Stránka 1 z 1

Specialista na seriové ECU?

Napsal: 16 pro 2012 18:36
od honza 2.0 16v
zdravím, řeším takové dilema...

prvně na sebe prásknu, že tomu prd rozumím a zatím sem na úplným začátku co se moderních elektronik v autech týče... mechanika ale pro mě není problém...

Jako jedno z aut mam Fiat Stilo 1.8 16V a chci ho trošku vylepšit tím, že mu zvednu objem na 2l použitím věcí z AR 2l TS -stejně musím vyřešit problém se spotřebou oleje a čeká mě spojka...
Takže proč to neudělat při jednom, když mechanicky to je jen o výměně pístů a klikovky, že :lol: ...( Chvíli jsem jako oživení zkoušel ostřejší vačky z 2L TS alfy a vejfuk specifikace EU2 bez katu na svodech +55mm potrubí dozadu po vzoru SS bez žádnýho zásahu do paliva a bylo to chudý i když to jelo zajímavě)

Co mě brzdí je ECU, kterou tady v ČR skoro nikdo (spíš nikdo) neumí (sic v nabídce ji někteří mají, tak po konkrétním dotazu mi bylo často odpovězeno NE) - a taky zatím neznám nikoho kdo by úpravu (byť jen nalitím pochybného SW) této jednotky podstoupil.. .

Údajně by neměla jít flashnout ani snad jakokoliv jinak upravit -dle letitejch informací na zahraničních forech zabejvajicích se tematikou punto HGT/Barchetta a Stilo 1.8 s ECU Hitachi a specfikací EU3 ..ale třeba jsou ty informace už neaktuální

Tou "slavnou ŘJ" je HITACHI GE 113383 C489 JIJI HCU505 MFI-505A AA3 2125, s "chipem" SH7055 SuperH (http://www.renesas.eu/edge/Vol.19/child ... 3_case.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
a co jsem dohledal auta s tímto chipem tak v 99% případů pocházejí z JPN

nemá někdo zkušenosti s tímhle japonským vehementem...?

napadlo mě jen, že někdo kdo se specializuje na japončíky by si s tím mohl vědět rady (dostat data z ECU a následně do ECU..)

mam i variantu předělat bodycomputer+motorovou ECU na Abartha (Bosch ME 7.3 kde už se dá něco dělat..) s motorovou kabeláží z 2L Alfy a mapou taky z alfy , ale to se mi nechce, protože to už je hodně nejistej výsledek jestli bych vůbec auto nastartoval a jestli by mi vůbec fungovaly vešerý komfortní funkce, protože to auto mam jako daily driver... a rozkopávat ho tímto způsobem se mi fakt nechce i kvůli dalšímu prodeji...

Dík za všechny tipy a rady...

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 16 pro 2012 20:52
od Krosmen
Napadnul mě Jirka - Phob ale nevím jak s tímhle japoncem... MM a Bosch umí v coupe ale tohle....a myslim si že to byl i první člověk co tě napadl :-)

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 16 pro 2012 23:21
od JRD McLAREN
no ja veim ze DENSO a HITACHI nerobi ziadny z "renomovanych upravcov"
ak sa nepletem, tak stilo ma MAP senzor. a tam by pripadne "oblbnutie" bolo tazsie a pracnejsie na doladenie..

ja som mal to "stastie" ze moja seriova ecu mala MAF - vahu vzduchu, a dokazala uriadit zvysenie vykonu cca do 15% bez problemov...
aj ked teda v plnej zatazi to uz bolo trochu chudobne...

Nebola by moznost "trosku" zdvihnut tlak paliva ..??

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 17 pro 2012 05:38
od honza 2.0 16v
stilo 1.8 má váhu umístěnou přímo v klapce...a tlak paliva nezvednu...řeší si to sama pumpa... no zkusímještě na checksum.cz tam sem vyhrabal příspěvek s něčím podobným

Phob mě napadl, stejně jako Šarkan to jo... 8)

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 17 pro 2012 18:20
od Fifi
A nějaká levná pigyback by službu neudělala? Případně ještě pumpě přivést své napájení a nechat ji běžet naplno bez regulace výkonu s fpr a vracečkou zpět do nádrže... To by nemusela být až tak složitá operace?

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 17 pro 2012 18:46
od honza 2.0 16v
právě chci auto zachovat co nejvíc seriový s co nejmíň neorigo zásahama... nějakej unichip přichází taky v úvahu,ale to až bude 100% ,že to upravit v ecu nikdo neumí

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 17 pro 2012 18:54
od Alfoun
Me by docela zajimalo kolik to melo AFR,kdyz pises ze to bylo chudy? Nikdy nebyl problem s ostrejsima vackama,vzdycky to jednotka uridila,adaptovala se. Podle meho zas takovy rozdil mezi 1.8 a 2.0 byt nemuze ne? Pokud chces mit vse pokud mozno origo tak bych ECU resil jako posledni.

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 17 pro 2012 20:08
od honza 2.0 16v
letělo to přes 16:1 při WOT a otáčkách nad 4000.. a to se tam jen daly vačky o 20° ostřejší s 0,5mm víc zdvihů na sání a 1,5mm (prostě seriové z AR 1.8/2l TS..ta 1.8TS má 144PS a to moje 132PS příčemž rozdíl je jen ve vačkách..)

jinak se to v ostatních režimech motalo kolem 14-15:1 což ještě bylo rozumný..tam se to dokázalo krotit díky lambdám...

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 17 pro 2012 20:48
od Alfoun
Je to opravdu malo,ale reknu mozna blbost,kdyz se zeptam jake hodnoty ma motor se vsim origo,bez vacek atd.??

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 17 pro 2012 21:47
od JRD McLAREN
a nebude to sposobene tym ..ze uz nestacia vstrekovace ..??

Re: Specialista na seriové ECU?

Napsal: 18 pro 2012 05:36
od honza 2.0 16v
vstřikovače jsou OK, ty jsou stejný jako na tom AR 2l TS, kterej není problém vyhnat bez větších zásahů na cca 180PS...

bohužel, serii změřenou zatim nemam(krom výpisu z diagnostiky, která pracuje se signály z normální narrow band lamdy a ty ukázaly napětí 0,86-0,9V při WOT což by měl bejt skoro ideál).
zkušenosti lidí v zahraničí sou takový, že fiat ladil svý motory na velmi bohatou směs při WOT, viz třeba přiloženej výpis pro 2.0 20V HGT VIS od FC performance , což je velmi podobnej motor (co se týče konstrukce-natáčení vačky a proměnné délky sacího potrubí) až na ECU a 1 válec navíc..