Stránka 1 z 1
úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 15:00
od Krosmen
mám dotaz jak zvýšit přítlak seriového přítlačného talíře spojky....Jak na to?

Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 15:03
od wesly.TDI
tak že si koupíš nový a zesílený

Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 15:12
od Krosmen
spojka stojí víc než celý auto......

Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 15:54
od honza 2.0 16v
vemeš komplet kterejch chceš jet..ideálně:
novou lamelu
novej /renovovanej setrvák
novej přítlačák
- to smontuješ a změříš vypínací sílu
..následně vypodkládáš buď lamelu, nebo přítlačák a měříš o5 vypínací sílu a moment prokluzu... od určitýho momentu to pak nereaguje na přidávání tak tam se zastavíš..
o to kolik tam máš podložek pak upravís osazení na setrváku (dosedací plocha přítlačáku vs. třecí plocha..)...pokud ani to na danej výkon nestačí, zdvojíš pružinu...
je to jen fyzika a mechanika prváku na průmyslovce (pružiny...)
pak musíš zvážit skutečnost jestli zvýšený vypínací síly unese stávajicí ovládací mechanismus

proto je lepší jít zvětši průmer lamely, nebo ji zdvojit...
ad zesílený přítlačáky... co sem měl doma možnost porovnat OMP a obyčejný Valeo, tak naprosto identický přítlačáky, OMP mělo jen o 10kg větší přítlak... takže se stejně přitvrzovalo někam ke 110Kg..což je nárust oproti serii o 60kg...
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 20:00
od Taboo
Smazano
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 20:27
od JRD McLAREN
..tak zato niektorym tie motory zaklepu pri preradeni najcastejsie z 2 na 3 ...
,,,pri tom silnejsom pritlacaku, nebude potom zbytocne moc trpet prevodovka ..??
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 20:57
od honza 2.0 16v
funguje nám to takto na mnoha autech i s více než 100% nárustem výkonu a Mk podkládáš lamelu či přítlačák a měříš přítlak/vypínací sílu..kde bez úprav s pružinou na plochu byl problém než se seriovým výkonem...
ano v návodech přítlačáků je dosáhnout vhodným obrobením při dané lamele ploché pružiny...ale v praxi to funguje jen trochu - ne vždy je pružina při jejím maximálním přítlaku plochá...
buď osoustružíš vnější schod nebo obrobíš/utopíš třecí plochu... mam 2 setrváky s utopenou třecí plochou a s daným přítlačákem maj přítlak 110 a 105kg... (v serii bylo s bídou 60 a 50). 110kg přítlaku už je tak nějak odzkoušeno, že udrží 500Nm s lamelou 220mm... kde serie unesla s bídou ~300Nm..
co se ultrazávodních motorů týče, tak ty stejně jdou nejdéle po sezoně na revizi/přestavbu a v našem případě maj jiný problémy, než nadměrný opotřebení axiálů...
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 21:44
od JRD McLAREN
..este raz..
mam mekano, klasika
listy pruziny, kam dosada lozisko, su vo volnom stave v nejakej tej zvdialenosti X..
(vystrcne von, pripade takmer zarovno s tanierom)
ked zlozim spojku =lamela+zotrvak+mekano, tak listy pruziny sa zasunu viac dnu - do vzdialenosti Y
podkladanim "materialu" medzi zotrvak a mekano, pripadne "zapustenim" spojkovej lamely hlbsie do zotrvaku
(vystrcenie listov pruziny bude niekde medzi X a Y )
dosiahnem zvysenie pritlaku ..??

Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 22:05
od Taboo
Smazano
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 22:12
od JRD McLAREN
Taboo to si aj myslim..
len si chcem ujasnit, co sa snazi Honza rict..
(nekedy tu uz mam pocit, ze som blondyna)
EDITED:
este je dost dolezitym faktorom to, ci sa bavime o "tlacnej spojke" alebo "taznej spojke" .. !!!
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 04 bře 2014 23:20
od Taboo
Smazano
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 14 bře 2014 09:11
od Krosmen
takže sem nakonec usoustružil plochu na které byl setrvačník přišroubován k přítlačáku-dosáhl jsem tím zvýšení přítlaku nevim o kolik....

vpodstatě je to do auta kde je 100% nárůst výkonu oproti serii takže seriová spojka měla smůlu už při prvnim testu
dopadlo to teda tak že přítlačák je o 1mm více stlačen k setrvačníku než origo-test teprve proběhne-je to auto na amatérský závody za pár korun

ale je s nim sranda.... z 90 PS je 180PS

s váhou 750kg

Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 14 bře 2014 10:19
od Juraj
blahopreji, pritlacnou silu jsi naopak zmensil...
jedina rozumna uprava je pouziti pritlacneho talire pro jiny motor který má už v základu silnejsi pruzinu, úprava setrvačníku je nutná v tomto pripade.
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 17 bře 2014 15:19
od Krosmen
přitáhl jsem přítlačák o 1mm blíže k setrvačníku a lamela zůstala na svém místě-předepnul jsem tím pádem pružinu o 1mm na obvodu a zvýšil tím její předepětí.zkoušel jsem to venku nasuchu a síla potřebná k jejímu stlačení je větší-jaká ale to netušim....
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 17 bře 2014 15:49
od Juraj

je vetsi ale nevis jaka.... cele mi to prijde jako hloupa pohadka od honzy z garaze... sorry ale takhle to nefunguje, a pokud ani nemas poradnej momentak kterym zmeris prokluz tak nedelej nic

Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 25 bře 2014 19:00
od Krosmen
Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 25 bře 2014 19:16
od wesly.TDI
Krosmen píše:,,,,je to auto na amatérský závody za pár korun

ale je s nim sranda.... z 90 PS je 180PS

s váhou 750kg

Co to máš za auto a úpravy???

Re: úprava přítlaku spojky
Napsal: 25 bře 2014 21:26
od FilipGTti
opel corsa turbo ...
