Stránka 1 z 2
Palivové mapy
Napsal: 14 říj 2012 12:40
od kaulik
Zdravim.Prosím o radu jak doladovat AFR v ECU při fyzických změnách na motoru saní atd.Mám flash tuner který mě pustí do ecu ,můžu si zálohovat tovarní i přeladené mapy.Hlavně jsem změnil sání a potřebuji vic benzínu.Musím si pořidit širokopásmovou lambdu když chci dělat aktualní mapy na upravy ktere delam.Chci si upravit i na E85.Nejvíce tu psal barbucha o tom samem před lety tak napis jak si to zmaknul. Dík kaulik
Re: Palivové mapy
Napsal: 14 říj 2012 18:40
od Mr. Grimes
Ahoj,
Ano sirokopasma lambda je nutnost, protoze potrebujes vedet presnou hodnotu, ne jen odchylku od stechimetrickeho stavu. Dulezite je take jeji umisteni, ktere muze negativne ovlivnit cteni. Mas pravdu ze pri zmenenem sani je vhodne upravit palivovou mapu, ale nejen "vic benzinu" ale take mene

. Uvidis, zalezi na charakteristice sani, ktere ovlivnuje volumetrickou ucinost pri ruznych hodnotach zateze i otacek.
Doporucuji dokumentaci od Tech Edge, kde jsou nahrubo vysvetlene naroky WB lambdy + nejakou knizecku na lazeni map

.
Pred lazenim na E85 rozhodne doporucuji kalkulaci vyteznosti vstrikovacu.
Re: Palivové mapy
Napsal: 14 říj 2012 22:26
od Libor12
Mr. Grimes píše: zalezi na charakteristice sani, ktere ovlivnuje volumetrickou ucinost pri ruznych hodnotach zateze i otacek.
samotný intake manifold ovlivnuje VE motoru zhruba do 5%,zbylých 95% jsou ventily,jejich průměr,vačky -překrytí,zdvih,úhel otevření a průřez a tvar sacích kanálů. Pokud zrovna nepřešel na ITB je jakákoli uprava mapy zbytečná,ona je i při přechodu na ITB,stačí jen pozměnit zatěžový koeficient podtlaku motoru.
Re: Palivové mapy
Napsal: 14 říj 2012 22:32
od JRD McLAREN
...no toto idem sledovat...
Re: Palivové mapy
Napsal: 14 říj 2012 22:43
od Libor12

velebnosti.. třeba je to nějaká ta . . . provokace

ale třeba nám k tomu barbucha napíše více

Re: Palivové mapy
Napsal: 14 říj 2012 22:57
od JRD McLAREN
ja som uz nekde jeden navod tusim cital...
Jako lahůdku na konec si necháme "čiptuning". Z autorádia vymontujeme integrovaný obvod a z atlasu nějakou mapu. Jednotku v autě otevřeme,integrovaný obvod zabalíme do mapy,polijeme benzínem a uložíme do jednotky. Tím jsme získali novou palivovou mapu.
Re: Palivové mapy
Napsal: 15 říj 2012 10:29
od kaulik
Zadna provokacka koukam ze je to vsude stejny a v kazdem foru je nejakej provokater.Tak jeste jednou.Mam Ford Mustang a mimo jine s nim jezdim na 1/4 mile a jelikoz zacalo zimni obdobi tak i cas uprav.Je to 4.0 V6 takze zadnej zazrak. amici mustangum dali neskutecnou moznost uprav ale v6 je trochu ve stinu v8 a protoze ho mam uz 5 let tak se snazim jak se da a od seriovky jsem uz na míle daleko.Interier,exterier,podvozek,brzdy,hnaci ustroji i motor jsem uz podrobil operacim v mé garazi.Co se motoru tyce tak zatim neuvažuji o kompresoru,turbu ani dusiku.Zatim chodim okolo vetsich zasahu ale i to malo me nuti delat palivove mapy.Koupil jsem od Sttedy studené saní a sct flash tuner s mapou bez ní to neslo.Na v6 je to pouze filtr a sací koleno zustalo tovarni.Tak jsem ho předelal a rozdil byl hned znát jenom to chce doladit mapu rosvici se kontrolka motoru.Dokonce jsem předelal skrtici klapku z 65 mm na 70 mm,keramické svody,hlavní řemenici,vyhodil kat a dve lambdy,vyřadil egr,odvetrani skrine mimo atd.Vse mam zmakli jenom si chci ladit mapy pro svyho konika nic vic.K tomu potřebuji pomoc abych to zmakl.Diky kaulik
Re: Palivové mapy
Napsal: 15 říj 2012 10:49
od Mr. Grimes
Jsem taky zvedavej co z toho bude, ale jestli to posere tak bude upravovat rozhodne o vic nez jen o 5%

.
EDIT: kaulik: Nemyslim si ze ti ty mapy pomuzou k kontrolce, nebude to spis tim ze si vyhodil neco co bylo potreba (lambdy???)? A odvetrani skrine mimo ti vykon spis ubere nez prida

...
Re: Palivové mapy
Napsal: 15 říj 2012 16:33
od Libor12
Takže to je cologne 12V ? Proč se rozsvěcí kontrolka motoru,respektive jaký to vypíše DTC? Jestli lambdy pro kontolu funkce katu tak ecu automaticky ubere palivo,ne moc ale ubere. Lambdy jsi tam nechal nebo nahradil nějakým O2 simulatorem? Když vyhodíš kat je lepší je tam nechat a jen je trochu povysunout z výfukuDuležite u teto smyčky je aby napětové signaly byly rozdílné. Pokud jsi ostranil kat a zvětšil klapku zvětšila se rychlost průtoku vzduchu,jenže to může ovlivnit AFR oběma směry. Záleži na tom kdy otevíra vstřikovač (zavřený,otevirající se ,otevřený sací ventil)a jestli je vstřikování simultanní,skupinové nebo sekvenční.
kaulik píše:vyřadil egr
špatně. U starých paštik s podtlakovým ovládáním to nemělo až takový vliv a většinou se to projevilo pozitivněji,ale u obd2 (předpokládam dle toho že máš sct flash tuner) je řízení elektonické a není primarně určené k ovlivnění emisí v closed loop režimu,ale také jako nejjednodušší prostředek k omezení detonací u vysokokompresních motoru tak aby jsi třeba mohl do motoru se statickým kompresním poměrem 12:1 nalít pouze 95oktanový benzín ale je to i běžná praktika u turbomotoru. Tím že egr vyřadíš,ecu na základě signálu nb ls není schopna doladit směs a do čerstvého vzduchu s vyšším objemem kyslíku se vstříkne málo paliva,směs je chudá,teplota spalování se zvýší až o 100st a mohou(nemusí) nastat detonace na něž ECU zareaguje posunem předstihu a výkon jde dolů.
kaulik píše:odvetrani skrine mimo
opět špatně,v motoru je naopak velice žádoucí podtlak a ventilace do atmosfery je špatně. Používají se na to dokonce specialní vakuové pumpy
http://www.moroso.com/catalog/categoryd ... code=17200" onclick="window.open(this.href);return false; ja osobně k tomuto učelu používám upravený kompresor klimatizace jehož lubrikaci zajištují olejové páry, ted mne tady spoustu lidí přestane mít rádo

no vlastně ani nikdy neměli

za tuto větu. Hlavně ti co si to koupili

Nemusíš kupovat drahé senzory tlaku na naladění motoru třeba tyto
http://www.tfxengine.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ale stači potom monitorovat podtlak v samotném motoru s budíkem za pár stovek

ne vždy se totiž lze spolehnout na knock senzor,přeci jen v motoru je dost hluku a detonace i když jsou specifické frekvence nemusí vždy ukázat správně.

Tak co tam máš dál?

Re: Palivové mapy
Napsal: 15 říj 2012 19:37
od JRD McLAREN
pokial to je OBD2, skus diagnostikou vycitat chyby v pamati..
trebars aj VAGCOMom... ci skutocne niesu zapricinene odstranenim katalyzatora, a zaslepenim EGR
mne sa po zaslepeni EGR kontrolka rozsvietila po cca 15min jazdy
Re: Palivové mapy
Napsal: 15 říj 2012 23:54
od kaulik
Neni to cologne 12V je to 4 litr rok 2007.

- Fotografie0015.jpg (72.05 KiB) Zobrazeno 5831 x

- Snímek 080.jpg (44.05 KiB) Zobrazeno 5831 x
Co se EGR a odvetrani tyce jezdim s tim 3 roky bez problemu.Detonacni spalovani jsem nikdy nemel neni to vysokokompresni motor a pouzivam 100 octanove palivo. Mam dualni vyfuk a lambdy tam byly ctyri po dvou na kazde strane.Zadni jsem vyndal s katem a vypnul v ECU. Kontrolka motoru mi nikdy nesvitila az ted po vymene tovarniho sani ale to neni duvod proc jsem zalozil tohle vlakno viz muj prvni přispevek. Chtel jsem vedet do potrebuji a jak postupovat pri odladeni jako na brzde svepomoci nic vic a nic min.Tak sorry jestli jsem otevrel spatny dvere.
Re: Palivové mapy
Napsal: 16 říj 2012 07:03
od Libor12
no mne by třeba zajímalo proč se rozsvědcí kontrolka motoru... jak už zde padlo bez wb lambda sondy se neobejdeš a v tvém případě bez dvou když máš každou stranu zvlášt a určite bych doplnil i snímaním egt třba innovatte prodává tento kombinovaný kit,velikost vstřku s benzínem bude asi dostačující,pro e85 už asi méně. Možná bude stačit jen zvýšit tlak v palivivovém okruhu,ale na to bych asi nevsadil. E85 aby to skutečně přineslo výkon tam bude třeba dopravit ne o 30 ale o 50% více,jenže to už bude chtít hnout i s předstihem,protože více paliva déle hoří. Co se lazení týká tak se snaž držet afr kolem 13.2,zhruba pásmo nejvyššího kroutícího momentu. Při akceleraci bych přes 12 nešel,spíš k 11. Ovládáni sct tuner jsem nijak nestudoval,ale pravděpodobně sct flash tuner slouží k nahrání map ktere si vytahneš z ecu,upravíš pomocí toho jejich softu a dáš zpět.
Re: Palivové mapy
Napsal: 16 říj 2012 15:48
od Mr. Grimes
Nepodcenuj kontrolku motoru, neznam specifikace tveho vozu, ale je mozne ze budes mit jednotku v safe modu, tzn napr. obohaceni. Pokud muzes kompletne upravovat palivove mapy, tak by ses mel orientovat kdy je motor pri urcite pozici v vyssi zatezi, kdy je cruise, idle atd... a vedet v jake pozici jsou jake naroky na palivo (neznam tve znalosti). Napsano to bylo stokrat, chces odkaz na literaturu? EDIT: Ty mas odvetrani klik skrine do atmosfery? Mustang ma MAF vid?
Libor12 píše:Záleži na tom kdy otevíra vstřikovač (zavřený,otevirající se ,otevřený sací ventil)a jestli je vstřikování simultanní,skupinové nebo sekvenční.
Vysvetlit prosim
Re: Palivové mapy
Napsal: 16 říj 2012 22:46
od JRD McLAREN
co teraz ..
Injertor Range vs. Valve timing ..??
alebo tie sekvencie, skupiny ..??
v kazdom pripade suhlasim s tvrdenim, ze pokial sa rozvieti kontrolka motoru, tak je neaka ta hodota "mimo povoleny rozsah"
diagnostika vie napomoct urcit ktora...
uz ked sme pri tom MAF, nieje nahodou zmenou sania = vacsia priepustnost, prekrocena jeho maximalna mozna hodnota prietoku ..

Re: Palivové mapy
Napsal: 16 říj 2012 22:52
od JRD McLAREN
Chtel jsem vedet do potrebuji a jak postupovat pri odladeni jako na brzde svepomoci nic vic a nic min.Tak sorry jestli jsem otevrel spatny dvere.
Sosob je logovanie a nasledna analyza nazbieranych udajov.
musis minimalne logovat hodnoty MAP/MAF ci TPS, RPM, AFR
neake konkretne "pristroje" ti poradit neviem, kedze moja ecu ma takuto podporu logovania s SD kartou, ci pripadne Notebookom.
tiez aj analyzator logu (VE Table Tune) je sucastou obsluzneho programu ecu.
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 00:50
od Mr. Grimes
MAF bude mit urcite rezervu, uz jen z duvodu ruznych nadmorskych vysek

. Ja chapu sekvence i skupiny i casovani na saci ventil, to spolu souvisi. Jenom jsem nepochopil proc by to melo ovlivnovat AFR zrovna v jeho pripade, kdyz neprechazel na jiny system casovani vstrikovani. Jakym smerem se posune AFR zalezi pouze na rozdilu puvodni VE oproti aktualni VE pri vsech jednotkach zateze a otacek (pri stejne teplote atd...). Jinak s tim datalogem je to vlastne pravda, bez dataloggingu si moc neumim predstavit jak bych upravoval mapy, hlavne oblasti velke zateze.
BTW: Mezi Batch fire a bank to bank snad neni zadny rozdil, nebo se pletu? Pouzivam bank jen proto, ze podle me vytvari mensi pulzy v palivove liste. A sekvenci dohonej okolo 2500ot, jedinej duvod proc bych sel do sekvence je individual correction pro kazdej valec.
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 09:42
od JRD McLAREN
no mna by zase zaujamala ina vec...
ze ci je nejaka casova zavislost - pri datalogu - nejake to opozdenie
kedy mam "relativne tu spravnu hotnotu AFR" v zavislosti na vzdialenosti umiestnenia wbo2
teda urcite je nejaky ten rozdiel, ked je sonda 50cm od vyfukoveho ventilu, alebo je 110cm od vyfukoveho ventilu
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 09:59
od Mr. Grimes
Opozdeni je podle me zanedbatelny, uvedom si rychlost vyfukovych plynu. Tim ze posunes sensor blize zase zvysis jeho teplotu ktera ovlivni jeho cteni. To spise zalezi na rychlosti controlleru. Me to lita behem desetin vteriny +-0,1 az 0,2 body afr pri nizkych otackach.
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 10:52
od Taboo
Smazano
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 11:19
od bóďa
hovnooo, taboo je zpět

Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 11:27
od Libor12
bóďa píše:hovnooo, taboo je zpět

ten je tady celou dobu ale tuhle provokaci už nevydržel

nebo nam přišel poblahopřat k navratu komunismu a uzavření tohoto fora

Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 11:55
od Mr. Grimes
Hi Taboo, very nice writeup on engine tuning

. I have one question, can you explain me why after retuning ignition advance, you need to retune VE table too? Is that because you change amount of residue gas?
And i think when Kaulik still have stock cams, there is no need to run rich at idle, especialy if he thinks about getting those cats back.
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 12:13
od Libor12
Mr. Grimes píše:Vysvetlit prosim
Tak to trošku rozeberem,a Barbucha koukam nepřišel

Jak tu mistr Taboo napsal,dívej se na motor jako na vzduchovou pumpu. VE neboli objemová učinnost motoru je poměr čerstvé směsi která projde motorem v jeho sacím cyklu k objemu válce. Pokud by nebyl střih ventilů,respektive překrytí 0 tak VE = 100%,ty ale de facto píšeš o dynamickém kompresním poměru tedy plnící ůčinnosti tedy o tom kolik čerstvé směsi skutečně ve válci zůstane za dobu od otevření do zavření sacího ventilu odpovídající poměru zdvihového objemu válce a teplotě a tlaku vzduchu před samotným vstupem do motoru. Jak Vštřik a toto spolu souvisí a jak to ovlivní afr? Jednoduše. Tovární ecu je naladěná včetně restrikcí(kat,klapka) a tomu je uzpůsobeno otevření vstřiku Proto je důležitý typ vstřiku. Skupinové je dosti nepřesné ale tato uprava by na něj neměla vliv. Pokud je ale sekvenční začne vstřik otevírat poloha ventilu (KH),provedenou upravou ale odstaníš restrikce a dojde ke zrychleni nebo zpomalení průtoku vzduchu a tim i naplnění válce takže vstřik muže podle puvodního nalazení otevřít ve chvíli kdy už je třeba díky rychlosti proudění válec naplněn.
Mr. Grimes píše:MAF bude mit urcite rezervu, uz jen z duvodu ruznych nadmorskych vysek
není tomu tak. Jeho napětový signál odpovídá maximalnímu průtoku vzduchu daného průměru x teplota x hustota. Velice snadno se dostaneš při upravách rychle mimo jeho pracovní rozsah.
Mr. Grimes píše: Pouzivam bank jen proto, ze podle me vytvari mensi pulzy v palivove liste.
ano,ale to se dá ovlivnit použitím fuel dumper na lištu,oceníš zvláště u R6 a víceválců nebo při otáčkách nad 9000. Sekvence umožnuje daleko přesnějši lazení afr nejen individualně pro jeden motor,ale skupinové vstřikovaní jsou + 2 reakční časy vstřiku,což si opět při vysokých rpm nemůžeš dovolit. Ja používám skupinové na studený start a ohřívání motoru a zhruba okplo 60st přecházím na sekvenční.
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 12:17
od Libor12
Mr. Grimes píše:Hi Taboo.
Taboo si dal čerstvé koblížky a šel spát,má za sebou noční

Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 13:50
od kaulik
Tak vcera jsem zkompletoval saní vymazal chybovy kod ( chyba na O2 ) a vyjel.Stang jede pekne a nic nesviti.Hodnoty lambdy mi ve flash tuneru ukazovaly na volnobeh 1,15 a 1,05 a 0,88 a 0,92 pri jizde 100 km.Egr necham deaktivovanej a PCV vracim do normalu jenom pridam odlucovac olej.Co se E85 tyce vym bezpecne od amiku ze cerpadlo i vstrikovace jsou dostacujici jenom se musi preladit ecu.AFR je tusim 9.7 pro E85.Jinak jdu shanet 2 wb lambdy akorat se priznam ze nevim kam je dat a kam zapojit.Jestli misto tech co tam mam nebo navarit nove vstupy a kam. Moc diky za informace a vas cas hezky se to tu rozjelo.Díky kaulik
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 14:38
od Taboo
Smazano
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 16:41
od Libor12
Taboo píše:Ha, ha... How have you been, bro? I stop by just now and then - just for the pure entertainment...
i já se sem chodím pobavit protože některé výroky,zvlášt v sekci projekty se sny o 500hp motoru za 200$nemají chybu.

čas od času tomu kdo si zaslouží pustím nejakou tu tvoji perlu z americké kuchyně.

Jinak se mám skvěle. Postavil jsem další dům pro hosty(to kdyby jsi chtěl navštívit ČR,ale budeš si muset pospíšit,komunisti se začali opět dostávat k moci,a tak doufam,že mi majetek neznárodní švorcáci žijící ze socialních dávek jež si měsíčně dva živím z mých daní.

S JRD jsme dotahli do použitelného stavu software vlastní stand alone ecu poslední verze zde
http://www.mediafire.com/?bcb8n526xpb9fbk" onclick="window.open(this.href);return false; respektive jsme se aktivně podíleli na vývoji,když výrobce zůstal ve slepé uličce, no a včera jsem si udělal radost a konečně koupil po dlouhé uvaze GT86 v custom perleťové bílé a ae 86 zůstane v garáži pro syna. Dnes jsem dal asi 300km kolem domu,ale už ted vím že to d4s subaru pujde ven a nahradí jej asi 1uzfe nebo 2grfe asi s kompresorem. No a co ty? Škola hotova?
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 17:36
od JRD McLAREN
NEVERIM ...
I have some feeling, but you are still there, if I'm read some posts from "new users" ...
Re: Palivové mapy
Napsal: 17 říj 2012 21:21
od Libor12
ten wb kit bych doporučil tento
http://www.plxdevices.com/product_info. ... DSMAFR_DM6" onclick="window.open(this.href);return false; stačí jeden zobrazovač a dva moduly afr, lambdy dáš na místo těch puvodních a napětový signál 0-1V z modulu dáš na místo signálu puvodní ls,0-5v mužeš využít k další potřebě třeba pro N2O progressive controller nebo programovatelnou ecu až dojdeš k poznání že tovární jednotka má "jistá" omezení. Ne,že bych tě nějak odrazoval od toho E85,ale jeho kvalita zde je nevalná a co nádrž to jiná "omáčka". Nějaký ten pátek jsem s ním jezdil ale ted už jsem zpět u normalního benzínu,navíc jeho detonační odolnost taky není to za co stojí se s tím dělat a i 95ok benzín jde vylepšit až na 115 třeba vstřikem vody ale i přimícháním běžně dostupných přísad.
Re: Palivové mapy
Napsal: 18 říj 2012 14:00
od kaulik
Diky Libore 12 za vše.S tim E85 mas pravdu.Protoze jsme v cechach zase jsou snahy jak vic vydelat.Merili jsme a u nas je spis E91 hold benzin je drazsi polozka pro dan.Pecu na etanol.Ty aditiva na zvysovani octanu mas tip ktery opravdu fungujou.Dik