Apexi
Napsal: 12 úno 2005 22:51
Myslíte si,že tahle krabička je stejně účinná třeba jako čip???


Největší forum o tuningu na českém internetu
./forum/
Ok a nevíš jestli to funguje se všema autama,nebo jen s ňákýma?barbucha píše:Pokud jí máš korektně nastavenou, tak určitě. Ale tahle od Apexi umožňuje opravdu jen hrubé upravení palivové mapy. Pokud nechceš investovat do samostatnýho ECU, tak je docela dobrá volba E-manage od Greddy. Zeptej se Karla(Leona), ten to má (Nebo alespoň říkal že si to bude kupovat)
Karel ma MAP-ECU, S-AFC se daavno zavrhlo. Jak rikas, nastaveni jen fakticky jen hruby, jen v nekolika bodech a linearne dle otacek motoru. Kdyz uz investovat tak radeji do E-manage ktery je za podobny penize. Na ni je take moznost upgrade tim, ze se doukoupi kabliky a jde pak upravovat i predstih. Od jara bude k dostani i new E-manage, (sice o trochu drazsi) ktery dokaze nahradit seriovou vahu vzduchu systemem D-jetro (mereni vzduchu dle tlaku). Ostatne co se tyce funkci, tak by mela byt konkurenceschopna MAP-ECU.barbucha píše:Pokud jí máš korektně nastavenou, tak určitě. Ale tahle od Apexi umožňuje opravdu jen hrubé upravení palivové mapy. Pokud nechceš investovat do samostatnýho ECU, tak je docela dobrá volba E-manage od Greddy. Zeptej se Karla(Leona), ten to má (Nebo alespoň říkal že si to bude kupovat)
To je furt dokolaFrajer píše:Myslíte si,že tahle krabička je stejně účinná třeba jako čip???
S-AFC umoznuje modifikaci dodavky paliva v 200 RPM a 1% intervalech v 12 bodech, rozmezi +/-50% a ne jen "dle otacek motoru". Nic linearniho a hrubeho na tom neni, auta vybavene S-AFC tady jezdi 8 sekund a ze by se S-AFC "davno zavrhlo" jsem jeste do dnesniho dne neslysel. Naopak, v USA jsou 3 generace S-AFC tim nejpouzivanejsim, nejpopularnejsim a nejsuspesnejsim fuel computerem za poslednich 12 let.street.racer píše:Karel ma MAP-ECU, S-AFC se daavno zavrhlo. Jak rikas, nastaveni jen fakticky jen hruby, jen v nekolika bodech a linearne dle otacek motoru.barbucha píše:Pokud jí máš korektně nastavenou, tak určitě. Ale tahle od Apexi umožňuje opravdu jen hrubé upravení palivové mapy. Pokud nechceš investovat do samostatnýho ECU, tak je docela dobrá volba E-manage od Greddy. Zeptej se Karla(Leona), ten to má (Nebo alespoň říkal že si to bude kupovat)
Mám pocit že do E-manage slibovali časem i ten Knock senzor, ale asi to ještě neprodávají. Jinak je jasný že pro teba je to Map-Ecu lepší řešeníleon4x4 píše:Mám tam MAP-ECU protože:
Narozdíl od SAFC mám možnost seřídit palivo v závyslosti na otáčkám a tlaku a to v 3D mapě která obsahuje trochu víc bodů než SAFC. To SAFC se asi používá kvůli tomu , že hezky bliká a že se dá nastavit ručně bez PC.
Narozdíl od E-manage mi MAP-ECU umožnilo odstranit MAF senzor a tím jsem si značně otevřel dveře ke zvětšení sacího průřezu. E-manage je mnohem levnější varianta a navíc ve spojení s jejich boostcontrolerem je také možné nastavit bez PC. Navíc umí e-manage ovládat předstih, ale zase už nemá žádnou zpětnou vazbu třeba od senzoru klepání a tak je to dost nebezpečné toto používat.
Protože mám počítačovou firmu nejsou pro mne PC a programy žádný problém a proto jsem volil MAP-ECU a zůstane tam do té doby než ho nahradí AEM ECM.
leon4x4 píše:To je furt dokolaFrajer píše:Myslíte si,že tahle krabička je stejně účinná třeba jako čip???
Jakej čip? Myslíš Čip a Dejl ?
Žádnej mentál co si myslí, že umí přeprogramovat řídící jednotku, nebyl nikdy s autem na motorvé brzdě a už vůbec neměl v ruce WideLambdua neví co to je teplota výfukových plynů nebo stoický poměr paliva a vzduchu.
Takže co ti vlastně ten mentál - programátor udělá s řídící jednotkou? Nastaví větší předstih a aby mu to nezačlo detonovat tak přidá palivo. Tím je motor vyladěný asi jako Zetor v JZD a to že se ti zdá že má větší výkon je spíš náhoda a větší krouťák tím, že bohatá směs paliva hoří pomaleji a tak ho převážná většina shoří při větším natočení kliky.
Pokud chceš dosáhnout optimálního výkonu je třeba nastavit poměr A/F na 14.7 + 10-15% tedy cca 12,5 - 13 : 1 ...... potom se donastaví předstih tak aby se zvedl výkon ale ještě nevznikaly detonace nebo samozápaly atd...
Pro atmosférické kotory bude asi lepší a levnější varianta E-manage a pro turba je zatím lepší MAP-ECU který umí zatím oproti e-manage vyřadit MAF/MAP senzor.
Jo a nakonec - sám nic nedoladíš -- dohodni se semnou nebo Streetem nebo Fajfkou.nech to na profíky - třeba na nás
nech to na profíky - třeba na nás
Pokud mas zajem nechat si auti poladit, stalo by za to pokecat, nechat nás na to nejprve kouknout a pak bychom probrali navrhované řešení. Potom se rozhodneš a případně to zrealizujeme. Rozhodně se ode mne teď nedozvíš něco jako 10koní za 10tis. ...... takhle to prostě nechodí.pokorneo píše:nech to na profíky - třeba na nás
Hele chci se zeptat na kolik zhruba vyjde takový poladění motoru u Vás ?
"třebas takovej Hyundai Lantra GT 1.6i GLS šlo by s tím něco provést "
Prosím tě jakej "čip" furt? CO to je? Víš co to je čip? TO je Integrovaný obvod ... takový černý kvádřík s mnoha nožičkama. Tobě tam někdo něco takového bude přidávat? ... Nebude... takže se jedná jen o přeprogramování řídící jednotky. Bez potřebné diagnostiky to ale nikdo neudělá. Takže to že zastavíš někde na parkáči přijede cikán a natlačí ti tam cosi ... to není tuningFiesta píše:ty woe...chlapy vy votom vite hodne...takze klasickej cip je na hovno?Chtel jsem ho davat do budouciho auta ale potom co sem si precet tak se asi na to vyseru....
Já teda nevím jaký bude tvoje budoucí auto, ale podle mýho je čip blbost. Možná budeš mít štěstí a opravdu ti nějak pomůže, ale co potom až budeš chtít dělat další úpravy, například dát větší vstřiky? Zkus zajít do nějaký "Chiptunigový" firmy ať ti to předělajíFiesta píše:ty woe...chlapy vy votom vite hodne...takze klasickej cip je na hovno?Chtel jsem ho davat do budouciho auta ale potom co sem si precet tak se asi na to vyseru....
Korekce: SAFC + A/F Ratio měřák (tedy wide lambda s ukazatelem) + EGT Měřák .... to už bude lepší volba.barbucha píše:Já teda nevím jaký bude tvoje budoucí auto, ale podle mýho je čip blbost. Možná budeš mít štěstí a opravdu ti nějak pomůže, ale co potom až budeš chtít dělat další úpravy, například dát větší vstřiky? Zkus zajít do nějaký "Chiptunigový" firmy ať ti to předělajíFiesta píše:ty woe...chlapy vy votom vite hodne...takze klasickej cip je na hovno?Chtel jsem ho davat do budouciho auta ale potom co sem si precet tak se asi na to vyseru....To SAFC je prostě mnohem lepší volba
Protože nemá čím diagnostikovat poměr A/F tak je zbytečné ho zkoušet měnit - dá se tím hodně zkazit. Ale má turbovej motor a tak nejsnazší úpravou výkonu bude zvýšení tlaku.Frajer píše:Tak sorry já toho nevim tolik jako vy.![]()
Známej uvažuje o zvýšení výkonu ve svym 2,5TDi a ptal se jestli o něčem nevim,tak jsem narazil na to Apexi. Takže se vás ptám co byste mu přímo doporučili udělat.
Já si ani nejsem jistej jestli se to SAFC dá použít na TDI. Teda teoreticky jo, ale každý takovýhle palivový počítač se musí nastavit pro určitý typ váhy vzduchu a ECU. Jestli je to nemá v databázi tak máš smůluFrajer píše:Tak sorry já toho nevim tolik jako vy.![]()
Známej uvažuje o zvýšení výkonu ve svym 2,5TDi a ptal se jestli o něčem nevim,tak jsem narazil na to Apexi. Takže se vás ptám co byste mu přímo doporučili udělat.
Takže řikáš zvýšit tlak turba. A dá se ňák nastavit aby turbu zabíralo už při menších otáčkách nebo je to prostě daný? A ještě k čipuleon4x4 píše:Protože nemá čím diagnostikovat poměr A/F tak je zbytečné ho zkoušet měnit - dá se tím hodně zkazit. Ale má turbovej motor a tak nejsnazší úpravou výkonu bude zvýšení tlaku.Frajer píše:Tak sorry já toho nevim tolik jako vy.![]()
Známej uvažuje o zvýšení výkonu ve svym 2,5TDi a ptal se jestli o něčem nevim,tak jsem narazil na to Apexi. Takže se vás ptám co byste mu přímo doporučili udělat.
Mé doporučení je : MBC (Manual Boost Controler) + nějaký budík na měření tlaku.
Výsledek? cena cca 3-10tis
Zvýšení výkonu? cca 20-30koní by to myslím mohlo dát.
Riziko? Jen takové o kolik se zvedne tlak.
Neznám všechny auta, ale je možné, že bude to turbo schopné dávat tlak dříve. Pokud ne, tak by to nedávalo ani při přeprogramovávání ECU.Frajer píše:Takže řikáš zvýšit tlak turba. A dá se ňák nastavit aby turbu zabíralo už při menších otáčkách nebo je to prostě daný? A ještě k čipukdyž nám v ABC tuningu čipovali Lagunu,tak co vlastně dělali? Akorát nám vyměnili tu černou kostičku.....
Prý přeprograovali řídící jednotku. Jelo to o hodně víc rychle (235) ale taky si to pěkně zahulilo. A spotřeba zůstala na stejnuleon4x4 píše:Neznám všechny auta, ale je možné, že bude to turbo schopné dávat tlak dříve. Pokud ne, tak by to nedávalo ani při přeprogramovávání ECU.Frajer píše:Takže řikáš zvýšit tlak turba. A dá se ňák nastavit aby turbu zabíralo už při menších otáčkách nebo je to prostě daný? A ještě k čipukdyž nám v ABC tuningu čipovali Lagunu,tak co vlastně dělali? Akorát nám vyměnili tu černou kostičku.....
Co dělali na Laguně? Přeprogramovali řídící jednotku a nebo jen dali mezi senzor tlaku a ECU nějaký bazmek který lhal řídící jednotce a ta si tak myslela že je tam menší tlak než ve skutečnosti byl a tak požádala turbo o jeho zvýšení na požadovanou mez. Pak ti možná přidali na časování a množství paliva - což ovšem neznamená vždy větší výkon - ale téměř vždy to znamená větší kouřivost.
Samozřejmně že přeprogramování ECU je levné, vždyť se nic nekupuje, nepřidává. JEn neznám žádnou pseudo tuningovou firmu v čr která by výsledky své činnosti ověřovala na motorové brzdě a na WideLambdě + další diagnostika jako sledovat senzory klepání atd.............¨eric píše:Tak když už se to tu tak pěkně rozjelo:
v létě přidávám do 1,4HDi intercooler. Chci zvednout tlak turba pomoci bleeder valve.Taky bych rád nechal přeprogramovat ecu - o to tady teda jde. Když jste valná hromada proti, tak co udělat s ecu?Počitam tak že to přeprogramování bude do 10tis. Konkurenceschopný řešení za podobnou cenu?? Berte v potaz,že je to jen 1,4
ne,ptam se na něco adekvátního k 1,4leon4x4 píše:Samozřejmně že přeprogramování ECU je levné, vždyť se nic nekupuje, nepřidává. JEn neznám žádnou pseudo tuningovou firmu v čr která by výsledky své činnosti ověřovala na motorové brzdě a na WideLambdě + další diagnostika jako sledovat senzory klepání atd.............¨eric píše:Tak když už se to tu tak pěkně rozjelo:
v létě přidávám do 1,4HDi intercooler. Chci zvednout tlak turba pomoci bleeder valve.Taky bych rád nechal přeprogramovat ecu - o to tady teda jde. Když jste valná hromada proti, tak co udělat s ecu?Počitam tak že to přeprogramování bude do 10tis. Konkurenceschopný řešení za podobnou cenu?? Berte v potaz,že je to jen 1,4
Takže na co se tu ptáš? Chceš ušetřit? Jezdi metrem .... chceš zvednout výkon? dělej to pořádně a neptej se na peníze.
Prvni model S-SAFC (vyrabeny v 1993) mel jen 5 RPM bodu a +/-30% rozmezi v 1% intervalech. S-AFC I pak 8 RPM bodu v 500 nastavitelnych intervalech a +/-50% rozmezi v 1% intervalech. Ty dve verze se uz ale nevyrabi. Ta soucasna S-AFC II ma 12 RPM bodu nastavitelnych v 200 RPM intervalech, +/-50% rozmezi v 1% intervalech, detekci detonacniho sensoru a dve mapy, ktere se daji "save" (treba pro pouziti s obycejnym a zavodnim benzinem). Ta nastavitelna Hi-Lo poloha klapky urcuje open a closed loop v procentech a ty hodnoty mezi tema Hi a Lo mapama jsou pak prumery jejich RPM bodu.barbucha píše:A není rozdíl v jednotlivých modelech? Já jsem si taky myslel, že se u SAFC definuje akorát nízké a vysoké otevření škrtící klapky a těm se potom přiřadí hodnota v rozmezí +50/-50%. Polohy mezi potom jednotka lineárně dopočítá. A taky jsem si myslel že se dá rozsah rpm rozdělit pouze na 8 dílů, tedy zhruba po 1000RPM. Ale fakt nevím, nikdy jsem to v ruce neměl
P.S Tím zavržením nemyslel Street že to zavrhl celý svět, ale to že do Supry dá Karel MAP-ECU. Já jsem zase žil v domnění, že tam má E-Manage
Teď taková blbá otázka: Proč proboha řešíš Barbucho takovou věc jako je S-AFC ? Není to trochu ostuda něco takové dávat do Skajlajna ?barbucha píše:To znamená že u toho SAFC si "LOW" polohu nastavím tak že zjistím kdy motor přechází ze sledování lambdy na mapu v ECU(Open/closed loop). To asi bude u každýho motoru jiný a kromě polohy škrtící klapky a otáček bude záležet na víc faktorech. Potom bude zřejmě lepší nastavit jenom "HI" režim a "low" nechat radši tak jak je? Jinak samozřejmě bez widebandky to nemá smysl vůbec dělat.