Ventilová vůle
Napsal: 11 čer 2013 09:51
Dobrý den.
Prosím Vás, dokázal by mi někdo vysvětlit proč se ventilová vůle teplem zvyšuje. Myslel jsem si, že se za studena (20°) nastavuje právě proto, aby při provozní teplotě (90°) právě byla vymezena, tedy minimální až nulová. Pro př. uvedu motor BMW M3 (litinový blok, Al hlava, atmosferický) s mech. zdviháky vůle za studena 0,26 - 0,35 mm a za tepla 0,31 - 0,40 mm.
Děkuji
Prosím Vás, dokázal by mi někdo vysvětlit proč se ventilová vůle teplem zvyšuje. Myslel jsem si, že se za studena (20°) nastavuje právě proto, aby při provozní teplotě (90°) právě byla vymezena, tedy minimální až nulová. Pro př. uvedu motor BMW M3 (litinový blok, Al hlava, atmosferický) s mech. zdviháky vůle za studena 0,26 - 0,35 mm a za tepla 0,31 - 0,40 mm.
Děkuji