mne ale islo primarne o to.. ukazat
ze uz peknych par rokov tu je k dispozicii technologia, pri ktorej je mozne dosiahnutie nizssej spotreby paliva,
pri zachovani rovnakeho vykonu a zivotnosti spalovacieho motoru..
pripadne dosiahnutie vyssieho vykonu pri "dnesnej" spotrebe paliva..
a bolo tu par debat a pokusov z vysokou kompresiou, debata o vaporizacii paliva a pod...
(tak som dufal, ze aj toto niekoho zaujme, a nastartuje debatu)
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 21 bře 2013 12:39
od OnO
skoda, ze moja rustina je v plienkach... :/ inak brusit si v spalni...to je odhodlanie. Ked som to dobre pochopil, tiez tam ide o velku kompresiu. Nemas nejake blizsie info?
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 21 bře 2013 12:55
od Juraj
.RU
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 21 bře 2013 12:55
od MartyCZe
jenže oni tohle udělat nechtěji už jen z důvodu že by tím přišly o miliardy zisků a papalášové co si žijou v luxusních městech arabie by zmizely mávnutím ruky, prostě uměle drží trh takovym způsobem, aby měli pořád stále konstatní výdělek
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 21 bře 2013 14:38
od LiberaleMiguel
Jenze kdyz to vemu z opacneho uhlu pohledu, tak nemusi byt pravda, ze by lidi proste min platili. Mohlo by se klidne stta, ze by platili stejne, resp. diky mensi spotrebe proste vic jezdili, teda ja aspon bych se rozhodne min omezoval, kdyby mi auto jezdilo za 6l a ne za 12 Tim padem zase vic penez pro vyrobce nahradnich dilu, pneumatik atd
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 21 bře 2013 14:41
od OnO
MartyCZe> toto mi pride za vlasy pritiahnute a tak nejak uz zovseobecnene tvrdenie konspiratorov. Staci jeden priklad, kedy sa zacalo hovorit o setreni vody a instalacii individualnych vodomerov - hygienicky standard postupne klesa skoro az na minimum, co je tusim 120l/os./den a cena za dodavku stale jednaka. Jednoduche pocty - vyssi tarif za jednotku. A mas to - zisky su jednake a dokonca na dlhsie obdobie rozlozene. Takze asi tak..
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 21 bře 2013 15:01
od Libor12
vysoká komprese není žádné tajemství já jsem se dostal skoro na dieselove tlaky s kompresním poměrem 16:1 to že je zvyšování komprese nad 12:1 neefektivní a přináší pouze teplo je blud ing.Čecha šířený českým internetem jako mor. Má to samozřejmě jistá omezení,ale v podstatě jsem dosáhl toho,že jsem dokázal udržet sériový výkon moji 1.6 92kw az na hranici třetinové spotřeby paliva. Směs už byla tak chudá,že jsem se neobešel bez plazmoveho modulu zapalování abych vůbec motor udržel v chodu.
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 21 bře 2013 15:38
od Ondras
No já nevím, Shell nic netají, není to jejich dílo, je to závodní auto závodu podobného jako současný Shell Eco Marathon. Ostatně ten výsledek není nic extra v porovnání s tím, co zajeli např. loni - 5617 mpg...
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 21 bře 2013 16:24
od JRD McLAREN
jeeee.. tu sa debatuje....
no ked hodim za hlavu vsetky konspiracne teorie, kolobeh ekonomiky a pod..
fakty ze "revolucne" technicke riesenia, su dlhodobo utajovane, prip. nesmu byt vyhlasene do sveta
tak jedine co ma v skutocnosti zaujima, je princip fungovania benzinoveho motoru,
s vysokym kompresnym pomerom, neporovnatelne vyssim vykonom, a nizssou spotrebou paliva..
..isty pan sem obcas napise skutocne cenne a hlavne nenapadne klucove informacie...
..ktore mne niekedy zapnu az po mesiaci, dvoch, piatich siestich ... (Co rychle shori (a muze byt zapaleno pozdeji), nema cas detonovat.)
takze by som uvital debatu poberajucu sa skor tymto technickym smerom...
kedze uz som precital niektore casti for, kde su v niektorych pripadoch nafotene motory,
ktore maju sice trosku prihnute ojnice (rb28det), ale zato bez znamok detonacii..
su tam print screeny zo software, ktory ani neviem na co sluzi, pripadne naco ho pouzivaju ..a pod.
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 21 bře 2013 18:15
od MartyCZe
JRD McLAREN píše:
fakty ze "revolucne" technicke riesenia, su dlhodobo utajovane, prip. nesmu byt vyhlasene do sveta
Tímhle si odpověděl většině, prostě proč by například USA vypouštěla do světa patent, který by radikálně snížil spotřebu vozidel? Jednoduše by tím přišel o hodnotu svého nerostného bohatství, každýmu asi dojde, že je lepší litr paliva prodat za 4 dolary než za jeden.
Už několikrát jsem díky známosti mluvil s rodinou co žiju v Dubaji a ti mi narovinu řekli, že cely emiraty funguji jen díky ropě. Ve chvíli kdy nebudou mít co produkovat a prodávat tak ty města prostě zmizí. Obecně jsou to města kam se buď jezdí uzavírat obchody, kontrakty (nejčastěji buď ropa nebo patenty) a nebo žít. Nemluvim o nějaky ulitly teorii že všechno ovladaji mormoni, ale takhle to doopravdy je
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 22 bře 2013 09:12
od OnO
JRD> tusim viem, kto to napisal, ale nejde mi nieco do hlavy. Ako moze rychlost horenia ovplyvnit vznik detonacii? Ked teda detonaciu chapem ako predcasne zapalenie zmesi, presnejsie jej "meciarovske" samovznietenie pred tym spravnym okamzikom? Aj keby to zhorelo rychlo, velmi rychlo, je to neziaduce. Co rychlo zhori, nemoze detonovat? Mozes to prosim pre nas, neznalych nejak polopatisticky vysvetlit?
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 22 bře 2013 13:06
od Libor12
Ono: to co jsi popsal je samovznícení - dochází k němu ještě před přeskokem jiskry a i když není žádané není pro motor tak nebezpečné jako detonace. Ty nastanou až ve chvíli po zapálení směsi a překročení hú pístu,kdy začne tlak hořením narůstat. Jak se díky tlaku začne píst pohybovat dolů a objem komory zvětšovat a plamen šířit všude ve válci jsou tam "ostrůvky" směsi oddělené vzduchem které začnou vybuchovat a tam je to nebezpečí razového narustu tlaku a poškození motoru. Z toho vedou jen dvě východiska. Bud obohatíš směs natolik,že nevznikne "hluchý" prostor nebo musíš směs dokonale promíchat. To jen tak ve zkratce a velice obecně.
Re: 376 miles per Gallon
Napsal: 22 bře 2013 23:07
od JRD McLAREN
..no a hlavne v "sucasnom ponimani" tie motory spaluju zbytocne velke mnozstvo paliva...
..ktore samozrejme aj zbytocne dlho hori...
(co je vlastne uz len produkcia tepla, kedze progresia tlaku je pre pripadny vykon motoru nezaujimava)
zvysenim kompresneho tlaku, zvisime aj tlak po zapaleni zmesy /teda silu expanzie/
....