Stránka 1 z 2

ruční brzda "rally"

Napsal: 25 pro 2013 12:46
od tom28
Ahoj chtěl bych se zeptat zkušenějších ohledně brzd.... mám v autě k zadní nápravě vedenou jednu brzdovou trubku ... je tažená vnitřkem a na cestě je vedená přes ruční brzdu.... je to takový "domaděl"
Nemá tolik učinnosti kvům malému přepákování.... pomýšlím na koupi ruční brzdy ale není jasná zcela jedna věc.... Když šlápnu do pedálu provozní brzda vyšponuje páku ručnice proti dorazu.... co jsem koukal na speedpro, vypadá to že tyhle ručky doraz nemají.... znamená to že jsou dělané jen pro samostatný okruh. zatím nepomýšlím na 4 pístkové brzdy vzadu.... jak se toto řeší.... dokonce jsem slyšel že ruční brzda na okruhu provozní brzdy není to pravé ořechové.... mohl by se k tomu někdo prosím vyjádřit... díky

http://www.speedpro.eu/brzdy-rucni-brzdy-c-25_59.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 25 pro 2013 14:35
od LiberaleMiguel2
Ruční brzda na okruhu provozní brzdy se nedoporučuje z důvodu bezpečnosti. Když se ti vysere provozní brzda, abys moh zastavit ruční

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 25 pro 2013 15:02
od crocjirka
nektere vozy maji na zadni naprave 2 brzdice, jeden na kapalinovy okruh a pak jeden malej brdzic na rucku... ;)

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 25 pro 2013 15:17
od posero
já na autě používam ručku od speedpro, beztak je to jen páka a váleček ze škodovky. jeden okruh z válce mam přední kola rozdělený přes T, druhej okruh mam dovnitř do auta, ručku za ní omezovač brzd. účinku a pak T a trubku ke každýmu kolu.

Chytráci mě vždycky vykládali jak je to nebezpečný když nemam zapojený kola křížem, ale třeba starší BMW E36 to taky nemaj a myslím, že v mém případě je úplně jedno jak mam ty kola pospojované protože v případě problému mě čeká rána tak i tak, a je fuk jestli budou brzdit dvě kola křížem nebo jen přední či zadní

jinak ty ručky maj doraz takže když šlapeš na brzdu je vlastně v základní poloze a nic to neovlivňuje

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 25 pro 2013 16:03
od honza 2.0 16v
ono je to jedno jestli kola řížem nebo ne, protože v dnešní době se stále vyrábějí obě dvě možnosti...(a i několik dalších třeba pouze předek a druhej okruh celý auto...)

hlavní je dodržet požadovaný objemy komor brzdovýho válce pro činnost obou okruhů... protože systémy křížem maj obě komory stejně velký (v rámci 0,1cm3)....takže i průběh tlaku vs.dráha pedálu je cca stejný s odchylkou 2 bary na maximálním tlaku


ale systémy kde je předek a zadek oddělenej maj objem komory ovládající předek větší dle velikosti spotřebičů (třmenů)... obě komory maj potom různej zdvih a dle toho z nich leze i jinej tlak...


ad ručka speedpro .. když jsem ji viděl naživo, radši jsem si ji vyrobil sám... vhodnej jekl s 3mm stěnou, vykružovák na odlehčení, brzdovej válce ze šáde... práce na odpoledne a výsledek je lepší.... :pifko:

Jinak mam normálně zapojenej předek a z druhý komory zadek... s tím, že než vedení vleze do ovládání ručky, mam tam redukčák...protože na zadek jde z brzdového válce pro uspořádání křížem zbytečně velkej tlak... pak je samotná ručka, kde člověk musí vychytat nastavení "nulové" pozice aby zůstal dostatečně otevřenej plnící/Zřtnej kanál a tím umožnil odbrzdění..protože zpočátku jsem míval přibržděný zadní kola...i když už člověk nestál na brzdě...

to jestli to je v okruhu nebo ne je jedno... protože to máš na zadním okruhu, kterej pracuje nezávisle na předním a navíc si to můžeš utáhnout redukčákem natolik, že ti ani pedál při výpadku zadku nezměnkne.., případně povolit natolik, že ti na zadek pujde 100barů.. a zhobluješ gumu na plátno pohým dotykem o pedál..

ano ideální řešení je ručka extra na další piditřmen a na pedálu mít vahadlo a 2 brzdové válce...

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 25 pro 2013 19:47
od Juraj
idealni rozhodně ne... a to z důvodu hmotnosti.... leda by jsi mel zadni brzdy z motorky kde trmen vazi prd.

idelani je vahadlo na pedalu a rucka v zadnim okruhu..

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 11:26
od tom28
ok takže to řešení mám stejné předek okruh zadek okruh a ručka na zadním okruhu.... ten redukčák mám doma taky a chystám se na něj protože auto je na zadku dost lehké a má tendenci zadek předbíhat....
jen tedy nevím co tedy s tou řučkou... říkáte že to není žádný zázrak?
pak mám ještě jedem dotaz.... jak už tady padlo že kombinací bržděných kol dochází ke změně tlaku jednotlivých komor...Vím že právě různými pokusy byť zakoupení větších brzdičů a brzdových kotoučů může špatným "dimezováním auto brzit ve finále hůž než arig s menšíma brzdama.... je nějaká "formule " jak toto uspěšně provést.... jde mi třeba o změnu předních kotouču a brzdových třmenů z orig kde je jeden píst na koutouč a následná výměna za brzdič např "willwood" 4 píst...jde mi o to zda to zvládá seriový hlavní brzdový válec nebo zda musím řešit i ten..... zkrátka se v tom orientovat..... díky

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 12:36
od Juraj
nech jednopistove brzdice a dej vetsi kotouc :-)

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 13:55
od awaj12
tom28 píše: jen tedy nevím co tedy s tou řučkou... říkáte že to není žádný zázrak?
No není to žádný zázrak, já od toho čekal taky, zatáhnutí bez použití větší síly a hned zablokování ale je třeba použít větší sílu, prakticky stejnou jako na mechanickou ručku za předpokladu, že je v naprostém pořádku abys to urval... Proto, kdyby u bmw nebyla origo ručka tak blbě řešená (ztěží v rychlosti urve i když je v pořádku-má vlastní malinký brzdič), stačila by delší páka pro stejný efekt :wink:

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 14:00
od posero
mě se kola zastaví kdykoliv a kdekoliv, při jakékoliv rychlosti i bez vynaložení nějaké velké síly

jinak na autě mám původní hl. brzdový válec a přední brzdy mam mam místo jednopístů 6ti písty zadek zůstal origo... kdyby to bylo důležité dohledam i rozměry válečků

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 14:22
od Juraj
já taky brzdím bez větší síly... váleček na ruce mam wilwood 15,7mm

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 14:50
od awaj12
Čím to tedy je, že musím za to tahat víc? Neberu teď v potaz dritění, tam to jde bez síly protože už je dávno po nějaké přilnavosti díky rozpáleným gumám. No když kola zablokuju dejme tomu z šedesátky v přímém směru s gumami v provozní teplotě tu sílu na to vynaložit musím relativně slušnou, váleček mám taky wilwood, rozměry neznám, dohledám. Jinak jsou brzdy sériové a zatím bez omezovače, ten mi donesl až ježíšek.

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 14:56
od posero
Funkčnost zadních brzd? bylo by asi taky dobrý porovnat velikost pístků na našich autech

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 16:32
od tom28
Jestli mluvis o síle kterou musíš vynaložit na ruční paktu muže to dělat samotné prepakovani ruční brzdy nebo ten poměr pistku...

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 16:40
od honza 2.0 16v
je to daný zpřevodováním

u lankový ručky máš 2 pákový převody a pak máš ve třmenu šnekovej převd, kterej sílu podstatně zvětšuje..

u kapalinový ručky máš jen mechanickej převod páka-váleček a hydraulickej převod ovládací váleček/pístek ve třmenu... tak si zkus spočítat jakou silu potřebuješ vynaložit na tlak 50bar, kdy už to nějak účinně brzdí... :wink:

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 26 pro 2013 21:19
od Juraj
ja mam doma delanou takovouhle konstrukci :-)

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 08 led 2014 19:14
od JUICE
kluci a podle čeho vybrat ten průměr válečku? nejmenší na SP je 15,8mm a největší 19,05mm, a s nádobkou nebo bez? Mělo by to být na bmw e36ku bez asc, tzn. s jednou trubkou dozadu.

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 08 led 2014 19:30
od Juraj
s nadobkou je pro samostatny okruh a to na seriove trmeny nezapojis. takze potrebujes bez (pruchozi valecek) cim vetsi prumer tim kratsi bude krok ... takze se muze stat (v zavislosti na prepakovani) ze chod bude jen 2cm... osobne mi vyhovuje delsi chod... da se lepe davkovat (ne vzdy potrebujes kola vylozene zablokovat...)

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 09 led 2014 18:18
od JUICE
aha díky, takže raději kompromis

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 09 led 2014 19:42
od Juraj
ja pouzivam 15,8 a spokojenost..

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 13 led 2014 08:20
od tom28
tak jsem tu původní ruční brzdu předělal... zvětšil jsem přepákování a dobrý... jen když nastavím chod ručky na to aby byla lehce předepjatá stane se že když jsi podržím lehce přitaženou a šlápnu do brzdového pedálu povede se mi ji natlakovat a při uvolnění ručky se opře o svůj přední doraz a zůstane zabržděná.... když ji nechám víc na volno je to ok.. takže to je asi ten problém jednoho okruhu s provozní brzdou.....

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 13 led 2014 21:28
od Juraj
nic takoveho mi to nedela... co mas za valecek? je treba mit valecek s dorazem (segerovkou na vstupu)

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 16 led 2014 18:29
od tom28
ten co jsem tam kdysi dával.... tuším spojkový ze "šádovky"

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 17 led 2014 20:37
od Juraj
a ten je prave nanic.. :-)

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 20 led 2014 21:57
od posero
Juraj píše:a ten je prave nanic.. :-)
proč by měl být na nic?

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 21 led 2014 15:59
od Juraj
protoze nema segerovku pred pistkem... pri brzdeni vyleza a musi se ti opirat paka o doraz a to pak dela tuhle neplechu..

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 21 led 2014 16:17
od Marab
starý pístky ze šáde segerovku měly...jenom dnes na to kálej a už tam není ani drážka..
já osobně jsem si segerovku dodělal a není problema..

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 21 led 2014 17:10
od Juraj
jo mas pravdu, matne si pamatuju ze stare meli...

nez ale davat skodovacky videl bych to spis takhle:

Kód: Vybrat vše

http://www.speedpro.eu/brzdovyspojkovy-valecek-p-10766.html

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 21 led 2014 17:23
od Marab
...pro někoho rozhoduje cena..škocna za 180 a 5minut na soudruhu.. :D

Re: ruční brzda "rally"

Napsal: 21 led 2014 17:34
od Juraj
pokud k nemu ma pristup. pokud ne tak d dalsich 300 za vyrobu a je na tom stejne a to nepocitam cestovani :-)