Stránka 1 z 1
Chlazení motoru
Napsal: 05 kvě 2014 12:33
od matt
Ahoj, chci se zeptat, na autě mám vodní elektrickou pumpu, je možné že by pumpa fungovala ale ne na 100% ? Případně jestli by vydávala by nějaké zvuky ? Další otázka.. Je možné že auto při větší zátěži a větší okolní teplotě se může voda dostat na 103 stupňů ? Ale auto nevaří ? Přeci teplota vody není vždy na 90 stupních...
Díky moc

Re: Chlazení motoru
Napsal: 10 čer 2014 02:36
od NeviM
Aby pumpa nemakala na sto procent i aby vydavala zvuky technicky mozny je. A voda v aute pri sto stupnich nevari, pac je v okruhu tlak vetsi nez atmosferickej (prave pri nem ma teplota bod varu 100°C, pri nizsim nizsi, pri vyssim vyssi). Cim vyssi teplota v okruhu, tim vetsi tlak. No a cim vetsi tlak v okruhu, tim vyssi bod varu vody v okruhu (princip papiňáku, kde ti natlakovaná voda vaří až třeba při 120°C). Jakej tlak dovoli tlakovej ventil na expanzce a tim padem jak vysoka muze bejt teplota vody v okruhu aniz by varila, netusim.
Re: Chlazení motoru
Napsal: 10 čer 2014 06:13
od Ultima
Navíc bodu varu fridexu, který tam jistě máš, je tuším 120 stupňů. U fiatu coupe s 2.0 byla ve vedrech byla bežná teplota 100 a více stupňů a teprve u 105 spínalo chlazení. Totéž u R1 při 97 sepnula, ale stáním na místě se klidně přes stovku chvilkově dostala.
Re: Chlazení motoru
Napsal: 10 čer 2014 16:03
od honza 2.0 16v
s tou běžnou teplotou nesouhlasím-zleží jak ukazuje budík...
já mám běžnou teplotu i v těhto vedrech 85-87° monitorovanou přes ECU.. kolem 100°C to lezlo pouze když jsem měl zarostlej chladič... tudíš vyměnit chladič za novej..proplach nepomůže, pokud teda nemáš super rozpouštědlo minerálních usazenin
