Stránka 1 z 1
Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 27 čer 2013 15:51
od Rajdlos
Hypotetická otázka: diferenciál torsen s hypoidním převodem určený pro hypoidní olej GL-5/GL-6. Co se stane, když do něj člověk naleje minerální GL-4, který tam nepatří?
Situace se má tak, prodal jsem jetý diferenciál člověku a upozorňoval ho na to, že má nalít hypoidní olej, nejlépe originál do Honda S2000 difu. Diferenciál byl nově složený a tedy uplně suchý, dotyčný nalil tento minerál GL-4 a po 2km (údajně) se mu kousl, po rozebrání byla zničená hruška a samo stálý převod. Dif samotný se zdá, že je OK. Dva lidi nezávisle na sobě mi tvrdí, že chyba je v oleji.
Váš názor jak byste to řešili? Chce samozřejmě po mě vrátit peníze. Nejsem podrazák, takže pokud bude chyba u difu, rád mu je vrátím, bohužel se necítím být za to zodpovědný, když tam dotyčný nalil i přes mé upozornění převodový olej jiné specifikace za 150Kč. Pokud máte nějakou zkušenost, rád jí uvítám
Děkuji
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 27 čer 2013 19:47
od Ovarlord
Ano pokud tam dá levný minerální olej tak je to v háji pro hypoidní soukolí je to dost zásadní věc

Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 27 čer 2013 19:53
od Butcher
ale i mineralni GL-4ka muze byt hypoidni...co presne tam nalil za olej?
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 27 čer 2013 20:07
od Rajdlos
Tenhle není hypoidní, je to Fuchs TITAN Supergear SAE 80W90.
Mohl koupit od stejné firmy, dělají i hypoidní typ HYP PE. Ale dal tam ten Supergear. A je to tedy na tutovku, že se dá zničit po najetí 2 km (nemám zaručené, tvrdí pán)? Jeho mechanik mě ujišťoval, že i kdyby tam žádný olej nebyl, že by tak rychle neodešel. Což se mi zdá jako blbost pro hypoidní převod. u klasického bych to chápal.
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 27 čer 2013 21:56
od Ovarlord
já myslím že je to dost reálný stačí že tomu utu někde pořádně dal zbrat a myslím že dal chtěl to zkusit to dělá snad každej
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 27 čer 2013 22:24
od Butcher
podle tvyho popisu jen co jsem si o tom oleji takhle narychlo nasel na netu:
Je to sice pro traktory, ale...
"univerzální oleje TITAN SUPERGEAR MC, SAE 80W-90 nebo dvojice TITAN SUPERGEAR, SAE 80W-90 a SAE 85W-140. Všechny jsou vhodné pro řazené převody i pro stálé převody a diferenciály s
hypoidním ozubením"
na druhou stranu
"Také v převodovce vyhovuje olej nižší výkonnostní třídy, např. TITAN SUPERGEAR GL-4, SAE 80W-90 nebo jednorozsahové oleje TITAN GEAR MP, SAE 80W nebo SAE 90"
zdroj:
http://www.agroweb.cz/Oleje-FUCHS-TITAN ... x9934.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak nevim.Jestli hypoidni byl...ale treba urcen jen pro open diff, nemelo by se tomu rozhodne po 2km nic stat.Hrusku a stalej prevod ma kazdej dif a videl bych spis pricinu ve spatnym poskladani...jestli nebyl, je klidne mozny ze se to po chvilce kouslo(ale nevim, nikdy jsem to nezkousel)....otazkou je jestli lze tem 2km verit, jak velkou tomu dal cocku a jestli to nahodou neni kombinace obeho...ja osobne bych kazdopadne novym difu nikdy bez zaharati nenakladal a pak bych ten olej navic hned vymenil.
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 27 čer 2013 22:37
od Juraj
i spatny olej ma mazaci schpnosti a 2km je desne malo na to aby se zadrel nereknu 2tis., dle meho spatne slozeny diff...
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 00:36
od ernst
taky se přikláním ke špatnému poskládání..
a nebo.. nalil ten olej opravdu do diffu? nenalil ho tam až to pos*al?

Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 02:21
od Libor12
špatně poskládané. Sám jsem na převodovce s LSD ujel bez oleje po ráně do obrubníku ujel bezmála 250km. Převodovku rozebral,vyměnil housing a od té doby má 30000 bez problémů za sebou. Olej co uvádíš je určen i pro hyp převody.
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 06:54
od Rajdlos
Supergear hypoidní není dle infa, Titan dělá hypoidní pouze verzi HYP.
http://www.oleje-fuchs.cz/zbozi/titan-g ... va-vozidla" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oleje-fuchs.cz/zbozi/titan-s ... va-vozidla" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 07:00
od Rajdlos
GL4 fluids lack the ability to protect against the extremely high pressure generated by sliding/rolling hypoid gears under heavy load. I don't know if it would lead to massive damage after only 2km, but it is definitely NOT GOOD for our differentials.
výňatek z S2ki fóra.
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 07:06
od Rajdlos
Libor: Tvoje převodovka měla hypoidní převod?
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 07:41
od Libor12
ten má snad každá převodovka s diferenciálem.
Mechanické převodovky a další převodová ústrojí
Nejznámějším a nejužívanějším hodnocením automobilových převodových olejů je klasifikace dle API.
Klasifikace převodových olejů dle API
GL-1
- neaditivované převodové oleje pro manuálně řazené převodovky a nízké namáhání
GL-2
- neaditivované převodové oleje pro manuálně řazené převodovky a střední namáhání
GL-3
- nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky, pro středně těžké zatížení a soustrojí s kuželovými koly
GL-4
- vysoceaditivované převodové oleje určené zejména pro mazání manuálně řazených převodovek, náprav s hypoidními převody s malým přesazením os mobilní techniky
GL-5
- vysoceaditivované převodové oleje pro nejtěžší podmínky provozu, pro hypoidní převody s velkým přesazením os a pro převody s proměnným zatížením
GL-6
- převodové oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách (téměř nepoužíváno)
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 07:58
od Libor12
a jen pro pořádek. Hypoidní převod je typ převodu s mimoběžnými osami. Žádný tvar zubu nebo něco podobného s tím nesouvisí. Zjednodušeně řečeno jediná nadstandartní vlastnost hypoidního oleje je ta že se zubech udrží a to i po zastavení soukolí. Normální olej by ho namazal taky ale po zastavení stece a vysoce zatížené převody těm to nedělá moc dobře. Ale mluvíme o momentech v řadu tisíců Nm. Prostě tomu diffu je úplně ukradený jaký převodovy olej tam nalejes. Dokud se bude točit bude mazat. Problém pak vzniká při odstavení,kdy olej stece. Nevím jak hondy ale toyota má "kameny" v diffu očíslované. Pokud je přehodis tak nezaradis ani dvojku.
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 08:09
od Rajdlos
Libor: máš částečně pravdu, volal jsem do Fusche tam mi to potvrdili, že hypoidní je, vrátím tedy pánovi s omlouvou peníze. Záraží mě jen, že to skládal pán který dělá 30 let převodovky a diferenciály, skládal nespočet závodních diferáků, a teď tohle :/
Jinak u Fusche mi potvrdili, že jejich GL-4 hypoidní není. Až GL-5 splňuje specifikace pro hypoidní převody. Nicměně tahle verze je Supergear Gl-4/GL-5. GL-6 se prý již nepoužívá
Jinak díky všem.
Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 18:02
od Juraj
i mistr tesar se nekdy utne... napriklad zmeri urcite predpeti lozisek, pripravi si podlozku, rozdela a omylem vezme z ponku jinou... proste to je opravdu nahoda... a divil bych se kdyby za 30let zadnou nezkazil

bohuzel na tebe padl onen cerny Petr

Re: Hypoidní převod v diferenicálu VS olej
Napsal: 28 čer 2013 18:52
od Rajdlos
No jo no, se nedá svítit, pánovi jsem poslal zpět peníze a život jde dál
