchu nemůže uškodit... Ale nečekal bych od toho kromě tý snadný údržby nic jinýho!

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 01 čer 2012 17:44
od JRD McLAREN
..mmm toto je podobne jak sa hadat kto ma vacsi...

alebo..
ktory olej je lepsi....
ktore brzdove dosticky su lepsie...
a pod.

Re: kuzel nebo vložka do origo boxu

Napsal: 13 črc 2012 13:03
od BiGaSi
Osobně zastávám názor že výrobce ví jak udělat AirBox a Green nebo KN vý jak udělat filtr =) čily jasná volba =)