Stránka 1 z 1

Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 02:24
od TheFalen
Cuss draci, mam takovej dotaz... Koupil jsem si Mitsubishi Galant 2.5 V6-24V 120kw a porad premejslim, jak tomu pridat na vykonu. Sice uz ted jede hezky, ale porad mi tam jeste neco chybi :(. Uvazoval jsem o turbu, ale podle toho co jsem zjistil, by se musel "lehce" predelat motor. Kovany pisty, blok, novy vacky atd, atd. jinak by odesel motor. Slo by to do xxx tisic, coz nema cenu, protoze za tu cenu, bych mel novy auto s turbem. Takze mi znamej poradil, abych tam dal kompresor, ze pry takovy extremni upravy nebudou treba a nebude to tak drahy, ale zase naopak mi dalsi clovek rekl, ze to bude to sami jako s turbem. Takze me zajima jaka je pravda a jak to teda je. Mate s tim nekdo zkusenosti? Dikyyy :)...

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 10:17
od LiberaleMiguel2
Přeplňování je přeplňování, je jedno jestli tam budeš foukat turbem nebo kompresorem. Kované písty, ojnice atp budou třeba spíš při vyšším tlaku. Když se budeš "držet u země" tak to ten motor snese aji tak jak je :-)

Pro příklad: Stanley v Tibovi 2,7 V6 127kW tlačí 0,4bar na origo motoru kompresorem a má tam lehce přes 200kW :-)

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 10:38
od Bohuš
Pokud by to mělo být jenom nízkotlaké přeplňování tak bude asi výhodnější kompresor :)

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 10:41
od gizmi
Udelas si to sam? Podle toho co pises nikoliv. Kasli na to a uzivej si galanta a nebo to auto prodej a kup neco jineho, protoze jinak skoncis jako jeden mistni sasek 8)

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 12:11
od TheFalen
Sám si to neudělám, protože nemám moc velký znalosti co se týče motoru, nemám nářadí atd, ale znám dost lidí co by byli schopný to udělat. Než do něčeho takovýho půjdu, tak bych chtěl vědět co a jak, protože každej říká něco jinýho a myšlenka že budu mít o pár koníků na víc, je dost super. Každopádně mě zajímá za kolik se tahle celá věc dá uskutečnit, kolik stojí samotnej kompresor, co všechno se bude muset poštelovat, upravit, sehnat, namontovat, seřídit a tááák. I kdyby to mělo foukat těch 0,4 baru tak si myslim že by to nebylo špatný a určitě by to taky bylo znát. Hlavně aby ten motor po pár tisících neodešel. Btw: Jak dopadnul ten "šašek"?

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 12:21
od LiberaleMiguel2
I kdybych to dělal cestou nízkylch nákladů z použitých dílů atd, tak počítej s cenou v řádech desítek tisíc - a to v případě, když půjde všechno dobře....

Jakmile bys chtěl dělat všechno TOP, z nových dílů atd, tak lítáš v částce nad 100k jako nic ;-)

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 15:22
od Libor12
jedině :nx:

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 18:31
od LiberaleMiguel2
Najdi si na Fb Falcon racing 8) ladis dělá tyhle stavby s minimem nákladů. Má aji tady v projektech Sierru s kompresorem :-)

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 18:40
od Taboo
LiberaleMiguel2 píše:Pro příklad: Stanley v Tibovi 2,7 V6 127kW tlačí 0,4bar na origo motoru kompresorem a má tam lehce přes 200kW :-)
:smich: :smich: :smich:
Priklad neznalosti i tech nejzakladnejsich matematickych funkci jako scitani, deleni a nasobeni.
:lol: :lol: :lol:
TheFalen píše:I kdyby to mělo foukat těch 0,4 baru tak si myslim že by to nebylo špatný a určitě by to taky bylo znát.
Vykon tveho motoru by pote byl 223 HP. :wink:

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 19:55
od gizmi
viz Taboo a asi ti pak dojde, koho tim myslim .... 4x4 preplnovane hnujdeeee rulez, aneb radi ti tu nekdo, kdo taky nema ani tucha a ty z toho vychazis = vykasli se na to a bud rad, ze jsi rad... :wink:

Re: Kompresor

Napsal: 02 lis 2014 20:31
od Stanley
No jo, jenze tech 210kw ma na svedomi dalsich milion uprav.. tlacim sice malo ale investice byla i tak vysoka kvuli dalsim vedlejsim upravam :D

edit: kdyz budes chtit vetsi narust vykonu, tak tech par desitek tisic to fakt stat nebude.. teda pokud to ma prezit aspon jeden dynorun

Re: Kompresor

Napsal: 03 lis 2014 03:23
od Taboo
Stanley píše:No jo, jenze tech 210kw ma na svedomi dalsich milion uprav..
Narozdil, co tady tvrdi Miguel. Pro 280 HP (210kW) pri 5.8 PSI (0.4 BAR) je zapotrebi temer 200 HP (N/A), k cemuz ma origo 172 HP motor trochu daleko.

Re: Kompresor

Napsal: 03 lis 2014 03:34
od LiberaleMiguel2
Stanley: Zas tolik těch úprav není....

Taboo: Takže je jedno jak velkým turbem nebo kompresorem tam těch 0,4bar fouknu, jo ? Když prostě budu do toho motoru tlačit 0,4bar, tak tam bude 223hp ? Aha, tak na to vážně moje matematika nestačí....

Gizmi: Vem si prášek, přeplňovat svůj motor jsem nikdy v plánu neměl ;-)

Jinak u toho Hyundai V6 dostat v N/A 30 koní naíc není nic až tak složitého, vzhledem k tomu, hak je ten motor z fabriky "přiškrcený" :-) To jsou ty další úpravy, které Stanley myslí ;-)

Re: Kompresor

Napsal: 03 lis 2014 09:40
od Taboo
LiberaleMiguel2 píše:Taboo: Takže je jedno jak velkým turbem nebo kompresorem tam těch 0,4bar fouknu, jo ? Když prostě budu do toho motoru tlačit 0,4bar, tak tam bude 223hp ? Aha, tak na to vážně moje matematika nestačí....
Ono se vychazi (ve tvem pripade ocividne neopravnene) ze vseobecneho predpokladu, ze jedinci prumerne inteligence a znalosti si logicky vyberou nejvhodnejsi turbo anebo kompresor pro danou aplikaci. Zmena density diky narustu teploty neni pri tak nizkem tlaku jako 0.4 BAR natolik podstatna, aby ovlivnila vykon (puvodne 160 HP N/A motoru) v nejakych radach desitek HP. Pri 21*C je ten rozdil (pri 0.4 BAR) pouze nejakych 32 stupnu (= nic hrozneho).
LiberaleMiguel2 píše:Jinak u toho Hyundai V6 dostat v N/A 30 koní naíc není nic až tak složitého, vzhledem k tomu, hak je ten motor z fabriky "přiškrcený" :-) To jsou ty další úpravy, které Stanley myslí ;-)
To ale pote uz neni "origo" 172 HP motor, ktery pod tlakem 0.4 BAR dosahuje 280 HP (protoze to je trochu nemozne :lol: ), ale upraveny motor s 200 HP (pri 0 PSI), ze ano? Trochu rozdil...

Re: Kompresor

Napsal: 03 lis 2014 13:34
od LiberaleMiguel2
Motor je pořád origo ;-) jenom ty serepetičky kolem se trochu změnily. Většina z nich je stejně "nutnost", viz. třeba výfuk, který je restrickcí už v sérii, tak ho tam určitě nebudu nechávat, když chcu foukat, ne ? Vím, že to není úplně nutná věc, co je třeba u kompresoru překopat, ale není to nic až tak složitého, aby se to neudělalo, když to vliv na výkon má celkem znatelný 8)

Re: Kompresor

Napsal: 20 led 2015 21:51
od blázen
asi jednodušší nahradit ten 6A13 z galanta za 6A13TT sevším okolo.. nebo lépe koupit celou VR4 :lol: